Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

sparda

6750 or less. Geen slechte deal precies. Als de retailprice zakt betaal je wat de rest betaalt, als ie een stuk hoger ligt heb je geluk. Zal nog even koffiedik kijken worden precies.
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

RvD

http://flyer.redblue.de/D/MM/NB/2801KFL2/index.html

De 9590 duits model nu voor 3899 te koop. Is hier de 9500 scherpe aanbieding lijkt me.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

#502
Dat is een heel scherpe prijs voor de 65EF9500.

Goede beelden van de CES 2016 en info van AVS-forum: https://www.youtube.com/watch?v=UrWs8qQSlWo&;

kroetie


Ter info:
Bij mediamarkt rotterdam is de 65ef950 met onderhandelen te krijgen voor €5000,-
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

dream1


Quote from: kroetie on January 25, 2016, 16:48:32
Ter info:
Bij mediamarkt rotterdam is de 65ef950 met onderhandelen te krijgen voor €5000,-

Nu met de btw vrije dagen zal hij nog goedkoper zijn dan €5000,- bij de mediamarkt [emoji16]

holco

Zo goedkoop is die €5000,00 niet in NL ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Het word toch de toekomst :) LCD tv's proberen er nog een paar jaartjes uit te persen met hdr, maar ook dat doet oled vele malen beter. Nu alleen de prijs nog verder omlaag, gelukkig gaan de nieuwe fabrieken snel open :)

mradem

Quote from: Ubuntu on January 29, 2016, 10:10:05
Het word toch de toekomst :) LCD tv's proberen er nog een paar jaartjes uit te persen met hdr, maar ook dat doet oled vele malen beter. Nu alleen de prijs nog verder omlaag, gelukkig gaan de nieuwe fabrieken snel open :)

En de input lag time want die is volgens mij ook nog om te huilen. Of is dit inmiddels verbeterd?

jasjenl

Quote from: mradem on January 29, 2016, 10:59:47
En de input lag time want die is volgens mij ook nog om te huilen. Of is dit inmiddels verbeterd?
Ik lees her en der iets van 49ms in game mode en 108 in ISF mode. Niet heel goed maar mijn huidige Samsung lcd doet het niet veel beter.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

holco

Tja als je een game monitor zoekt zal je misschien een probleem hebben, maar hier totaal geen last van lag met waar de tv voor bedoeld is ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ubuntu

Quote from: holco on January 29, 2016, 12:47:09
Tja als je een game monitor zoekt zal je misschien een probleem hebben, maar hier totaal geen last van lag met waar de tv voor bedoeld is ;)

Want een tv is niet bedoelt om te gamen? Er word gewoon nog teveel bezuinigd op snellere chipsets, kan geen andere verklaring vinden waarom sommige tv's prima respons hebben maar ook een hoop weer niet.

The Forest Stars

Effe vanuit Zoetermeer richting Arnhem gereden, helaas hebben de gewone Ziggo sport uitzendingen mij niet overtuigd. De LX 5090 blijft nog even hangen.

Theo

papaleo

Quote from: The Forest Stars on January 29, 2016, 15:35:13
Effe vanuit Zoetermeer richting Arnhem gereden, helaas hebben de gewone Ziggo sport uitzendingen mij niet overtuigd. De LX 5090 blijft nog even hangen.

Theo

Laat mij raden,je bent afgehaakt door....'Motion resolution'  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: papaleo on January 29, 2016, 21:21:09
Laat mij raden,je bent afgehaakt door....'Motion resolution'  ::)
Ja, dus mijn ritje was niet voor niks 😎

Ubuntu

Dan kan je nog even wachten, want motion resolutie is knudde op alle lcds/oled. Daar was plasma stuk beter in. Io mis mijn plasma tv's :(

Cobraatje

Quote from: The Forest Stars on January 29, 2016, 15:35:13
Effe vanuit Zoetermeer richting Arnhem gereden, helaas hebben de gewone Ziggo sport uitzendingen mij niet overtuigd. De LX 5090 blijft nog even hangen.

Theo

Weet je ook met welke beeldinstelling van true motion?
Dat maakt nl. nogal wat uit. De standaardinstelling slaat nergens op en ik begrijp LG niet waarom dat de standaardinstelling is.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook een plasmaliefhebber(heb er zelf ook 1) maar Oled is bijna op alle gebieden beter.
Alleen een Sony fald kan Oled op dit moment nog bijbenen/gelijkwaardig.

Ik las dit op het AVSforum:
Latest targets as of a meeting today is:

G6 March
E6 April
B and C July

Direct from LG

En dat is voor Amerika.
Als dit klopt dan verwacht ik de B en C in NL pas rond de IFA.


The Forest Stars

We hebben de TV aardig gecalibreerd, maar de echte overtuiging kwam niet over. Bij binnen komst was het dramatisch, ik kon mijn ogen niet geloven. Gelukkig stond er een "oud" model oled naast die wel een mooi plaatje gaf, en zo hebben we hem ook gekregen. Maar de vele onscherpe situaties bij bewegende beelde van bv. gras gaan echt irriteren. Dit werd niet beter, dus neem ik voorlopig even plaats op de reserve bank.

Mvg.
Theo

VincentG

Vanmiddag ook even bij MM langs geweest. Getoonde content was enorm van invloed. HD/4K, het ziet er goed uit met demo materiaal en matig met kabel-tv achtig materiaal. Belichting en instellingen zijn uiteraard ook van invloed.
Oled zag er erg goed uit, maar het was wel heel erg gemaakt demo materiaal wat erop getoond werd, waardoor het niet goed te vergelijken is met andere TV's daar.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

DaMenaCe

#520
Ik heb sinds gisteren de LG 55EF950v.
Ik weet nog niet of ik helemaal blij ben met mijn oled scherm. De kwaliteit is echt subliem, maar de video processing is echt ruk. Ik schrok van de judder met films, ik ben hier erg gevoelig voor (komt ook door mijn beamer en 100" scherm). Met tru motion krijg ik dat redelijk ok, maar dan begint alles er onrealistisch uit te zien en hapert het vaak.

In Amerika is er sinds 25 januari een firmware update uit wat de judder problemen een stuk minder heeft gemaakt (http://www.lg.com/us/support-product/lg-65EF9500). Heb contact gehad met LG, maar deze firmware is hier (nog) niet uit.

Ik heb de tv bij Plattetv gekocht met 5 jaar extra garantie en 4 weken bedenktijd.

eMVe

Hier een soortgelijke ervaring; gisteren naar de winkel geweest voor een tv voor de slaapkamer (iets tussen de 40 en 50 ", nu in de woonkamer een 65"plasma), maar met wat ik in de winkel zag (alles met Sport1 en dynamic instelling, prijsklasse 1000,- / 1500,-) kon ik mezelf niet overtuigen om er eentje uit te kiezen, ondanks de korting van 21%. . .

kroetie

Quote from: DaMenaCe on January 31, 2016, 09:51:45
Ik heb sinds gisteren de LG 55EF950v. Hiervoor had ik een 50" Plasma scherm van LG.
Ik weet nog niet of ik helemaal blij ben met mijn oled scherm. De kwaliteit is echt subliem, maar de video processing is echt ruk. Ik schrok van de judder met films, ik ben hier erg gevoelig voor (komt ook door mijn beamer en 100" scherm). Met tru motion krijg ik dat redelijk ok, maar dan begint alles er onrealistisch uit te zien en hapert het vaak.

In Amerika is er sinds 25 januari een firmware update uit wat de judder problemen een stuk minder heeft gemaakt (http://www.lg.com/us/support-product/lg-65EF9500). Heb contact gehad met LG, maar deze firmware is hier (nog) niet uit.

Ik heb de tv bij Plattetv gekocht met 5 jaar extra garantie en 4 weken bedenktijd. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik wil al jaren een oled tv, maar nu ik hem heb wil ik eigenlijk mijn oude plasma weer ophangen..

Staat er niet in de kleine lettertjes dat de tv maar 1 uur mag spelen wil je hem omruilen?
4 weken bedenktijd is leuk , maar wat moeten zij met een tv met zoveel speeluren?

Ik hoop dat het geen problemen geeft zou je hem willen retourneren.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Jurgen79

Helaas stoorde ik mij steeds meer aan problemen met mijn Panasonic 55ST60 (line bleeding, vertical banding op verschillende plaatsen op het scherm en toch weer ingebrande logo's en ondertitels). Gelukkig is de service van Panasonic buitengewoon goed en krijg ik mijn geld retour.

Ik heb al een tijdje zitten puzzelen wat het nou moet gaan worden en kwam eigenlijk uit op een Panasonic 55cx800 of een LG 55eg910V (oled). Aangezien 4k op ruim 3 meter afstand op 'slechts' 55 inch waarschijnlijk niet al te veel gaat toevoegen durf ik het nog wel aan nu nog een gewoon 1080p paneel te kopen. Ik heb vandaag dus toch de knoop doorgehakt en de LG besteld. Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

DaMenaCe

Quote from: kroetie on February  1, 2016, 15:34:24
Staat er niet in de kleine lettertjes dat de tv maar 1 uur mag spelen wil je hem omruilen?
4 weken bedenktijd is leuk , maar wat moeten zij met een tv met zoveel speeluren?

Ik hoop dat het geen problemen geeft zou je hem willen retourneren.

Ik heb 300,- euro betaald voor 5 jaar supergarantie en 4 weken proeftijd(A-Z Service pakket). Zie:

U doet een aanschaf en denkt daarmee de juiste keuze te hebben gedaan. Echter wanneer u binnen 4 weken toch vindt dat u een verkeerde keuze heeft gemaakt en u liever een ander toestel wilt, mag u alsnog uw toestel voor een ander vergelijkbaar product omruilen. Kortom u bent altijd tevreden!

Stukje verzekering dus.
Echter heeft LG vanmorgen een update uitgebracht en het lijkt nu een stuk beter. Vanavond neem ik hier even goed de tijd voor :)