Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Snutchz

Quote from: hully on November  5, 2016, 11:23:46
dit snap ik niet.  wie simuleert wat? en welke firmware, vd ps4 of de tv.
HDR kan vooralsnog niet in [game mode] worden ingeschakeld.. LG zal dit (mogelijk) binnenkort middels 'n firmware kunnen fixen.
Overige modi beschikken wel over HDR, met als consequentie dat de lag zo rond de 70ms schommelt.. onspeelbaar dus ;)
Quote from: turtlespeed on November  5, 2016, 11:39:19
Even een algemene vraag; wat is eigenlijk de beste/betere tv met 65"? Budget max. 4000
Quote
Hold your horses .. voor die prijs heb je waarschijnlijk het paradepaardje van de volgende generatie OLED. Rec.2020 zal dan ergens rond de 80% moeten zitten  :colgate:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

Quote from: Snutchz on November  5, 2016, 14:23:20
HDR kan vooralsnog niet in [game mode] worden ingeschakeld.. LG zal dit (mogelijk) binnenkort middels 'n firmware kunnen fixen.
Overige modi beschikken wel over HDR, met als consequentie dat de lag zo rond de 70ms schommelt.. onspeelbaar dus ;)

ik ben heel gevoelig voor vertraging en speel op hdr standaard met truemotion off etc... geen centje pijn en zeker geen 70ms hoor



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Snutchz

Ik las dat 1080p + HDR zo rond de 50ms zit .. 4K + HDR zit zo rond de 70ms .. dat wordt de komende tijd op -easy- spelen  :(

Hier 'n link voor de -HDR in [game mode]- petitie :

https://www.change.org/p/lg-electronics-hdr-game-mode-for-lg-oled-tvs?recruiter=371892780&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

ok als je true motion en alle overige toeters en bellen op off zet???

Driven2Shine

Iemand een linkje beschikbaar met de basisinstellingen voor een 55E6V?
Loop nu al 2 dagen te zoeken hier op het forum maar kan niets vinden  8)

Deze zal ik dan gebruiken tot ik een kalibratie laat uitvoeren.
Is daar nog een bepaalde inspeeltijd voor? Met de vorige Pioneer 507XD moest deze een X aantal uur draaien namelijk maar met Oled weet ik dat niet.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Driven2Shine


Snutchz

Quote from: hully on November  6, 2016, 13:29:45
ok als je true motion en alle overige toeters en bellen op off zet???
Met toeters en bellen zit je rond de 130ms.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jvdh

Quote from: The Luggage on November  4, 2016, 15:01:51
Nog een review van de B6, waarbij men positief is over de verbeteringen die de laatste software update oplevert: http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm

Op dit nieuws zat ik te wachten, had eerst de b6v aanschaffen totdat ik de -inmiddels grotendeels opgeloste- problemen in reviews tegenkwam.

Iemand een idee of de te downloaden versie op het NL gedeelte (4.30.56 d.d. 19-10 grootte 867.386) dezelfde fixes bevat als de UK versie (4.30.50 d.d. 28-10 grootte 847.562)?

Wilde vanwege de problemen gaan voor de Pana DXW904 maar als de b6v in de NL serie ook gefixed is wordt deze weer een stuk aantrekkelijker.

modde239

Hier een kort maar goed reviewtje van de B6 serie......man heeft wel een vreemd accent.... :D

https://youtu.be/xz8O3sUH7xc?list=WL

reza

Thanks,  the luggage.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hully

Quote from: reza on November  6, 2016, 22:12:14
Thanks,  the luggage.

dat is me wel een bak zeg, koop je tv met hdr van 3,5K heb je een input lag van een jaar... :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

siepie

Moet je dan een jaar wachten totdat het beeld dat wordt verstuurd ook daadwerkelijk wordt opgebouwd? Dat zou wel jammer zijn, dat is mij net wat te lang. :nopompom:


Wel balen als je er net nu een koopt, weet je pas volgend jaar dat Trump de President van de USA is geworden. :(

Raymen

#1713
En dat is nog veel te snell :clapping: :clapping:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: Raymen on November  7, 2016, 11:47:29
En dat is nog veel te snell :clapping: :clapping:
:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Driven2Shine

#1715
Jammer we zouden vandaag horen wanneer ze de nieuwe LG kwamen brengen maar helaas is de levering vertraagd.
"Waarschijnlijk" komen de toestellen pas binnen op woensdag of donderdag.

Nu word mijn geduld wel heel erg op de proef gesteld haha

hully

Quote from: Driven2Shine on November  7, 2016, 20:50:34
Jammer we zouden vandaag horen wanneer ze de nieuwe LG kwamen brengen maar helaas is de levering vertraagd.
"Waarschijnlijk" komen de toestellen pas binnen op woensdag of donderdag.

Nu word mijn geduld wel heel erg op de proef gesteld haha
met ps4 hdr 30 ms inputlag???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Driven2Shine

Uhm ja of nee denk ik ongeveer.
Geen idee wat je bedoeld :D

hully

Quote from: Driven2Shine on November  7, 2016, 21:03:47
Uhm ja of nee denk ik ongeveer.
Geen idee wat je bedoeld :D

sorry, maar beetje zure reactie n.a.v. t 'gegeven' dat ik do. mijn ps4 pro krijg en ik (als echte gamer) geen games in hdr fatsoenlijk kan spelen vanwege absurde inputlag op mijn LG oled e6v..

(extra erg nu ik gezien heb hoe mooi dat eruit ziet...)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Driven2Shine

Aha op die manier.
Ik game al jaren niet meer dus wist even niet waar je het over had.

bigbro

hoi,

Sinds ik kijk naar mijn Oled valt het mij op dat bepaalde delen vaak trillingen laten zien. Met name colberts met een fijn patroon of een stropdas met een fijn patroon. Ook soms in de haren van baarden. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het interlaced signaal waarmee de zenders worden aangeboden. Omzetten in mijn Ziggo Horizondecoder van 1080i naar 1080p maakt geen verschil. Op mijn vorige tv, een Panasonic plasma(65vt30) was dit bijna niet te zien.

Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen?

modde239

#1721
Quote from: bigbro on November  7, 2016, 23:00:58
hoi,

Sinds ik kijk naar mijn Oled valt het mij op dat bepaalde delen vaak trillingen laten zien. Met name colberts met een fijn patroon of een stropdas met een fijn patroon. Ook soms in de haren van baarden. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het interlaced signaal waarmee de zenders worden aangeboden. Omzetten in mijn Ziggo Horizondecoder van 1080i naar 1080p maakt geen verschil. Op mijn vorige tv, een Panasonic plasma(65vt30) was dit bijna niet te zien.

Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen?

Het moiré effect misschien.....



rayman007

Quote from: bigbro on November  7, 2016, 23:00:58
hoi,

Sinds ik kijk naar mijn Oled valt het mij op dat bepaalde delen vaak trillingen laten zien. Met name colberts met een fijn patroon of een stropdas met een fijn patroon. Ook soms in de haren van baarden. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het interlaced signaal waarmee de zenders worden aangeboden. Omzetten in mijn Ziggo Horizondecoder van 1080i naar 1080p maakt geen verschil. Op mijn vorige tv, een Panasonic plasma(65vt30) was dit bijna niet te zien.

Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen?

Kan je ergens (edge) sharpening lager/uitzetten misschien?

Symtom

#1723
Ik heb sinds 2 weken de LG Oled65e6v in huis.
Zeer fijn scherm moet ik zeggen...
Ook tegen een goede prijs gekocht, dat gaf met name de doorslag.

Het enige wat ze hadden mogen doen was een afneembare soundbar maken.
Ik heb direct na aankoop de tv opgemaakt, en de soundbar er afgehaald.
Echter als je dit doet gaat het scherm licht doorhangen !  :notify:
De soundbar zorgt dus meteen voor stabiliteit van het scherm.
Hierop de soundbar terug geschroefd.

Ik heb het scherm nu MET soundbar opgehangen maar in de toekomst maak ik een strip die achterop het scherm de draagkracht van de soundbar overneemt. Dan kan de soundbar zelf er dus van af.
Wel moet je dan rekening houden met de ir sensor en de aan/uit knop deze zit in de soundbar. En moet je dus los achter het scherm plaatsen.
Uiteraard heb je dan geen tv speakers meer ( kabeltje kun je zo losmaken )
Tv trouwens wel aangezet zonder de speakers aangesloten, er kwam geen foutmelding of iets dergelijks in beeld.

Maar scherm en beeld wise helemaal super dit scherm, vergt wel wat instellingen keuze om het helemaal goed te krijgen.

Zie foto's van demontage soundbar :




B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Symtom

#1724
Quote from: hully on November  7, 2016, 22:18:58
sorry, maar beetje zure reactie n.a.v. t 'gegeven' dat ik do. mijn ps4 pro krijg en ik (als echte gamer) geen games in hdr fatsoenlijk kan spelen vanwege absurde inputlag op mijn LG oled e6v..

(extra erg nu ik gezien heb hoe mooi dat eruit ziet...)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hi, dat is vreemd, ik heb hetzelfde scherm en zoals je ziet op de laatste foto bf1 draaien, in HDR, geen last van de inputlag hoor.
Althans niet dat het mij stoort, ik heb Infamous gespeeld en BF1 op de Pro in HDR. Deze draaien beide prima.
Deze week komt daar nog Titanfall 2 bij. Daarvan nog geen idee dus.
Heb je nog wat aanpassingen gedaan in de HDR instellingen ?
Ze mogen inderdaad wel met een firmware upgrade komen voor spelmodus incl HDR. Dat scheelt dan sowieso weer qua aanwezige lag.
( ik speel trouwens GEEN multiplayer misschien ligt het daar aan ? )
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.