Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

sparda

Zo, na nog even nadenken dan toch besloten om de LG 55C6 te kopen. De soundbar op de E6 stond me niet echt aan en de meerprijs tegenover de C6 was me net te groot. Nu nog even wachten tot ik hem later deze week kan gaan ophalen, samen met de nieuwe center speaker. :D

De pioneer is nog te zien. Ik heb een (kleine) kamer, die ik in overeenkomst met de vriendin, voor HT-doeleinden zou kunnen gaan gebruiken. Dus ofwel laat ik de pioneer in de leefruimte staan en gebruik ik de LG tijdelijk als beeldweergever in de HT-ruimte, tot ik er toe kom een projector aan te schaffen, of de pioneer gaat effectief naar de slaapkamer. Luxeproblemen :clapping:
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

bask04

Weet iemand of mijn 950V de juiste hdr ondersteunt
Voor de ps4 Pro die binnenkort uitkomt

bigbro

hij ondersteunt de open standaard HDR. Geen Dolby Vision.

eelco74

Ik was bij de loewe dealer even aan het kijken naar het nieuwe oled scherm, ik begreep daar dat in 2017 er ook een kleinere oled variant bijkomt. Rond de 48". Dat is dan voor mij persoonlijk weer goed nieuws, aangezien 55" te groot is voor ons.

Aangezien loewe gewoon LG panelen gebruik venwacht ik dat ook LG komen jaar met kleinere oled modellen gaat komen.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

bask04

Als ik in netflix bv marco polo kijk komt er in beeld te staan HDR ingeschakeld.

Is deze melding van Netflix of van de LG.

Ik vraag dit omdat ik het niet krijg met mijn ps4 als ik een HDR video afspeel via de youtube app op de ps4

hully

poeh jongens.. daar gaan we (wel een volgens mij tje dit)

volgens mij ondersteunt de ps4 pro hdr 10 en geen DV.

de huidige ps4 zou nu al een hdr upgrade moeten hebben gekregen maar ik merk er niks van (niet bij netflix niet bij games die hdr zouden ondersteunen). ik krijg de indruk dat de huidige ps4 (nog) geen hdr ondersteunt.

dan netflix hdr en LG oled. das heel raar. ik heb een LG oled die hdr10 en DV ondersteunt. daar komt ie: als ik hdr DV materiaal bekijk via de mediaplayer van de tv of netflix kijk, geeft de tv keurig DV aan. als ik hdr10 materiaal via de mediaplayer van de tv kijk geeft ie keurig HDR aan. Maar hdr 10 materiaal van netflix (bijv. Dare devil) speelt de mediaplayer van de LG niet in hdr af.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Hoi hully,

hoe speel jij hdr10 af met een mediaspeler van netflix, dat is me niet gelukt.

ook hiet met netflix marco polo DV

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bask04

Mediaplayer van de LG ?
Wat bedoel je precies.
Zit die in de tv ?

Raymen

Plex bedoelt hij denk ik
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Woutoro32

Quote from: hully on October 19, 2016, 21:02:28
poeh jongens.. daar gaan we (wel een volgens mij tje dit)

volgens mij ondersteunt de ps4 pro hdr 10 en geen DV.

de huidige ps4 zou nu al een hdr upgrade moeten hebben gekregen maar ik merk er niks van (niet bij netflix niet bij games die hdr zouden ondersteunen). ik krijg de indruk dat de huidige ps4 (nog) geen hdr ondersteunt.

dan netflix hdr en LG oled. das heel raar. ik heb een LG oled die hdr10 en DV ondersteunt. daar komt ie: als ik hdr DV materiaal bekijk via de mediaplayer van de tv of netflix kijk, geeft de tv keurig DV aan. als ik hdr10 materiaal via de mediaplayer van de tv kijk geeft ie keurig HDR aan. Maar hdr 10 materiaal van netflix (bijv. Dare devil) speelt de mediaplayer van de LG niet in hdr af.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij de huidige ps4 moet je bij de instellingen HDR aanzetten. Dan zou het moeten werken... of miss werkt het pas als de Netflix app op de ps4 een update heeft gehad. Die komt vast tegelijk uit met de ps4 pro....
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

hully

Quote from: Raymen on October 19, 2016, 21:14:51
Plex bedoelt hij denk ik
nee doe alles met de mediaplayer vd lg (web os 3)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

Quote from: Woutoro32 on October 19, 2016, 21:19:53
Bij de huidige ps4 moet je bij de instellingen HDR aanzetten. Dan zou het moeten werken... of miss werkt het pas als de Netflix app op de ps4 een update heeft gehad. Die komt vast tegelijk uit met de ps4 pro....
waar dan de instellingen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ohh ja die is er ook nog

Maar hoe dan met netflix
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld


hully

Quote from: Raymen on October 19, 2016, 21:32:03
Ohh ja die is er ook nog

Maar hoe dan met netflix
netflix app van mijn LG


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

#1615
Okee
Ik snapte dit niet

Maar hdr 10 materiaal van netflix (bijv. Dare devil) speelt de mediaplayer van de LG niet in hdr af.

Je speelt netflix met een andere speler af
Of gewoon netflix zelf
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: Raymen on October 19, 2016, 22:21:40
Okee
Ik snapte dit niet

Maar hdr 10 materiaal van netflix (bijv. Dare devil) speelt de mediaplayer van de LG niet in hdr af.

Je speelt netflix met een andere speler af
Of gewoon netflix zelf
ook hdr10 materiaal van netflix speelt mijn nvidia shield niet af, terwijl de shield wel gedownload hdr 10 materiaal afspeelt. lijkt wel een deal tussen LG en netflix en dolby om op die tv hdr10 netflix te blokkeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zuiderwijk

Ben heel benieuwd. Zojuist een order geplaatst voor de LG 65EF950V.

Waarom een 2015 model? De prijs lag zo dicht tegen de huidige adviesprijs van de 55B6 aan, dat ik de minpunten voor lief neem in ruil voor tien extra inches.

Zaterdag of zondag ophalen.  :pompom:

bigbro

Quote from: zuiderwijk on October 20, 2016, 14:59:11
Ben heel benieuwd. Zojuist een order geplaatst voor de LG 65EF950V.

Waarom een 2015 model? De prijs lag zo dicht tegen de huidige adviesprijs van de 55B6 aan, dat ik de minpunten voor lief neem in ruil voor tien extra inches.

Zaterdag of zondag ophalen.  :pompom:

Ben er nu een week mee aan het spelen. De 950 is in vele opzichten fenomenaal. Vond vroeger de menu's van de Pioneer Kuro's erg mooi maar dit is nog veel beter. Hier is echt over nagedacht. Bij elke instelling krijg je een beschrijving.

Het beeld via mijn Horizonbox van Ziggo is zeer zeer goed. Wel is het afhankelijk van de uitzending maar als je bijvoorbeeld naar RTL Live kijkt denk ik echt wow. Wat ik wel bijgesteld heb is de roodwaarde. Door de optie ' kleurextensie-engine' op uit te zetten kregen gezichten precies de juiste kleur.

minpuntjes: ik vind het beeld bij Netflix echt te donker. Ook ben ik niet onder de indruk van ' Marco Polo'  qua beeld ondanks dat de HDR staat ingeschakeld. Misschien kan iemand hier wat tips geven. Helderheid omhoogschroeven maakt het beeld niet mooier. Hij gaat dan op een LED tv lijken. Ander minpunt is dat je zoveel details in gezichten ziet(op tv) dat het soms niet prettig is. Denk aan pukkels etc. Tja zo heeft elk voordeel zijn nadeel.

Verder is ook de satellietontvanger uitstekend. Heb inmiddels de promokanalen van SES etc geprogrammeerd en dat ziet er prachtig uit.

Ernstig2005

Ik sta op het punt om een 55E6V te bestellen maar ik had toch nog wat vragen.
Is dit toestel nu echt "future proof"? Er zijn al berichten van een opvolger van de huidige HDMI aansluiting. Omdat ik zelf een liefhebber ben van fysieke media, ben ik eigenlijk wel benieuwd of bijvoorbeeld Dolby Vision over de huidige HDMI kan worden doorgegeven. Weet iemand hier meer van?

Daarnaast ben ik benieuwd welke muurbeugel door jullie is gebruikt om deze tv aan de muur te bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.

bigbro

Quote from: Ernstig2005 on October 21, 2016, 09:11:03
Ik sta op het punt om een 55E6V te bestellen maar ik had toch nog wat vragen.
Is dit toestel nu echt "future proof"? Er zijn al berichten van een opvolger van de huidige HDMI aansluiting. Omdat ik zelf een liefhebber ben van fysieke media, ben ik eigenlijk wel benieuwd of bijvoorbeeld Dolby Vision over de huidige HDMI kan worden doorgegeven. Weet iemand hier meer van?

Daarnaast ben ik benieuwd welke muurbeugel door jullie is gebruikt om deze tv aan de muur te bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.

Muurbeugel heb ik van LG zelf. Is een prachtding. Zeer makkelijk. Zeer plat maar je kunt hem ook uittrekken. Jammer dat hij achter de tv zit. ;D
Van een vervanger van de HDMI aansluiting heb ik niet gehoord. Genoemd toestel lijkt mij zeer futureproof totdat 8K komt. Ik kan niets bedenken wat het toestel niet heeft. Ja DV kan over de huidige HDMI kabel mits je een High Speed kabel hebt.

Snutchz

Quote from: bask04 on October 18, 2016, 22:00:30
Weet iemand of mijn 950V de juiste hdr ondersteunt
Voor de ps4 Pro die binnenkort uitkomt
"As for the difference between HDR on PS4 Pro and older PS4s, Hulst said, "The only difference there, really, will be resolution."

Hmm..  :hmmm:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

bigbro

Quote from: Snutchz on October 21, 2016, 14:02:22
"As for the difference between HDR on PS4 Pro and older PS4s, Hulst said, "The only difference there, really, will be resolution."

Hmm..  :hmmm:

Ja.

http://www.techhive.com/article/3119263/consumer-electronics/sonys-playstation-4-shingen-update-adds-hdr-support-to-every-ps4-console.html

Maar ik moet eerlijk zeggen. Ben nu wat bezig geweest met HDR op de Oled 950v maar mij kan het (nog) niet bekoren. Veel te donker. Je kunt er meer helderheid ingooien maar daarmee gaan de zwartwaarden verloren.

Raymen

Hoe heb je hdr bekeken
Want dat ervaar ik hier helemaal niet
Vindt HDR juist heel helder en duidelijk
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Quote from: Raymen on October 21, 2016, 15:53:32
Hoe heb je hdr bekeken
Want dat ervaar ik hier helemaal niet
Vindt HDR juist heel helder en duidelijk

Via Netflix. Marco Polo. Bij mij is het beeld veel te donker. Snap het niet. tv Via Ziggo geeft men name bij praatprogramma's een werkelijk formidabel beeld. Nog nooit zoveel rimpels bij Sonja Barend gezien. Ook zeer helder. Bluray ziet er ook goed uit al is het verschil met mijn vorige tv, een Panasonic 65vt30 plasma niet zo groot.

Ik doe misschien iets fout. Beelden van SES(satelliet) van UHD promo's zijn prachtig.

Ben nu alles opnieuw aan het installeren. Inladen van de 4 satellieten duurt meer dan een half uur. 

De reviews zeggen dat je expert1 in moet schakelen maar dat vind ik echt te donker en ook niet scherp genoeg.

Moet zeggen dat ik voor de Panasonic plasma een Pioneer Kuro had, de 608d. Die heb ik laten calibreren. Ik was er niet tevreden mee. Zag er misschien wel heel natuurlijk uit maar ook het wow effect was weg en nee ik ben zeker niet iemand die op dynamisch contrast kikt haha.