Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Raymen

Hij schitterd hier nog steeds elke dag  :pompom: :pompom:


Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

LoLife

Quote from: Geert on December 12, 2015, 17:01:55
En niet te vergeten, nog altijd beter dan veel van die (kromme) rommel die tegenwoordig wordt aangeboden.

Kom een keer kijken bij mij naar dat kromme rommel scherm. Ik denk dat je mening dan snel bijgesteld wordt 😉
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Geert

Quote from: LoLife on December 12, 2015, 19:55:15
Kom een keer kijken bij mij naar dat kromme rommel scherm. Ik denk dat je mening dan snel bijgesteld wordt 😉

Heeft voor mij geen zin om te komen kijken. Ten eerste komt er bij mij geen krom scherm in en ten tweede ben ik vanaf 2009 nog altijd super tevreden met mijn huidige scherm.

Voor de rest veel plezier met je kromme rommel.  ;D

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Raphie

#253
Ik heb zelf 3 Pio's en 2 Pana plasma's gehad, de huidige pana cx700 en 800 4k schermen zijn toch stukken beter, zwart is uitstekend, contrast is super, en beeld is echt fantastisch, totaal geen pixelruis, zo veel meer detail en scherpte. Dat was 2 jaar geleden nog niet zo, maar led heeft plasma echt op alle fronten ingehaald dit jaar.
JBL PRX Power!

holco

Je zal Oled bedoelen denk ik.

Quote from: Raphie on December 13, 2015, 08:22:24
Ik heb zelf 3 Pio's en 2 Pana plasma's gehad, de huidige pana cx700 en 800 4k schermen zijn toch stukken beter, zwart is uitstekend, contrast is super, en beeld is echt fantastisch, totaal geen pixelruis, zo veel meer detail en scherpte. Dat was 2 jaar geleden nog niet zo, maar led heeft plasma echt op alle fronten ingehaald dit jaar.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Raphie

JBL PRX Power!

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Raphie

Quote from: holco on December 13, 2015, 08:48:44
Beetje kort door de bocht, vertel!!
dat heb ik net gedaan, je reageert er zelf op  :blink:
JBL PRX Power!

papaleo

#258
Ik kom ook van een Pioneer 600M af waar ik tot op de laatste dag van hebt genoten,deze kon zich meten met de zwartwaardes van oled...maar zwarwaardes alleen is echt niet alles waar een tv aan moet voldoen om een mooi BEWEGEND beeld te laten zien,daarvoor heb ik juist gekozen voor de Sony KD-75x9405c LED,deze gaat op alle fronten Plasma en Oled voorbij,behalve als je deze TV in een pik-donkere kamer zou ophangen,tja..dan zou je wellicht zien dat de zwarte balken niet 100% zwart zijn.

Edit
Ik vergeet nog te vermelden dat ook de kijkhoek van Oled en Plasma beter is dan welke/elke Led TV
(Was voor mij geen issue omdat ik op de 'hotspot' zit...)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Had gehoopt op een wat uitgebreidere motivatie  :(

Je doet een beetje overkomen in dit Oled topic alsof de Pana Led's een waardig alternatief zijn tov de huidige LG Oled's die zo'n beetje in elk review als beste tv ever uit de bus komen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Raphie

Quote from: holco on December 13, 2015, 09:13:50
Had gehoopt op een wat uitgebreidere motivatie  :(

Je doet een beetje overkomen in dit Oled topic alsof de Pana Led's een waardig alternatief zijn tov de huidige LG Oled's die zo'n beetje in elk review als beste tv ever uit de bus komen.
ik had het over Pio, OLED is te pril en te duur, over 5 jaar misschien
JBL PRX Power!

LoLife

Quote from: Geert on December 12, 2015, 22:33:58
Heeft voor mij geen zin om te komen kijken. Ten eerste komt er bij mij geen krom scherm in en ten tweede ben ik vanaf 2009 nog altijd super tevreden met mijn huidige scherm.

Voor de rest veel plezier met je kromme rommel.  ;D

Fijn dat je tevreden bent hoor, maar 'kromme rommel' is wel kort door de bocht als je niet verder wilt kijken dan je neus lang is. Ook ik was eerst sceptisch over een krom scherm maar dit heeft totaal geen nadelen en op de kijkafstand niet eens zichtbaar.

Maar goed tegen koppigheid kan ik argumenteren. Alleen je vooroordeel is gebaseerd op je eigen mening, niet op feiten.

Wanneer je de reviews leest van de nieuwe generatie LG's dan ligt daar een stukje bewijslast dat wat jij als rommel bestempeld vooral jouw invulling is.

Veel kijkplezier met je 'oude' rommel  ;)
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

LoLife

LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Snutchz

En prachtig plat  :worship: ..maar halfbakken  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

freddy6

#265
Ik volg dit topic al een tijdje en ben zelf al 6 jaar gelukkige eigenaar van een krp600 Pioneer.
Televisies zijn altijd een hobby van mij geweest en ik heb het geluk gehad om van mij hobby mijn beroep te maken. Nu werk ik in een speciaalzaak voor beeld en geluid. En heb ik dus volop toegang tot alle merken en type tv's die er zijn. Ook verkopen wij lg oled.
Mijn mening over de lg oled wil je het beste scherm van dit moment kopen dan moet je vooral de lg oled nemen. Maar is hij beter dan de kuro ,Nee nog niet.
Zwart is echt zwart maar het scherm heeft nog  veel hik ups in zijn motion flow. Iets wat ik bij mijn plasma niet ondervind. Zelfs vind ik daar de Samsung 9500 serie daar een stuk beter in maar dat is dan weer led. Ook bij gewoon tv signaal van  ziggo zie je dat de tv veel moeite heeft met het scalen naar 4k. Snelle bewegingen zien er niet uit. Als mensen mijn mening vragen bij het kopen zeg ik altijd:wil je het beste scherm van dit moment neem de oled. Maar hou in gedachte lg heeft de vele betere schermen al weer klaar staan voor volgend jaar. Wil je de beste led tv neem naar mijn mening dan de Samsung. Led is uit ontwikkeld en je krijgt gewoon het beste wat er uit led te halen viel. Mijn volgende tv wordt een oled maar dan een met losse media tuner. Deze heeft lg al gepland staan.Dan krijgt je een centimeter dik scherm met een kabel naar je media box en dat is pas echt wouw. Nu geniet ik nog even lekker van mijn kuro.
PIONEER KRP-600M

Bama

Maar dat blijft toch altijd, als je volgend jaar de nieuwste koop hebben ze de nieuwe modellen voor het jaar er op ook al weer klaar.

papaleo

Ik ben het in grote lijnen met je eens...,zeker op het gebied van motion-resolution...,dit heeft LG nog steeds niet onder de knie en dat is waar (je) ik mij mateloos aan stoor met de LG Oled schermen...
Je prijst de op dit moment de Samsung Led aan,ik weet niet of je deze al naast de Sony x9405c heb bekeken,maar hoe goed de Samsung ook is,de Sony wint het op vele fronten van de Samsung....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

freddy6

Quote from: papaleo on December 13, 2015, 22:10:59
Ik ben het in grote lijnen met je eens...,zeker op het gebied van motion-resolution...,dit heeft LG nog steeds niet onder de knie en dat is waar (je) ik mij mateloos aan stoor met de LG Oled schermen...
Je prijst de op dit moment de Samsung Led aan,ik weet niet of je deze al naast de Sony x9405c heb bekeken,maar hoe goed de Samsung ook is,de Sony wint het op vele fronten van de Samsung....

Deze Sony heb ik zelf nog niet kunnen bewonderen maar we verkopen wel bijna alle andere sony's en dat zijn veelal drama toestellen. Vooral het Android besturing systeem heeft nog te veel bugs. De vorige serie van Sony was stukken betrouwbaarder.
Ik werk in een speciaal zaak en wij bieden veel extra service aan klanten en wij merken dat de mensen veel minder klachten hebben over Samsung dan over Sony. Ook is Samsung voor de klanten beter in hun aftersale. ook na de 2 jaar fabrieksgarantie zijn ze erg behulpzaam en coulant.
Dit is niet om Sony te bashen maar het grootste gros aan consumenten wil een goed functioneerend en betrouwbaar product voor zeker minimaal 5 jaar. Wij hier op het forum gebruiken termen en letten op dingen die voor de meeste consumenten onbelangrijk en onbekend zijn.
PIONEER KRP-600M

freddy6

Quote from: Bama on December 13, 2015, 22:10:09
Maar dat blijft toch altijd, als je volgend jaar de nieuwste koop hebben ze de nieuwe modellen voor het jaar er op ook al weer klaar.

Dat is inderdaad zo maar ik attendeer mensen er alleen altijd op dat OLED  zo nieuw is  dat we niet echt alle kinderziektes weten die ook over langere speelduur kunnen verschijnen.(led uitval etc) Led is bekend terrein en daar weten we van dat het  betrouwbaar is.
PIONEER KRP-600M

papaleo

Jammer,jullie zijn zo als je zelf zegt een 'speciaal zaak' op het gebied van beeld...,jullie verkopen àlle modellen/typen van Samsung en 'sommige' modellen van Sony,maar verzuimen dan om het 'top' model van Sony in jullie gamma te verkopen...tja dan houd het ook op om hard te kunnen maken dat Samsung het beste is wat er op dit moment op de markt is...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

freddy6

Quote from: papaleo on December 13, 2015, 22:36:33
Jammer,jullie zijn zo als je zelf zegt een 'speciaal zaak' op het gebied van beeld...,jullie verkopen àlle modellen/typen van Samsung en 'sommige' modellen van Sony,maar verzuimen dan om het 'top' model van Sony in jullie gamma te verkopen...tja dan houd het ook op om hard te kunnen maken dat Samsung het beste is wat er op dit moment op de markt is...

De vraag naar 75 inch schermen is maar minimaal en als we elk scherm moesten nemen moeten we gaan bijbouwen. We kunnen elk scherm leveren alleen hebben wij zelf ook voorkeuren en die gaan eerder uit naar Samsung, loewe of lg oled. Wij zijn een speciaalzaak en zijn erg kritisch qua beeldkwaliteit maar wij Merken dat het grootste gros consumenten niet meer zo erg voor de beeldkwaliteit komt maar voor de applicaties die op een tv zitten. Het Pioneer tijdperk is de tijd waar wij weer terug naar verlangen. Mensen wouden een isf calibiratie betaalde 1000 euro voor een blu ray speler. Nu is de eerste vraag zit er Netflix op.
PIONEER KRP-600M

paaj

Waarin is de X9405 beter dan de JS9500 behalve dat hij plat en van echt metaal is? Samsung maakt ook gewoon fantastische LED's, en met de huidige staat van Android (hoe veelbelovend ook) snap ik best dat je daar als winkel nog geen zin in hebt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

siepie

#273
Quote from: Bama on December 13, 2015, 22:10:09
Maar dat blijft toch altijd, als je volgend jaar de nieuwste koop hebben ze de nieuwe modellen voor het jaar er op ook al weer klaar.

Dat is op zich waar, en terecht dat je dit argument opvoert hoor.

Maaaaar... :tounge2:

Na mijn 5080 kwam er nog de 90 en de krp schermen, toen ging het idd nog wel incrementeel omhoog, waar jij op doelt met deze uitspraak. Maar alles daarna bied niet hetzelfde contrast, kleurweergave, smeuïge beeld in mijn ogen. Het is bij beeldschermen niet altijd waar dat wachten per definitie beter oplevert, maar nu zeker nog wel, oled moet nog iig 1 generatie (jaartje) volwassener worden imho. Daarmee wil ik niet zeggen dat die sony of de nieuwe oled,s geen geweldige schermen zijn (en die oled bied natuurlijk een beter contrast en daarmee mooiere kleuren), maar wel, denk goed na over je aankoop, dan heb je er sowieso het meeste plezier van wanneer je eenmaal beslist hebt.

Ubuntu

Een pioneer slechtere motion dan een sony lcd, lol. Denk dat het niet uitmaakt wat voor tv je koopt als je dat zo ziet.