Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Raymen

Is dat zo

Heb er eigenlijk niet meer naar gekeken
Dacht dat eens ingesteld hij dat elke keer deed als ik de tv uitzette
Zo werd het op het avsforum uitgelegd
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Raymen on October 23, 2016, 10:38:15
Komt dat goed uit, ik doe meestal een jaar of 5-6 met een tv ;D ;D ;D
Ja,ik meestal ook....

Meestal verhuist de dan 'afgedankte' huiskamer tv naar een van de slaapkamers...,maar ik realiseer me nu pas dat wanneer ik mijn Sony 75" tv over 5 jaar naar een slaapkamer zou willen verhuizen ik de verhouding van de slaapkamer aan zou moeten passen aan de tv,dus groter zou moeten maken.  :D
En als deze trend zich blijft voordoen zou ik wellicht over 10'jaar moeten gaan verhuizen naar een grootter huis. ::)  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bigbro

hoi,

Ik heb inmiddels mijn favoriete beeldinstelling voor elkaar.

Vraag: is er een mogelijkheid om deze instellingen te laten kopieren naar alle ingangen of zit er niets anders op dan dit bij elke ingang handmatig te doen. Ik meen ergens de melding ' kopieren naar alle bronnen'  te hebben gezien maar kan hem niet terugvinden.

Raymen

Bij de E6 zit hij in beeld instellingen
Helemaal onderaan.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

nope bij mij niet (ef950) Zou het misschien afhankelijk zijn welke beeldmodus je gebruikt.

zuiderwijk

Quote from: bigbro on October 24, 2016, 18:44:29
nope bij mij niet (ef950) Zou het misschien afhankelijk zijn welke beeldmodus je gebruikt.

Op ef950 zit het wel. Inderdaad onderaan de expert settings binnen her profiel wat je wilt kopiëren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zuiderwijk

#1656

Iets dieper, maar hier zie je ze onderaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Dank. Duidelijk.

In tegenstelling tot wat alle kenners zeggen was ik niet tevreden met de expertsettings. Noem het gerust eigenwijs maar ik heb de setting standaard gepakt en die aangepast. Daar zit niet de mogelijkheid van witbalans in dus in dit geval ook niet de mogelijkheid om de instellingen voor alle ingangen over te nemen. Maar wel bedankt voor het doorgeven

hully

Quote from: bigbro on October 24, 2016, 21:36:26
Dank. Duidelijk.

In tegenstelling tot wat alle kenners zeggen was ik niet tevreden met de expertsettings. Noem het gerust eigenwijs maar ik heb de setting standaard gepakt en die aangepast. Daar zit niet de mogelijkheid van witbalans in dus in dit geval ook niet de mogelijkheid om de instellingen voor alle ingangen over te nemen. Maar wel bedankt voor het doorgeven
niks eigenwijs, kwestie van smaak ipv volgzaam


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob_Dingen

Quote from: hully on October 25, 2016, 07:56:48
niks eigenwijs, kwestie van smaak ipv volgzaam


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een juiste calibratie heeft niets met smaak te maken.
Hij is juist of niet.
De smaak word bepaald door de producer.

Rob

hully

Quote from: Rob_Dingen on October 25, 2016, 16:42:29
Een juiste calibratie heeft niets met smaak te maken.
Hij is juist of niet.
De smaak word bepaald door de producer.

Rob
ik wil niet in definitiekwestie vallen joh. ik gebruik overigens bij alles (nvidia shield, LG mediaplayer en CI+ ziggo) de expert ifs dark room mode alleen bij de ps4 de game mode (altijd true motion off).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nooff

Quote from: Rob_Dingen on October 25, 2016, 16:42:29
Een juiste calibratie heeft niets met smaak te maken.
Hij is juist of niet.
De smaak word bepaald door de producer.

Rob
Fout, de intentie wordt door de producer/director bepaald. Smaakbepaling gebeurt door de kijker. Er is een bepaalde standaard gecreëerd, echter zegt dit niets over de juistheid daarvan. Men moet vooral doen wat men zelf wil. Zou ook wel gek zijn als smaak voor ons bepaald zou worden...

sparda

Zo, ondertussen al  wat zitten spelen met de instellingen van de TV en alles goed en wel aangesloten.

Ik zit wel nog met 1 vraagje;
Ik heb mijn Pioneer BDP LX58 aangesloten via 2 HDMI, waarbij een rechtstreeks naar de receiver en de video rechtstreeks naar de TV (HDMI 3).
Wanneer ik echter de ARC inschakel (en CEC aanzet), krijgt de receiver het niet voor elkaar om het geluid van de bluray speler af te spelen. Wanneer ik  CEC weer uitzet is er geen probleem. Misschien dat er ergens een conflict in signaal zal zijn? Hoewel niet het einde van de wereld, is het wel best lastig om de ARC opnieuw in te stellen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

bask04

Quote from: hully on October 25, 2016, 17:38:36
ik wil niet in definitiekwestie vallen joh. ik gebruik overigens bij alles (nvidia shield, LG mediaplayer en CI+ ziggo) de expert ifs dark room mode alleen bij de ps4 de game mode (altijd true motion off).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hully kan je mij uitleggen waarom datis die true motion off bij game mode.
Ik heb een ps4 bested en zou ook graag de juiste instellingen willen.

mvg

bas

hully

Quote from: bask04 on October 25, 2016, 21:29:48
Hully kan je mij uitleggen waarom datis die true motion off bij game mode.
Ik heb een ps4 bested en zou ook graag de juiste instellingen willen.

mvg

bas
hoi, ik vind true motion maar niks ( ik kom van een pio kuro G9 ) het voegt wat mij betreft niets toe, dus ook niet bij games.
Er wordt op dit forum anders over gedacht overigens...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob_Dingen

Quote from: Nooff on October 25, 2016, 18:18:34
Fout, de intentie wordt door de producer/director bepaald. Smaakbepaling gebeurt door de kijker. Er is een bepaalde standaard gecreëerd, echter zegt dit niets over de juistheid daarvan. Men moet vooral doen wat men zelf wil. Zou ook wel gek zijn als smaak voor ons bepaald zou worden...
Dat jij dat vind is prima iedereen moet doen wat hem het beste lijkt.
Maar dat is niet juist.
Voor beeld afstelling zijn gewoon normen als je tv daar aan voldoet zie je het beeld zoals de producer bedoelt heeft.
Als er geen normen zijn is er ook geen calibratie mogelijk.

Rob

H&C Hifi

De 65B6V is inmiddels officieel in Nederland leverbaar  :)

Nooff

Quote from: Rob_Dingen on October 26, 2016, 11:09:26
Dat jij dat vind is prima iedereen moet doen wat hem het beste lijkt.
Maar dat is niet juist.
Voor beeld afstelling zijn gewoon normen als je tv daar aan voldoet zie je het beeld zoals de producer bedoelt heeft.
Als er geen normen zijn is er ook geen calibratie mogelijk.

Rob
Klopt! Exact de reden dat ik aangeef dat normen en smaak twee totaal verschillende dingen zijn. Dat er een norm in het leven is geroepen is prima verklaarbaar. Smaak is echter persoonlijk en hoeft zeer zeker niet gestaafd te worden aan de calibratienorm. Ik hoef het bijvoorbeeld niet eens te zijn met de visuele stijl van een producer omdat er een norm is vastgesteld  ;)

zuiderwijk

Ben het helemaal met je eens, kleine nuance hierop ("zoals de producer het bedoelt heeft") is dat dit vooral opgaat voor series en films, 'echt' geproduceerde opnames.

Neem voetbal, dan zie je gewoon dat de één het realistischer vindt als het gras grauw is, terwijl de ander een fel groen laken veel mooier vindt. Zelfde geldt voor studio's (DWDD, Pauw, Journaal, etc.), er is altijd een voorkeur qua 'skin tone'. Realistisch of niet. 

Vroeger met CRT kanonnen had je altijd een groep die viel voor de Sony kleuren, en een groep die verliefd was op Philips met z'n Matchline serie. Punt is dat het gras nooit zo fel groen was als dat Sony deed voorkomen, maar sommige mensen vonden dat nou eenmaal mooier. Smaak.

wiboe36

Even voor de kenners, uitpluizers onder ons.
Het verschil tussen de modellen 65E en 65B is toch, de soundbar, 3D, en betere electronica?
Of zijn er meer verschillen?

blue-eyes

Quote from: Nooff on October 27, 2016, 13:39:58
Klopt! Exact de reden dat ik aangeef dat normen en smaak twee totaal verschillende dingen zijn. Dat er een norm in het leven is geroepen is prima verklaarbaar. Smaak is echter persoonlijk en hoeft zeer zeker niet gestaafd te worden aan de calibratienorm. Ik hoef het bijvoorbeeld niet eens te zijn met de visuele stijl van een producer omdat er een norm is vastgesteld  ;)

Technisch perfect, norm perfect hoeft idd niet te betekenen dat dit ook per definitie voor een ieder ook zo is. Imo is dat idd zoals je al stelt smaak, voorkeur.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

The Luggage

Quote from: HcHifi.nl on October 27, 2016, 12:00:39
De 65B6V is inmiddels officieel in Nederland leverbaar  :)

Dat valt dan mooi samen met de oplossing van het "stutter" probleem bij het afspelen van UHD Blu-ray's op de B6. Er is voor de B6 een nieuwe firmware vrijgegeven (voorlopig enkel in het UK) en diverse mensen op het Britse forum bevestigen dat het probleem daar mee is opgelost.

The Luggage

Quote from: wiboe36 on October 27, 2016, 15:30:27
Even voor de kenners, uitpluizers onder ons.
Het verschil tussen de modellen 65E en 65B is toch, de soundbar, 3D, en betere electronica?


Klopt volgens mij. De E heeft waarschijnlijk een sterkere processor (o.a. om de 3D te verwerken). Daarnaast ook nog verschil in het uiterlijk van de toestellen (de E heeft de "picture on glass" look).

Het zou kunnen dat LG iets strenger is geweest bij de selectie van de panelen voor de E (dus voor de E nog wat betere uniformiteit van het beeld dan bij de B), maar die verschillen zullen toch wel  klein zijn. Tussen de E's onderling zullen er ook wel kleine verschillen blijven, geen enkel paneel is blijkbaar exact hetzelfde.


wiboe36

"Picture om glass" look, was mij nog niet eens op gevallen.
Dus de E is nog wat dunner als het B model, het B model is eigenlijk meer zoals het top model van vorig jaar.
Ben voor mijzelf een een beetje aan het verantwoorden, om 700,- euro meer te betalen voor een E model.

hully

Quote from: wiboe36 on October 28, 2016, 05:30:30
"Picture om glass" look, was mij nog niet eens op gevallen.
Dus de E is nog wat dunner als het B model, het B model is eigenlijk meer zoals het top model van vorig jaar.
Ben voor mijzelf een een beetje aan het verantwoorden, om 700,- euro meer te betalen voor een E model.
ik heb de E en vind dat model echt veel mooier dan de B. maar das smaak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk