Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Voorlopige adviesprijzen in Europa:

65" G6V 8500 Euro
65" E6D 7500 Euro
55" E6D 5500 Euro
65" C6D 6500 Euro
55" C6D 4500 Euro
65" B6D 6000 Euro
55" B6D 4000 Euro

De tv's staan inmiddels gelisted op Amazon.de

Cobraatje

#601
Goed overzichtsbeeld van de G6 en beeld met HDR aan: https://www.youtube.com/watch?v=YpdG7EG5Tms
Video is gemaakt tijdens een Duitse road show van LG.

Ubuntu

De G6V, dat gaat hem worden :)

papaleo

Quote from: Ubuntu on March  1, 2016, 17:28:17
De G6V, dat gaat hem worden :)
Bij deze gefeliciteerd  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje


dream1

Ik zou toch voor de E6 gaan de afstand van muur is denk ik kleiner dan de G6 als je die tegen de muur bevestigd ivm de inklapbare soundbar.

Ubuntu

Die soundbar kan ik er toch zeker wel van afhalen. Sowieso even wachten tot ie wat in prijs zakt. Kan wel half jaartje wachten voor paar mille korting :)

dream1


Quote from: Ubuntu on March  1, 2016, 18:42:47
Die soundbar kan ik er toch zeker wel van afhalen. Sowieso even wachten tot ie wat in prijs zakt. Kan wel half jaartje wachten voor paar mille korting :)

Daar zit alle bedrading en besturing in dus kun je de soundbar niet demonteren.
En waarom zou je dan nog voor de G6 gaan.

erwinh

Dacht ergens gelezen te hebben dat je de soundbar nodig hebt om hem aan de muur te hangen. Maar vet is ie wel, pffffff :headbanging:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Ubuntu

Quote from: dream1 on March  1, 2016, 19:11:03
Daar zit alle bedrading en besturing in dus kun je de soundbar niet demonteren.
En waarom zou je dan nog voor de G6 gaan.

Als er technisch verder geen verschil is dan is dat niet nodig.

siepie

Die G6 zou ik alleen voor gaan als je hem met voet en al wil plaatsen, dat maakt hem nou net zo mooi. Zelf wil ik ophangen. Destijds ben ik ook voor de meest simpele pioneer met het echt goede scherm gegaan de 5080xa, nog steeds een top scherm, op mijn kijkafstand 4,5 meter zie je op een 50inch toch de resolutie niet (dit is een hd ready, niet eens full hd resolutie). Zou nu denk ik voor de b6 lijn gaan. Vind het moeilijk om op deze beelden echt iets te zeggen, ten eerste het licht in de omgeving, het overdreven show materiaal. Ik zou graag letters of iwo jima in een donkere woonkamer kijken op zo'n scherm, en een (wielrennen) voorjaarsklassieker met op de weg blinkende zon en kleurrijke outfits ed.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Cobraatje

#612
In der neuen Video Magazin Ausgabe 05/2016 gibt es den grossen test des Monats *LG OLED 65G6V*.

Testurteil:
Atemberaubende
HDR Bildqualität,
Dolby Vision, tolles Design, guter
Klang (Einmessung), UHD-Doppeltuner
Bildqualität: Überragend 95%
Gesamt Testurteil: Überragend
Preis/Leistung: sehr gut 92%

Oleds staan nu ook gelisted bij:

http://www.thomas-electronic-online-shop.de/epages/64214473.sf/de_DE/?ObjectID=14176879&ViewAction=ViewFaceted&FacetValue_CategoryID=14176879&FacetValue_Manufacturer=LG&FacetValue_PreDefString_de_-269904186=50%22-70%22+%2F+127cm-178cm&CurrencyID=EUR&CurrencyID=EUR&FacetRange_ListPrice=&FacetRange_ListPrice=&FacetValue_IsNew=1

LG OLED65G6V SIGNATURE - EUR 8.499
LG OLED65E6D - EUR 7.499
LG OLED55E6D - EUR 5.499
LG OLED65C6D Curved - EUR 6.499
LG OLED65B6D - EUR 5.999
LG OLED55B6D - EUR 3.999


Nooff

Jammer, alle 6 dusdanig hoog in de markt gezet dat OLED weinig verandering in de markt zal brengen dit jaar. En zo kwakkelen we 2017 in met voornamelijk clouding, banding en alle overige aan LED gerelateerde eigenaardigheden. Ach, ik zit het allemaal wel uit.

denada

4000 euro voor een televisie is inderdaad voor veel mensen (zoals mij) te veel om in te stappen, wachten nog maar weer een jaartje..

siepie

#615
Die B55 gaat zeker voor rond 3.000 euro te koop zijn dit jaar, daar twijfel ik niet aan. En is dan een  :pompom: super optie denk ik. Alleen ik ga het er ook niet niet aan uitgeven (of dat wordt iig mijn mantra om te voorkomen dat ik weer duizenden euro's uitgeef aan iets dat ik niet nodig heb). Water en brood is meer dan genoeg om al mijn noden te voldoen :sigh:. Oh wacht dan spaar ik genoeg geld uit om misschien toch...... :D

sparda

Ik dacht eventueel de 65E6D in huis te halen wanneer de volgende reeks op de markt kwam,
maar waarschijnlijk gaat die dan nog voor 4k+ over de toonbank gaan...

Dan begint, voor die prijs, het houden van mijn pio en het plaatsen van een beamer plots wel
wat interessanter te klinken...
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

dream1

#617
Ik heb een preorder gedaan op de 65E6V.
De adviesprijzen in Holland zijn €500,- lager dan in Duitsland.[emoji3]

R

Quote from: siepie on March 31, 2016, 17:38:29
Die B55 gaat zeker voor rond 3.000 euro te koop zijn dit jaar, daar twijfel ik niet aan. En is dan een  :pompom: super optie denk ik. Alleen ik ga het er ook niet niet aan uitgeven (of dat wordt iig mijn mantra om te voorkomen dat ik weer duizenden euro's uitgeef aan iets dat ik niet nodig heb). Water en brood is meer dan genoeg om al mijn noden te voldoen :sigh:. Oh wacht dan spaar ik genoeg geld uit om misschien toch...... :D

Nu nog 4k in duitsland, 3k lijkt me dan erg weinig. Waarom denk je dat?

siepie

Omdat LG flink aan het opschalen is, de 4000 de adviesverkooprijs is en de huidige generatie ook al voor 2800 te koop is. Het zou me sterk verbazen als we niet voor de kerst al net onder de 3000 euro zitten met de B55.

Ik heb geen insider informatie hoor, het is gewoon een inschatting mijnerzijds.


The Luggage


Ubuntu

Nu nog zakken in prijs en het is gedaan met led tv's. Zou eens tijd worden ook.

Nooff

Voordat het met LED gedaan is moet men eerst nog een goede reden hebben de huidige tv te vervangen. Voor de grootste groep mensen is dat niet alleen de prijs. Voor videofielen is het toch wel erg jammer dat de motion resolution nog steeds maar 650 lijnen is. Daarnaast is de screen uniformiteit nog niet perfect. We hebben nog een lange weg te gaan. Op naar de volgende serie!

The Luggage

#623
Quote from: Nooff on April  2, 2016, 11:22:17
Voordat het met LED gedaan is moet men eerst nog een goede reden hebben de huidige tv te vervangen. Voor de grootste groep mensen is dat niet alleen de prijs. Voor videofielen is het toch wel erg jammer dat de motion resolution nog steeds maar 650 lijnen is. Daarnaast is de screen uniformiteit nog niet perfect. We hebben nog een lange weg te gaan. Op naar de volgende serie!

Volgens de review is het nog steeds niet perfect, maar blijkbaar toch stevig verbeterd tegenover de 2015 serie. De reviewer was nog vrij kritisch over de 2015 serie, maar heeft nu zelf een model uit de 2016 serie gekocht en zal dat waarschijnlijk houden. Dan lijkt hij het toch wel een erg goede tv te vinden :

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2367625-2016-lg-oled-65g6p-65e6p-owners-thread-29.html#post42908514

De eerste reviews van gebruikers in de US zijn ook positief en ze zien qua uniformiteit een duidelijke verbetering ten opzichte van 2015 serie, in die mate dat er geen probleem meer te merken is bij normale content.

Het zou interessant zijn als er van Panasonic later dit jaar nog een nieuwe tv komt gebaseerd op dit verbeterde LG paneel. Dat zou theoretisch nog een betere tv moeten zijn.

En hopelijk kan LG de productie van panelen opvoeren en zakken de prijzen snel.

Nooff

Ik geloof allemaal wel dat het weer beter is geworden. Het zou ook niet best zijn als dat niet het geval zou zijn. Qua motion handeling ligt het echt nog op een laag niveau. Ik ben zeer gevoelig voor schokkend en hakerig beeld dus dit is voor mij echt een no go! Bij gebrek aan meer OLED tv's is dit de beste tv die je kunt kopen, ongetwijfeld. Voor ik echter zo'n smak met geld uit ga geven wil ik het product veel verder doorontwikkeld zien. Ik sla dus nog wel een generatie of twee over, tegen die tijd zal niet alleen de techniek veel verder zijn, maar ook de prijs acceptabeler worden.