Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Staaled

Dat ziet er iig fraai uit. :)

Mbt de prijzen.
Ik zie niet waar de druk zit op LG om prijzen snel omlaag te brengen.
Er is namelijk geen concurrent en de betere LCDs zijn weliswaar wat groter geworden maar ook niet of nauwelijks gedaald.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BernHardN

over het algemeen gaan de prijzen van "oudere" modellen omlaag als er iets nieuws op de markt komt.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

holco

Het beeld is toch wel duidelijk een stukje groter, maar door de smalle bessels oogt de LG niet groter als de Pio.

Quote from: Mayko on January  9, 2016, 13:39:07
Heel mooi  :wub:

Zie je het verschil van 5 inch een beetje?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

Quote from: BernHardN on January  9, 2016, 13:52:20
over het algemeen gaan de prijzen van "oudere" modellen omlaag als er iets nieuws op de markt komt.
Mijn reactie was dan ook gericht op de prijzen van de 2016 lijn. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

donaldk

LG is inmiddels (een van) de marktleider in premium segment in de VS dank zij OLED, ze willen marktaandeel winnen, de VS 2015 lagen met 3 en 5K $ al lager dan hier. LG kan prijzen verlagen door de hogere yield, lagere prijzen zijn nodig voor hoger volume. Ik verwacht niet dat er veel 2015 voorraad is die gedumpt kan worden tegen lage prijzen. Als je ziet hoe lang het duurde voordat levering in Nederland op gang kwam.

siepie

#430
Veel negativisme over de (advies)prijzen. Maar doe een stapje terug en kijk naar de feiten. Er is nu dus een 77" scherm op de markt met een enorm scherp beeld, geweldig contrast en kleurweergave en een onbeperkte kijkhoek. Dat is echt iets geweldigs imho. De advies verkoop is 50.000. Ja. Maar als hij 20.000 was geweest dan had ik hem ook nog niet kunnen (en willen) betalen. Als lg zo doorgaat dan kan het zomaar eens zijn dat hij volgend jaar 14.000 en het jaar daarop 7000 euro kost (ik schat ook maar). Maar binnen een voorstelbaar tijdpad zullen velen geïnteresseerden zich zo'n scherm kunnen veroorloven. Ik ben heel erg benieuwd naar de 1e reviews maar het lijkt erop dat lg de al heel goede schermen van vorig jaar nu nog weer ruim overtreft. Je kunt toch al een 2015 50" inch model vanaf laag in de 2000 euro kopen? Ik denk dat LG de juiste beslissing heeft genomen door zo in te zetten op Oled en ben blij te lezen dat ze dit jaar weer een grote stap te hebben lijken gezet.

Staaled

In het algemeen stoor ik mij niet aan hoge prijzen, tenzij het snel innoverende en daaraan
gerelateerde hoge afschrijving producten betreft.

Oled heeft de komende jaren nog veel rek en er zijn nu wat standaards als Dolbyvision en HDR vrij/bij en daarmee is het m.i. nog te vroeg om even 6K neer te tellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

#432
LG Oled G6 beste tv op CES volgens AVForums: https://www.youtube.com/watch?v=OAlGM8Yfr70&;

Snutchz

Ik vond 't volgende model toch beter..  :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

holco

Net de Green Lantern in 3D gekeken en dat zag er erg goed uit :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Fijn dat je er tevreden mee bent!

Geen micro stutters waargenomen tot nu toe?
Daar ben ik erg gevoelig voor en zou de enige reden voor mij zijn om nog geen Oled aan te schaffen.

Cobraatje

#436
Lees net dat de 65EF9509(950V) op dit moment voor €4200,- bij Saturn Düsseldorf te krijgen is.

Edit: En al op, nu nog 2 over voor €4500,-.

alpha1

#437
Eerst 4200, en nu 4500? dit omdat de laatste 2 het zijn?ik zie op de saturn.de toch andere prijzen staan van 5599 euro   

Haal je niet de prijzen van de 55 inch door elkaar?

Cobraatje

Nee, het gaat om 65EF9509.

Ik weet hoe en waar te zoeken en Saturn.de met alleen de adviesprijsvermelding is zeker niet de goede manier.
Saturns zijn franchises en tussen de verschillende Saturns zijn verschillende prijzen.
Düsseldorf en nog 1 Saturn(ben de naam even kwijt) stunten regelmatig.

Ik denk dat er nog wel meer stunts in Duitsland aankomen.

alpha1

#439
Ok, duidelijk dan zijn dit inderdaad mooie prijzen,hoop dat ze hier ook snel gaan zakken of iets in die geest,ik heb voor de mijne 5300 betaalt alleen die moet nog binnen komen.

Hoop dat de prijzen zakken voor dat het toestel leverbaar is krijg ik nog geld terug ook

holco

Nergens last van gehad en mijn vrouw ook niet, beetje vergelijkbaar met de bioscoop.

Quote from: Cobraatje on January 11, 2016, 13:24:19
Fijn dat je er tevreden mee bent!

Geen micro stutters waargenomen tot nu toe?
Daar ben ik erg gevoelig voor en zou de enige reden voor mij zijn om nog geen Oled aan te schaffen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Dacht dat ik spekkoper was met €4699,00.

Quote from: Cobraatje on January 11, 2016, 13:30:56
Lees net dat de 65EF9509(950V) op dit moment voor €4200,- bij Saturn Düsseldorf te krijgen is.

Edit: En al op, nu nog 2 over voor €4500,-.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Ook een zeer nette prijs.
NL model?

holco

Yep, en als je terug leest kan je ook zien bij wie ;)

Quote from: Cobraatje on January 12, 2016, 12:16:24
Ook een zeer nette prijs.
NL model?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Geen zin om te zoeken  ;), maar dat is vast Rotterdam of Arnhem.

Als ik aan een Oled toe ben, benader ik die zeker.
Maar ook een Duits model is eenoptie voor mij.

The Forest Stars

Is de 65EF9500  een serieuze optie om een Pio 5090 te vervangen. Mijn referentie is toch wel voetbal. Is dit vloeiend te bekijken op deze Oled?

mvg.
Theo

Cobraatje

#446
Als dit klopt, zit het met de levenduur ook wel goed: 'The statement I overheard in the booth at CES was greater than 30,000 hours. So as long as you don't leave your TV on 24/7 you should be able to get 6-7 years without any issue.'

Zwart

Quote from: holco on January  9, 2016, 13:09:41
Veel meer dynamiek en 100% zwart wat zwart moet zijn, nog niks aan de settings gedaan (expert1 beeld mode) en kan me niet voorstellen dat het nog beter kan, zie vooralsnog geen enkele flaw.

Ook leuk is dat je geen verschil ziet of de LG nou aan of uit is, het scherm is en blijft even zwart. Gisteravond nog even tv gekeken op de Pioneer LX508d. Maar Kuro is dus verre van Kuro op dat ding.

Robiwan

Quote from: Zwart on January 13, 2016, 10:21:16
Ook leuk is dat je geen verschil ziet of de LG nou aan of uit is, het scherm is en blijft even zwart. Gisteravond nog even tv gekeken op de Pioneer LX508d. Maar Kuro is dus verre van Kuro op dat ding.

ziet het beeld er ook natuurlijk uit, of weer het bekende cartoonachtige?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Zwart

Quote from: LPlover on January 13, 2016, 10:50:28
ziet het beeld er ook natuurlijk uit, of weer het bekende cartoonachtige?

Natuurlijk, ja. Als je maar niet Standaard, Sport etc. gebruikt als stand. Die standen zijn allemaal veel te fel, te verzadigd, te... van alles.