Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ubuntu

Quote from: bask04 on April 17, 2016, 16:43:28
Ik had al begrepen dat als je een 55 inch 4k het goed wil waarnemen je ongeveer 2.30 meter afstand moet zitten.
Dit vind ik absurd.
Wij hebben strax een kijkafstand van 4.5 meter dus vind 55 inch prima.
Maar kom er net achter dat de 55eg910v waar ik voor wilde gaan een curved is.
Ik wil een platte 55 inch OLED FULL hd
Rond september oktober is de verbouwing klaar dus we hebben
Nog even de tijd maar vooralsnog is dit dus niet te krijgen.

Het ef950 model is plat.

Ubuntu

Quote from: Cobraatje on April 17, 2016, 16:29:28
Het lijkt erop dat de nieuwe serie niet met zoveel vertraging als vorig jaar in Nederland beschikbaar komt.
lk zag een advertentie voor een nieuwe 65EF950 op Marktplaats voor €3.500,-, dat is wel zeer scherp en geeft goede hoop voor de beschikbaarheid van de 2016 serie.

edit:typo

Linkje?

vik

#677
Ik vermoed deze : ***link verwijderd**



Quote from: Ubuntu on April 18, 2016, 08:01:17
Linkje?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bask04


Ubuntu

Quote from: bask04 on April 18, 2016, 17:48:32
Die is 4k
En? Daarmee komt ook hdr. Ik zou geen 1080p model kopen, tenzij om financiële redenen natuurlijk.

Nooff

Quote from: Ubuntu on April 18, 2016, 18:25:57
En? Daarmee komt ook hdr. Ik zou geen 1080p model kopen, tenzij om financiële redenen natuurlijk.
Waarom zou je extra betalen voor iets wat je op een afstand van 3-4 meter niet meer ziet? Een 1080p model voldoet prima als je niks om 4K geeft en bovendien niet eens kan onderscheiden van Full HD.

Staaled

#681
HDR is op die afstand wél te zien. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

#682
Quote from: Staaled on April 18, 2016, 19:12:46
HDR is op die afstand wél te zien. :)
Het ging niet over HDR. Daarnaast moet je voor jezelf bepalen of die techniek je wel aanstaat of niet. Daar zijn de meningen namelijk ook over verdeeld. De poster gaf een aantal posts terug al aan een Full HD model te willen.

papaleo

#683
Quote from: Staaled on April 18, 2016, 19:12:46
HDR is op die afstand wél te zien. :)

Juist...
Het is niet de de hoge resolutie,maar HDR die de overtreffende trap is welke het plaatje mooi maken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April 18, 2016, 19:32:54
Juist...
Het is niet de de hoge resolutie,maar HDR die de overtreffende trap is welke het plaatje mooi maken.

^^

Er is geen vraag of dat dit wel of niet wat is/word. Dit is de toekomst.

Nooff

Quote from: Ubuntu on April 18, 2016, 20:14:38
^^

Er is geen vraag of dat dit wel of niet wat is/word. Dit is de toekomst.
Als het aan de industrie ligt wel. Ik durf echter met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel te stellen dat het merendeel dit niet gaat omarmen, simpelweg omdat het ze geen biet interesseert  ;)

Voor mensen op fora als deze is het allemaal heel interessant maar het zal waarschijnlijk net zo'n doodgeboren kindje zijn als de hype rondom 3D.

bask04

Heb bij de mediamarkt de 910 en 950 naast elkaar gezien en ik zie geen verschil van 4,5 meter.
Het is niet de financëele reden maar als ik het dan toch niet ziet,
dan doe ik met die 2000 euro verschil iets ander leuks in de zin van sub
die er nog moet komen.

Maar vooralsnog is dus geen OLED 55 inch FULL HD Flat

Ubuntu

Quote from: bask04 on April 18, 2016, 21:33:51
Heb bij de mediamarkt de 910 en 950 naast elkaar gezien en ik zie geen verschil van 4,5 meter.
Het is niet de financëele reden maar als ik het dan toch niet ziet,
dan doe ik met die 2000 euro verschil iets ander leuks in de zin van sub
die er nog moet komen.

Maar vooralsnog is dus geen OLED 55 inch FULL HD Flat

Bij de mediamarkt moet je sowieso niet beoordelen hoe een tv het doet. Daar staan ze allemaal of in shop stand of op dynamisch. Je krijgt daar geen representatief beeld van de voordelen van hdr en wcg. Geloof me dat het verschil meer dan duidelijk te zien is, tenzij je in zwart en wit ziet natuurlijk. Je moet alleen wel content hebben en een tv die goed is ingesteld. De ef950 is een fantastische tv.

Ubuntu

Quote from: Nooff on April 18, 2016, 21:06:58
Als het aan de industrie ligt wel. Ik durf echter met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel te stellen dat het merendeel dit niet gaat omarmen, simpelweg omdat het ze geen biet interesseert  ;)

Voor mensen op fora als deze is het allemaal heel interessant maar het zal waarschijnlijk net zo'n doodgeboren kindje zijn als de hype rondom 3D.

Als een consument een goed afgestelde/werkende hdr tv ziet naast een sdr tv zal elke consument de hdr tv kiezen. Dit gaat op alle tv's standaard worden binnen nu en twee jaar.

Nooff

Quote from: Ubuntu on April 18, 2016, 23:29:11
Als een consument een goed afgestelde/werkende hdr tv ziet naast een sdr tv zal elke consument de hdr tv kiezen. Dit gaat op alle tv's standaard worden binnen nu en twee jaar.
Het antwoord daarop gaf je 2 posts hierboven al. Een consument gaat geen twee goed afgestelde tv's naast elkaar zien maar crappy winkelafstellingen. Daar zou je prima een keuze uit kunnen maken overigens, want een slecht afgestelde 910 naast een slecht afgestelde 950 bijvoorbeeld, geeft opzich een prima indruk, zeker voor de gemiddelde consument die een tv gewoon neerplempt en er nooit iets aan doet.

De industrie zal dit er vast en zeker door willen gaan drukken maar de vooruitgang in kwaliteit is vergelijkbaar met dat van DVD (SD) naar Blu-ray (HD). Iedereen ziet het, maar te weinig interesseert het iets.. Niet voor niets is Blu-ray als formaat gewoon hard aan het falen tov DVD. Blijven services als Netfllix over die hun content in HDR gaan uitzenden. De gemiddelde consument gaat daar echter niet een tv op aanpassen. Het is en blijft een niche market.

VincentG

Tja, blijft push marketing. Iets nieuws de markt op brengen, voordat de consument er om vraagt.
Verkopen moeten immers wel lekker op peil blijven.
Jaren terug werd overal 'HD' op geplakt, omdat het zo lekker verkocht en dat is het nu met '4K'.
Hoop onwetenden kunnen nog eenvoudig om de tuin geleid worden, onder het motto 'meer/hoger is beter'. Puur naar het lijstje met wat specs kijken en het product met de hoogste waarden kiezen.

Vind niet dat het blu-ray medium faalt. Doet het nog erg goed. Misschien minder dan wat DVD doet (deed), maar dat komt door het tijdperk. Steeds meer mensen willen gemak en dan wint downloaden of streamen het al snel. Bij muziek is dat helemaal goed te zien. Bij games wordt het ook steeds meer digitaal.
Nadeel is, dat digitale content veel goedkoper zou moeten zijn (lagere kosten), maar kunstmatig hoog gehouden wordt.

Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Ubuntu

Quote from: Nooff on April 19, 2016, 08:10:16
Het antwoord daarop gaf je 2 posts hierboven al. Een consument gaat geen twee goed afgestelde tv's naast elkaar zien maar crappy winkelafstellingen. Daar zou je prima een keuze uit kunnen maken overigens, want een slecht afgestelde 910 naast een slecht afgestelde 950 bijvoorbeeld, geeft opzich een prima indruk, zeker voor de gemiddelde consument die een tv gewoon neerplempt en er nooit iets aan doet.

De industrie zal dit er vast en zeker door willen gaan drukken maar de vooruitgang in kwaliteit is vergelijkbaar met dat van DVD (SD) naar Blu-ray (HD). Iedereen ziet het, maar te weinig interesseert het iets.. Niet voor niets is Blu-ray als formaat gewoon hard aan het falen tov DVD. Blijven services als Netfllix over die hun content in HDR gaan uitzenden. De gemiddelde consument gaat daar echter niet een tv op aanpassen. Het is en blijft een niche market.

We zullen zien. De tv wereld is geen niche markt. Hdr is ook geen niche product. De vooruitgang in kwaliteit is vele malen groter dan de stap van dvd naar bluray. Heb je al hdr materiaal gezien? Je reacties doen me vermoedden van niet.

Nooff

Dat begint een vrij standaard reactie te worden. Ik heb er net zoveel van gezien als jij waarschijnlijk. Ik zie dezelfde verandering als van SD naar HD. Zichtbaar beter maar geen mass selling point voor de menigte.

Ten eerste zal OLED qua betaalbaarheid echt door moeten breken en dat gaat de eerste 2-3 jaar nog niet gebeuren waarschijnlijk. Tevens zullen HDR media betaalbaar moeten worden. Nederland is sowieso een land waarbij de consument over het algemeen compleet uitgewrongen wordt. Het laten vallen van de regioblokkering zal maar tot zover een verbetering zijn. Kijk, mensen op fora als deze zijn liefhebber en zien het liefst alles verbeterd worden, maar je hebt de rest nodig om het te laten slagen. Dat tv's straks allemaal HDR ondersteunen dat geloof ik allemaal wel, maar veel verder dan dat zie ik het niet komen. Maar we zullen zien zoals je al zei...

Staaled

Of het door de massa geaccepteerd gaat worden zal mij worst zijn.
De massa heeft ook geen interesse in goed geluid ( vinylrevival of niet) en kijk wat er nog mogelijk is ondanks. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

alpha1

#694
Mijn 65ef950v vertoont kuren(defect) en wordt netjes door LG gecrediteerd en nu upgraden naar de nieuwe 65E6V

Nu maar even wachten wanneer deze geleverd gaat worden

holco

Wat waren/zijn die kuren met je 950V?

Quote from: alpha1 on April 19, 2016, 16:39:33
Mijn 65ef950v vertoont kuren(defect) en wordt netjes door LG gecrediteerd en nu upgraden naar de nieuwe 65E6V

Nu maar even wachten wanneer deze geleverd gaat worden
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

R

Quote from: alpha1 on April 19, 2016, 16:39:33
Mijn 65ef950v vertoont kuren(defect) en wordt netjes door LG gecrediteerd en nu upgraden naar de nieuwe 65E6V

Nu maar even wachten wanneer deze geleverd gaat worden

Best cool!

alpha1

Quote from: holco on April 19, 2016, 17:20:55
Wat waren/zijn die kuren met je 950V?

Mijn toestel had last van, dat die de gemaakte instellingen niet in het geheugen vast hield,nieuwe mainboard er in toen last van glithes,en op een gegeven moment deed de ab(muis) niets meer,andere bleutooth module er in ,ook niet er op reageren.een nieuwe ab werkte er ook niet er op.

Gaf in de service menu bepaalde instellingen in het rood(fout) weer zoals ''White balance''' e.d.

Toen is er overleg geweest tussen LG en de monteur(reparatie winkel) en besloten om het toestel te crediteren.

Nu ga ik dus upgraden naar de 65E6V,deze heb ik overigens ook al besteld   

holco

Pffffffffff over een maandag ochtend toestel gesproken!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dream1

Ben gisteren gebeld dat mijn nieuwe oled tv binnen was gekomen.
Meteen naar natuurljk opgehaald [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk