Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Ik volg dat topic maar lees betere berichten uit Duitsland.
Wel iets om in de gaten te houden en voor mij is erg belangrijk of de motion flow is verbeterd.

Aanbieding van onder de €4500,- voor de 65-er Oled blijkt te kloppen.
LG gaat de strijd aan met de top Led modellen.

Hertog_Martin

Gisteren in de MM bekeken. Echt in een klasse apart deze oled tv's. Over 1 of 2 jaar gaat denk ik na tien jaar beamer gebruik er weer een tv in huis komen..een oled van 65 of 75"
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Staaled

Quote from: Cobraatje on September 30, 2015, 13:11:23
Ik volg dat topic maar lees betere berichten uit Duitsland.
Wel iets om in de gaten te houden en voor mij is erg belangrijk of de motion flow is verbeterd.

Aanbieding van onder de €4500,- voor de 65-er Oled blijkt te kloppen.
LG gaat de strijd aan met de top Led modellen.
Europese panels schijnen in Polen gemaakt te worden.
De VS betrekt uit Mexico.

Die prijs is meer dan OK .....voorlopig dan. ;)

LG zal de komende tijd nog flinke drops (moeten) maken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

The Luggage

Quote from: Staaled on September 29, 2015, 22:41:10
Heb je de thread op AVSforum gevolgd?  :)
Ik zou namelijk harde afspraken met verkoper maken mbt uniformiteit.

Bij de vorige gebogen modellen (960-reeks) waren er klachten dat de 5% greyscale slides niet uniform werden weergegeven (zwarte verticale randen). Op de platte EF950 lijken de 5% slides mij er al heel wat beter uit te zien, maar nu zijn er op AVS opmerkingen dat de 2% of lager slides niet uniform zijn ...

Je kan er moeilijk iets over zeggen zolang je het niet in realiteit hebt getest (wat mij betreft niet met slides, maar met materiaal dat je in werkelijkheid bekijkt, zoals films met donkergrijze scenes). Maar ik vraag me af of dit niet heel erg kleine details zijn die niet opvallen bij normaal gebruik van de tv. Als de 2% slides correct worden weergegeven, gaat men dan 0,0005% slides bovenhalen?

M

Quote from: Cobraatje on September 30, 2015, 13:11:23
Ik volg dat topic maar lees betere berichten uit Duitsland.
Wel iets om in de gaten te houden en voor mij is erg belangrijk of de motion flow is verbeterd.

Aanbieding van onder de €4500,- voor de 65-er Oled blijkt te kloppen.
LG gaat de strijd aan met de top Led modellen.

Waar heb jij die aanbiedingen gezien dan?

En stel ze komen ook met een 75/77 inch uit, nu kosten deze nog ver over de 25.000 euro. Ook al zouden ze meer dan de helft zakken in prijs, dan is het nog niet aan mij besteed.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Staaled

Quote from: The Luggage on September 30, 2015, 15:32:13
Bij de vorige gebogen modellen (960-reeks) waren er klachten dat de 5% greyscale slides niet uniform werden weergegeven (zwarte verticale randen). Op de platte EF950 lijken de 5% slides mij er al heel wat beter uit te zien, maar nu zijn er op AVS opmerkingen dat de 2% of lager slides niet uniform zijn ...

Je kan er moeilijk iets over zeggen zolang je het niet in realiteit hebt getest (wat mij betreft niet met slides, maar met materiaal dat je in werkelijkheid bekijkt, zoals films met donkergrijze scenes). Maar ik vraag me af of dit niet heel erg kleine details zijn die niet opvallen bij normaal gebruik van de tv. Als de 2% slides correct worden weergegeven, gaat men dan 0,0005% slides bovenhalen?
Met normale content valt het menigmaal ook op.
Nu schijnt er wel iets te "draaien" zodra  het display uit gaat.
Dit om de nodige ( low voltage ? ) correcties uit te voeren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Er is blijkbaar veel interesse, krijg veel PM's ;).

Ik heb contact gehad met Meqtrade, NL model volgens het bedrijf.
Ook Hardware.nl bied de 65-er voor onder de €4500,- aan.
Zelf nog nooit eerder wat gekocht bij deze bedrijven, weet dus niets over de betrouwbaarheid.

Staaled

In de VS wordt er met name al flink met de 55 prijs breed gesmeten.
Dat zal hier ook komen.

Dus ik schat dat je niet hoeft te overhaasten. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

OLED is voor mij over 2 of 3 generaties en <3k€
Dan verhuist de 65" Led naar de slaapkamer en komt er 75" OLED in de huiskamer
JBL PRX Power!

Staaled

Zo zie ik het ook voor me.
Minus je slaapkamer dan. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

#110
Quote from: Staaled on September 30, 2015, 19:25:15
In de VS wordt er met name al flink met de 55 prijs breed gesmeten.
Dat zal hier ook komen.

Dus ik schat dat je niet hoeft te overhaasten. :)

Probeer mij in te houden, maar is lastig  8).

Uitgebreide review met foto's:
http://televisions.reviewed.com/content/lg-65ef9500-flat-4k-oled-tv-review?utm_source=usat&utm_medium=referral&utm_campaign=collab&utm_source=feedblitz&utm_medium=FeedBlitzRss&utm_campaign=usatoday-techtopstories
Scoort een volledig punt hoger dan de 930-serie.

With the EF9500, we saw almost no uniformity issues. This meant we had to spend less time "breaking in" the TV, though after a few days we did see some notable improvement. We still gave it about 50 hours of screen on time prior to testing, so you'll want to plan accordingly if you pick it up.

Motion performance is one area where the EF9500 is still in the "average" category, though. The TV compares well with the best LCDs, but it falls well behind the top plasmas of yesteryear. Make no mistake, though—the EF9500 is still on-par with the best LCD sets on the market in terms of motion, so the majority of viewers aren't going to have any complaints

But the flat display isn't the only thing that makes the EF9500 such a great performer. LG has also clearly done some homework, and has greatly improved on the major issues that have dogged previous OLEDs: unsightly panel uniformity issues and near-black shadow detail. Those issues haven't been entirely solved, but they're greatly improved.
And let's be honest, those gripes are tiny, likely only to bug the staunchest videophiles. The fact of the matter is this is one of the best-performing TVs we've ever seen.

Staaled

#111
Tsja, het is aantrekkelijk
Maar dan eerder indien zonder panel of op het eind van de verwachten levensduur.
Of groter. :devil:

Ik houd voor ogen dat dit nog steeds de kinderschoenen zijn .....met de bijbehorende "ziektes". :P

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hertog_Martin

Wat ik wel een minpuntje vond was dat de tv's nogal reflecteren, liever mat glas.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

mambo

Via Hardware.nl sinds gister de 65EF950V in bestelling staan. Kan wel gaan wachten tot de prijzen verder dalen, maar dit lijkt me toch een voorlopige bodem (dozenschuiver) prijs.
Rechtsreeks van distri naar koper, vaste lage standaard marge over de inkoop is verkoop.

Inmiddels staan er een paar modellen OLED niet meer (zichtbaar) op de site. Zoeken op 'LG OLED' geeft 5 resultaten waarvan er maar 3 getoond worden.
De 55 en 65 uit de EF950V serie zijn nu verstopt lijkt.

Misschien hebben ze zich toch vergist in de prijs en zijn ze 'verwijderd' om erger te voorkomen, we gaan het zien.
Ze kunnen zich m.i. niet beroepen op een foute onwaarschijnlijke prijs en op basis daarvan annuleren en niet leveren; ze adverteren zelf op de frontpage met (tot) 30% goedkoper.
De aangeboden prijs valt binnen die 30% van de adviesprijs van €5999.

Mijn order staat momenteel op 'verwerken'.
:angel:
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

RPO

Via Hardware.info nog wel te vinden (en ook op de site van de webwinkel) 65EF950 voor € 4465,- en de 55" voor € 2975,-.
Da's echt wel een mooi begin, kunnen de andere (web-)winkels binnenkort volgen...
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Cobraatje

Quote from: Staaled on September 30, 2015, 22:30:38
Tsja, het is aantrekkelijk
Maar dan eerder indien zonder panel of op het eind van de verwachten levensduur.
Of groter. :devil:

Ik houd voor ogen dat dit nog steeds de kinderschoenen zijn .....met de bijbehorende "ziektes". :P

Ik heb besloten(nog steeds niet helemaal zeker ;)) om het rationele te doen en te wachten tot ieg 2016.

Hoewel de Oled eigenlijk al zeer weinig kinderziektes heeft tav van Led en plasma toen deze geïntroduceerd werden, verwacht ik voor volgend jaar toch behoorlijke verbeteringen: o.a. hogere bits panels, full HDR en een behoorlijke prijsdaling.

Er gaan geruchten dat Sony ook met een Oled op de CES gaat komen.
Lijkt erop dat met de concurrentie van China in het lage segment Led en nu Oled in het hogere segment, dat de grotere tv bouwers wel Oled moeten gaan voeren om concurrerend te blijven. Aangezien een Oled panel op termijn goedkoper om te maken is dan een Led panel en ook nog beter is/wordt, gaat imo Led een moeilijke toekomst tegemoet.

@Mambo: ben benieuwd naar je ervaringen.

@RPO: Ik hoorde via via dat de inkoopprijs voor een winkel op dit moment voor de 65-er net boven de €3.500,- ligt.
Ik verwacht dat deze verkoopprijzen niet door de 'normale' winkels gevoerd gaan worden.


M

#116
De nieuwe Oled panels van LG zijn toch al 10 bits?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

vik

#117
Ik zou wachten tot er meer bekend is over HDR en dit even afwachten.  Je hebt nog steeds een prachtig scherm en ik snap dat je kriebels hebt (4K mania doet wat dat betreft zijn werk zeer goed) tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds geen enkel scherm tegen gekomen waarvoor ik een Kuro zou willen ruilen. 

Is de jeuk zeer groot: Panasonic CX 900 serie.

Wacht het nog allemaal even af is in ieder geval mijn advies. Je oldskool Kuro is nog steeds een prima basis  :) :yinyang:



Quote from: Staaled on September 27, 2015, 17:32:16
Ik heb nu een KRP500M , zo'n beetje de top in wat plasma ooit was.

Het natuurlijke schat ik ook hoog in , maar ik neig op dit moment naar eens wat meer punch.
En groter. :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

 :thumbs-up:
De koorts is inmiddels wat gezakt.
Het is niet zozeer 4k, maar de wens naar iets groter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

mambo

Krijg net vlak achter elkaar twee emails van hardware.nl met achtereenvolgens de volgende inhoud:

Helaas een bericht ontvangen van LG en de distributeur. Dit model is niet leverbaar/order is geweigerd door LG. Uw aanbetaling is vandaag teruggeboekt op uw rekening. excuses namens LG/Distributeur.

Geachte klant, helaas hebben wij bericht ontvangen dat LG deze niet aan ons aan uitleveren. Zij geven aan dat dit een fout in het Distributieproces is. Wij hebben alles geprobeerd zodat zij deze alsnog gaan uitleveren. Maar helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn dan ook zeer teleurgesteld in LG. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.Wij hebben de terugboeking inmiddels in gang gezet. het bedrag zal binnen enkele dagen weer op uw rekening staan. Nogmaals onze excuses hiervoor.

:nopompom:
Erg jammer dit...
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Raphie

Niet geheel onverwacht tch?

Quote from: mambo on October  7, 2015, 13:31:17
Krijg net vlak achter elkaar twee emails van hardware.nl met achtereenvolgens de volgende inhoud:

Helaas een bericht ontvangen van LG en de distributeur. Dit model is niet leverbaar/order is geweigerd door LG. Uw aanbetaling is vandaag teruggeboekt op uw rekening. excuses namens LG/Distributeur.

Geachte klant, helaas hebben wij bericht ontvangen dat LG deze niet aan ons aan uitleveren. Zij geven aan dat dit een fout in het Distributieproces is. Wij hebben alles geprobeerd zodat zij deze alsnog gaan uitleveren. Maar helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn dan ook zeer teleurgesteld in LG. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.Wij hebben de terugboeking inmiddels in gang gezet. het bedrag zal binnen enkele dagen weer op uw rekening staan. Nogmaals onze excuses hiervoor.

:nopompom:
Erg jammer dit...
JBL PRX Power!

mambo

Hoezo onverwacht?
Dat LG aan prijsprotectie is gaan doen om de 'officiele' online dealers en shops te beschermen?

Wanneer een 'dozenschuiver' met minder marge genoegen wil nemen is dat, wat mij betreft, hun zaak.
Deze OLED's zijn rond de €3.500 inkoop (excl.), reken de absolute marge maar na met een advies verkoop prijs van €5.999.
:nopompom:
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Raphie

Ja, ik geef je geen ongelijk, maar ze mogen kiezen om niet te leveren
JBL PRX Power!

Cobraatje

Quote from: mambo on October  7, 2015, 13:58:28
Hoezo onverwacht?
Dat LG aan prijsprotectie is gaan doen om de 'officiele' online dealers en shops te beschermen?

Wanneer een 'dozenschuiver' met minder marge genoegen wil nemen is dat, wat mij betreft, hun zaak.
Deze OLED's zijn rond de €3.500 inkoop (excl.), reken de absolute marge maar na met een advies verkoop prijs van €5.999.
:nopompom:

Erg jammer om te horen, ik verwacht een klagende concurrent die hier heeft meegelezen of zelf de prijs van hardware.nl heeft gevonden.