Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

StudioIII

Sinds 2 maanden een blije bezitter van de OLED65G6V.

Nog dagelijks verbaas ik me over de beeldkwaliteit. Zelfs in "gewoon HD". Na drie keer de top in plasma schermen te hebben gehad is de verbetering van alle aspecten van het beeld met OLED enorm en is het een verademing compleet verlost te zijn van iedere vorm van retentie of inbranden. Werkelijk 0,0000 nabeeld na uren welk logo dan ook in beeld.
OLED77CX6LA, AVC-X6500H Surround Receiver, 6x Tannoy DC6t, 1x Tannoy DC6C, 1x REL Studio III, SVS 3000, Isotek Sigma.

bask04

Gepaste jaloezie hier.

Raymen

Ben hier ook nog steeds zeeeeeer tevreden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: Raymen on August 26, 2016, 10:30:04
Ben hier ook nog steeds zeeeeeer tevreden
ik nu paar weken de E6V (kleine broertje van Raymen's) en ook ik super tevreden (met veel pijn en moeite afscheod vd kuro G9), ook na veel gamen. heb de settings nu naar tevredenheid staan.

een ding kom ik niet uit. er zit een optie op onder panel settings om panel noise te cleanen (tegen inbranden oid?). raymen zegt dat dat automatisch kan maar ik denk dat dat niet klopt.  ofwel je zet t direct aan ofwel je kiest voor optie dat na uitzetten tv gebeurt. meer opties zie ik niet.

hoe dan ook: is het goed om te doen, zo ja hoe vaak? of juist niet doen of wel maar niet te vaak?

en wat de screen shift optie die daaronder staat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

ja toch denk ik dat je het aan kan laten staan, het kan geen kwaad


Clear Panel Noise
This improves the quality of the image displayed on the screen by removing image sticking on the display panel.

Dus er kan dan geen inbranding ontstaan in het beeld ,zoals ik dat lees

bij screen shift verspringt het beeld elke keer een heeel klein beetje ,om ook inbranden tegen te gaan

Screen Shift
This moves the screen slightly at regular intervals to prevent image sticking on the display panel.

Zoals ik op het avsforum heb gelezen, is hoe langer je scherm aanstaat, hoe langer de oled nodig heeft (na uitschakelen) om het beeld te weer corrigeren.

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

etienne

Hoi Raymen,

Tevreden met je LG OLED TV ?

Nu ik geniet van mijn Denon 7200WA wordt het ook tijd voor een nieuwe tv; twijfel alleen tussen een 55 of 65 inch, maar een 65 inch zou ik wel kwijt kunnen.

Ik ga vanaf mijn woonkamer verhuizen naar de zolderverdieping waar ik een muur heb van 5 meter breed, dus ruimte zat!

Tevens kan ik deze zolderkamer helemaal verduisteren, en ben ik nu ook gecharmeerd van een OLED scherm - alleen de aanschafprijs is stevig!

Greetz, Etienne
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Raymen

#1331
Klopt

Zeer prijzig, maar elke € waard

En ik kijk elke film nu gewoon opnieuw en met een grote glimlach
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

StudioIII

Altijd 65" nemen. Je went heel gauw aan die grootte. Zeker als je van film en natuur houdt. Als geld geen rol speelde had ik de 77" hier staan.
OLED77CX6LA, AVC-X6500H Surround Receiver, 6x Tannoy DC6t, 1x Tannoy DC6C, 1x REL Studio III, SVS 3000, Isotek Sigma.

Fox

#1333
Quote from: StudioIII on August 26, 2016, 13:39:32
Altijd 65" nemen. Je went heel gauw aan die grootte. Zeker als je van film en natuur houdt. Als geld geen rol speelde had ik de 77" hier staan.

^^

daarom heb ik al een paar jaar een 80"   :P

etienne


Japanse tv-makers werken samen aan technologie voor 8K-televisie 

Foto: AFP






Gepubliceerd: 26 augustus 2016 11:18

Laatste update: 26 augustus 2016 11:18


 
 
 
 
   
















Panasonic en Sony gaan samen met de Japanse publieke omroep samenwerken aan het ontwikkelen van 8K-televisies, die voor de Olympische Spelen in Tokio in 2020 in de winkel moeten liggen.





De Japanse bedrijven willen samenwerken om beter weerstand te bieden tegen de Zuid-Koreaanse tv-giganten LG en Samsung, die de afgelopen jaren snel aan marktaandeel hebben gewonnen.

Of toch maar wachten op 8K............... :withstupid: O0

Sony en Panasonic zullen proberen om meer Japanse bedrijven bij de alliantie te betrekken, meldt zakenkrant Nikkei vrijdag. Zo moeten de ontwikkelkosten van 8K-schermen omlaag gaan.

In het afgelopen jaar zijn steeds meer 4K-televisies in de winkel komen te liggen. Die tonen vier keer zo veel pixels als de nu nog gangbare full hd-resolutie. 8K is weer vier keer zo scherp als 4K.

De Japanse publieke omroep NHK wil al in 2018 beginnen met uitzenden in 8K. Daarmee loopt de omroep ver voor op de rest van de wereld. Zelfs uitzendingen in 4K zijn nu nog zeer schaars. Die resolutie wordt al wel toegepast bij sommige films en tv-series van onder meer Netflix.

Panasonic en Sony willen de 8K-resolutie niet alleen in tv's toepassen. Ze kijken ook naar andere apparatuur die in hogere resolutie kan werken, zoals digitale camera's.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

modde239

Wat moet je in godsnaam met 8k.....dan moet je op 10 cm van een 200" scherm zitten...... :D

etienne

Het zal me niet verbazen als over vier jaar 8K een feit is en 4k in de vergetelheid raakt zoals nu ook Full HD alweer passé is.......

we zullen spoedig meer zien en horen tijdens de IFA in Berlijn.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

hully

Quote from: Raymen on August 26, 2016, 11:31:58
ja toch denk ik dat je het aan kan laten staan, het kan geen kwaad


Clear Panel Noise
This improves the quality of the image displayed on the screen by removing image sticking on the display panel.

Dus er kan dan geen inbranding ontstaan in het beeld ,zoals ik dat lees

bij screen shift verspringt het beeld elke keer een heeel klein beetje ,om ook inbranden tegen te gaan

Screen Shift
This moves the screen slightly at regular intervals to prevent image sticking on the display panel.

Zoals ik op het avsforum heb gelezen, is hoe langer je scherm aanstaat, hoe langer de oled nodig heeft (na uitschakelen) om het beeld te weer corrigeren.

thx!

en 65 inch? ik kom van een 50 inch kuro en ben blij met 55 oled. vond 65 echt te groot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ja ik heb ook ooit 50 inch gehad,maar na 3 X 60 inch,vindt ik
65 inch echt niet te groot hoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

etienne


8K TVs bis 2020 ,,Mainstream" laut neuer Studie


Veröffentlicht von Niclas Heike | 23.08.2016      

8K TVs bis 2020 ,,Mainstream" laut neuer Studie

Sony und andere Unternehmen visieren das Jahr 2020 als ungefähren Starttermin der Auflösung ,,8K" an und haben dies bereits mehrmals öffentlich bekannt gegeben. Recht ,,passend" dazu wurde nun eine neue Studie veröffentlicht, derer zufolge 8K TV bis 2020 sogar als ,,Mainstream" gelten soll. Ein Grund dafür sollen unter anderem die Olympischen Spiele 2020 in Tokyo sein. Bezweifelt werden darf das Ganze dennoch.

Japans Pläne für 8K sollen den TV-Markt beflügeln

Eine neue Studie von Juniper Research hat ergeben, dass die 8K-Auflösung bis 2020 in den Mainstream übergegangen sein soll. Vor allem die USA und Japan sollen dabei weit vorne sein, was auch damit zu tun hat, dass die Sendeanstalt NHK aus Japan bereits 8K-Übertragungen für Olympia 2020 in Aussicht gestellt hat. Demnach sollen die 8K-TV-Verkaufszahlen von 2020 zu 2021 global um mehr als das Dreifache auf 400.000 Einheiten pro Jahr steigen. Sharp gilt dabei als ein Schlüssel-Hersteller.

[whathifi]
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne


LG's first 8K TV

LG has plenty of 4K LCDs and OLEDs on display at CES but the company is already preparing to the take the next step to 8K resolution (7680 x 4320). That is 33 million pixels.

It will happen with a 98-inch 8K LCD TV that is part of the company's "Super UHD" line of LCD TVs. The LG model UH9800 TV will go into production later this year and start shipping in the second half of 2016, LG confirms.

Consumers have only now started to adopt 4K TVs but the TV industry players believe that 8K is a logical next step once screen sizes go to 80 inches and beyond. Currently, HDMI only supports 4K resolution so LG has teamed up with the MHL consortium to incorporate the new superMHL standard into the 8K TV.

The superMHL standard supports 8K at up to 120 frames per second, making it more capable than both HDMI and DisplayPort. It also supports up to 16-bit colors, BT.2020, HDR (high dynamic range) and "immersive audio". The superMHL connector can carry video, audio, data, and power (up to 40W) at the same time, and has a reversible port.


LG has yet to release a specifications list for the 8K TV but since it is part of the "Super UHD" range it will also support WCG (wide color gamut) and HDR (high dynamic range).

The TV has moving speakers that slide down when you turn it on.

Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Sailor Jan

Vanaf 2012 met de Olympische Spelen zou 3D het helemaal worden, maar dat zie je ook langzaam weer verdwijnen. Dus 8K zie ik voorlopig ook nog niet serieus, tenzij omroepzenders de switch gaan maken. Daarnaast is 8k echt overbodig waar 4K voor de meeste mensen ook al twijfelachtig is.
Wees lief voor jezelf

hully

3d of een hogere resolutie vind ik niet heel erg goed met elkaar te vergelijken. wat ik mij afvraag is wel het uiteindelijke nut ervan is (4K naar 8K).
ik kan me nog heel goed herinneren dat ik mijn Kuro kreeg en dat ik allerlei 2K demootjes had van Pioneer (bijv the beauty of nature) die oogverblindend mooi waren (super hoge bitrate, 1080P). ik denk dat dat inmiddels 8 jaar geleden is en tot de dag van vandaag is gewoon tv-materiaal nimmer van dat niveau. Leuk dus een upgrade naar 4K (en ook nu heb ik prachtige HDR demo's op mijn oled) maar gewoon tv kijken is tamelijk slecht van kwaliteit en veel 4k hdr films zijn er ook niet.

zal blij zijn als de ps4K er zo is waarbij de games in 1080p met HDR op 60 fps draaien en als er fatsoenlijke 4k tv komt en er veel 4k hdr te streamen zal zijn op bijv netflix. maar voordat dit zo is, zijn we alweer paar jaar verder, terwijl misschien volgend jaar al de 8k tv te koop is.

kortom: leuk maar erg praktisch is t niet

Raymen

ohh dus je kwaliteit van gewoon tv uitzending is ruk.

ik ervaar dat toch anders , sbs6  is bij mij echt heel goed, en het nieuws is rete strak
npo 1 is over het algemeen super om te kijken.

maar ja net als huizenjacht is dan wel stukken minder, maar dat zal nergens goed zijn, omdat het slechte kwaliteit uit zich zelf is

weet niet wat je provider is, maar hier is ziggo top
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

VincentG

Ze zijn al best lang bezig met 8K, dus dit was te verwachten.
Fabrikanten blijven pushen.
Er zijn al jaren 4K schermen, ver voordat er de content voor was. Nu begint dat langzaam te komen.
Over een paar jaar is dat 'standaard' en moet men weer wat nieuws hebben om te verkopen.
Hoger cijfertje, dus zal het wel beter zijn (voor heel veel leken die daar steeds weer intrappen uit onwetendheid). En 5 jaar verder gaat het weer omhoog, omdat ze dan weer wat nieuws moeten hebben om makkelijk te kunnen verkopen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

hully

Quote from: Raymen on August 27, 2016, 10:56:20
ohh dus je kwaliteit van gewoon tv uitzending is ruk.

ik ervaar dat toch anders , sbs6  is bij mij echt heel goed, en het nieuws is rete strak
npo 1 is over het algemeen super om te kijken.

maar ja net als huizenjacht is dan wel stukken minder, maar dat zal nergens goed zijn, omdat het slechte kwaliteit uit zich zelf is

weet niet wat je provider is, maar hier is ziggo top
heb ziggo maar brak signaal. verhuis binnenkort en dan Ci+




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

OS in Tokyo gaat zoals het er nu uitziet wel in 8K worden uitgezonden. Maar eerst zien. Goede ontwikkelingen, gaat de prijs van mainstream alleen maar van zakken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

etienne

He Raymen,

Gisteren uitgebreid - ondanks het warme weer - naar 4K schermen gekeken, en ja, je hebt gelijk, OLED is schitterend! Maar wat een bak geld, maar iedere euro waard, ik ben dat met je eens.

Natuurlijk ga ik ook niet wachten op 8K, en wil ook genieten van een 4K scherm, en zal mijn keuze ws. vallen op een SUHD van Samsung, de 9000 serie, en dan een 55 inch; voor mij is dat al pure winst want ik kijk nu op 4.5 meter afstand naar een 42 inch plasma van Panasonic. In de winkel waar ik was, wordt een curved toestel geprezen vanwege zijn diepte.... is dat zo ?

Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt, maar mijn budget ligt op circa 3000,- euries; ik weet het, voor het kopen van een OLED of zo'n mooi apparaat van PAPPALEO is het te weinig, maar als ik zie in wat voor recordtempo dergelijke schermen qua prijzen zakken, koop ik nu al een 65 inch SUHD voor € 2799,- in plaats van € 3699,- enkele maanden geleden. Het liefst koop ik een OLED maar de SONY van PAPPALEO heb ik ook zien staan, en maakte veel indruk! Ik ben overigens in verschillende winkels geweest, variërend van Utrecht naar Arnhem en daar tussenin.

Het hangt allemaal nog af, of ik mijn handel op de zolderverdieping ga plaatsen of in de woonkamer; op mijn zolder kan ik met gemak een 65 inch kwijt en dan spaar ik nog even door! wordt het toch de woonkamer, dan is het maximaal 55 inch, omdat mijn conservatieve vrouw allergisch is voor grote beeldschermen;  :devil:

Ik ga straks eerst mijn woonkamer opnieuw stuken en dan maak ik een keuze; in de herfstvakantie moet mijn nieuwe tv er staan of hangen.       
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

Hully,

Even offtopic;

Overigens heb ik ook het signaal van ZIGGO en dik tevreden! Alles via netwerk kabel aangesloten.

Daarvoor had satelliet via Canal Digitaal met een redelijk mooi beeld, mits het niet regende of sneeuwde, maar wel met een belabberde internet snelheid van 12Mbits, en nu via ZIGGO
naar 150Mbits, nou dat is wel een verschil! Daarnaast zijn er nog maar weinig kwalitatieve CI receivers te krijgen, en vraagt CD wel veel geld per maand. KABEL is veel goedkoper en gebruiksvriendelijker daarentegen.

Satelliet tv mag dan verder veel zenders hebben, het is naar mijn mening een achterhaald medium, en alleen in Nederland verdwijnen er jaarlijks telkens meer satelliet winkels, omdat velen overstappen op KABEL of GLASVEZEL. In landen als België en vooral Duitsland is satelliet heel veel te vinden, maar in Nederland is satelliet op zijn retour!
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

hully

Quote from: etienne on August 28, 2016, 13:47:48
He Raymen,

Gisteren uitgebreid - ondanks het warme weer - naar 4K schermen gekeken, en ja, je hebt gelijk, OLED is schitterend! Maar wat een bak geld, maar iedere euro waard, ik ben dat met je eens.

Natuurlijk ga ik ook niet wachten op 8K, en wil ook genieten van een 4K scherm, en zal mijn keuze ws. vallen op een SUHD van Samsung, de 9000 serie, en dan een 55 inch; voor mij is dat al pure winst want ik kijk nu op 4.5 meter afstand naar een 42 inch plasma van Panasonic. In de winkel waar ik was, wordt een curved toestel geprezen vanwege zijn diepte.... is dat zo ?

Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt, maar mijn budget ligt op circa 3000,- euries; ik weet het, voor het kopen van een OLED of zo'n mooi apparaat van PAPPALEO is het te weinig, maar als ik zie in wat voor recordtempo dergelijke schermen qua prijzen zakken, koop ik nu al een 65 inch SUHD voor € 2799,- in plaats van € 3699,- enkele maanden geleden. Het liefst koop ik een OLED maar de SONY van PAPPALEO heb ik ook zien staan, en maakte veel indruk! Ik ben overigens in verschillende winkels geweest, variërend van Utrecht naar Arnhem en daar tussenin.

Het hangt allemaal nog af, of ik mijn handel op de zolderverdieping ga plaatsen of in de woonkamer; op mijn zolder kan ik met gemak een 65 inch kwijt en dan spaar ik nog even door! wordt het toch de woonkamer, dan is het maximaal 55 inch, omdat mijn conservatieve vrouw allergisch is voor grote beeldschermen;  :devil:

Ik ga straks eerst mijn woonkamer opnieuw stuken en dan maak ik een keuze; in de herfstvakantie moet mijn nieuwe tv er staan of hangen.     

3000 euro? zou wifi media arnhem ff bellen voor de 55E6V denk dat je in de buurt komt namelijk. (ik kocht mijne daar voor 3300).
en check gelijk ff de samsung die je wilt, staan nml naast elkaar. ben je zo uit ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk