Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ubuntu

Quote from: holco on April  6, 2016, 09:10:38
Dat een lcd net zo zwart kan zijn als een Kuro is natuurlijk bullshit.

Dit dus.

Raphie

Quote from: Staaled on April  6, 2016, 09:05:32
De hogere Panasonic LCD's worden in elke review geprezen om de natuurlijke kleuren.
Ik kan dat enkel bevestigen.
idd, al mijn kuro's konden daar niet aan tippen
JBL PRX Power!

Raphie

#652
Quote from: Ubuntu on April  6, 2016, 09:11:50
Dit dus.
nee hoor, 10 jaar geleden, of zo'n vrouwelijk geslachtsdeel samsung van 200€ misschien, maar een moderne high end LED steekt er met kop en schouders bovenuit.
JBL PRX Power!

Ubuntu

Quote from: Raphie on April  6, 2016, 09:34:06
nee hoor, 10 jaar geleden, of zo'n vrouwelijk geslachtsdeel samsung van 200€ misschien, maar een moderne high end LED steekt er met kop en schouders bovenuit.

Ja, maak jezelf dat maar wijs. 0.028 cd/m tegen 0.0017 cd/m. Dat is contrast ratio 4300:1 tegen 70000:1 voor een krp500m. Maar met extreme verlichting zal je meer aan de helderheid van de lcd hebben, echter als je gewoon in de avond in een woonkamer kijkt heb je niks aan die belachelijk hoge helderheid.

siepie

Ik heb nog geen LCD gezien met betere kleurweergave dan mijn 8e generate Kuro. Sterker nog, de laatste Panasonic Plasma's haalden dat nog niet eens. Mijn ouders hebben er een en het is elek keer weer een verademing als ik thuiskom (qua kleurweergave)

Het valt me toch wat tegen dat ook de nieuwe 2016 OLED nog steeds geen "reference level" krijgt als beoordeling op www.hdtvtest.co.uk Ik hecht veel waarde aan zijn oordeel. Niet dat het een slechte TV's is natuurlijk. Ik ga (proberen) te blijven wachten op de eerste OLED die dat wel krijgt  :huh2:

8mile

Quote from: siepie on April  6, 2016, 14:28:45
Ik heb nog geen LCD gezien met betere kleurweergave dan mijn 8e generate Kuro. Sterker nog, de laatste Panasonic Plasma's haalden dat nog niet eens. Mijn ouders hebben er een en het is elek keer weer een verademing als ik thuiskom (qua kleurweergave)

Het valt me toch wat tegen dat ook de nieuwe 2016 OLED nog steeds geen "reference level" krijgt als beoordeling op www.hdtvtest.co.uk Ik hecht veel waarde aan zijn oordeel. Niet dat het een slechte TV's is natuurlijk. Ik ga (proberen) te blijven wachten op de eerste OLED die dat wel krijgt  :huh2:
Misschien moet je eens naar de laatste Shootout kijken waarbij hdtvtest bij betrokken was..er zijn nog maar weinig redenen om een voorkeur te hebben voor Plasma boven OLED.

''The 4K OLEDs were capable of deeper blacks and brighter whites than the plasma, although many attendees felt that the Panasonic ZT comfortably held its own 90% of the time. In fact, the Panasonic PDP exhibited better screen uniformity (particularly near-black) and higher motion clarity than the pair of OLED TVs.''
http://www.hdtvtest.co.uk/news/shootout-oled-201511134208.htm


siepie

die heb ik ook niet (schrijf ik ook niet toch?) maar wel tov van LCD.

Ik wil juist wel overstappen op OLED. Maar, destijds kregen de pio plasma's elk jaar weer "reference" level mee, (de 8e generatie was de 1e waar ik zelf ook wild enthousiast over was) dat geeft hij nu (nog) niet aan OLED schermen (die natuurlijk wel al heel erg goed zijn, en zeker beter dan mijn Plasma).

Ik heb destijds ook jaren vast gehouden aan mijn Sony Wega platte voorkant en enorme toeter CRT voordat ik een "plat" scherm kocht. Ik vind het niet erg om een goed/duur scherm te kopen maar dan moet hij wel echt heel goed zijn want ik houd hem weer heel wat jaartjes (tenzij er een grote stap komt in de beeld weergever techniek natuurlijk) en je kijkt er toch dagelijks tegenaan. Voor mij is het nog net te voreg om in te stappen denk ik.

8mile

Quote from: siepie on April  6, 2016, 17:19:15
die heb ik ook niet (schrijf ik ook niet toch?) maar wel tov van LCD.

Ik wil juist wel overstappen op OLED. Maar, destijds kregen de pio plasma's elk jaar weer "reference" level mee, (de 8e generatie was de 1e waar ik zelf ook wild enthousiast over was) dat geeft hij nu (nog) niet aan OLED schermen (die natuurlijk wel al heel erg goed zijn, en zeker beter dan mijn Plasma).

Ik heb destijds ook jaren vast gehouden aan mijn Sony Wega platte voorkant en enorme toeter CRT voordat ik een "plat" scherm kocht. Ik vind het niet erg om een goed/duur scherm te kopen maar dan moet hij wel echt heel goed zijn want ik houd hem weer heel wat jaartjes (tenzij er een grote stap komt in de beeld weergever techniek natuurlijk) en je kijkt er toch dagelijks tegenaan. Voor mij is het nog net te voreg om in te stappen denk ik.
Ik denk dat een top Plasma natuurlijker oogt en betere motion heeft dan OLED en LCd. En zwartwaarden zijn eigenlijk voldoende..dus ik heb geen haast mijn KRP 500M te upgraden. Sterker nog, als ie kapot gaat vervang ik hem door de LX5090 die ik nog heb staan..tegen 2020 zie ik wel weer..

holco

Wat mij met de 65" 950V tov van de Kuro het meest opvalt is toch wel de prestaties met vol daglicht, duidelijk meer licht output en dynamiek, en niet echt belangrijk maar 3D is een leuke toevoeging.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Quote from: Mayko on April  6, 2016, 19:26:28
https://www.avforums.com/article/lg-launch-new-g6-e6-c6-and-b6-oled-tvs-with-dolby-vision.12512

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-sweep-201604064274.htm

Wederom mooie verbeteringen... 8)
Maar in de maat van 77" waar ik in geintresseerd zou zijn is de >€30.000 mij iets te gortig  :crazy:
Wellicht over een jaar of 5,dan zullen de prijzen wel dusdanig gezakt zijn,èn is mijn Sony ook alweer op een leeftijd gekomen dat ook ik wellicht een OLED ga aanschaffen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April  6, 2016, 19:57:49
Wederom mooie verbeteringen... 8)
Maar in de maat van 77" waar ik in geintresseerd zou zijn is de >€30.000 mij iets te gortig  :crazy:
Wellicht over een jaar of 5,dan zullen de prijzen wel dusdanig gezakt zijn,èn is mijn Sony ook alweer op een leeftijd gekomen dat ook ik wellicht een OLED ga aanschaffen... ;)

30K+ word wat gortig inderdaad  ;D

bask04

In de nieuwe woning willen we graag een 55 inch oled aanschaffen.
Is de dubbele prijs voor de 4k versie echt waard ?
En komt er meer de komende jaren als die paar series op netflix ?

Erik

#663
Voor de liefhebber staat er bij MM den haag een 85 inch demo model 4K van 19.999 voor 8K
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sprins

Quote from: bask04 on April 13, 2016, 16:38:51
In de nieuwe woning willen we graag een 55 inch oled aanschaffen.
Is de dubbele prijs voor de 4k versie echt waard ?
En komt er meer de komende jaren als die paar series op netflix ?

Volgens mij is de grote meerwaarde straks HDR en niet zozeer de 4K. Als je beoogde 4K tv geen HDR ondersteunt zou ik er nog ff mee wachten. Althans, zo ga ik het doen.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

papaleo

Quote from: Erik on April 13, 2016, 23:07:23
Voor de liefhebber staat er bij MM den haag een 85 inch demo model 4K van 19.999 voor 8K
Heb deze 'knoepert' ook zien staan,staat wel bij met 'lichte' schade...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: Erik on April 13, 2016, 23:07:23
Voor de liefhebber staat er bij MM den haag een 85 inch demo model 4K van 19.999 voor 8K

Een oled? In 85"?

bask04

Quote from: papaleo on April 13, 2016, 23:44:47
Heb deze 'knoepert' ook zien staan,staat wel bij met 'lichte' schade...

Dus 55 inch oled hdr full hd en geen 4k
Is die er al ?
En dat hdr vraagt om een hdr opname  een ik aan ?
Of is elk beeld door de tv hdr ?

Ubuntu

Quote from: bask04 on April 14, 2016, 09:40:58
Dus 55 inch oled hdr full hd en geen 4k
Is die er al ?
En dat hdr vraagt om een hdr opname  een ik aan ?
Of is elk beeld door de tv hdr ?

Ja je hebt speciale fontent nodig. Nee geen fullhd hdr, alleen ultrahd.

Jurgen79

Quote from: bask04 on April 13, 2016, 16:38:51
In de nieuwe woning willen we graag een 55 inch oled aanschaffen.
Is de dubbele prijs voor de 4k versie echt waard ?
En komt er meer de komende jaren als die paar series op netflix ?

4K op 'slechts' 55 inch lijkt mij niet zo de moeite waard om eerlijk te zijn. Maar HDR zal wellicht wel veel toevoegen, heb het nog niet in werking kunnen zien helaas. Maar de 55" 910v is wel een heel stuk goedkoper dan de 4K modellen en nog steeds een fantastische tv. Ik zit nog regelmatig met verbazing te kijken hoe goed de beeldkwaliteit is in ieder geval :)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

papaleo

Quote from: Ubuntu on April 14, 2016, 08:13:36
Een oled? In 85"?
Nee niet/geen OLED...

Dacht dat dit de Sony XBR-85x950b LED was...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April 14, 2016, 10:43:20
Nee niet/geen OLED...

Dacht dat dit de Sony XBR-85x950b LED was...

Zat al in de bus ;)

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Cobraatje

#673
Het lijkt erop dat de nieuwe serie niet met zoveel vertraging als vorig jaar in Nederland beschikbaar komt.
lk zag een advertentie voor een nieuwe 65EF950 op Marktplaats voor €3.500,-, dat is wel zeer scherp en geeft goede hoop voor de beschikbaarheid van de 2016 serie.

edit:typo

bask04

Quote from: jslender on April 14, 2016, 10:38:40
4K op 'slechts' 55 inch lijkt mij niet zo de moeite waard om eerlijk te zijn. Maar HDR zal wellicht wel veel toevoegen, heb het nog niet in werking kunnen zien helaas. Maar de 55" 910v is wel een heel stuk goedkoper dan de 4K modellen en nog steeds een fantastische tv. Ik zit nog regelmatig met verbazing te kijken hoe goed de beeldkwaliteit is in ieder geval :)

Ik had al begrepen dat als je een 55 inch 4k het goed wil waarnemen je ongeveer 2.30 meter afstand moet zitten.
Dit vind ik absurd.
Wij hebben strax een kijkafstand van 4.5 meter dus vind 55 inch prima.
Maar kom er net achter dat de 55eg910v waar ik voor wilde gaan een curved is.
Ik wil een platte 55 inch OLED FULL hd
Rond september oktober is de verbouwing klaar dus we hebben
Nog even de tijd maar vooralsnog is dit dus niet te krijgen.