Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

bask04

#750
In de Anthem heb ik optisch ingeschakeld als audio in.
om toch geluid naar de anthem te krijgen.
Maar wil het gewoon via arc.
Ook krijg ik nu geen menu van de  anthem
in het beeld

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

The Forest Stars

#752
Dit "motion" gevoelige forumlid, heeft vandaag de Sony 65xd9305 zien schitteren met gewone TV uitzendingen en uiteraard voetbal. De LG is wat dat betreft nog lang niet op dat nivo, wat mij betreft. Nu zal de 75 inch daar technisch nog een schepje boven op doen, ook kwa beleving, dus gaan we opzoek naar de beste deal voor 75 inch 😄

Bama

#753
ik heb vanmiddag naar een oled zitten kijken de 950v (is oud model toch?) en ze speelde dat filmpje met die zwarte panter en dat was toch erg indrukwekkend.

Nu stond er ook een KD-75XD8505 en dat zag er ook gewoon goed uit. Is ook een hdr TV, wat doet die dan minder?

M

Quote from: The Forest Stars on April 30, 2016, 20:48:03
Dit "motion" gevoelige forumlid, heeft vandaag de Sony 65xd9304 zien schitteren met gewone TV uitzendingen en uiteraard voetbal. De LG is wat dat betreft nog lang niet op dat nivo, wat mij betreft. Nu zal de 75 inch daar technisch nog een schepje boven op doen, ook kwa beleving, dus gaan we opzoek naar de beste deal voor 75 inch 😄
http://www.whathifi.com/sony/kd-75xd9405/review
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

The Forest Stars

Quote from: Mayko on April 30, 2016, 21:15:38
http://www.whathifi.com/sony/kd-75xd9405/review

Oftewel...

We'll have to sit tight to see what Samsung, Panasonic and LG bring to the table, but for now the Sony KD-75X9405 is the big-screen flagship to beat.

M

Panasonic heeft geen 75 inch. Samsung 75 inch is geen FALD.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

RvD

De Samsung UE78KS9500 in Europa is zeker weten FALD. Er zitten verschillen tussen de Europa en USA modellen het is zeer verwarrend zo dat wel.

Kijk hier maar eens voor de verschillen http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1460114926

Zit zelf ook te kijken voor een nieuw scherm en helaas ben ik gedwongen omdat de oude kapot is. De Sony XD9305 stond ook op de lijst maar een Edge led is dat wat me toch tegen staat als je van een FALD af komt. De Panasonic DXW904 is nog in de race of de Samsung KS9500 op dit moment is Oled het nog net niet voor mij. Het zwart is echt zwart maar je ziet totaal geen detail in het zwart alleen een zwart vak EF950V was dit.

Het is serieus het moeilijkste in een set de tv uitzoeken voor mijn gevoel, ik zoek in de prijsklasse van 3500-4000.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

M

Quote from: RvD on April 30, 2016, 23:28:18
De Samsung UE78KS9500 in Europa is zeker weten FALD.
Maar deze is stuk, hij is krom ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Staaled

Vizio had daar een erg leuke infomercial over.
Helaas niet meer te vinden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Voor wie geen problemen heeft met een Duits model, bepaalde Mediamax winkels o.a. Bochum en Oberhausen geven de 25% 4K uhd korting ook voor de Oled tv's.
Aktie duurt tot 9 mei. 

Bama

Quote from: Cobraatje on May  2, 2016, 16:19:45
Voor wie geen problemen heeft met een Duits model, bepaalde Mediamax winkels o.a. Bochum en Oberhausen geven de 25% 4K uhd korting ook voor de Oled tv's.
Aktie duurt tot 9 mei. 

Staat dat in een folder of heb je dat uit ervaring? (linkje misschien?)

RvD

Waarom moeilijk doen forumsponsor Smits bied de 65EF950V aan voor 3999,- http://www.ebay.de/itm/LG-65EF950V-165-1-cm-65-Zoll-3D-2160p-UHD-UHD-OLED-Internet-TV-Neu-/291750592961?hash=item43edb0c1c1:g:4tkAAOSwezVWxiGi is nu verlopen maar al vaker voorbij zien komen de afgelopen tijd.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Dit gaat om de 2016 modellen.
Ik heb zelf in dit topic onlangs een vermelding voor de 65EF950V gegeven via Marktplaats voor €3500,-

Quote from: Bama on May  2, 2016, 16:56:06
Staat dat in een folder of heb je dat uit ervaring? (linkje misschien?)

Ik las het op het hififorum.de
http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=312&thread=59&postID=last#last

Bama

Also ich kann diese Lobgesänge auf den 65er E6 überhaupt nicht nachvollziehen. Gucke gerade Fussball auf SKY HD...dabei muss ich die ganze Zeit über Umtausch oder Rückgabe nachdenken so enttäuschend ist das.

Lees dat op de diverse fora dat voetbal er slecht uitziet en dat kijk ik best veel. Sta op punt zo'n ding te bestellen maar misschien dat ik er toch maar vanaf zie en voor een sony of de nieuwe panasonic ga.

The Forest Stars

Quote from: Bama on May  3, 2016, 08:56:07
Also ich kann diese Lobgesänge auf den 65er E6 überhaupt nicht nachvollziehen. Gucke gerade Fussball auf SKY HD...dabei muss ich die ganze Zeit über Umtausch oder Rückgabe nachdenken so enttäuschend ist das.

Lees dat op de diverse fora dat voetbal er slecht uitziet en dat kijk ik best veel. Sta op punt zo'n ding te bestellen maar misschien dat ik er toch maar vanaf zie en voor een sony of de nieuwe panasonic ga.

Goed plan, Sony it is.......

kroetie

#767
Quote from: The Forest Stars on May  3, 2016, 10:48:26
Goed plan, Sony it is.......

Ik zal ook wel wat info willen lezen over die sony tv's. Als ik een 65 inch wil en van een pioneer krp 600m afkom, wat raden jullie dan aan?
Twijfel ook teveel over een oled op dit moment.
Veel goede indrukken ,maar helaas ook andere verhalen.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

papaleo

Quote from: kroetie on May  3, 2016, 15:07:54
Ik zal ook wel wat info willen lezen over die sony tv's. Als ik een 65 inch wil en van een pioneer krp 600m afkom, wat raden jullie dan aan?
Twijfel ook teveel over een oled op dit moment.
Veel goede indrukken ,maar helaas ook andere verhalen.

Ik kom ook van een isf ccc gekalibreerde 600M af,heb sinds een paar maanden een Sony KD-75x9405c hangen,ik kan je vertellen...ik wil beslist nooit meer terug!
Het beeld is waanzinnig,de kleuren,definitie de motion is van een heel ander kaliber,met name de rust in het beeld tov van plasma is een heel ander verhaal.
Ik heb destijds ook mijn antennes op Oled gericht,maar vooral de resolution motion (waar ik allergisch voor ben) hebben ze bij deze Sony perfect onder controle tov de huidige Oled's.
Dan de 'zwart' weergave deze is in mijn situatie (geen batcave) vergelijkbaar met de Kuro.
In het begin waren er veel problemen met Android,maar deze zijn inmiddels ook opgelost.
En als 'Inkt zwart' en een mindere kijkhoek (tov Oled) geen probleem zijn,dan is de Sony op dit moment het beste wat je kunt kopen.

Als je ff de tijd heb,Hier kan je de gebruikerservaringen lezen:

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2011242-official-sony-x930c-x940c-owners-thread.html
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Hier is een review over de Sony 75XD9405 de motionflow schijnt erg goed te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=x1WsnQISCP4
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

kroetie

#770
Quote from: papaleo on May  3, 2016, 17:19:29
Ik kom ook van een isf ccc gekalibreerde 600M af,heb sinds een paar maanden een Sony KD-75x9405c hangen,ik kan je vertellen...ik wil beslist nooit meer terug!
Het beeld is waanzinnig,de kleuren,definitie de motion is van een heel ander kaliber,met name de rust in het beeld tov van plasma is een heel ander verhaal.
Ik heb destijds ook mijn antennes op Oled gericht,maar vooral de resolution motion (waar ik allergisch voor ben) hebben ze bij deze Sony perfect onder controle tov de huidige Oled's.
Dan de 'zwart' weergave deze is in mijn situatie (geen batcave) vergelijkbaar met de Kuro.
In het begin waren er veel problemen met Android,maar deze zijn inmiddels ook opgelost.
En als 'Inkt zwart' en een mindere kijkhoek (tov Oled) geen probleem zijn,dan is de Sony op dit moment het beste wat je kunt kopen.

Als je ff de tijd heb,Hier kan je de gebruikerservaringen lezen:

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2011242-official-sony-x930c-x940c-owners-thread.html

Dank je . Zeer interesant allemaal, maar nu lees ik dat er ook een nieuw model , de xd93 uit is.
Hebben jullie hier al iets van vernomen. Ik hoef namelijk niet perse een goed geluid systeem in de tv te hebben.
Omdat ik max op 3 meter van de tv zit zou een 60 inch voor ons goed zijn maar die worden niet meer gemaakt.  En naar een kleiner beeld gaan lijkt mij geen optie en voelt toch als een stapje terug.
De 930c lijkt mij wel erg groot. Mijn krp 600m heeft ook brede zwarte zijkanten , maar ik denk dat het met de 930c wel erg veel tv word.
Die xd93 heeft niet die speakers ,maar nieuwere modellen zijn niet altijd beter en worden meestal van een ietswat goedkoper matriaal gemaakt om de prijs te drukken.
Tuurlijk zie ik al wat reviews , maar dat zijn toch ook vaak verkopers die hun eigen vlees keuren.
Iemand hier al iets over dit nieuwe scherm gehoord?
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Cobraatje


kroetie

LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Staaled

Quote from: kroetie on May  3, 2016, 19:55:55
Dank je . Zeer interesant allemaal, maar nu lees ik dat er ook een nieuw model , de xd93 uit is.
Hebben jullie hier al iets van vernomen. Ik hoef namelijk niet perse een goed geluid systeem in de tv te hebben.
Omdat ik max op 3 meter van de tv zit zou een 60 inch voor ons goed zijn maar die worden niet meer gemaakt.  En naar een kleiner beeld gaan lijkt mij geen optie en voelt toch als een stapje terug.
De 930c lijkt mij wel erg groot. Mijn krp 600m heeft ook brede zwarte zijkanten , maar ik denk dat het met de 930c wel erg veel tv word.
Die xd93 heeft niet die speakers ,maar nieuwere modellen zijn niet altijd beter en worden meestal van een ietswat goedkoper matriaal gemaakt om de prijs te drukken.
Tuurlijk zie ik al wat reviews , maar dat zijn toch ook vaak verkopers die hun eigen vlees keuren.
Iemand hier al iets over dit nieuwe scherm gehoord?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xd9305-201604034267.htm

Voor zover reviews betrouwbaar kunnen zijn is deze site er één.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Ik schat zelf dat de Panasonic DXW784 serie ,als alternatief totdat OLED volwassen is ,wel eens zou kunnen verrassen.
Nog zeer betaalbaar , qua specs zie ik op THX en ISF mode tov de DXW804 amper verschil en mooie formaten.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)