Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

The Guardian

Quote from: DaMenaCe on February  1, 2016, 16:34:22
Echter heeft LG vanmorgen een update uitgebracht en het lijkt nu een stuk beter. Vanavond neem ik hier even goed de tijd voor :)

Blijf ons op de hoogte houden, a.u.b.

holco

Ik zie iig geen update, de laatste op de LG site is 04.20.50 en die heb ik al vanaf dat ik de tv heb.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Quote from: The Forest Stars on January 30, 2016, 19:02:13
We hebben de TV aardig gecalibreerd, maar de echte overtuiging kwam niet over. Bij binnen komst was het dramatisch, ik kon mijn ogen niet geloven. Gelukkig stond er een "oud" model oled naast die wel een mooi plaatje gaf, en zo hebben we hem ook gekregen. Maar de vele onscherpe situaties bij bewegende beelde van bv. gras gaan echt irriteren. Dit werd niet beter, dus neem ik voorlopig even plaats op de reserve bank.

Mvg.
Theo

Ik herken dit totaal niet wanneer ik film of tv bij mijn kameraad op zijn 65EF9509 kijk.
Zal eens navragen welke bronnen hij gebruikt, zeer waarschijnlijk ligt het daar dan aan.
Maakt mij zelf wel des te voorzichtiger om zelf een Oled aan te schaffen omdat ik Ziggo heb en dat is niet meer wat het geweest is.

Quote from: DaMenaCe on February  1, 2016, 16:34:22
Ik heb 300,- euro betaald voor 5 jaar supergarantie en 4 weken proeftijd(A-Z Service pakket). Zie:

U doet een aanschaf en denkt daarmee de juiste keuze te hebben gedaan. Echter wanneer u binnen 4 weken toch vindt dat u een verkeerde keuze heeft gemaakt en u liever een ander toestel wilt, mag u alsnog uw toestel voor een ander vergelijkbaar product omruilen. Kortom u bent altijd tevreden!

Stukje verzekering dus.
Echter heeft LG vanmorgen een update uitgebracht en het lijkt nu een stuk beter. Vanavond neem ik hier even goed de tijd voor :)

Zou mooi zijn als de update de problemen grotendeels oplost.
€300,- extra is een behoorlijk bedrag, maar 5 jaar garantie is wel een fijne gedachte.
Zou je willen/mogen delen wat je voor de tv betaald hebt?

EdwinB

Quote from: DaMenaCe on January 31, 2016, 09:51:45
Met tru motion krijg ik dat redelijk ok, maar dan begint alles er onrealistisch uit te zien en hapert het vaak.

Welke settings gebruik je?

Met dejudder op 3 en deblur op 10 heb ik, op een uitzondering na, geen last van happeringen en geen merkbare SOE.

The Forest Stars

Goed om ook weer positieve reacties te lezen. Ik heb tenslotte maar een paar uurtjes kunnen tunen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ie perfect was afgesteld in de winkel, helaas! Hopenlijk komt het allemaal goed voor de early adapters!

Theo

Zwart

Winkel is altijd meer dan gruwelijk. Gisteren kwam ik een 55ef950v tegen in het wild. De schokken en stoten waren niet om aan te zien. In demomateriaal nog wel. Gauw doorgelopen. Ze moeten het zelf maar weten...

audioexpert

Wij hebben deze televisie momenteel in de aanbieding voor 3299,-
Het gaat hier om de 55EF950
Stuur ons een PM als u geïnteresseerd bent in een ander model Oled voor een scherpe prijsopgave!

wackid

#532
Twee TV's die ik heb gehad van LG heb ik na 2 weken weer terug gebracht. Ook eens een OLED als test gehad. Maar man man.... De motion flow en ghosting is nog iets waar aan gesleuteld mag worden. Tot die tijd??.  Geniet ik van mijn VT60 Plasma

Zwart

Quote from: audioexpert on February  3, 2016, 12:29:41
Wij hebben deze televisie momenteel in de aanbieding voor 3299,-
Het gaat hier om de 55EF950
Stuur ons een PM als u geïnteresseerd bent in een ander model Oled voor een scherpe prijsopgave!

Nah. Ben reeds voorzien.

DaMenaCe

Quote from: holco on February  1, 2016, 20:01:18
Ik zie iig geen update, de laatste op de LG site is 04.20.50 en die heb ik al vanaf dat ik de tv heb.

Ik deed de tv aan en kreeg toen een melding dat er nieuwe firmware was geinstalleerd. Nu staat er 04.20.70 op.

Het is wel iets beter, maar nog niet helemaal goed. ik heb alleen de de-judder op 3 gezet. De de-blur heb ik nog niet mee gespeeld. Morgen ben ik weer op kantoor (wordt hoofdzakelijk gebruikt als monitor) en kan ik er weer mee stoeien.

holco

Heb jij soms de Duitse uitvoering?

Net weer gecheckt en nog steeds 04.20.50 en geen update beschikbaar.

Quote from: DaMenaCe on February  3, 2016, 17:41:05
Ik deed de tv aan en kreeg toen een melding dat er nieuwe firmware was geinstalleerd. Nu staat er 04.20.70 op.

Het is wel iets beter, maar nog niet helemaal goed. ik heb alleen de de-judder op 3 gezet. De de-blur heb ik nog niet mee gespeeld. Morgen ben ik weer op kantoor (wordt hoofdzakelijk gebruikt als monitor) en kan ik er weer mee stoeien.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Zwart

Hij staat op de site van LG Benelux. Heb 'm gedownload en met de hand geïnstalleerd.

DaMenaCe

Quote from: holco on February  3, 2016, 18:51:12
Heb jij soms de Duitse uitvoering?

Net weer gecheckt en nog steeds 04.20.50 en geen update beschikbaar.

Geen idee. Gekocht bij Plattetv. Ik begrijp dat hij wel op de site van Benelux staat lees ik nu :)

EdwinB

Quote from: wackid on February  3, 2016, 12:32:25
Twee TV's die ik heb gehad van LG heb ik na 2 weken weer terug gebracht. Ook eens een OLED als test gehad. Maar man man.... De motion flow en ghosting is nog iets waar aan gesleuteld mag worden. Tot die tijd??.  Geniet ik van mijn VT60 Plasma

Wanneer je de-judder uit hebt staan kun je inderdaard wat happeringen zien, met de-judder op 3 is dit opgelost.

Ghosting? Nog nooit gezien op mijn EF950.

wackid

Dus dan ga je met beelprocessing met fictieve frames  het "probleem" oplossen. Met de-judder word het beeld er niet beter op.
Maar dat is persoonlijk.

Cobraatje

Heb je IFC(Intelligent Frame Creation) op je VT60 aan staan?
Dat doet nl. hetzelfde, wel zou Panasonic dat beter voor elkaar hebben dan LG.

DaMenaCe

Quote from: wackid on February  3, 2016, 22:27:57
Dus dan ga je met beelprocessing met fictieve frames  het "probleem" oplossen. Met de-judder word het beeld er niet beter op.
Maar dat is persoonlijk.

Ik heb nu de De-Judder op 3 en de De-Blur op 10. Nu is het teminste weer goed. Dank voor deze instellingen.
Zonder de-judder aan is het niet om aan te zien. En dat voor een premium? tv van 4000 euro. Beetje jammer..

Loondijke

Daarom gewoon even wat generaties afwachten totdat zulke basis vereisten gewoon goed zijn :).

De eerste generaties plasma's waren ook om te janken....
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

wackid

#543
Quote from: Cobraatje on February  4, 2016, 10:56:43
Heb je IFC(Intelligent Frame Creation) op je VT60 aan staan?
Dat doet nl. hetzelfde, wel zou Panasonic dat beter voor elkaar hebben dan LG.
Nou dat is dus het mooie... Ik heb dat helemaal niet nodig. Dat is het voordeel van plasma.
Beeld is vloeiend en die beeld enhancers? Het wordt er niet beter van alleen slechter.
Je lost het ene op en creëert een ander.

Heb de EG960V mogen testen en zelfs die heeft er last van.
Ja qua zwartwaardes daar kan geen plasma tegenop. Maar beeldprocessing m.i. niet.
En de perfecte TV moet nog worden uitgevonden.

Cobraatje

Dat jij zonder IFC aan kijkt, geeft maar weer eens aan dat iedereen ander zicht en gevoeligheden heeft.
Ik heb veel Pana plasma's gehad, waaronder de 55VT60 en nu de 65ST(W)60, en ik ben nog geen Pana plasma tegen gekomen waar ik geen 'rukkeltjes' zag zonder IFC aan. Andere enhancers heb ik allemaal uit staan op mijn 65STW60.

Op de 65EF950V van mijn maat zie ik (bijna) geen 'rukkeltjes'.
Moet er wel bijzeggen dat het goede bronnen waren, blu ray en satelliet tv.








Loondijke

Quote from: Cobraatje on February  4, 2016, 12:00:38
Dat jij zonder IFC aan kijkt, geeft maar weer eens aan dat iedereen ander zicht en gevoeligheden heeft.
Ik heb veel Pana plasma's gehad, waaronder de 55VT60 en nu de 65ST(W)60, en ik ben nog geen Pana plasma tegen gekomen waar ik geen 'rukkeltjes' zag zonder IFC aan. Andere enhancers heb ik allemaal uit staan op mijn 65STW60.

Op de 65EF950V van mijn maat zie ik (bijna) geen 'rukkeltjes'.
Moet er wel bijzeggen dat het goede bronnen waren, blu ray en satelliet tv.

De 60-serie van Panasonic staat ook wel bekend om zijn dramatische panning. Ik kwam van mijn PX80 af en daar had ik nergens last van. Toen heb ik 1x55VT50 en 3x55VT60 gehad en die waren op dat gebied echt slecht. Met IFC aan, was dit redelijk opgelost, maar dan krijg je weer het andere "vloeiende" effect inderdaad.

Daarom was ik heel erg opgelucht dat de Motionflow op Minimum op mijn Sony PJ HW55 zo subtiel is, haast geen artifacts, geweldige pans en heerlijk smooth beeld. De gulden middenweg mijn inziens!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Jurgen79

#546
Het verbaasd me wel hoeveel negatieve reacties er zijn op de Oled modellen hier. De meeste reviews zijn juist ontzettend positief en op andere forums lees ik ook juist veel erg tevreden mensen. Ja natuurlijk hebben ze minpunten, welke tv niet?

Ik heb ook diverse plasma's gehad en veel vrienden van me ook (op mijn advies :) ) en ben er nog steeds erg groot fan van. Helaas heb ik 2 keer achter elkaar een problematisch paneel gehad (50st50 en 55st60) die last kregen van vertical banding (erg irritant als dat begint op te vallen) en extreem gevoelig waren voor retentie (en bovendien erg veel line bleeding). M'n broer heeft een 50gt60 en die is super, kan je ook rustig tv op kijken zonder lange tijd logo's te blijven zien. Een vriend van me heeft een 55st50 en is ook prima, gebruikt 'em ook als computer monitor en niks ingebrand.

Ik had mijn plasma ook niet vervangen als deze gewoon goed was geweest, dus kan me goed voorstellen dat iemand met een late generatie Panasonic of Pioneer plasma deze nog lekker laat staan voorlopig. Overigens waren op mijn plasma's horizontale pans ook nooit helemaal soepel (maar zeker niet storend).

Ik heb sinds gisteren een LG 55eg910V staan (de enige niet 4k oled op moment dus) en er gisteren de hele avond mee aan het spelen geweest.

Eerst maar eens de negatieve punten:
- Curved scherm voegt niks toe wat mij betreft, maar je merkt het ook nauwelijks als je er recht voor zit. Helaas vind ik het wel irritant als het scherm uit staat. Het is dan net een grote lachspiegel waar alles in reflecteert.
- Lg's WebOs 2.0 wordt blijkbaar gezien als een van de betere smart tv oplossingen, maar ik vind het nog steeds tergend traag. Zeker het oproepen van een EPG duurt me echt te lang.
- Bewegingen zijn inderdaad niet altijd even soepel. Ik stoor me er overigens nog niet echt aan en is met de trumotion settings behoorlijk goed op te lossen.

Dan het postieve! De beeldkwaliteit is echt fantastisch. Het contrast is natuurlijk grandioos, maar het beeld is ook een stuk rustiger dan bij m'n plasma's (die hebben vooral met hele heldere beelden in mijn ervaring altijd wel lichte trillingen). De lichtopbrengst is ook een stuk hoger en kleuren komen erg mooi uit. Ik heb wel het idee dat minder goede content eerder opvalt bij dit scherm dan op de laatste plasma, maar gewoon tv signaal is nog steeds erg fraai om naar te kijken.

Ik ben benieuwd hoe ik er over een paar weken gebruik over denk, maar voorlopig ben ik ondanks de minpunten heel erg tevreden met m'n scherm.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

holco

Hier ook erg tevreden met de 950V en wil echt niet terug naar de Kuro die ik had.

De LG is wel erg gevoelig op kwaliteits input, en de Horizon box doet het duidelijk veel beter als de ingebouwde ontvanger.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Zwart

Quote from: holco on February  4, 2016, 13:03:37
Hier ook erg tevreden met de 950V en wil echt niet terug naar de Kuro die ik had.

De LG is wel erg gevoelig op kwaliteits input (...)

Hihi. Ik wou net hetzelfde zeggen...

alpha1

Heb ook sinds gisteren de Lg Oled 65ef950v binnen,en vanmiddag 04.20.70 via usb er op gezet,ik ben er op het moment erg tevreden over de toestel.