Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Quote from: Mayko on October 28, 2016, 16:02:53
Oled printen :headbanging:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1477658447

which will allow the company to mass-produce 70-90-inch OLED displays – possibly even larger ones...

Kijk,Now we talking.... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox

Quote from: papaleo on October 28, 2016, 21:14:08
which will allow the company to mass-produce 70-90-inch OLED displays – possibly even larger ones...

Kijk,Now we talking.... 8)

Dan kan ik mijn 80"vervangen  ;D

Maar wat ik nog mis is, krijgen we eindelijk ontspiegelde schermen zoals in de professionele sector?

bigbro

Dat zou mooi zijn. Heb net een Oled gekocht maar wilde eigenlijk groter dan 65 inch. Dat kon alleen als je 20.000 dollar af tikte. Wellicht worden zeer grote panels nu ook betaalbaar.

bigbro

hoi, heb de 65ef950 nu zo'n 14 dagen in huis en het is een topapparaat. Ook de bediening is zeer logisch en alles werkt eigenlijik zoals ik zou willen. Ben ook blij dat ik de demokanalen via de satelliet nu kan bekijken. Je ziet dan waar het beeld toe in staat is. Waar ik nog wel steeds mee bezig ben is het donker/licntniveau. Met name de series op Netflix(prachtig trouwens) blijven voor mij te donker. Ik kan helderheid opschroeven of contrast maar dan gaat het gauw op een LED/LCD lijken en verdwijnt de echte magie.

Vraag: waar staan jullie instellingen voor helderheid en contrast op bij Netflix?

hully

#1681
Quote from: bigbro on October 31, 2016, 17:40:43
hoi, heb de 65ef950 nu zo'n 14 dagen in huis en het is een topapparaat. Ook de bediening is zeer logisch en alles werkt eigenlijik zoals ik zou willen. Ben ook blij dat ik de demokanalen via de satelliet nu kan bekijken. Je ziet dan waar het beeld toe in staat is. Waar ik nog wel steeds mee bezig ben is het donker/licntniveau. Met name de series op Netflix(prachtig trouwens) blijven voor mij te donker. Ik kan helderheid opschroeven of contrast maar dan gaat het gauw op een LED/LCD lijken en verdwijnt de echte magie.

Vraag: waar staan jullie instellingen voor helderheid en contrast op bij Netflix?

zijn er al mensen die hun LG oled al in 1080p HDR10 hebben op de huidige ps4 (bijv. the last of us?) en zo ja, hoe bevalt het? (sinds laatste patches heeft de ps4 ook de oude een hdmi 2.0a uitgang)

ik heb een E6 en een ps4 maar kan het niet testen omdat ik geen hdmi premium kabel over heb dus denk niet dat t werkt maar krijg volgende week de ps4 pro waarbij standaard zo'n kabel zit. beetje zonde om voor paar dagen kabel te kopen... al kan ik denk ik vanavond de kabel vd nvidia shield gebruiken..

anyway: iemand al ervaringen? en zo ja wat zijn de beste videosettings voor de LG icm de ps4 in hdr mode?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EdwinB

Quote from: hully on November  3, 2016, 10:09:47

ik heb een E6 en een ps4 maar kan het niet testen omdat ik geen hdmi premium kabel over heb dus denk niet dat t werkt


HDR zou met elke gewone "highspeed" HDMI kabel moeten werken, heb je geen "premium" kabel voor nodig, wat dat ook moge zijn.

Probeer het gewoon even met een recente HDMI kabel zou ik zeggen en je merkt het snel genoeg.  :)

bask04

Lg ziet als je er een ps4 aan hangt.
Dus in game mode.
En in die game mode is hdr niet mogelijk toch ?

hully

Quote from: bask04 on November  3, 2016, 21:10:35
Lg ziet als je er een ps4 aan hangt.
Dus in game mode.
En in die game mode is hdr niet mogelijk toch ?
ga ik doen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bask04

Quote from: hully on November  3, 2016, 22:07:56
ga ik doen!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Echter ga je dus naar een mode waar wel HDR mogelijk is
En dan schijn je (wat ik gelezen heb) weer een kansloze input lag te hebben van minimaal 60 MS

hully

heb het geprobeerd en het ziet er prachtig uit (grappig overigens: 1080p HDR). Uncharted 4 en Last of Us. Imputlag is het probleem niet; wel framerates in uncharted 4, die kakken in met HDR aan maar dat probleem is donderdag a.s. opgelost ;)

The Luggage

#1687
Nog een review van de B6, waarbij men positief is over de verbeteringen die de laatste software update oplevert: http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm

Snutchz

Quote from: hully on November  4, 2016, 10:28:34
heb het geprobeerd en het ziet er prachtig uit (grappig overigens: 1080p HDR). Uncharted 4 en Last of Us. Imputlag is het probleem niet; wel framerates in uncharted 4, die kakken in met HDR aan maar dat probleem is donderdag a.s. opgelost ;)
Quote1080p @ 60Hz: 34.2 ms
1080p With Interpolation Show Help: 127 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode Show Help: 50.7 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.2 ms
4k @ 60Hz : 34.4 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.1 ms
4k @ 60Hz + HDR: 67.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 67.5 ms
Te hopen dat er 'n update volgt die HDR zonder extra lag in game mode toelaat (Gek genoeg doet de B6 het op dat vlak 'n stuk beter). Het lijkt me dat de gamer voor toekomstige games die nogal wat vragen van de Pro, de keuze hebben uit verschillende grafische modi. Zoals CD dit nu al doet met ROTTR.



No way dat Horizon Zero Dawn straks in 4K (checkerboard), HDR én 'n steady 30fps is te spelen. Aangezien 'n PC met 2x GTX1080 (overclocked) op 4K max. settings zo rond de 20fps schommelt.

Het volgende model van LG schreeuwt gewoon om een véél snellere processor die [4K30/60fps][HDR][Tru-Motion][GameMode] tegelijk kan handelen met 'n input lag <20ms  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Driven2Shine

Kogel is door de kerk. Vanmiddag aangeschaft een LG55E6V met nieuwe HDMI kabel. Kon de directe cashback van 1000 euro niet laten liggen en nog een leuke prijs terug gekregen voor de oude pioneer 507XD. Nu zo snel mogelijk wachten tot het geleverd word.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk


hully

Quote from: Driven2Shine on November  4, 2016, 18:10:42
Kogel is door de kerk. Vanmiddag aangeschaft een LG55E6V met nieuwe HDMI kabel. Kon de directe cashback van 1000 euro niet laten liggen en nog een leuke prijs terug gekregen voor de oude pioneer 507XD. Nu zo snel mogelijk wachten tot het geleverd word.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
vet!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

overigens die cijfertjes hierboven over input lag zijn grappig maar als je je ps4 games in hdr speelt en je kiest hdr standaard en je zet alle toeters en bellen op off (waaronder true motion!!) dan is de input lag nul komma nul merkbaar (ik denk rond 30) maar de beeldkwaliteit nogal...  :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Net even met een x- box one s gespeeld
Forza 3 gespeeld in hdr en yummie
Wat een ervaring

Koop ik nu een x-box one. Euhh nee daar speel ik te weinig voor
Wel heeft de uhd speler me overtuigt om nu voor een standalone speler te gaan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

reza

Hoi allemaal,

Even een vraagje: ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe tv en een Oled is ook de revue  gepaseerd.
Is een oled full hd een meerwaarde tegenover een gewone full hd tv van 55inch?
Ik zou graag de 4k oled willen kopen maar mijn budget laat dit niet toe.
Ik twijfel dus tussen oled full hd of een lcd full hd met hdr.

Groet reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Snutchz

Quote from: hully on November  4, 2016, 21:19:52
overigens die cijfertjes hierboven over input lag zijn grappig maar als je je ps4 games in hdr speelt en je kiest hdr standaard
Dat is 'n gesimuleerde HDR modus.. deze geeft het SDR signaal als het ware 'n boost. Wacht nog maar even op die nieuwe firmware ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

The Luggage

#1695
Quote from: reza on November  4, 2016, 21:28:16
Hoi allemaal,

Even een vraagje: ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe tv en een Oled is ook de revue  gepaseerd.
Is een oled full hd een meerwaarde tegenover een gewone full hd tv van 55inch?
Ik zou graag de 4k oled willen kopen maar mijn budget laat dit niet toe.
Ik twijfel dus tussen oled full hd of een lcd full hd met hdr.

Groet reza.

Dat kan je denk ik alleen zelf beslissen door beiden te bekijken. Daarbij zou je wel best voor zorgen dat op beide tv's de instellingen gelijk zijn. Bij voorbeeld alle gemanipuleerde instellingen die zorgen voor onnatuurlijk felle kleuren (om extra op te vallen in de winkel)  uitschakelen, net als  beeldversnelling ("true motion" bij de LG's).

Persoonlijk vind ik het beeld van de 55 inch full HD oled (de LG 910) veel mooier dan van een lcd tv met gelijkaardige prijs. Je moet het zelf zien en ik kan het moeilijk omschrijven, maar mij spreekt het diepe zwart en de "analoge" look heel erg aan.

De kijkhoek van een oled is ook veel beter dan van een lcd (met VA Panelen), wat relevant is als je regelmatig in gezelschap tv kijkt. Degenen die meer aan de buitenkant zitten en niet pal op de "sweetspot", zullen bij een oled veel beter beeld hebben. Een led tv in deze prijsklasse zal volgens mij ook geen FALD (full aray local dimming) hebben en dus minder goede zwartweergave hebben.

De LG 910 is wel gebaseerd op iets oudere oled panelen. Die vertonen soms enkele gebreken. Zoals soms een lichte gekleurde tint op een gedeelte van het scherm bij felwit beeld, of soms "banding" (soort vertikale balken bij donkergrijze beelden) of soms "vignetting" (donkere balken aan de zijkant van het beeld, opnieuw enkel bij donkergrijze beelden). De weergave van beelden die net iets minder donker zijn dan zwart ("near black"), zijn ook niet perfect bij een oled.

Persoonlijk vind ik dacht echter maar kleine nadelen, die je af maar heel af en toe opmerkt bij specifieke beelden. Die nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen en ik vind de nadelen van een lcd in deze prijsklasse veel groter.

De LG 910 heeft geen HDR, de lcd mogelijk wel (enkel HDR10, volgens mij geen Dolby Vision). Momenteel is er nog maar weinig HDR content en het formaat is nog in volle ontwikkeling. De komende tijd ga je vooral nog SDR content kijken en daarvoor vind ik persoonlijk een oled veel mooier. Maar alleen jij kan bepalen hoe belangrijk HDR voor jezelf is.

Het is wel zo dat er momenteel een kortingsaktie loopt op diverse van de huidige Oled modellen. Misschien kan je toch ineens informeren (bijvoorbeeld bij forumsponsor HC Hifi) wat de prijs is van het goedkoopste huidige 4K model in 55 inch (de 55B6). 4K op zich lijkt mij voor een 55 inch weinig meerwaarde te hebben (tenzij je echt heel dicht bij je tv zit), maar bij de huidige modellen zouden de problemen van vignetting en de tint opgelost moeten zijn, zou de banding al een stuk minder zijn en zou ook de near black weergave al verbeterd zijn. Bovendien heb je dan ook HDR (zowel HDR10 als Dolby Vision).

Als het prijsverschil tussen de 910 en de 55B6 niet al te groot is, dan zou ik persoonlijk nog wat verder sparen en voor de B6 gaan. De perfecte tv bestaat niet en een tv die volledig "futureproof" is ook niet, maar met de B6 zou je toch een een tijdje moeten mee kunnen.

hully

Quote from: Snutchz on November  4, 2016, 23:52:38
Dat is 'n gesimuleerde HDR modus.. deze geeft het SDR signaal als het ware 'n boost. Wacht nog maar even op die nieuwe firmware ;)
dit snap ik niet.  wie simuleert wat? en welke firmware, vd ps4 of de tv?

voor alle duidelijkheid: ik speel nu the last of us en uncharted 4 op de ps4 in 1080p hdr op mijn LG oled 4k E6. ik krijg do. as de ps4 pro




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

turtlespeed

Even een algemene vraag; wat is eigenlijk de beste/betere tv met 65"?
Ik heb me er jaren niet meer in verdiept; (ben blijven "hangen" bij de pioneer 508) en ben nu voorzichtig aan het kijken naar een opvolgen; budget max. 4000, maar mag gerust veel minder  ::)

Greetz,

Turtle
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

hully

Quote from: turtlespeed on November  5, 2016, 11:39:19
Even een algemene vraag; wat is eigenlijk de beste/betere tv met 65"?
Ik heb me er jaren niet meer in verdiept; (ben blijven "hangen" bij de pioneer 508) en ben nu voorzichtig aan het kijken naar een opvolgen; budget max. 4000, maar mag gerust veel minder  ::)

Greetz,

Turtle
E6 65"


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

siepie

Turtle, ik zit ook nog op de Pio 508. En dat houd ik nog Iig één jaar vol (vind het nog steeds een geweldig scherm), tot de OLED's kwamen waren er sowieso geen betere TV's  te koop (op de aspecten van het beeld die ik belangrijk vind). LG schaalt de productie enorm op, de prijzen dalen flink, de kwaliteit wordt elk jaar beter en nu is er ook nog de stap naar HDR (waar eigenlijk een HDMI 2.1 aansluiting voor nodig is). Ontwikkelingen gaan altijd door maar voor mij is het nog niet het moment om toe te happen. Voor mijn Pioneer zat ik ook nog op een Sony wega CRT.