Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Staaled

Ik vraag mij dan direct af in hoeverre dit irl er toe doet.
Het oog doet immers ook mee en zal m.i. in semi-verduistering zich niet instellen/richten op donkere segmenten bij dergelijke waardes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

#301
Ik wil hier niet bashen,maar ik heb daar toch een andere mening over....en ik niet alleen!

Hier heb ik nog wat info welke ik uit een test (AVS) tussen een OLED en een/de LED (x9405c) heb gepikt en vertaalt...

...Piekluminantie/waardes crushed zwart vaak bij OLED,zo dat je veel meer de zichtbare CR kan waarnemen op de x9405c dan op een/de OLED. We hebben 4K materiaal bekeken dat was geschoten met een eigen 4K-camera,en de meeste scènes tonen een veel groter dynamisch bereik op de Sony x9405c dan op de OLED. 
Visueel oordelen tussen verschillende panelen is dan ook de beste methode om tot een oordeeel te komen, dus met hetzelfde materiaal, in plaats van uitsluitend afgaan op de datasheets met een aantal twijfelachtige meet- criteria's die zeer zeker de echte wereld niet kunnen weerspiegelen want er zullen altijd (kijk)omstandigheden zijn die van alles en nog wat zullen blijven beïnvloeden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

#302
De 57fL average white meting is nou ook weer niet zo veel hoger dan die 150 nits van de LG/Panasonics, dat valt mij dus een beetje tegen, maar dat je/men OLED omarmt en LCD daarop afwijst... 57 fL is even grof rond de 190 nits? Ze hadden zelf geen HDR materiaal gemaakt dus uit die vergelijking valt weinig te zeggen over piekwaarden en HDR,alleen iets over near black verwerking en weergave en het opkrikken/processing van het dynamische bereik van het materiaal van de (consumenten?, want als het raw volledig dynamisch bereik uit een hoog dynamische camera was geweest hadden ze dat wel gemeld) camera.

Overigens is er in de VS een online aanbieder die die 9100 55"HD voor 1400 dollar aanbied in plaats van de 2K$ die hij daar na 500$ LG rebate kost, in de VS zijn de nieuwe  2015 modellen, 9500/9600 al goedjoper, 3K en 5K USD, voor 55/65 inch, officieel is dat met 1000 dollar korting van LG tot eind van het jaar, maar ik verwacht niet dat LG zomaar de prijzen met een 33%/20% verhoogd.

Ubuntu

Ik snap dat je je aanschaf wilt rechtvaardigen. Maar ik ken geen reviewer die de lcd hdr ervaring beter vind dan dat van oled. Helaas is het een selecte groep die het heeft mogen bekijken. Piek helderheid is maar een deel van het verhaal. Ook jouw sony zal geen kleine details met hoge helderheid kunnen weergeven. De sony heeft maar 128 zones op vrij groot oppervlak. In de value electronics shootout won die het ook alleen van een panasonic die vier keer goedkoper is. Daar won de lg oled, en dat is dan nog een model zonder hdr mogelijkheid.

holco

De x9405c is zeker een bloedmooie tv, maar de keuze van Sony om er speakers aan te plakken wat hem voor veel mensen onodig veel groter / dieper / zwaarder en dus ook duurder maakt is imho een zwaar tellende gemisde kans.

Hier een shootout waar de LG 65EG9600 (950V is al weer beter) als winnaar uit komt.

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2046290-2015-value-electronics-flat-panel-shootout-results.html
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Nog even wbt het FALD systeem...Neem als voorbeel de Samsung js9500 deze heeft 150 zones, dit klinkt geweldig,toch?
Een Duitse website heeft diverse top LCD/LED televisies aan de binnenkant de aansturings delen geanalyseerd
De JS9500 dimming board heeft slechts 24 dimmen controles op het board,dat is héél erg weinig.... Ter vergelijking, analyseerde ze ook de Sony 940c en Panasonic dimming boards, en deze beide zijn uitgevoerd met meer dan 100+ controles op het board.
Dus met minder zones, maar effectievere controle.

Maw het zijn wederom niet altijd de getallen die een PQ mooi maken,maar hoe stuur je het aan...,dit is vaak veel belangrijker. 


'Rechtvaardigen' misschien wel...,maar er zijn/waren paar belangrijke dingen op het moment van kopen waarvoor ik 'nog' niet voor (LG) OLED heb/had gekozen,maar voor de x9405c.
Voor mij waren de betere kijkhoek en 100% zwart niet de belangrijkste argumenten om voor OLED te gaan,het waren met name de onzekere factoren van Oled en het ('betaalbare') grootte formaat waarom ik NIET voor Oled maar voor de x9405c heb gekozen.

Hier de betere eigenschappen van de x9405c tov van de huidige Oled waarom ik voor de Sony LED heb gekozen;
1) Scherm formaat (betaalbaar groter)
2) Motionn resolution (beter)
3) Upscaling (beter)
4) niet/geen inbranden
5) Audio/geluid (beter)

Met 'onzekere factor' van OLED doel ik op feit dat een Oled-paneel gemaakt is van organisch materiaal,waar nog geen (lang durige) ervaring mee is...,maw hoe lang kan en gaat deze generatie OLED's mee,hoe lang kan je van deze/huidige techniek genieten?
Is het zo dat deze na bv 5 jaar al zo 'versleten' is dat de PQ kwaliteit gehalveerd is....?
Ok,niemand weet dit op dit moment....maar het is een feit dat namate een oled brand,deze achteruit gaat,zeker nu HDR ter proppe komt is dit voor de Oled levensduur niet bevoordelijk.

Ik zal op ten duur ook zeer zeker een OLED aan mijn muur wilen hebben,zeker wanneer een 'groot' formaat betaalbaar is,en ze ook alle 'kinder ziektes' eruit hebben...en heel belangrijk;als er meer bekend is over de levensduur van Oled.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

...met als kanttekening dat de nieuwe Sony's ook zonder de zijspeakers komt,voor diegene die het model mèt niet mooi vonden

( overigens,vind ik het model met de zijspeakers wèl   8) ,zou er wederom voor kiezen als deze weer zou uitkomen)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

#308
Quote from: papaleo on December 27, 2015, 12:37:41
...met als kanttekening dat de nieuwe Sony's ook zonder de zijspeakers komt,voor diegene die het model mèt niet mooi vonden

( overigens,vind ik het model met de zijspeakers wèl   8) ,zou er wederom voor kiezen als deze weer zou uitkomen)

Misschien wordt dat de X95D of de X92D.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

R

Cool! Nu nog de plaatjes, prijzen en introdata ;)

Thanks mayko

modde239

Quote from: papaleo on December 27, 2015, 12:37:41
...met als kanttekening dat de nieuwe Sony's ook zonder de zijspeakers komt,voor diegene die het model mèt niet mooi vonden

( overigens,vind ik het model met de zijspeakers wèl   8) ,zou er wederom voor kiezen als deze weer zou uitkomen)

Dit wordt hem de Sony KD-75X9105C....

http://www.trustedreviews.com/sony-kd-75x9105c-review

papaleo

#311
Quote from: modde239 on December 27, 2015, 15:35:51
Dit wordt hem de Sony KD-75X9105C....

http://www.trustedreviews.com/sony-kd-75x9105c-review

Dit is de opvolger van de 65" slim type,maar dit is niet de opvolger van de 75x9405c,dat word waarschijnlijk de x9505c.
Dit is ook geen FALD paneel,daar is deze te dun voor...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

Quote from: modde239 on December 27, 2015, 15:35:51
Dit wordt hem de Sony KD-75X9105C....

http://www.trustedreviews.com/sony-kd-75x9105c-review
Nee die zekers niet, nog steeds niet te krijgen. Zou in oktober uitkomen, had deze gewild. Nu wacht ik wel ff op wat komen gaat.

De tv die Leo heeft, maar dan in de X91C uitvoering.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

sparda

Quote from: papaleo on December 27, 2015, 11:59:11

Met 'onzekere factor' van OLED doel ik op feit dat een Oled-paneel gemaakt is van organisch materiaal,waar nog geen (lang durige) ervaring mee is...,maw hoe lang kan en gaat deze generatie OLED's mee,hoe lang kan je van deze/huidige techniek genieten?
Is het zo dat deze na bv 5 jaar al zo 'versleten' is dat de PQ kwaliteit gehalveerd is....?
Ok,niemand weet dit op dit moment....maar het is een feit dat namate een oled brand,deze achteruit gaat,zeker nu HDR ter proppe komt is dit voor de Oled levensduur niet bevorderlijk.

Dit is mijn ogen een bijzonder sterk argument. De vraag is hier echter, hoe lang kan je effectief wachten. Laat ons even stellen dat je minimaal 5j-7j met hetzelfde toestel werkt, dan zou dit betekenen dat je pas binnen een 2 a 3j een eerste evaluatie kan uitvoeren. Anderzijds kan ik me ook inbeelden dat met de verdere ontwikkeling van de technologie ook de levensduur van de OLED's zal gaan toenemen.... Hoe je dit dus objectief/praktisch moet gaan bepalen...
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

holco

Je kan zeggen wat je wil maar ze zijn daar bij LG lekker bezig.

[vimeo]https://vimeo.com/145496135[/vimeo]
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

fraai idd. :)
voor mij reden om nog wat langer te wachten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Zijn al een paar maanden oud deze beelden, had ze al eerder gezien. Blijft mooie techniek, maar verwacht voor de flex schermen nog weinig toepassing bij de consument. Dat alles steeds platter wordt is natuurlijk fantastisch.

holco

Zal een lange wacht worden denk ik, dit soort schermen zal waarschijnlijk uit de nieuwe fabriek gaan komen, 2018 op zn vroegst.

Quote from: Staaled on December 30, 2015, 11:42:11
fraai idd. :)
voor mij reden om nog wat langer te wachten.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sparda

Quote from: holco on December 30, 2015, 11:47:54
Zal een lange wacht worden denk ik, dit soort schermen zal waarschijnlijk uit de nieuwe fabriek gaan komen, 2018 op zn vroegst.


Als je het overzicht van de toestellen die in 2016 uitgebracht zullen worden (hierboven gepost) bekijkt, staat er bij het topscherm van lg bij type 'Flexible'. 2018 zou er wel eens snel kunnen zijn dus.  :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Staaled

Quote from: holco on December 30, 2015, 11:47:54
Zal een lange wacht worden denk ik, dit soort schermen zal waarschijnlijk uit de nieuwe fabriek gaan komen, 2018 op zn vroegst.
Dat denk ik ook.
Ik was bezig met LCD om groter te gaan dan mijn huidige Pioneer.
Maar heb gekozen om eerst geluid, 3D audio , te doen.

Haast heb ik niet, maar die jeuk zo af en toe.... :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

holco

Ikzelf ga denk ik volgende maand de knoop doorhakken voor de 65EF950V en er lekker van genieten zonder me nog gek te laten maken met wat er nog gaat komen ;)

Quote from: Staaled on December 30, 2015, 16:54:24
Dat denk ik ook.
Ik was bezig met LCD om groter te gaan dan mijn huidige Pioneer.
Maar heb gekozen om eerst geluid, 3D audio , te doen.

Haast heb ik niet, maar die jeuk zo af en toe.... :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

R

Quote from: holco on December 30, 2015, 17:04:22
Ikzelf ga denk ik volgende maand de knoop doorhakken voor de 65EF950V en er lekker van genieten zonder me nog gek te laten maken met wat er nog gaat komen ;)


Dan kun je hem beter nu al kopen. Ik zit nu met enen 37" sony crap lcd, maar ik houd het nog wel even uit. 

M

#322
Quote from: holco on December 30, 2015, 17:04:22
Ikzelf ga denk ik volgende maand de knoop doorhakken voor de 65EF950V en er lekker van genieten zonder me nog gek te laten maken met wat er nog gaat komen ;)

Ik zou nog ff wachten, januari wordt er meer bekend over de nieuwe Oleds. De problemen die er zijn met Oleds zullen deels zijn opgelost. Nog niet perfect, maar vast beter ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

holco

Wat in januari bekent wordt komt over het algemeen pas mid 2016 los en zal weer duurder zijn als waar je de 950 nu voor kan kopen, buiten dat ik heb al heel wat gebruikers forums doorgelezen en buiten wat flaws is zo'n beetje iedereen het er wel overeens dat dit het mooiste toestel is wat de markt nu te bieden heeft, ik vind hem iig ook mooi genoeg en 5 jaar later zien we wel weer.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

M

Quote from: holco on December 30, 2015, 21:21:53
Wat in januari bekent wordt komt over het algemeen pas mid 2016 los en zal weer duurder zijn als waar je de 950 nu voor kan kopen, buiten dat ik heb al heel wat gebruikers forums doorgelezen en buiten wat flaws is zo'n beetje iedereen het er wel overeens dat dit het mooiste toestel is wat de markt nu te bieden heeft, ik vind hem iig ook mooi genoeg en 5 jaar later zien we wel weer.
Toch zou ik nog ff wachten, wat is nu 4 maand.

En ik weet je kan blijven wachten, maar dit is Oled.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300