Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Als je informatie wilt over betrouwbaarheid e.d., kun je beter een thread volgen met Europese modellen: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&back=1&sort=lpost&forum_id=312&thread=62
http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&back=1&sort=lpost&forum_id=312&thread=17&z=169


'Vergelijking tussen de Panasonic CZ950 OLED, LG EF950V OLED, Panasonic ZT Plasma.
Met normale beelden en naast elkaar geplaatst. Wordt op 7 november gehouden.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-shootout-201510254199.htm'

Uitslag shoot out Oled LG, Pana Oled en Pana plasma http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2015/11/10/oled-tv-beats-plasma-tv-in-new-public-shoot-out/
12 voor de Pana Oled, 11 voor de LG Oled en 3 voor de Pana plasma.

Helaas niet een echt objectief vergelijk omdat keuzes zoals een voorkeur voor flat vs curved, hdr al aanwezig de stemming meebepaalde.
Ik hoop en verwacht(b.v. kalibrator David Mckenzie was ook aanwezig) dat er nog een uitgebreide review mbt beeldkwaliteit en beeldfouten komt.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

bigbro


donaldk

Mooi dat er wat meer bekend is, meeste stond al op de Forbes website, maar toch.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ubuntu

Ik wacht nog gewoon een jaartje.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Bama

Ik ging gisteren kijken voor een 65" Sony uit de 9000 serie of een panasonic tot ik het beeld zag van de oled van lg.
Wat een details, mooi zwart en wat een heerlijk rustig beeld. Verkoper gaf ook aan dat de vlakke uitvoering binnenkort kwam.
Ben dus maar naar huis gegaan en niets gekocht, ga dus ook maar wachten en laat dat nu net een van mijn slechte eigenschappen zijn.

bigbro

tja ze zijn heel mooi die Oleds. Wacht zelf op een 77inch of groter. Zal waarschijnlijk 2016 worden.

Bama

Maar eer een 65" op 3000 zit zal nog wel even duren ben ik bang of zal dat wel meevallen?

Cobraatje

Gok eind volgend jaar/begin 2017.
Of een overjarig model kopen.

Ik heb mij ook moeilijk kunnen beheersen, maar mij weten te beheersen door mijzelf voor te houden:
Het is voor tv's nog een vrij nieuwe techniek;
LG heeft aangekondigd dat de Oled tv's van volgend jaar bijna dubbele lichtopbrengst hebben tav dit jaar;
Andere merken gaan instappen, goed voor de prijs en kwaliteit;
LG heeft de beeldverwerking nog niet perfect op orde;
Uniformiteitsproblemen met behoorlijk veel schermen.

Neemt niet weg dat het nu al prachtige tv's zijn.
Ik verwacht binnen een paar jaar dat er alleen nog goedkope Chinese LED tv's zijn te krijgen en de rest Oled zal zijn.


MechanicalAnimal

Quote from: Bama on November 22, 2015, 15:18:01
Ik ging gisteren kijken voor een 65" Sony uit de 9000 serie of een panasonic tot ik het beeld zag van de oled van lg.
Wat een details, mooi zwart en wat een heerlijk rustig beeld. Verkoper gaf ook aan dat de vlakke uitvoering binnenkort kwam.
Ben dus maar naar huis gegaan en niets gekocht, ga dus ook maar wachten en laat dat nu net een van mijn slechte eigenschappen zijn.


Lees je maar goed in met reviews, genoeg punten waar de 950V etc als een middenklasse lcd presteren.

In de winkeldemo overtuigd oled al vrij snel met perfect zwart en het waanzinnige contrast.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Bama

Quote from: MechanicalAnimal on November 22, 2015, 19:17:20

Lees je maar goed in met reviews, genoeg punten waar de 950V etc als een middenklasse lcd presteren.

In de winkeldemo overtuigd oled al vrij snel met perfect zwart en het waanzinnige contrast.

Wat zou jij adviseren?

donaldk

De 77" 990 (de 9900 is op ces 2015 geintroduceerd) staat op ten minste een NL webshop aangekondigd voor 30K, dus een vijfde meer dan de oude 77". Ook op CES 2016 is een nieuwe 77" beloond met een CTA Innovations Award, maar LG wil niets zeggen over type, specs of wanneer die komt laat staan over de prijs, dus ik neem aan dat dit model pas later komt. Want de 77" van CES 2015 is ook nog niet leverbaar. Of het is gewoon de definitieve versie van de 9900, dat kan ook nog. De 2015 55"/65" 9600/9500 curved/flat zijn sinds augustus leverbaar in de VS en die doen HDR met een average white van 150 nits en een peakwhite van 450 nits. Heeft HDR op USB en HDMI. Dus de Euroversies met een nulletje minder hebben geen HDR? 55" 4K kost daar 3K en de 65" 5K $. 55" 1080P is dan 2K$.

MechanicalAnimal

#189
Quote from: Bama on November 22, 2015, 19:37:47
Wat zou jij adviseren?


Momenteel staat de 65CX800 bij mij op #1.

De 55 inch is ook nog een optie......helaas 8 bits paneel......maar een héél stuk goedkoper.
Met de 65 kan ik een projector een aantal jaren in de ijskast plaatsen tot 4K+HDR ook in projectoren betaalbaar zijn want op zo'n schermformaat is dat fantastisch.

Samsung is mij te levendig (vivid zoals de reviews dat noemen).

In het sony kamp is eigenlijk alleen de 55x9305c een eventuele optie. Zelfde prijssegment als de 65CX.
Kritieke puntjes zijn daar de speakers (ik heb de TV op mijn stereoset) en een nog steeds niet 100% werkend androidsysteem.

Alle reviews in achtnemend (+ budget en mijn smaak qua beeld) denk ik dat Sony met de x9305 de beste TV heeft voor mij (buiten oled want dat is in mijn ogen geen optie gezien de minpunten en prijs).

Pana heeft een aantrekkelijke prijsstelling maar het gevoel bekruipt me dat sony een product levert dat in zijn geheel toch op een iets hoger niveau staat. Was het prijsverschil met panasonic kleiner en sony zet andriod goed op de rit dan denk ik dat het een 65x9305c zou worden.


Eerlijkheidshalve gezegd is het dus geen gelopen race nog hier.
Ik slinger een beetje heen en weer tussen de CX800 in 65 of 55 en de 55inch Sony x9305C.

Sony heeft mrt de x93 en dde 2014 x9005B best wat schermissues maar er is geen enkel type op de markt waar geen issues als banding, clouding, bleeding, blooming, DSE of SOE, judder fludder fladder of andere ongewenste beeldfratsen over te vinden zijn. Ook de CX800 ontkomt er niet aan.





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ubuntu

De 65 is ook 8bit pluf hfr. Daarentegen is 3600 euro een hoop geld voor een 65" sidelit tv (sony)

Robiwan

Kijk al meer dan 5 jaar naar een Panasonic TX-P42G20 plasma. Ben er zeer tevreden over en laat ons (nog) niet in de steek qua werking en beeldkwaliteit. Het beeld ervaar ik als natuurlijk, rustig, scherp met zeer goed contrast, kleurweergave en helderheid.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bama

#192
Quote from: LPlover on November 23, 2015, 15:06:47
Kijk al meer dan 5 jaar naar een Panasonic TX-P42G20 plasma. Ben er zeer tevreden over en laat ons (nog) niet in de steek qua werking en beeldkwaliteit. Het beeld ervaar ik als natuurlijk, rustig, scherp met zeer goed contrast, kleurweergave en helderheid.

Snap ik helemaal, ik heb de 37, 42 en 50 vt en st uitvoeringen in huis en bevallen ook nog steeds goed, wilde nu alleen een stapje hoger.

MechanicalAnimal

Mijn 55ST60 is retour vanwege inbranden en ik heb nu ook weer de 42G20 beneden staan
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

siepie

Ik kijk ook nog altijd (naar grote tevredenheid) naar een pioneer 5080xa. Pas als de eerste echt laaiende reviews voor een oled scherm gegeven worden, en dat scherm dan enigszins betaalbaar is geworden, stap ik over. Tot die tijd geniet ik echt nog van dit scherm. 2700 euro voor straks 10 jaar (bijna) top van de top kijkplezier, wat een koopje was dat destijds :clapping:

Snutchz

Quote from: siepie on November 23, 2015, 20:48:57
Ik kijk ook nog altijd (naar grote tevredenheid) naar een pioneer 5080xa.
Hier staat inmiddels ook weer 'n Pioneer (LX5090) ..kon maar niet wennen aan dat beeld van Panasonic (VT60) ..plus dat ik mij de laatste maanden vréselijk heb zitten ergeren aan die vertikale banden en image retention .. na al dat gezeik en gek#t met de PY70/V10/VT60, komt er hier never nooit niet meer 'n Panasonic scherm in huis.. LG it will be!

De dynamiek in het beeld van 'n 9G Pioneer (en zelfs die in 'n 8G) vind ik nog altijd ongekend ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

luistervinkje

Quote from: siepie on November 23, 2015, 20:48:57
Ik kijk ook nog altijd (naar grote tevredenheid) naar een pioneer 5080xa. Pas als de eerste echt laaiende reviews voor een oled scherm gegeven worden, en dat scherm dan enigszins betaalbaar is geworden, stap ik over. Tot die tijd geniet ik echt nog van dit scherm. 2700 euro voor straks 10 jaar (bijna) top van de top kijkplezier, wat een koopje was dat destijds :clapping:

Ook hier het zelfde scherm, en als ik dan thuis kom en heb ergens anders een beeld gezien en vrouwtje lief zit voor GTST  met een gewoon digitaal signaaltje dan sla ik weer achterover van het beeld hoe mooi dat is.
Hoop dat hij het nog een poosje doet , want volgens mij kan alleen de LG oled hier aan tippen en deze is nog te prijzig.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

papaleo

#197
Ik kom zelf van een (ISF ccc) 600M af,dus weet wat n Pioneer voor n plaatje neer kan zetten,ik ben gevoelig voor Dithering en judder dat zijn twee elementen die je zelfs met een Pioneer niet kan elimineren.
Ik heb ook de OLED van LG ook bekeken zet n mooi plaatje neer (met demo materiaal),maar vond de Sony KD-75X9405C wanneer je ze echt aan de tand ging voelen imho toch een mooier plaatje neerzetten,kwa uniformiteit liet de LG steken vallen waar de Sony het van de LG won,mits je er vrij recht voor zit want daar schort het er wel aan met een VA scherm welke Sony gebruikt,daar is de kijkhoek niet optimaal te noemen,daar wint de LG oled en zelfs de Pioneer het van Sony.
Wbt kwa zwart-waardes is deze Sony een van de beste op de markt,kan zich meten met een/de LG OLED, zeker als je deze in een huiskamer enviroment ophangt,in een batcave zal de LG het van de Sony winnen wbt de zwart waardes.

En ik denk dat je GTST niet in een batcave gaat kijken.... :D

De Sony is natuurlijk ook prijzig,maar ook groot kwa afmeting/prestaties,en kan ook tippen aan een Pioneer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje

Er gaat een hele rits nieuwe 65 en 77 inch Oleds aankomen als ik zie waar LG wifi certificatie voor aangevraagd heeft en 19 november 2015 heeft gekregen:

65G6Y
65G6T
65G6V
65G6P
65G6K
77G6Y
77G6T
77G6V
77G6P
77G6K

https://www.wi-fi.org/product-finder-results?sort_by=certified&sort_order=desc&categories=9&keywords=OLED&companies=1341

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300