Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Staaled

Uiteraard kan het vergeleken worden op prestaties om tenslotte persoonlijk prijs/kwaliteit te overwegen.

Overigens is het voorlopig nog een vraag of OLED aan HDR gaat voldoen bij tegelijkertijd een duurzaam scherm.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Ik verwacht op termijn wel, maar nooit zo hoge nits als een LED.

Vraag mij zelf wel af hoe groot de toegevoegde waarde van (volledig) HDR is.
Zelf nog niet gezien en lees berichten van zeer fraai tot gimmick die onnatuurlijk lijkt.
Zie in potentie meer voordeel in HDR dan 4K en ben benieuwd wat het brengt.

Staaled

Quote from: Cobraatje on September 27, 2015, 15:16:56
Ik verwacht op termijn wel, maar nooit zo hoge nits als een LED.

Vraag mij zelf wel af hoe groot de toegevoegde waarde van (volledig) HDR is.
Zelf nog niet gezien en lees berichten van zeer fraai tot gimmick die onnatuurlijk lijkt.
Zie in potentie meer voordeel in HDR dan 4K en ben benieuwd wat het brengt.
Voor mij reikt die termijn nog wat ver.
Ik ben van plan een Panasonic TC-65CX800 aan te schaffen.
Diens prestaties worden na enig tweaken hoog ingeschaald.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Ik verwacht dat het niet zo lang meer duurt, de nieuwe Pana Oled is op de groene kleur na eigenlijk al volledig HDR.
LG en Panasonic Oled verwacht ik volgend jaar volledig HDR te zijn.

Ik weet niet wat je nu hebt maar als je nu een plasma hebt, zou ik voorzichtig zijn met LED en zeker gaan bekijken.
Ik heb vorig jaar het topmodel Led van Samsung gehad maar ook na ISF kalibratie had een plasma toch mijn voorkeur en heb één van de laatst beschikbare Pana plasma's in Duitsland gekocht.
De verschillen zijn niet enorm meer, maar een plasma en oled geven toch voor mij een fraaier en natuurlijker beeld.



M

Ik wil ook graag een Oled, maar geen 65. Is mij te klein, na 6 jaar 60 inch. Dus dan zou je op 77 inch uit komen, wat gewoon weg te duur voor mij wordt.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Staaled

Quote from: Cobraatje on September 27, 2015, 15:42:13
Ik verwacht dat het niet zo lang meer duurt, de nieuwe Pana Oled is op de groene kleur na eigenlijk al volledig HDR.
LG en Panasonic Oled verwacht ik volgend jaar volledig HDR te zijn.

Ik weet niet wat je nu hebt maar als je nu een plasma hebt, zou ik voorzichtig zijn met LED en zeker gaan bekijken.
Ik heb vorig jaar het topmodel Led van Samsung gehad maar ook na ISF kalibratie had een plasma toch mijn voorkeur en heb één van de laatst beschikbare Pana plasma's in Duitsland gekocht.
De verschillen zijn niet enorm meer, maar een plasma en oled geven toch voor mij een fraaier en natuurlijker beeld.
Ik heb nu een KRP500M , zo'n beetje de top in wat plasma ooit was.

Het natuurlijke schat ik ook hoog in , maar ik neig op dit moment naar eens wat meer punch.
En groter. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

M

#81
Quote from: Staaled on September 27, 2015, 17:32:16
Ik heb nu een KRP500M , zo'n beetje de top in wat plasma ooit was.

Het natuurlijke schat ik ook hoog in , maar ik neig op dit moment naar eens wat meer punch.
En groter. :D

Ik heb een KPR600M met 12.700 uur, dus wil minimaal 70 inch. Nog liefhebbers voor de 600M?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Quote from: Staaled on September 27, 2015, 17:32:16
Ik heb nu een KRP500M , zo'n beetje de top in wat plasma ooit was.

Het natuurlijke schat ik ook hoog in , maar ik neig op dit moment naar eens wat meer punch.
En groter. :D

Ga eens de Sony x9305c of nog mooier/beter de x9405c bekijken,ik kan je verzekeren...,als je de 9405 gezien hebt dan wil je echt nooit meer terug naar een Pioneer,hoe goed en mooi die ook ooit was.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

gast2018

Quote from: papaleo on September 27, 2015, 19:25:40
Ga eens de Sony x9305c of nog mooier/beter de x9405c bekijken,ik kan je verzekeren...,als je de 9405 gezien hebt dan wil je echt nooit meer terug naar een Pioneer,hoe goed en mooi die ook ooit was.

ja wrijf het er nog even lekker in. ;D Ik heb de x9305c bekeken en ben wel toe aan een nieuwe tv. Echt een mooi ding, dus dat wordt weer een flinke uitgave.

Staaled

Quote from: papaleo on September 27, 2015, 19:25:40
Ga eens de Sony x9305c of nog mooier/beter de x9405c bekijken,ik kan je verzekeren...,als je de 9405 gezien hebt dan wil je echt nooit meer terug naar een Pioneer,hoe goed en mooi die ook ooit was.
Die had ik idd al in de gaten, mede dankzij je enthousiasme  :) , maar de extra breedte kan ik niet kwijt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snutchz

Quote from: papaleo on September 27, 2015, 19:25:40
Ga eens de Sony x9305c of nog mooier/beter de x9405c bekijken,ik kan je verzekeren...,als je de 9405 gezien hebt dan wil je echt nooit meer terug naar een Pioneer,hoe goed en mooi die ook ooit was.
Pffffwhahahaha.. no lcd will ever touch a legendary Kuro.. nee hoor, OLED heeft de toekomst  :colgate: ..al vraag ik me af of ze ooit de native motion resolution omhoog kunnen krijgen.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

8mile

In Q & A bij dat duitse Panasonic OLED review beweren de reviewers dat de TVs bewegingsscherpte zo goed, zo niet beter is dan bij de beste LCd's met Backlight Scanning.

M

#87
Net een aanbod gehad van een internetwinkel over de LG 65EF9500, 5100 euro met inruil van de 600M.

Als ik hem nu pre order krijg je er een soundbar van 599 euro bij. Maar wil toch kijken hoe de Sony KD-75X9105C het gaat doen, vanmorgen nog even een 75 inch gezien, deze past mooi in onze kamer  :P
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Cobraatje

Met een adviesprijs van rond de €6000 en de soundbar waarschijnlijk een actie van LG zelf, lijkt mij dat een prijs waar nog wel wat vanaf kan.
Persoonlijk zou ik wachten met kopen totdat het zeker is dat de motion problemen die de voorgaande serie LG Oleds hadden, zijn aangepakt.

Ik zou als het kan altijd voor groter gaan, heeft meer impact op de beleving dan betere beeldkwaliteit.
Maar dan wachten op een 75 inch Oled :), verwacht tijdens de CES in januari wel 75-er Oleds.



Moondust

Ik zou mijn KRP 600M ook pas in willen ruilen als er een wat meer doorontwikkelde 4K Full HDR OLED van tenminste 75 inch beschikbaar is voor een relatief goede prijs.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Staaled

Quote from: Moondust on September 28, 2015, 17:45:23
Ik zou mijn KRP 600M ook pas in willen ruilen als er een wat meer doorontwikkelde 4K Full HDR OLED van tenminste 75 inch beschikbaar is voor een relatief goede prijs.
Ik tel daar in je post een jaar of vijf. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Moondust

#91
Quote from: Staaled on September 28, 2015, 22:39:47
Ik tel daar in je post een jaar of vijf. ;D
Nah, ik geef het 3 jaar max. De ontwikkelingen gaan razendsnel.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Cobraatje


Moondust

Quote from: Cobraatje on September 29, 2015, 11:01:25
Je wilt een 8K Oled ;)
Ik moet de boel ook nog fatsoenlijk kunnen aansturen met mijn HTPC. Bovendien geeft 4K voldoende resolutie en heeft 8K weinig toegevoegde waarde tot 75 inch schat ik zo in.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Cobraatje

Ik bedoelde dat ik verwacht dat je van je 3 jaar wachten, 1 tot max. 2 jaar kunt maken.
Het gaat idd razendsnel.

Zelf doe ik niet veel meer op resolutie; contrast, zwartwaarden, kleurechtheid e.d. zijn imo veel belangrijker.
Ik heb mijn huidige 1080 Pana ST60 plasma vergeleken met het topmodel 4K Samsung F9000 en de 1080 plasma geeft 4K beelden beter weer dan de 4K tv.
Was voor mij een eye opener.

Moondust

Ik geloof nog wel in de stap naar 4K, maar HDR en de OLED-techniek zijn veel belangrijker voor een betere beeldbeleving.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Raphie

Quote from: Cobraatje on September 29, 2015, 12:05:18
Ik bedoelde dat ik verwacht dat je van je 3 jaar wachten, 1 tot max. 2 jaar kunt maken.
Het gaat idd razendsnel.

Zelf doe ik niet veel meer op resolutie; contrast, zwartwaarden, kleurechtheid e.d. zijn imo veel belangrijker.
Ik heb mijn huidige 1080 Pana ST60 plasma vergeleken met het topmodel 4K Samsung F9000 en de 1080 plasma geeft 4K beelden beter weer dan de 4K tv.
Was voor mij een eye opener.
ik ben van de ST60 naar 700 gegaan, vind de 700 toch echt wel véél mooier, netflix 4k content is van een ander kaliber. Totaal geen pixelruis is ook een eyeopener. Zou echt niet meer terugwillen, zwart is ook écht zwart.
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Moondust on September 28, 2015, 23:02:10
Nah, ik geef het 3 jaar max. De ontwikkelingen gaan razendsnel.
Daarin verschillen we dan van mening.
Ik vind het nogal treurig dat een 5+ jaar oud display nog telkens ter referentie wordt opgevoerd.
Moet je bij smartphones of tablets eens om komen. :-X

Als mijn KRP het vandaag begeeft zou ik mijn goede geld niet steken in een dergelijk duur scherm van een fabrikant
, vooroordeel ik weet het  :-[ , waar ik nog niet een stofzuiger van vertrouw.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Quote from: Raphie on September 29, 2015, 13:33:53
ik ben van de ST60 naar 700 gegaan, vind de 700 toch echt wel véél mooier, netflix 4k content is van een ander kaliber. Totaal geen pixelruis is ook een eyeopener. Zou echt niet meer terugwillen, zwart is ook écht zwart.

Fijn dat je er blij mee bent, daar gaat het uiteindelijk om :).

Hoewel ik je mening op gebied van geluid erg waardeer, heb ik bij je mening in dit geval toch mijn twijfels.
Vooral de zwart is ook zwart tav de plasma kan ik niet plaatsen.
Het klinkt voor mij dat je een slecht panel hebt gehad. Ik heb zelf ook een slecht plasma panel gehad en deze toen omgeruild voor de Samsung F9000.
Maar daar dus weer van terug gekomen.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42st60-201303312779.htm?page=Performance

Ik heb van de ST60 en F9000 nog foto's met beeld, die heb ik even bijgevoegd.

@Staaled
Ik heb/had hetzelfde gevoel met LG, maar ben bijna om :satisfied:.

Helemaal nu ik misschien een adres heb gevonden met een zeer scherpe prijs voor de 65-er.
Heb het bedrijf gemaild en wacht op antwoord.
Mocht het kloppen, dan ben ik bang dat ik de weerleiding niet kan weerstaan.


Staaled

Quote from: Cobraatje on September 29, 2015, 20:14:44
Fijn dat je er blij mee bent, daar gaat het uiteindelijk om :).

Hoewel ik je mening op gebied van geluid erg waardeer, heb ik bij je mening in dit geval toch mijn twijfels.
Vooral de zwart is ook zwart tav de plasma kan ik niet plaatsen.
Het klinkt voor mij dat je een slecht panel hebt gehad. Ik heb zelf ook een slecht plasma panel gehad en deze toen omgeruild voor de Samsung F9000.
Maar daar dus weer van terug gekomen.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42st60-201303312779.htm?page=Performance

Ik heb van de ST60 en F9000 nog foto's met beeld, die heb ik even bijgevoegd.

@Staaled
Ik heb/had hetzelfde gevoel met LG, maar ben bijna om :satisfied:.

Helemaal nu ik misschien een adres heb gevonden met een zeer scherpe prijs voor de 65-er.
Heb het bedrijf gemaild en wacht op antwoord.
Mocht het kloppen, dan ben ik bang dat ik de weerleiding niet kan weerstaan.
Heb je de thread op AVSforum gevolgd?  :)
Ik zou namelijk harde afspraken met verkoper maken mbt uniformiteit.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)