Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

road rebel


Cobraatje

Digital trends (video)review LG 65EF9500 OLED TV
Well, it's settled then: LG makes the most spectacular TV we've ever tested
http://www.digitaltrends.com/tv-reviews/lg-65ef9500-review/

Snutchz

Quote from: Cobraatje on November  1, 2015, 12:47:18
Digital trends (video)review LG 65EF9500 OLED TV
Well, it's settled then: LG makes the most spectacular TV we've ever tested
http://www.digitaltrends.com/tv-reviews/lg-65ef9500-review/
QuoteLows

* Judder requires smoothing

Ok doei  :dry:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Cobraatje

Oplossing voor judder zonder enorme soap effecten te krijgen is op het AVSforum al gevonden:
Tru-motion aan en kiezen voor user met dejudder en deblur op 0 en real cinema aan.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

gast2018

Deze kwam ik tegen.

gast2018

Deze kwam ik tegen.

gast2018

Deze kwam ik tegen.

gast2018

#158
Deze kwam ik tegen.
Op het linker scherm zie je wat veel reflecties vanuit de winkel. Maar het geeft wel een goed beeld.

LittleNinja

Vanaf hier topic gesplitst en de nodige opmerkingen verplaatst.

Ergé plaatst met alle goede bedoelingen beelden die hij wilde delen. Indien je inhoudelijk hierop wil reageren mag dat natuurlijk, maar leg dan uit op een normale en respectvolle wijze waarom je die mening hebt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cobraatje

@ergé

Interessante vergelijking.

Weet je om welke tv's het gaat en met welke instelling?
Ik vind het verschil wel erg groot, hoewel Oled nu al alleen nog maar door de absolute topmodellen Led bijgehouden kan worden.
Ik verwacht vanaf midden/eind volgend jaar dat geen Led meer gelijkwaardig aan een Oled zal zijn.

Raphie

Quote from: LittleNinja on November  6, 2015, 23:44:20
Vanaf hier topic gesplitst en de nodige opmerkingen verplaatst.

Ergé plaatst met alle goede bedoelingen beelden die hij wilde delen. Indien je inhoudelijk hierop wil reageren mag dat natuurlijk, maar leg dan uit op een normale en respectvolle wijze waarom je die mening hebt.
waarom is mijn post weg? Ik geef aan dat ik het fantastisch vind dat het LCD scherm het verschil met OLED kan laten zien. Alle goede bedoelingen ter zijde, de toegevoegde waarde van een mob camera foto van een LCD scherm die een "vergelijkende" demo met OLED laat zien is natuurlijk minimaal.
JBL PRX Power!

papaleo

#162
Ja,ik had de mod ook al een soortgelijke pm gestuurd...
Ik begreep er ook niets van,maar het schijnt dat 'erge' het niet helemaal bergreep...,dus om verder 'gehuil' te voorkomen is ook mijn post weggehaald.
(Oohja...ik gebruik ook maar geen smileys,want die worden toch niet begrepen.)

En ik blijf ook bij mij eerdere standpunt...,dat dit totaal niets toevoegd wanneer dit 'merk' gebaseerde vergelijkingen zijn...dit is/heet promoten van je oled techniek.(waar op zich niets mis mee is)
Maar daar gebruiken ze natuurlijk hun slechtste afgestelde led vs hun oled voor...dus in mijn ogen geen eerlijk vergelijk.

Edit
Wat ik al in de weggehaalde post vertelde;
Dat oled kwa contrast waarde beter presteerd dan led,maar dat dit (deze foto's) te zwart wit is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paaj

#163
Een vergelijk met de LG LCD's is niet echt zinnig, die zijn sowieso maar matig van contrast :)

Wel een indrukwekkend verschil, ook als je ze in het echt naast een Samsung/Sony ziet staan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Raphie

#164
even los van dat, de manier van vergelijken

linkerscherm (LED) laat een split screen zien tussen LED en OLED
rechterscherm (OLED)de dezelfde split screen nogmaals zien

Het enige wat je daar ziet is dat iemand overmatige helderheid in het linker plaatje heeft geshopped en het linker (LED) scherm, even los van de settings, ook geacht wordt het OLED "voordeel"  weer te geven. Als bonus worden beide plaatjes nu ook thuis nog eens weergegeven op een LCD display :D

JBL PRX Power!

paaj

Ach, dat is nu eenmaal eigen aan demofilmpjes. Dat doen Samsung en Sony net zo erg. Dan blijft het verschil tussen de twee schermen bestaan. Je kunt alleen hier op je laptopje niet de impact van 'echt zwart' zien natuurlijk, maar als je toevallig op je OLED mobiel of tablet kijkt geeft het best een goede indruk :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Carlos

Iemand hem al lager dan 4450 tegengekomen?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

MechanicalAnimal

Hoe zit het met mogelijke burn-in issues met OLED?

Die 950V is een mooi toestel nu mijn ingebrande panny ST60 onder garantie terug is gekomen.

Maar ik ga natuurlijk niet de ene ingebrande plasma inruilen voor OLED die hetzelfde kan overkomen.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Aconda69

Na USA zijn nu ook de prijzen aan het zakken in UK.
http://www.currys.co.uk/gbuk/tv-and-home-entertainment/televisions/televisions/lg-65ef950v-smart-3d-ultra-hd-4k-65-oled-tv-10138596-pdt.html
Hopelijk gaat het niet meer lang duren dat het in NL ook gaat gebeuren.
Er staat nu op de site een prijs van 3999,- Pond voor de 65". Met daarnaast nog eens 10% korting als er een actiecode ingevuld wordt.
Kortom: 3999,00 -/- 399,90 = 3599,10 Pond (= 3780 Euro). Nou, laat het voor NL begrippen dan 3999,00 worden.......Dan gaat ie toch mooi de mijne worden!  ;D

Carlos

Quote from: Aconda69 on November  9, 2015, 13:11:46
Na USA zijn nu ook de prijzen aan het zakken in UK.
http://www.currys.co.uk/gbuk/tv-and-home-entertainment/televisions/televisions/lg-65ef950v-smart-3d-ultra-hd-4k-65-oled-tv-10138596-pdt.html
Hopelijk gaat het niet meer lang duren dat het in NL ook gaat gebeuren.
Er staat nu op de site een prijs van 3999,- Pond voor de 65". Met daarnaast nog eens 10% korting als er een actiecode ingevuld wordt.
Kortom: 3999,00 -/- 399,90 = 3599,10 Pond (= 3780 Euro). Nou, laat het voor NL begrippen dan 3999,00 worden.......Dan gaat ie toch mooi de mijne worden!  ;D
En mocht er anders iemand met een leaseauto (bus) die kant op gaan dan mag hij er voor mij ook wel een meenemen ;)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Staaled

Dat lijkt me uitermate onverstandig.
Als ik de berichten op AVSforum mag geloven ruilt ongeveer de helft zijn scherm om ivm issue's.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Quote from: Staaled on November  9, 2015, 14:57:23
Dat lijkt me uitermate onverstandig.
Als ik de berichten op AVSforum mag geloven ruilt ongeveer de helft zijn scherm om ivm issue's.
daarom waarschijnlijk ook de pricedump. Zelfde als de philips met allerhande firmware issues
JBL PRX Power!

gast2018

Quote from: MechanicalAnimal on November  9, 2015, 12:29:31
Hoe zit het met mogelijke burn-in issues met OLED?

Die 950V is een mooi toestel nu mijn ingebrande panny ST60 onder garantie terug is gekomen.

Maar ik ga natuurlijk niet de ene ingebrande plasma inruilen voor OLED die hetzelfde kan overkomen.


Dat is nog wel een issue bij deze toestellen. Volgens de verkoper natuurlijk niet maar je leest er wel veel.

papaleo

Wat ook een isseu zou kunnen gaan worden is wat is de levensduur,maw hoe lang blijft OLED 'leven',het is tenslotte een organisch materiaal....wat tenslotte 'dood' gaat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Carlos

Quote from: Staaled on November  9, 2015, 14:57:23
Dat lijkt me uitermate onverstandig.
Als ik de berichten op AVSforum mag geloven ruilt ongeveer de helft zijn scherm om ivm issue's.
Tnx, had ik nog niet gezien.. . Heb niet de hele thread gelezen maar de samenvatting, schijnt wel beter te worden naarmate de batches vorderen (http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2132034-lg-55ef9500-65ef9500-oled-owners-thread-213.html#post38573337). Wil hem nog wel steeds hebben maar verstandiger om hem in NL te kopen idd ivm garantie/omruilen..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology