Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

bigbro

Quote from: bigbro on October  8, 2016, 18:44:11
en nog 1: Ik zie dat je naast kabeltv ook sattv kunt aansluiten. Beide heb ik thuis. Wanneer je beide coaxkabels aansluit kun je dan ook beide gebruiken of is het een of/of situatie?

Iemand die het antwoord heeft? ::)

Claudio

De schotel moet natuurlijk apart aangesloten worden op de schotel zelf en voor kabel tv gaat diezelfde kabel naar de WCD. De schotel haalt vaak ook voeding uit de coax, dus het zal of of worden.  ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

bigbro

Quote from: Claudio on October  9, 2016, 18:13:49
De schotel moet natuurlijk apart aangesloten worden op de schotel zelf en voor kabel tv gaat diezelfde kabel naar de WCD. De schotel haalt vaak ook voeding uit de coax, dus het zal of of worden.  ;)

Dank voor je antwoord maar ik heb twijfels. Aan de achterkant zitten 2 antenne-aansluitingen. Schroeftype. 1 voor kabeltv en 1 voor sat tv. Ik heb zowel een rechtstreekse kabel voor Ziggo liggen, die gaat rechtstreeks naar de meterkast, zonder WCD en een satkabel die rechtstreeks naar het dak gaat waar de schotel staat. Als ik nu beide kabels aansluit is mijn vraag eigenlijk of de tv toestaat dat je op beide manieren kijkt of dat je in het menu een of/of keuze dient te maken. De SATtv is met name interessant omdat er al een aantal Free to Air UHD kanalen op uitzenden.

Hoor graag van jullie

kroetie1

Quote from: bigbro on October 10, 2016, 07:24:27
Dank voor je antwoord maar ik heb twijfels. Aan de achterkant zitten 2 antenne-aansluitingen. Schroeftype. 1 voor kabeltv en 1 voor sat tv. Ik heb zowel een rechtstreekse kabel voor Ziggo liggen, die gaat rechtstreeks naar de meterkast, zonder WCD en een satkabel die rechtstreeks naar het dak gaat waar de schotel staat. Als ik nu beide kabels aansluit is mijn vraag eigenlijk of de tv toestaat dat je op beide manieren kijkt of dat je in het menu een of/of keuze dient te maken. De SATtv is met name interessant omdat er al een aantal Free to Air UHD kanalen op uitzenden.

Hoor graag van jullie

Ik kan het niet testen , maar ik denk dat dat kan. Als je op de lg met de pointer naar rechts gaat kom je in een kanalen menu. Hiet kan je kiezen  welke kanalenlijst er aktief moet zijn. Je kiest daar tussen kabel , sateliet of favorieten . Als je daar dus voor sat kiest , of kabel dan is dat op dat moment de ingang voor normaal tv kijken.  Je moet wel eerst tijdens de setup alles. Instellen. Dus kanalen zoeken voor sat en voor de kabel.
Ik denk dat het gewoon kan.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

bigbro

dat is mooi. Daar ga ik vanuit. Heb jij Lipsincproblemen of is dat totaal geen issue?

sparda

De kogel is door de kerk! De pioneer gaat vervangen worden door een 55" OLED. De vraag is alleen nog of het de C6 of E6 gaat worden :p
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

kroetie1

Quote from: bigbro on October 10, 2016, 17:52:55
dat is mooi. Daar ga ik vanuit. Heb jij Lipsincproblemen of is dat totaal geen issue?

Geen issue
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

hully

Quote from: sparda on October 10, 2016, 20:00:28
De kogel is door de kerk! De pioneer gaat vervangen worden door een 55" OLED. De vraag is alleen nog of het de C6 of E6 gaat worden :p
doe de E6, ding is zo fijn!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

hoi,

Ik heb momenteel een ethernetkabel geinstalleerd die tot maximaal 100mb per seconde gaat. Ik heb geen fysieke ruimte om een snellere kabel aan te leggen. Is 100mb voldoende voor Netflix UHD HDR ontvangst of ga ik dan in kwaliteit achteruit? Ik heb een abbo van 150mb per seconde dus zou ik meer snelheid kunnen geven aan het toestel maar het is ontzettend lastig om de kabel te vervangen. Die loopt door de muur. Weet iemand of de ethernetingang van de 65ef950v uberhaupt meer dan 100mb per seconde doorlaat? Heb me rot gezocht op internet maar er is niets over te vinden.

Hoor graag van jullie.

VincentG

Denk niet dat het op korte termijn merkbaar verschil zal leveren. Netflix gebruikt naar mijn weten sowieso niet de volle 100 mbit of meer, vaak juist veel minder (tot 10 dacht ik).
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Zwart

Zou er niet wakker van liggen, van die kabel. Dit zegt Netflix zelf: https://help.netflix.com/nl/node/306

bigbro

Quote from: Zwart on October 12, 2016, 09:51:52
Zou er niet wakker van liggen, van die kabel. Dit zegt Netflix zelf: https://help.netflix.com/nl/node/306

Dat is een goede hh lag er inderdaad een beetje wakker van. Wil dingen (te) goed voor elkaar hebben. Bedankt voor je info. Dus ruim genoeg. Ik heb de kabel gemeten. Er komt stabiel 95mb doorheen.

rayman007

Blu-Rays zijn max 48Mbit hoor. Raw iets van 54 dus met 100 zit je ruim voldoende. Netflix biedt echt nog geen Bluray bitrates aan

bask04

Ik heb maar een abonnement van 40mbit bij caiway dat
Is ruim voldoende voor 4K netflix.
Dat is het traagst pakket wat caiway heeft.
Overigens is netflix gecomprimeerd
Dus niet echt 4k en ik vermoed ook mp3 audio.

bigbro

Ben 4 uren bezig geweest met het aanleggen van alle kabels inclusief een contrastroomstekker omdat het netsnoer van de LG veel te kort is. Dit was het vervelende werk nu kan de tv komen.

Hoewel uit jullie reactie blijkt dat tot 100 MB meer dan genoeg is heb ik vandaag toch een betere kabel door de muur weten te krijgen. Deze doet 152 MB volgens Fast.com.  Zou zo maar eens kunnen dat in de nabije toekomst nog veel hogere streams worden aangeboden en dan ben ik daar klaar voor.

Groet,

Bigbro

bask04

#1590
Dat hoop ik wel.
Hoe hoger de stram Hoe beter de kwaliteit

bigbro

Voor wie het wil weten. De ethernetaansluiting doet niet meer dan 100MB. Dat is overigens op dit moment meer dan voldoende.

Vraag: ik kan niets van een screensaver in het menu vinden. Is simpelweg met de ab uit zetten voldoende?

Zwart

Quote from: bigbro on October 14, 2016, 20:14:47
Is simpelweg met de ab uit zetten voldoende?

Ja joh. Een baksteen is echt te drastisch...

bigbro

grappig. Ik vraag dit omdat mijn vorige tv, een plasma van Panasonic,  in het begin vaak geschoond moest worden om inbranding te voorkomen. Daarvoor zit in het menu een balk die je van links naar rechts over een overig zwart beeld kunt laten lopen.  8)

allineedisbass

Ben me voorzichtig aan het orienteren, maar heb een vraagje (waar ik in winkels geen "eerlijk" antwoord op krijg).

Wat je leest zijn alle panelen op dit moment van LG. Weet niet of het allemaal dezelfde panelen zijn of dat er diverse panelen door LG worden aangeboden/gebruikt hetzij door LG zelf of door bijv Loewe.

Dan lees je veel over de betere processor in toestel x dan y, etc...

Ik zet alle beeldbewerking nagenoeg uit (ook nu op mijn Kuro). Of doet de processor meer dan DNR (etc..) en het "Bold and the Beautiful" effect toevoegen.

Samengevat: indien de panelen mekaar niet ontlopen en je gebruik de beeldbewerking niet, dan is het eigenlijk weggegooid geld om voor een van de topmodellen te gaan zoals de G6 of Bild7, toch?
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

The Luggage

Als ik het goed begrepen heb, dan zijn de producent van de panelen (LG Display) en de producent van de tv's (LG Electronics) aparte vennootschappen binnen de LG groep. LG Display levert panelen aan LG Electronics, maar ook aan andere fabrikanten zoals Loewe, Philips en Panasonic.

Het is volgens mij niet bekend of deze andere fabrikanten exact dezelfde panelen krijgen als LG Electronics. Het zou kunnen dat het zusterbedrijf LG Electronics als eerste de nieuwste panelen krijgt, maar ik denk niet dat men daar meer details over gaat vrijgeven.

Ik ben onvoldoende mee met de technische details, maar ik denk dat ook als je manueel alle beeldbewerking afzet, de processing van de verschillende tv-producenten toch nog een verschil zou kunnen maken. De panasonic Oled van 2015 had naar het schijnt minder last van problemen met uniformiteit en met weergave van near black. Panasonic beweerde dat dit kwam door hun eigen processingen hun ervaring opgebouwd met plasma tv's. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat de instellingen van de ene fabrikant meer geschikt zijn om de tv de calibreren dan die van een andere fabrikant.

Van heel dure merken als Loewe zou je ook verwachten dat hun dienst na verkoop heel erg goed is en dat ze bijv. op voorhand extra kritisch zijn geweest bij het selecteren van de panelen voor hun tv's. En er is de merknnaam en het design, wat voor sommige mensen mogelijk belangrijk is en voor anderen mogelijk helemaal niet.

Maar dit alles zal vermoedelijk geen al te grote verschillen geven als de panelen in de tv's min of meer dezelfde zijn. Of je de verschillen kan zien en of ze het prijsverschil waard zijn, zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken denk ik.

Quote from: allineedisbass on October 16, 2016, 09:25:52
Ben me voorzichtig aan het orienteren, maar heb een vraagje (waar ik in winkels geen "eerlijk" antwoord op krijg).

Wat je leest zijn alle panelen op dit moment van LG. Weet niet of het allemaal dezelfde panelen zijn of dat er diverse panelen door LG worden aangeboden/gebruikt hetzij door LG zelf of door bijv Loewe.

Dan lees je veel over de betere processor in toestel x dan y, etc...

Ik zet alle beeldbewerking nagenoeg uit (ook nu op mijn Kuro). Of doet de processor meer dan DNR (etc..) en het "Bold and the Beautiful" effect toevoegen.

Samengevat: indien de panelen mekaar niet ontlopen en je gebruik de beeldbewerking niet, dan is het eigenlijk weggegooid geld om voor een van de topmodellen te gaan zoals de G6 of Bild7, toch?

The Luggage

Review van de B6 waarin uitdrukkelijk gewezen wordt op het "stutter" probleem bij ultra HD blu-rays : https://www.avforums.com/review/lg-b6-oled55b6v-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13023

LG is is blijkbaar een firmware update aan het voorbereiden om het probleem op te lossen. De firmware werd al getest bij één van de Britse forumleden en zou het probleem effectief oplossen. Zie post nr. 3105 in het B6 topic op het Britse forum: https://www.avforums.com/threads/lg-b6-oled-tv-owners-and-discussion-thread-part-3.2050515/page-104#post-24230200


bask04

Ik gebruik nu de standaard instellingen overdags
En savonds de isf1 instelling savonds.
Zodra de ps4 aanstaat gaat hij op game instelling.
Zijn dit de juiste instellingen?

H&C Hifi

Quote from: bask04 on October 17, 2016, 09:16:25
Ik gebruik nu de standaard instellingen overdags
En savonds de isf1 instelling savonds.
Zodra de ps4 aanstaat gaat hij op game instelling.
Zijn dit de juiste instellingen?

Het blijft gewoon smaak... als jij het goed vind is het toch prima ?
Als je tevreden bent niks meer aan doen  ;)

Binky007

Quote from: sparda on October 10, 2016, 20:00:28
De kogel is door de kerk! De pioneer gaat vervangen worden door een 55" OLED. De vraag is alleen nog of het de C6 of E6 gaat worden :p

En dan de Pioneer naar de slaapkamer?  :colgate: :pompom:
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/