Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Richard70…

Haar naam doet vermoeden dat het geen blondje is :-X
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Snutchz

..is 'n kerel.. en die had ook zoiets van "joh, de panelen voor de cm van nu zijn toch niet in staat om HDR juist weer te geven.. dus wat zeur je"  :sarcasm: ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

Quote from: Snutchz on July 12, 2016, 21:35:43
..is 'n kerel.. en die had ook zoiets van "joh, de panelen voor de cm van nu zijn toch niet in staat om HDR juist weer te geven.. dus wat zeur je"  :sarcasm: ;)

hele jaloerse man in the air

Richard70…

Quote from: hully on July 12, 2016, 22:59:38
hele jaloerse man in the air

Ja echt veel positiefs komt er niet uit denk dat hij net zijn eerste platte tv heeft gekocht. Want 10 jaar geleden waren die nog niet zo goed ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Volgens mij worden de apps door de fabrikanten geüpdate in samenwerking met... dus het kan best zijn dat hij dat bedoeld.
Je hebt wel een HDR abbo?
Als je aangeeft dat je andere speler het wel doet neem ik aan van wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

Uiteraard een full abo.

Ik heb de vraag gewoon opnieuw gesteld met als note dat ik hoop op een gedegen antwoordt van iemand ter zake kundig.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 13, 2016, 05:37:25
Volgens mij worden de apps door de fabrikanten geüpdate in samenwerking met... dus het kan best zijn dat hij dat bedoeld.
Je hebt wel een HDR abbo?
Als je aangeeft dat je andere speler het wel doet neem ik aan van wel.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

alpha1

Quote from: Raymen on July 11, 2016, 17:51:54
ohh gefeliciteerd.

maar gebruik jij hdr effect voor alles.

Ik gebruik voor overdag expert (licht kamer) en voor in de avond expert(donker kamer)

Bij mij staat hdr  Het oled lampje en contrast op 100 en helderheid op 50

Is dan bij netflix als hdr aan springt wel het echte hdr effec, als oled lampje zo laag staat

Bedankt,

In het begin had ik het wel zo ingesteld om te kijken hoe HDR is.

Heb voor de Popcorn hour A400 ISF donkere kamer en de Oled lampje op25% gezet(naar mijn smaak) en de contrast op 80% gamma op 2.4

De Vu Solo 4k heb ik op ISF lichte kamer Oled lampje op 75% contrast op 80% en de gamma op 2.4(vind ik rustiger in het beeld)

Oppo 105 heb ik nog niks mee gedaan iemand nog tips om voorlopig mooie instellingen te maken? houd me graag aanbevolen


papaleo

Quote from: holco on July 12, 2016, 17:13:49
Volgens mij nemen ze enkel blondjes aan bij LG  ::)

Mijn vraag,

Hallo,

Ik heb hier een Nvidia Shield Pro media player aangesloten op mijn 65EF950V tv die via hun Netflix app gewoon HDR uitstuurt en de tv schakelt dan ook over naar HDR mode.

Waarom komt er maar geen HDR update voor jullie Netflix app uit op mijn tv????

Zie bijlage voor HDR via de Nvidia Shield.


Het antwoord,

Geachte heer de Roos,

Het is ons niet bekend wanneer Netflix haar content update.
We raden u aan contact op te nemen met Netflix 0800-022-964

Met vriendelijke groet,

Amresh Jokhoe
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Typisch een 'Call-Center' antwoord...,totaal geen benul/inzicht van wat je ze vraagt.
Als je hun niet letter voor letter voorkauwt dan zitten ze daar met ....uhhh...,uhhhh,op een scherm te koekeloeren wat key woorden in te tikken en wat dan het meest lijkt, koppelen ze terug.
Wat meestal nergens opslaat...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

holco

En het 2e blonde antwoordt is binnen,

"Geachte heer de Roos,

Bedankt voor uw email. Het is zo dat uw model, nog geen Dolby Vision ondersteunt en daardoor netflix HDR niet word ondersteund. Het is nog niet bekend wanneer dit wel ondersteund word.

Met vriendelijke groet,

Jos Dirksen
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux"

Weer gemaild met een toon van irritatie,

Vraag,

Beste,

Ik zal mijn eerste mail maar even herhalen (tussen aanhalingstekens) omdat jullie schijnbaar de moeite niet nemen om te kijken wat nu daadwerkelijk de vraag was!!


"Hallo,

Ik heb hier een Nvidia Shield Pro media player aangesloten op mijn 65EF950V tv die via hun Netflix app gewoon HDR uitstuurt en de tv schakelt dan ook over naar HDR mode.

Waarom komt er maar geen HDR update voor jullie Netflix app uit op mijn tv????

Zie bijlage voor HDR via de Nvidia Shield."

De 65EF950V is dus prima in staat om Netflix HDR content weer te geven, maar als jullie door middel van een aangepaste app hier niet op inspelen gaat het natuurlijk nooit wat worden!!

Met alle respect, maar het lijkt er nu een beetje op dat een €6000,00 kostende tv van een half jaar oud nu al niet meer ondersteund wordt en er enkel aandacht is voor de huidige nieuwe modellen.

Jullie hebben nu de beste tv in handen door de Oled techniek, maar onthou dat OOK service en ondersteuning uiteindelijk van een merk een A merk maakt en de Oled techniek maar tijdelijk jullie nichemarkt is ;)


Mvg,

M.de Roos


Antwoord (waar we wat aan hebben)

Geachte heer de Roos,


Bedankt voor uw reactie.

Onze welgemeende excuses dat wij u hebben teleurgestel in de service die wij u bieden.

Graag willen wij een sluitend antwoord geven op uw vraag over HDR vanuit Netflix. De 65EF950V kan HDR content weergeven. Toen Netflix haar eerste serie Marco Polo beschikbaar maakte met HDR heeft zij recentelijk een nieuwere codec hiervoor uitgebracht. Netflix is samen met LG bezig hier door middel van een software update een oplossing voor te maken. Wij zijn ons zeker bewust van deze verandering en vragen u om uw geduld.

Met vriendelijke groet,

Menno Prins
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kjelt

Beide hetzelfde antwoord maar anders geformuleerd: helaas nog niet en we weten niet wanneer (en of) wel.

siepie

Wat kan zo'n medewerker dan ook anders antwoorden. Dit sort diepgaande technische (software technische) vragen zou je misschien hooguit op een forum met de engineers die er daadwerkleijk bezig mee zijn kunnen stellen maar verwacht niet dat een service rep in een landenorganisatie deze informatie heeft of ook maar kan achterhalen, dat is niet reeel.

Richard70…

Als je televisies wilt verkopen €6500,00 vind ik dat je als bedrijf ook maar mensen bij de helpdesk moet zetten die verstand hebben van zaken.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on July 14, 2016, 12:38:36
Als je televisies wilt verkopen €6500,00 vind ik dat je als bedrijf ook maar mensen bij de helpdesk moet zetten die verstand hebben van zaken.
Wie koopt er nou een TV van €6500?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

Ja dat is wel veel €€€€
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

#1241
Quote from: Raymen on July 14, 2016, 12:46:09
Ja dat is wel veel €€€€
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die overal gewoon de adviesprijs voor betalen ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

siepie

Quote from: rdebruin on July 14, 2016, 12:38:36
Als je televisies wilt verkopen €6500,00 vind ik dat je als bedrijf ook maar mensen bij de helpdesk moet zetten die verstand hebben van zaken.

Bij LG willen ze evt. ook nog wel een TV verkopen van 19.999 euro. Tot voor kort was deze zelfs nog 29.999 euro, ze zullen wel beseft hebben dat hun helpdesk dat niet helemaal waar kon maken. 

A3-D

#1243
Ik heb helaas ook wat probleempjes met de E6 i.c.m. de Shield. In eerste instantie kreeg ik geen beeld, alleen maar digitale ruis. Dat is met een beta FW opgelost, daarna verscheen de officiële FW en dacht ik dat alles prima werkte.

Echter zie ik bij het booten van de Shield, en bij het beëindigen van een film in Plex, een paarse, witte of groene lijn als flits verschijnen. Momenteel druk in de weer met support van NVIDIA en die willen het probleem afschuiven op LG. Ik heb al van alles geprobeerd, en op een andere tv is het probleem niet aanwezig. Je zou dus kunnen veronderstellen dat het inderdaad de LG is die het probleem veroorzaakt, echter ben ik van mening dat het een combinatie van beiden is.

Bij Plex ben ik er al achter dat als ik de refreshrate switching uit zet, dat het probleem in ieder geval niet meer zichtbaar is. Bij het booten echter wel, en uiteraard wil ik de refreshrate switching ook gewoon kunnen gebruiken. Ik heb al andere HDMI kabels geprobeerd en alle HDMI settings allemaal uitgeprobeerd. Ik neem het nu maar even voor lief, maar is soms wel irritant.

Zal LG ook eens benaderen om te kijken of zij er iets aan kunnen doen. Voorbeelden van het euvel kun je zien in de video's die ik er van gemaakt heb.

In de beschrijving staat vermeld wanneer het euvel zich voordoet.

Video 1/2
https://youtu.be/M_3gb68ZUPc

Video 2/2
https://youtu.be/0_5Coi4StgM

Misschien dat andere gebruikers/bezitters het herkennen?

kroetie

En A3-D?
Al iets wijzer geworden?
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

A3-D

Quote from: kroetie on July 15, 2016, 20:52:22
En A3-D?
Al iets wijzer geworden?

Nee, helaas nog niet... NVIDIA kan het euvel wel reproduceren, maar geven tegelijkertijd aan dat het inherent is aan Android TV i.c.m. Shield en/of Kodi. Vreemd, want niet iedereen heeft er last van, en er zijn genoeg LG E6 bezitters die een Shield gebruiken met Plex en/of Kodi.

Als ik refreshrate switching uit zet dan heb ik het in Plex in ieder geval niet meer, in Kodi/SPMC heb ik er nog nooit last van gehad.

QuoteThanks for the detailed description. From your description, our engineering determined that its not a software bug or hardware defect. We've experienced this here in our lab as well with various versions of Plex and another name named Kodi. Issue happens on some TVs and not others. Its believable that its just how Android and the TV manage the refresh rate switches.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

kroetie

En iemand al een calibratie laten uitvoeren op de 65e6?
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Raymen

Nope
Waarschijnlijk week 33
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels