Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Raymen on July  9, 2016, 16:38:58
Beste tv die ik gehad heb.

Het is een geweldige TV die je daar hebt,en ik wil vooral niet bashen....
Ook wat betreft de motion,of ben je daar niet (zo) vatbaar/allergisch voor? 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

de motion kan je handmatig instellen, en heb ik nu zo staan dat het zeeer acceptabel is

ben eigenlijk vrij gevoelig daarvoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: The Luggage on July  9, 2016, 09:20:50
De 55EF950V ondersteunt inderdaad ook HDR-10. Maar blijkbaar is het wel zo dat in de 2016 modellen de HDR-10 functie nog verbeterd/meer uitgewerkt is (met onder meer wat meer instelmogelijkheden).

Het maximum aantal nits van de 2016 modellen ligt wat hoger. Maar ook de 2016 modellen halen niet het maximaal aantal nits dat theoretisch nodig is om alles van HDR content te laten zien. Maar het aantal nits is maar één van de factoren die een rol spelen bij HDR. Door het goede contrast van de Oled panelen, zou je ook al mooie hdr beelden moeten krijgen (ook al zijn de pieken minder helder dan bijvoorbeeld wat sommige LCD paneleren kunnen tonen).

HDR is nog in volle ontwikkeling. Ik vermoed dat de 2017 modellen opnieuw een meer verfijnde ondersteuning zullen hebben. Maar zo kan je blijven wachten. Er is ook nog maar weinig HDR content. Ik zou zeggen, vooral gewoon genieten van het mooie beeld dat de tv geeft met de vele beschikbare SDR content.

dat laatste wil ik ook gaan doen en ik hoef zeker niet per se het nieuwste van het nieuwste omwille van het nieuwste wat idd over een paar maanden weer oud is. zeker niet omdat de prijs die ik nu betaal voor de 55ef950ev ongeveer 1400 euro lager ligt dan de prijs die ik voor de 55E6V zal moeten neerleggen, maar.....2 dingen houden me nog wel bezig.

ten eerste is het zuur als HDR 10 niet de standaard blijkt te worden maar Dolby Vision waarvan ik inmiddels begrijp dat daarvoor een chip in je tv moet zitten dus geen software update mogelijk;

en ten tweede lees ik dat een oled pas HDR 10 ondersteunt als er sprake is van een maximale witwaarde van 540 nits, zie: http://www.fwdmagazine.nl/fwd/164419/koopgids-tv-s-en-hdr/
en, als ik het goed zie, heeft die 55ef950v max 400 nits waardoor ik mij afvraag of hij wel echt HDR 10 ondersteunt of doet ie dat halfbakken?




Nooff

HDR10 VS Dolby Vision, weer een nutteloze variatie op hetzelfde. Je zag het bij HD DVD en Blu-ray al en nu gaat het wederom om de ondersteuning. Dolby Vision heeft vooralsnog de beste papieren omdat ze het gewoonweg beter voor elkaar hebben. Ik ben bang dat je met een HDR10 only tv een beetje een kat in de zak koopt. Als het je puur om HDR gaat dan is het verstandig een tv te kopen die beide varianten aan boord heeft. OLED tv's zijn prachtig, dus om het standaard plaatje hoef je het niet te laten. Wil je echter de standaard en verzekerd zijn van de juiste ondersteuning, dan zou ik het persoonlijk sowieso allemaal nog minimaal uitstellen tot volgend jaar. Er is op dit moment gewoonweg te weinig duidelijk over HDR als standaard.

hully

#1204
Quote from: Nooff on July 10, 2016, 09:50:44
HDR10 VS Dolby Vision, weer een nutteloze variatie op hetzelfde. Je zag het bij HD DVD en Blu-ray al en nu gaat het wederom om de ondersteuning. Dolby Vision heeft vooralsnog de beste papieren omdat ze het gewoonweg beter voor elkaar hebben. Ik ben bang dat je met een HDR10 only tv een beetje een kat in de zak koopt. Als het je puur om HDR gaat dan is het verstandig eenn tv te kopen die beide varianten aan boord heeft. OLED tv's zijn prachtig, dus om het standaard plaatje hoef je het niet te laten. Wil je echter de standaard en verzekerd zijn van de juiste ondersteuning, dan zou ik het persoonlijk sowieso allemaal nog minimaal uitstellen tot volgend jaar. Er is op dit moment gewoonweg te weinig duidelijk over HDR als standaard.

dank je. zal het ermee moeten doen, heb m al gekocht :)

wat voor mij wel fijn is, is dat (omdat ik n console gamer ben) de ps4 neo hdr 10 zal gaan ondersteunen net als de xboxone s ipv dolby vision.

http://www.technobuffalo.com/2016/06/26/xbox-one-s-hdr10-support/

Snutchz

Quote from: hully on July 10, 2016, 11:17:06
wat voor mij wel fijn is, is dat (omdat ik n console gamer ben) de ps4 neo hdr 10 zal gaan ondersteunen net als de xboxone s ipv dolby vision.
QuoteAs with all LG 4K OLEDs we've reviewed so far, the 65EF950V returned a figure of 50ms in [Game] mode from our Leo Bodnar input lag tester. The [ISF Expert] presets measured 65ms, doubling to 132ms if [TruMotion] was switched on.
Dit is verre van een ideaal scherm om op te gamen ...  :crazy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

Quote from: Snutchz on July 10, 2016, 15:33:44
Dit is verre van een ideaal scherm om op te gamen ...  :crazy:

speel vooral SP games, input lag van 50 fine to me.

Raymen

De 65e6 zit op 35 meen ik
Heb de x box one erop aangesloten en dat gaat perfect

Tombraider zag er nog nooit zo mooi uit
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Richard70…

Na wat gezeur met de Sony 9305. ( zie Sony topic)
Ga ik morgen mits ik er uit kom met de winkelier toch waarschijnlijk voor een 65 inch oled.
Zit nu te twijfelen tussen de 950 en e6v
De 950 kan ik waarschijnlijk tegen een zeer gunstige prijs verkrijgen. Bij de e6 ligt dat waarschijnlijk wat gecompliceerder . Is er echt behalve dolby vision een verschil tussen beide. Soundbar hoef ik niet, alles gaat toch via de denon.
Graag wat input. Drie keer 160 km rijden voor een tv vind ik wel genoeg :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

holco

Ik denk dat als je ze beide naast elkaar zet je het verschil niet eens ziet  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

hully

#1210
Quote from: rdebruin on July 10, 2016, 21:32:06
Na wat gezeur met de Sony 9305. ( zie Sony topic)
Ga ik morgen mits ik er uit kom met de winkelier toch waarschijnlijk voor een 65 inch oled.
Zit nu te twijfelen tussen de 950 en e6v
De 950 kan ik waarschijnlijk tegen een zeer gunstige prijs verkrijgen. Bij de e6 ligt dat waarschijnlijk wat gecompliceerder . Is er echt behalve dolby vision een verschil tussen beide. Soundbar hoef ik niet, alles gaat toch via de denon.
Graag wat input. Drie keer 160 km rijden voor een tv vind ik wel genoeg :D

hangt af van of je geld er voor (over) hebt. ik koos voor de ef950v maar als je het geld ervoor hebt liggen en je het beste wil zou ik voor de e6v gaan. dolby vision, ietsje beter beeld schijnt en web os 3 ipv 2.

hier snel de verschillen in een review:

http://tvevaluate.com/lg-e6-vs-b6-vs-c6-oled65e6p-vs-oled65b6p-vs-oled65c6p-oled55e6p-vs-oled55b6p-vs-oled55c6p/

Raymen

Mooi vergelijk zo

Had die nog nergens gevonden hully
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Richard70…

Webos 3 heeft de 950 toch ook na update. Het verschil met de aanbieding zou denk ik een dikke 1500€ zijn. Maar das nog ff koffiedik kijken
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

The Luggage

De 2016 modellen zouden nog op een enkele andere puntjes een verbetering moeten zijn ten opzichte van de 950.

De eerste modellen van de 950 hadden regelmatig last van vignettering (donkere balken aan linker- en rechterzijkant bij vrij donkere scenes). Maar mogelijk is dat ondertussen ook opgelost bij de recente 950 panelen.

Soms zag je op de 950 verticale banding, dat zou bij de 2016 modellen verbeterd moeten zijn (zou ook bij de 2016 modellen nog niet helemaal weg zijn, maar wel dermate beperkt dat je het enkel ziet op testslides en niet in eigenlijke content).

De 950 gaf de details in de grijstinten net boven het zwart ook niet altijd helemaal juist weer. Ook dat zou in de 2016 modellen verbeterd moeten zijn.

Maar het gaat m.i. (zeker in vergelijking met een recent 950 paneel) eerder om details, die je soms enkel opvallen als je er naar op zoek gaat via slides of via scenes die gevoelig zijn voor banding. De vraag is of dat het grote prijsverschil waard is. 

Richard70…

Ik ga het zo uitgebreid bekijken. De twee andere nieuwe series zijn die al leverbaar? En zo niet vanaf wanneer dan wel?
Vind de e6v eigenlijk gewoon net te duur of ik zou voor de 55 inch moeten gaan, maar dat zal waarschijnlijk wel tegenvallen, komende vanaf de 65 inch.
De jvc wegdoen heb ik ook nog aan zitten denken en dan wel voor de e6v kiezen.
Keuzes keuzes keuzes???? We gaan het zien straks :clapping:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

The Luggage

De B en C modellen zijn al te koop in Duitsland en het UK. In de Benelux worden ze blijkbaar rond september verwacht.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik ga later, als de prijzen gezakt zijn tot binnen mijn budget, mogelijk voor een gelijkaardige keuze komen te staan: een 65 inch oled of toch nog (op een kleiner scherm) blijven projecteren.


hully

Quote from: rdebruin on July 11, 2016, 09:22:45
Ik ga het zo uitgebreid bekijken. De twee andere nieuwe series zijn die al leverbaar? En zo niet vanaf wanneer dan wel?
Vind de e6v eigenlijk gewoon net te duur of ik zou voor de 55 inch moeten gaan, maar dat zal waarschijnlijk wel tegenvallen, komende vanaf de 65 inch.
De jvc wegdoen heb ik ook nog aan zitten denken en dan wel voor de e6v kiezen.
Keuzes keuzes keuzes???? We gaan het zien straks :clapping:

als je van een 65" komt en dat vond je niet te groot, dan zou ik zeker (gelet op de uitgebreide positieve post hiervoor over 2016 modellen, wat ik overigens ook fijn vind om te horen met het oog mijn 950 die ik van de week krijg) voor de 950 65" gaan ipv de e6v 55". Als je echter naar kleiner wilt, tja dan is het makkelijk de 55" e6v.


hully

iemand een idee of deze beugel past bij de 55" LG EF950V ?

http://www.ombitaly.it/slim-800.html?___store=en&___from_store=it

Snutchz

Quote from: Raymen on July 10, 2016, 15:54:04
Tombraider zag er nog nooit zo mooi uit
25fps met 'n motion van 300 lijnen op 'n 65" 4K panel .. het lijkt me helemaal niks, Ray .. hopelijk weet QLED de mr nog wel wat omhoog te stuwen  :yin-yang:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

alpha1

Gisteren is mijn G6V Signature binnen gekomen.

De ef950V van de muur afgehaald en in de doos gedaan en met tranen in de ogen afscheid genomen(maar niet heus)     

         
We moesten de universele(die had ik toen voor de pioneer gekocht) muurbeugel meer naar beneden verplaatsen en de center speaker die boven de hing een andere plek gaan geven.

De Lg Signature hangt nu mooi op oog hoogte,ik heb als instelling HDR Effect gekozen en de instellingen aangepast Oled lampje op 38,Contrast op 80,Helderheid op 52,scherpte op 0 

Kleurpemperatuur heb ik op W3 staan.

Trumotion staat op standaard

De rest heb ik even nog even op standaard waarden staan.

Ik kan nu al zeggen dat ik zeer tevreden ben met het toestel.

Marco Polo gekeken via Netflix en lg schakeld netjes naar Dolby Vision.



 

Raymen

ohh gefeliciteerd.

maar gebruik jij hdr effect voor alles.

Ik gebruik voor overdag expert (licht kamer) en voor in de avond expert(donker kamer)

Bij mij staat hdr  Het oled lampje en contrast op 100 en helderheid op 50

Is dan bij netflix als hdr aan springt wel het echte hdr effec, als oled lampje zo laag staat
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

#1221
Quote from: Raymen on July 11, 2016, 17:51:54
ohh gefeliciteerd.

maar gebruik jij hdr effect voor alles.

Ik gebruik voor overdag expert (licht kamer) en voor in de avond expert(donker kamer)

Bij mij staat hdr  Het oled lampje en contrast op 100 en helderheid op 50

Is dan bij netflix als hdr aan springt wel het echte hdr effec, als oled lampje zo laag staat

weet je wat grappig is (ik begin deze week zelf aan het OLED hdr avontuur hoor) dat we vooral ons afvragen of aan technische vermeldingen door de tv en allerlei standen is te zien of "HDR het wel doet" maar zouden we het niet gewoon moeten zien?

Raymen

Hdr wordt geactiveerd net zoals dolby vision, als er de juiste content is

dus bij een film of dergelijke met hdr of dolby vision, verschijnt boven rechts in beeld de juiste instelling

bij netflix is dit het geval, of enkele demos van you tube
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Puff

#1223
Hij hangt......wow...

Komende tijd testen met instellingen en alle bronnen.....HTPC, Synology, Netflix  etc etc...

Na 200 uur laten kalibreren....maar out of the box al een fantastisch beeld en ik weet zeker dat ik het met wat instellingen nog mooier kan krijgen....

Al het beeld loopt nu via mn Denon 4200 dus ik denk dat ik daar ook nog wat kan veranderen, maar nog niet aan toe gekomen.

Tv staat nu via wifi aangesloten en heb tot nu toe nog geen problemen gehad met youtube 4K dus dat moet ik nog even afwachten.
Netflix zal de beste test zijn vermoed ik....

Gr,
Danny

PS foto volgt nog...die krijg ik niet geupload......
This is me taking off................you wanna see my landings??

holco

Volgens mij nemen ze enkel blondjes aan bij LG  ::)

Mijn vraag,

Hallo,

Ik heb hier een Nvidia Shield Pro media player aangesloten op mijn 65EF950V tv die via hun Netflix app gewoon HDR uitstuurt en de tv schakelt dan ook over naar HDR mode.

Waarom komt er maar geen HDR update voor jullie Netflix app uit op mijn tv????

Zie bijlage voor HDR via de Nvidia Shield.


Het antwoord,

Geachte heer de Roos,

Het is ons niet bekend wanneer Netflix haar content update.
We raden u aan contact op te nemen met Netflix 0800-022-964

Met vriendelijke groet,

Amresh Jokhoe
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.