Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

destroyer2usa

Er een paar uur testen op zitten in mijn lokale winkel met een 65E6V. :clapping: :worship:

Allereerst het slechte nieuws:

Ook deze tv had last van hetzelfde probleem als alle 65 inch versies in de UK.

Twee banden die duidelijk zichtbaar zijn bij lichte content en afspelen van testvideos voor banding en DSE.

Vooral bij voetbalbeelden was het erg zichtbaar en zelfs het personeel in de winkel moest bevestigen dat ze het continu zagen als je eenmaal weet waar ze zitten.

Het is zelfs slechter dit DSE/Banding als op mijn huidige samsung 65js9500 die hij eigenlijk moet vervangen.

Verder viel mij vies tegen de bewegingscompensatie software in de LG, genaamd trumotion.

Met die vol aan had je nog steeds last van dat bij elke scene wisseling er een lichte judder is van de achtergrond...had het idee of de processor het niet kan bij benen?

Weet niet of dat beter is op de G6V die een veel betere videoprocessor heeft? Die heeft een 64 bits.

Kleuren en zwartwaardes waren natuurlijk out of this world en onvergelijkbaar veel beter als op mijn Samsung.

Ik ben in ieder geval in dubio, was zeker van plan de tv te nemen, maar ik ben er bang voor dat die constante judder bij scene wisselingen ernstig op mijn zenuwen gaat werken.

Dan praat ik nog niet over die ernstige banding...die was verder met het afspelen van trailers en film bestanden niet echt aanwezig, maar dus wel bij soccer en grijze wolkenluchten...

Zelfde content net  nogmaals getest op mijn Samsung en daar loopt het allemaal perfect en geen gestotter.

Kortom terug op mijn radar de sony 75XD9405 en dan maar over een paar jaar opnieuw oled in het vizier nemen.


R

Is er meer info over die banding problemen, linkje?

destroyer2usa

Quote from: R on April 27, 2016, 18:19:00
Is er meer info over die banding problemen, linkje?

U vraagt wij draaien...Ze hebben er zelfs een apart topic voor geopend:

https://www.avforums.com/threads/lg-65e6v-owners-banding-issues.2025357/


papaleo

Het 'banding' probleem is niet bij alle LG's,maar de 'motion resolution/blurr' is nog steeds innerent aan de LG's Oled's dit hebben ze nog steeds niet onder de knie.
Ik denk,weet wel bijna zeker, dat de Sony je best zal bevallen...ik heb de 'C' en sta nog steeds versteld van het mooie beeld/PQ
En met de 'D' is het waarschijnlijk nog beter geworden.

Ik heb de 75x9405c ook genomen tot dat er n tijd (denk over n jaar of 5) dat grote OLED's betaalbaar en beter/perfect zijn,ik dan overstap op een >75" OLED  ;) ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

destroyer2usa

Quote from: papaleo on April 27, 2016, 19:18:37
Het 'banding' probleem is niet bij alle LG's,maar de 'motion resolution/blurr' is nog steeds innerent aan de LG's Oled's dit hebben ze nog steeds niet onder de knie.
Ik denk,weet wel bijna zeker, dat de Sony je best zal bevallen...ik heb de 'C' en sta nog steeds versteld van het mooie beeld/PQ
En met de 'D' is het waarschijnlijk nog beter geworden.

Ik heb de 75x9405c ook genomen tot dat er n tijd (denk over n jaar of 5) dat grote OLED's betaalbaar en beter/perfect zijn,ik dan overstap op een >75" OLED  ;) ::)

Precies mijn idee en dat er Samsung en Sony oleds bij gekomen zijn. Met name Sony is onovertroffen qua motion compensatie.

Ach het blijft toch altijd een loterij de kwaliteit van het paneel...Ik upgrade in principe ieder jaar maar een 100% paneel ben ik nog niet tegengekomen in al die jaren helaas.
Ik heb er ondertussen nog eens rustig over nagedacht maar definitief besloten om de Signature Series aan mij voor bij te laten gaan.

Ik heb vanavond die banding test nog eens gedaan op mijn huidige Samsung en die is toch vele malen beter en heeft veel minder last van banding/DSE als de heden door mij geteste oled.

Banding heeft die helemaal niet, wel wat DSE maar die valt met normale contant niet op.

Die Banding bij de 65E6V viel dus wel continu op met panning shots en lichte scenes....

En daar bovenop nog die blur en continu judder is too much...

Het zal inderdaad de Sony worden, alhoewel daar ondertussen toch ook al enige banding exemplaren van zijn opgedoken.

Was te verwachten met die onzinnige trend dat die schermen steeds dunner moeten worden...

De enige waarbij dat ongestraft kan is een Oled...Man wat is die dun en schitterend van design, maar ja het gaat om het bewegende plaatje wat ie te voor schijn tovert en dat valt dus vies tegen...


Ubuntu

Quote from: papaleo on April 27, 2016, 19:18:37
Het 'banding' probleem is niet bij alle LG's,maar de 'motion resolution/blurr' is nog steeds innerent aan de LG's Oled's dit hebben ze nog steeds niet onder de knie.
Ik denk,weet wel bijna zeker, dat de Sony je best zal bevallen...ik heb de 'C' en sta nog steeds versteld van het mooie beeld/PQ
En met de 'D' is het waarschijnlijk nog beter geworden.

Ik heb de 75x9405c ook genomen tot dat er n tijd (denk over n jaar of 5) dat grote OLED's betaalbaar en beter/perfect zijn,ik dan overstap op een >75" OLED  ;) ::)

Jouw c zal denk ik beter zijn. Ze zijn van fald afgestapt.

road rebel

#731
Quote from: papaleo on April 27, 2016, 19:18:37
...maar de 'motion resolution/blurr' is nog steeds innerent aan de LG's Oled's dit hebben ze nog steeds niet onder de knie.
Dat valt mij ook op telkens ik er een in een winkel zie, al wordt het elke generatie precies minder heb ik de indruk.
Ligt dat aan panel en aansturing ervan of aan -al dan niet aanwezige- "verbeter technieken" denk je?
Ttz. Is er hoop dat deze LG panels in Philips/Panasonic/... beter zullen presteren of zal men sowieso naar Samsung panels moeten uitwijken?

papaleo

Quote from: Ubuntu on April 28, 2016, 00:13:46
Jouw c zal denk ik beter zijn. Ze zijn van fald afgestapt.

Huh..,ooh echt?
Wist niet dat ze nu gèèn FALD meer toepassen in de nieuwe modellen  ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

Quote from: papaleo on April 28, 2016, 09:58:25
Huh..,ooh echt?
Wist niet dat ze nu gèèn FALD meer toepassen in de nieuwe modellen  ???
De 9405XD is nog wel FALD.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Ja,heb nog ff nagekeken..,ik denk dat hij in de war is met de XD9305
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bask04

De 55 ef950v  heeft hier toch geen last van ???

Ubuntu

Quote from: papaleo on April 28, 2016, 10:37:21
Ja,heb nog ff nagekeken..,ik denk dat hij in de war is met de XD9305

Ik ging er van uit dat dat niet zo was gezien het gewicht van 38,5 kilo voor 75".  19 kilo lichter dan vorig jaar. En de prijs is 3000 gezakt. Dacht dat kan geen fald zijn. Las ook overal dat ze overgestapt waren op nieuw sidelit system dat net zo goed zou zijn als fald.

papaleo

#737
Quote from: Ubuntu on April 28, 2016, 11:39:21
Ik ging er van uit dat dat niet zo was gezien het gewicht van 38,5 kilo voor 75".  19 kilo lichter dan vorig jaar. En de prijs is 3000 gezakt. Dacht dat kan geen fald zijn. Las ook overal dat ze overgestapt waren op nieuw sidelit system dat net zo goed zou zijn als fald.

De nieuwe versie tov verleden jaar mist het volgende;

-Zij Speakers+(versterker)
-Glas/frontplaat (is kleiner)
-Voeding(zit niet meer in de TV ingebouwd)
-En Sony kennende maken ze meestal maar 1 tóp apparaat waar ze de concurentie de loef mee willen afsteken,die is dan opgebouwd met de beste componenten en gebouwd als een tank,de daaropvolgende exemplaren die het jaar er op uitkomen zijn 'meestal' (wat) 'minder' goed op/gebouwd....

Dit maakt wellicht dat de nieuwe versie lichter is dan verleden jaar

Ps
Het laatste is mijn ervaring/mening... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Quote from: Mayko on April 28, 2016, 16:52:29
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55e6-201604274285.htm

Wederom een 'lovend' review....maaaarrrr;

Motion resolution, near-black gradation and especially HDR10 colour rendition are all potential areas of improvement.

Is nog steeds niet opgelost bij LG
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dream1

Ik heb gisterenavond de banding / dse test gedaan op mijn 65e6v en geen enkele banding waargenomen daarna voetbal gekeken ook niets raar waargenomen.
Blijf me verbazen hoeveel mensen zo negatief zijn.
Bij elke reviews komt hij goed uit de test.
En klopt een perfecte tv bestaat helaas nog niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ubuntu

http://youtu.be/1CfyO-WiT4c

Verschil dolby vision en hdr10. Dan lijkt dv toch het betere systeem. De moeite even te wachten op alle ontwikkelingen.

R

Quote from: papaleo on April 28, 2016, 10:37:21
Ja,heb nog ff nagekeken..,ik denk dat hij in de war is met de XD9305

Het exemplaar dat ik gezien van de 55xd9305 had last van zwarte randen. Ik vermoed door her edge lit system. Best teleurstellend voor de 2.5k TV.

holco

+1

Het lijkt wel of niemand wil axepteren dat LG momenteel de mooiste tv's maakt ondanks dat elke reviewer ze op nr 1 zet.

Persoonlijk zie ik niks verontrustend aan mijn 65EF950V en is het elke dag genieten!! en als ik comentaar zou moeten geven is het enige wat ik kan bedenken dat hij erg nauw luistert qua verticale kijkhoek met 3D.

Quote from: dream1 on April 28, 2016, 20:09:41
Ik heb gisterenavond de banding / dse test gedaan op mijn 65e6v en geen enkele banding waargenomen daarna voetbal gekeken ook niets raar waargenomen.
Blijf me verbazen hoeveel mensen zo negatief zijn.
Bij elke reviews komt hij goed uit de test.
En klopt een perfecte tv bestaat helaas nog niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

The Luggage

Het zal er volgens mij ook aan liggen hoe gevoelig je bent voor motion en waarvoor je de tv gebruikt.

Persoonlijk kijk in bijna alleen films en series, en daarbij erger ik mij aan alle vormen van bewegingsversnelling en aan alles wat ook maar een beetje neigt naar het "soap opera effect". Dus voor mij maakt het niet uit dat het Tru motion systeem van LG minder goed werkt dan gelijkaardige systemen van de concurrentie. Het eerste wat ik bij een tv zou doen is namelijk zo'n systeem volledig deactiveren.

Voor iemand die wel erg gevoelig is voor motion problemen en/of die bijvoorbeeld heel veel sport bekijkt, is het mogelijk anders.

In ieder geval lijkt het mij niet slecht dat er ook nog LCD tv's zijn die op sommige punten Oled het vuur aan de schenen blijven leggen. Als er geen concurrentie meer was, dan zou LG veel meer de neiging hebben om de prijzen langer hoog te houden.


siepie

maar in de review van de E6 op HDTVtest.co.uk is het oordeel wel dat deze tv nu echt zo veel beter is dan welk een LCD dan ook dat het geen vergelijk meer is (vuur aan de schenen is dus meer een waakvlammetje op meer dan een meter van de kleine teen  :pompom:).

Maar nog altijd geen reference level OLED, hij onderbouwd het ook erg goed en ik kan het niet méér met hem eens zijn. Gelukkig voor mij steunt dit me in mijn voornemen nog even een jaar te wachten.

bask04

Vanochtend de LG 55 EF950V opgehaald bij Radio von burg.
Wat n geweldige winkel.
Aardig personeel.
Super uitleg en een mega goede prijs.

Kunnen heel veel winkels een voorbeeld aan nemen.

holco

Zij geven inderdaad goede prijzen maar Smits ging dieper  ;)

Quote from: bask04 on April 30, 2016, 12:48:09
Vanochtend de LG 55 EF950V opgehaald bij Radio von burg.
Wat n geweldige winkel.
Aardig personeel.
Super uitleg en een mega goede prijs.

Kunnen heel veel winkels een voorbeeld aan nemen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bask04

Ik vond de prijs prima.
Goedkoper is altijd beter maar ik heb hem nu al aangeschaft.
En had een zeer goed gevoel bij de winkel.

Maar heb 1 probleempje.
Ik krijg geen geluid uit de tv op de HDMI 2 ARC ingang.
Waar moet ik dit probleem zoeken ?

holco

Denk in je Receiver.

Quote from: bask04 on April 30, 2016, 17:57:51
Ik vond de prijs prima.
Goedkoper is altijd beter maar ik heb hem nu al aangeschaft.
En had een zeer goed gevoel bij de winkel.

Maar heb 1 probleempje.
Ik krijg geen geluid uit de tv op de HDMI 2 ARC ingang.
Waar moet ik dit probleem zoeken ?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.