Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ubuntu

Quote from: Nooff on April  2, 2016, 12:24:34
Ik geloof allemaal wel dat het weer beter is geworden. Het zou ook niet best zijn als dat niet het geval zou zijn. Qua motion handeling ligt het echt nog op een laag niveau. Ik ben zeer gevoelig voor schokkend en hakerig beeld dus dit is voor mij echt een no go! Bij gebrek aan meer OLED tv's is dit de beste tv die je kunt kopen, ongetwijfeld. Voor ik echter zo'n smak met geld uit ga geven wil ik het product veel verder doorontwikkeld zien. Ik sla dus nog wel een generatie of twee over, tegen die tijd zal niet alleen de techniek veel verder zijn, maar ook de prijs acceptabeler worden.

Pff motion resolution. Dat is op lcd minstens zo slecht. Zijn overigens ook testen ontwikkeld om de pluspunten van plasma tv's aan te tonen.

Nooff

De gemiddelde LCD haalt in ieder geval nog 1080 lijnen, 650 is voor een premium tv gewoon om te huilen.

Dirkie

Je zou bijna vergeten dat er nog gelukkige oled eigenaars zijn...
Hier staat de 910v en wij vinden hem subliem...

Tuurlijk valt er overal iets aan op te merken.... Maar voor €2000 een koopje...

papaleo

Quote from: Ubuntu on April  2, 2016, 13:48:20
Pff motion resolution. Dat is op lcd minstens zo slecht.

Pff..,tuurlijk die zullen er beste zijn,heb je de Sony X9405C wel eens gezien dan?  ;)
Want mijn LCD heeft daar totaal geen last van...,dus zijn er LCD's die dit verschijnsel niet hebben,OLED daar in tegen hebben er allemaal last van.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April  2, 2016, 17:09:12
Pff..,tuurlijk die zullen er beste zijn,heb je de Sony X9405C wel eens gezien dan?  ;)
Want mijn LCD heeft daar totaal geen last van...,dus zijn er LCD's die dit verschijnsel niet hebben,OLED daar in tegen hebben er allemaal last van.
Onzin, jouw lcd zit ook op 300 lijnen ofzo. Tenzij je allerlei beelverwerking aanzet.

Snutchz

Quote from: papaleo on April  2, 2016, 17:09:12
de Sony X9405C wel eens gezien dan?  ;)
Die heb ik gezien ja.. toont ongeveer hetzelfde plaatje als m'n LG monitor (tevens black level 0.08)  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Quote from: Ubuntu on April  2, 2016, 17:41:18
Onzin, jouw lcd zit ook op 300 lijnen ofzo. Tenzij je allerlei beelverwerking aanzet.
Kortom, op zowel OLED als LED is de motion res 300 lijnen zonder verbeteraars. Een LED doet het dus standaard net zo slecht als een OLED. MET verbeteraars weet de gemiddelde LED in ieder geval 1080 lijnen uit te halen, of je daar nu van houdt of niet. Een OLED is gewoon nog niet in staat een niet hakerig beeld neer te zetten en dat voor gemiddeld 4000 euro (model 2016). Het is een geweldige techniek voor een ultiem contrast, maar op heel veel vlakken valt er nog genoeg te verbeteren.

Ubuntu

Quote from: Nooff on April  2, 2016, 19:00:00
Kortom, op zowel OLED als LED is de motion res 300 lijnen zonder verbeteraars. Een LED doet het dus standaard net zo slecht als een OLED. MET verbeteraars weet de gemiddelde LED in ieder geval 1080 lijnen uit te halen, of je daar nu van houdt of niet. Een OLED is gewoon nog niet in staat een niet hakerig beeld neer te zetten en dat voor gemiddeld 4000 euro (model 2016). Het is een geweldige techniek voor een ultiem contrast, maar op heel veel vlakken valt er nog genoeg te verbeteren.
Alleen de betere modellen halen de 1080 motion resolutie. Maar het merendeel van de mensen zal dit toch niet zien. Motion resolution is niet het enige wat bijdraagt aan natuurlijk bewegend beeld. Toch zijn zo'n beetje alle experts het eens dat oled de betere techniek is. Geen enkele techniek is perfect, maar oled is toch echt superieur aan lcd. Lcd ziet er niet uit, zelfs de high end niet. Zwart blijft bagger en local dimming is ook een wassen neus. 128 zones op een 65+ inch tv. Pff tegen 8 miljoen op een 4k oled. Highlights zal ie nooit goed kunnen weergeven zonder zwart op te offeren. Is gewoon onmogelijk.

Dirkie

#633
Quote from: Nooff on April  2, 2016, 19:00:00
Kortom, op zowel OLED als LED is de motion res 300 lijnen zonder verbeteraars. Een LED doet het dus standaard net zo slecht als een OLED. MET verbeteraars weet de gemiddelde LED in ieder geval 1080 lijnen uit te halen, of je daar nu van houdt of niet. Een OLED is gewoon nog niet in staat een niet hakerig beeld neer te zetten en dat voor gemiddeld 4000 euro (model 2016). Het is een geweldige techniek voor een ultiem contrast, maar op heel veel vlakken valt er nog genoeg te verbeteren.

De eg910v/920v modeljaar 2016, komt ook nog te koop... 10 bit als ik me niet vergis...

papaleo

#634
Quote from: Ubuntu on April  2, 2016, 20:01:04
Alleen de betere modellen halen de 1080 motion resolutie. Maar het merendeel van de mensen zal dit toch niet zien. Motion resolution is niet het enige wat bijdraagt aan natuurlijk bewegend beeld. Toch zijn zo'n beetje alle experts het eens dat oled de betere techniek is. Geen enkele techniek is perfect, maar oled is toch echt superieur aan lcd. Lcd ziet er niet uit, zelfs de high end niet. Zwart blijft bagger en local dimming is ook een wassen neus. 128 zones op een 65+ inch tv. Pff tegen 8 miljoen op een 4k oled. Highlights zal ie nooit goed kunnen weergeven zonder zwart op te offeren. Is gewoon onmogelijk.

'Zwart blijft bagger' dit is wel een hele sterke overdreven opmerking!
'maar 128 zones Local Dimming' nogmaals,het aantal zegt niet altijd alles...,het is de manier van aansturing,dit is veel belangrijker dan het aantal zones!

Wat ik al vaker heb gezegt,ik zal zeker niet ontkennen dat het 'zwart' en de kijkhoek van OLED superieur aan LCD zijn...
Maar heb jij wel,eens een (gekalibreerde) Sony 75x9405c gezien,deze is op alle andere fronten beter dan een/de LG OLED
Met name in huiskamer omstandigheden en in de hotspot,zijn 'inktzwart' en kijkhoek totaal niet belangrijk!
En dan ook nog eens 'maar' 65" vind ik (persoonlijk) veel te klein om te gebruiken in een batcave om aldaar het ultieme filmgevoel bij/van te krijgen...(ik vind zelfs 75" daarvoor te klein),maar goed dat is mijn mening.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April  3, 2016, 14:29:03
'Zwart blijft bagger' dit is wel een hele sterke overdreven opmerking!
'maar 128 zones Local Dimming' nogmaals,het aantal zegt niet altijd alles...,het is de manier van aansturing,dit is veel belangrijker dan het aantal zones!

Wat ik al vaker heb gezegt,ik zal zeker niet ontkennen dat het 'zwart' en de kijkhoek van OLED superieur aan LCD zijn...
Maar heb jij wel,eens een (gekalibreerde) Sony 75x9405c gezien,deze is op alle andere fronten beter dan een/de LG OLED
Met name in huiskamer omstandigheden en in de hotspot,zijn 'inktzwart' en kijkhoek totaal niet belangrijk!
En dan ook nog eens 'maar' 65" vind ik (persoonlijk) veel te klein om te gebruiken in een batcave om aldaar het ultieme filmgevoel bij/van te krijgen...(ik vind zelfs 75" daarvoor te klein),maar goed dat is mijn mening.

Het aantal zones is wel degelijk van belang. Hoe goed de aansturing ook is krijg je er maar zoveel mee voor elkaar. Een lcd komt gewoon niet in de buurt van een oled qua beeldkwaliteit. Zwart doet meer dan alleen zwart zijn. Het heeft ook een drastisch effect op kleur. Het contrast bereik is ook vele malen groter. Natuurlijk zijn er nadelen, maar de professionals zal je toch horen zeggen dat die niet afwegen tegen de voordelen van oled.
  Ja, ik heb weleens een gekalibreerde x94 gezien en dat kan in mijn mening niet tippen aan een goed gekalibreerde ef950. Ik vermoed dat jij gezien je uitspraak nog geen goed gekalibreerde oled hebt gezien in een thuis omgeving. Maar als grote maat eens must is dan heb je inderdaad pech wat dat betreft en maakt het sowieso niet uit hoe goed je oled wel of niet vind.
  In gewone huiskamer omstandigheden zijn kijkhoek net zo belangrijk. Tenzij je alleen kijkt of er niet om geeft wat de anderen zien. Alleen ips vangt dit enigszins op. Maar va panelen zijn qua kijkhoek gewoon bagger. Zodra je enigszins off axis zit verdwijnt het zwart en je kleuren al gauw. In een batcave moet je geen tv neerzetten maar een goede projector. Waarom heb je zelf jaren een plasma gehad in plaats van een lcd tv? Antwoord op die vraag is dezelfde reden als waarom oled beter is dan lcd, en dat zal niet alleen zijn om hoe bewegend beeld eruit ziet.
Los nog van heel het hdr verhaal. Dat zal een lcd tv in mijn ogen nooit zo goed kunnen als een oled. Als op jouw sony lokaal de helderheid omhoog gaat naar 800 nits zal de tv niet in staat zijn om daar absoluut zwart naast weer te geven. En dat maakt een flink verschil. Misschien niet overdag in een fel verlichte zonnige woonkamer, maar als je gewoon in de avond kijkt wel degelijk. Ik zeg niet dat jouw sony een slechte tv is, integendeel het was een van de betere lcds die te koop waren. Maar dar verandert niets aan mijn mening dat oled een beter plaatje neerzet. Als je gevoelig bent voor de fouten in bewegend beeld dan is een lcd van ander merk inderdaad wellicht beter. Maar nogmaals alleen beweging bepaald niet wat een goed beeld is. Men kijkt voornamelijk naar kleur en witbalans en in hoeverre de tv die correct kan weergeven op alle niveaus.

donaldk

Quote from: Ubuntu on April  2, 2016, 20:01:04
Alleen de betere modellen halen de 1080 motion resolutie. Maar het merendeel van de mensen zal dit toch niet zien. Motion resolution is niet het enige wat bijdraagt aan natuurlijk bewegend beeld. Toch zijn zo'n beetje alle experts het eens dat oled de betere techniek is. Geen enkele techniek is perfect, maar oled is toch echt superieur aan lcd. Lcd ziet er niet uit, zelfs de high end niet. Zwart blijft bagger en local dimming is ook een wassen neus. 128 zones op een 65+ inch tv. Pff tegen 8 miljoen op een 4k oled. Highlights zal ie nooit goed kunnen weergeven zonder zwart op te offeren. Is gewoon onmogelijk.

Ik was aangenaam verrast door de nieuwe Sharp LCD op ISE, rode Sharp logo stak haarscherp af tegen de zwarte achtergrond, de daaropvolgende witte tekstregel ook. Mag ook wel ding is immers 100K+;-) 8K TV is here. Nou ja ik had hem al elke jaar vooruitziengaan en in September het voorserie model nog gezien dus zo'n grote verrassing was het ook weer neit, maar daar toonden ze nooit zwart met een enkel licht deel op.

Ubuntu

Quote from: donaldk on April  3, 2016, 19:25:57
Ik was aangenaam verrast door de nieuwe Sharp LCD op ISE, rode Sharp logo stak haarscherp af tegen de zwarte achtergrond, de daaropvolgende witte tekstregel ook. Mag ook wel ding is immers 100K+;-) 8K TV is here. Nou ja ik had hem al elke jaar vooruitziengaan en in September het voorserie model nog gezien dus zo'n grote verrassing was het ook weer neit, maar daar toonden ze nooit zwart met een enkel licht deel op.

In een verduisterde ruimte of op de beursvloer, dat maakt nog wel verschil? En om eerlijk te zijn is dat natuurlijk niet een "standaard" lcd tv. Als je 100k nodig hebt om een lcd te kopen die goed zwart weergeeft zonder halo's en dergelijke dan ga ik toch maar voor een mooie oled. De panasonic van 10k heeft al heel wat verbeterd op dat gebied :)

Jurgen79

Quote from: Dirkie on April  2, 2016, 15:58:51
Je zou bijna vergeten dat er nog gelukkige oled eigenaars zijn...
Hier staat de 910v en wij vinden hem subliem...

Tuurlijk valt er overal iets aan op te merken.... Maar voor €2000 een koopje...

Heb zelf ook een maand of 2 de 55eg910v staan en op een paar kleine puntjes na super tevreden over. Beeldkwaliteit is toch een flink stuk beter dan m'n oude Panasonic 55st60. Het is zeker nog niet de 'perfecte' tv, maar geloof niet dat ik het voor geld iets beters had kunnen kopen.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

erwinh

Voor een review, kijk ff hier:
http://www.digitaltrends.com/tv-reviews/lg-oled65g6p-review/
Je zou er zo een kopen!!  :tongue2: :headbanging:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Ubuntu


vik

Ziet er veel belovend uit  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

erwinh

Beetje erg hyperdepiep en weinig kritisch, maar misschien is er dan ook weinig over om kritisch over te zijn    ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Raphie

Ik ben na 6mnd ook SUPER tevreden met mijn Pana 700 LCD als vervanger voor mijn Pana plasma die banding had. Beeld is beter, zwart is net zo zwart, géén pixelruis en supergestoken beeld zónder ekortkomingen, zelfs op egale vlakken. Plasma heeft écht afgedaan. Vooral de afwezigheid van pixelruis is net alsof er een deken afvalt. Veel gestokener beeld.
JBL PRX Power!

Ubuntu

Quote from: Raphie on April  6, 2016, 07:54:35
Ik ben na 6mnd ook SUPER tevreden met mijn Pana 700 LCD als vervanger voor mijn Pana plasma die banding had. Beeld is beter, zwart is net zo zwart, géén pixelruis en supergestoken beeld zónder ekortkomingen, zelfs op egale vlakken. Plasma heeft écht afgedaan. Vooral de afwezigheid van pixelruis is net alsof er een deken afvalt. Veel gestokener beeld.

Gelukkig ben je niet kritisch wat betreft beeld blijkt.  ;D

Raphie

Quote from: Ubuntu on April  6, 2016, 08:19:21
Gelukkig ben je niet kritisch wat betreft beeld blijkt.  ;D
oh, zéér zeker wel. Maar na 12 jaar KURO's is dit toch écht wel stukken beter voor de normale huiskamer, ik kijk niet in een batcave.
JBL PRX Power!

Ubuntu

Quote from: Raphie on April  6, 2016, 08:21:33
oh, zéér zeker wel. Maar na 12 jaar KURO's is dit toch écht wel stukken beter voor de normale huiskamer, ik kijk niet in een batcave.

Zoals ik al zei dus. En waar komt toch die belachelijke gedachte vandaan dat je in een batcave moet zitten om zwart te waarderen. Tenzij je bouwlampen hebt hangen heb je echt wel wat aan goed zwart. Het effect op kleur is al flink. Je bent gewoon al weer vergeten hoe goed een kuro eruit ziet.  ;)

Staaled

De hogere Panasonic LCD's worden in elke review geprezen om de natuurlijke kleuren.
Ik kan dat enkel bevestigen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

holco

Dat een lcd net zo zwart kan zijn als een Kuro is natuurlijk bullshit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ubuntu

Quote from: Staaled on April  6, 2016, 09:05:32
De hogere Panasonic LCD's worden in elke review geprezen om de natuurlijke kleuren.
Ik kan dat enkel bevestigen.

Ja zeker panasonic is altijd goed met kleur. Maar om te zeggen dat een edgelit lcd net zo zwart is als een kuro gaat me een stap te ver. Contrast ratio is ook niet voor niets eens stuk lager.