Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Ik hoop, dat je het hier wel terug heb kunnen vinden en dat je nu van het Atmos geluid kunt genieten. Veel luisterplezier dan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Soundsgood

Naar ik heb begrepen zal LG tijdens de CES komende week onder meer de C2 serie voorstellen als opvolger van de C1. Valt er iets te zeggen over hoe lang het duurt voordat de nieuwe modellen uit deze serie in de NL winkels te koop zullen zijn, bijv op basis van ervaringen in voorgaande jaren?
Dutch & Dutch 8c

s.t.

Weet iemand of het menu ook aan te passen is? Ik heb een 77 C16 en vind het menu echt verschrikkelijk. Hiervoor een oudere LG Oled gehad met juist een super mooi menu. Ik krijg nu reclame en allemaal diensten aangeboden die ik niet wil. Het liefst alleen de selectie van ingangen ipv dit.


wilger

Druk eens op het knopje van de magic remote rechts van het microfoontje ;)

fredenivanca

Quote from: s.t. on January 11, 2022, 15:22:43
Weet iemand of het menu ook aan te passen is? Ik heb een 77 C16 en vind het menu echt verschrikkelijk. Hiervoor een oudere LG Oled gehad met juist een super mooi menu. Ik krijg nu reclame en allemaal diensten aangeboden die ik niet wil. Het liefst alleen de selectie van ingangen ipv dit.


waarschijnlijk heb je daar zelf toestemming voor gegeven tijdens het instellen. tijdens de installatie vraagt hij erom meen ik.Een optie waar je div toestemmingen moet aanklikken, zijn er 5 totaal die je apart kunt aanvinken, echter kan je ze ook alle 5 in 1 keer aanvinken
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

s.t.

Quote from: fredenivanca on January 11, 2022, 17:52:54
waarschijnlijk heb je daar zelf toestemming voor gegeven tijdens het instellen. tijdens de installatie vraagt hij erom meen ik.Een optie waar je div toestemmingen moet aanklikken, zijn er 5 totaal die je apart kunt aanvinken, echter kan je ze ook alle 5 in 1 keer aanvinken

ook al zet je de reclame uit dan blijf je nog heel veel info hebben, zoals het weer of berichten box etc. Zoek eigenlijk alleen de input selectie maar daarvoor moet je naar beneden scrollen in het menu. Is er dus een menu die alleen de inputs en apps laat zien zodat je snel kan schakelen? Ik doe het nu met shortcuts op de afstandsbediening (lang de 1 of 2 ingedrukt houden)

fredenivanca

niet de knop met het huisje er op gebruiken maar die daar rechts van met de muis, dan krijg je alleen de inputs
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

s.t.

Quote from: fredenivanca on January 18, 2022, 18:35:23
niet de knop met het huisje er op gebruiken maar die daar rechts van met de muis, dan krijg je alleen de inputs

Thanks! Dit helpt en nu nog een scherm met input en zelf geïnstalleerde apps en het oude menu is weer terug 😀

ferry34

2 weken geleden toch ARC werkend gekregen op m'n denon surround pffff.
Sinds september niet meer geprobeerd en gewoon de tv speakers gebruikt en tijdens gamen de koptelefoon.

2 weken geleden gedaan wat iemand op n ht forum als oplossing schreef, alle kabels uit de denon, stekker eruit, na paar minuten weer ingeschakeld en de set up opnieuw gedraaid.
De hdmi zat inmiddels in de verkeerde, moest 2 zijn volgens mij en ja hoor, hij deed het!

De input tv/audio op de afstandsbediening had ik nog niet gezien, dank.
Gelukkig gaat hij daar automatisch naartoe.

Eindelijk weer dik geluid  :pompom:
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ferry34

Quote from: s.t. on January 23, 2022, 10:45:03
Thanks! Dit helpt en nu nog een scherm met input en zelf geïnstalleerde apps en het oude menu is weer terug 😀

Wat zoek je precies?

Als je op huisje drukt en daarna op tv scherm op "thuisdashboard" zie je alle inputs.

YouTube "the tech giant" liet laats zien hoe je je inputs een andere zelf bedachte naam kon geven en deze zelfs kon starten met je voice control.

Zelf geïnstalleerd apps

Je kunt de apps zelf in andere volgorde zetten en dus jouw apps vooraan.
Bedoel je zoiets?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Tubegear

Quote from: fredenivanca on January 18, 2022, 18:35:23
niet de knop met het huisje er op gebruiken maar die daar rechts van met de muis, dan krijg je alleen de inputs

Thx, dit wist ik ook niet

Bertus69

Wie herkend dit? Ik heb een LG TV OLED55C7V 4K UHD (model jaar 2017) gekocht 2e kwartaal 2018 (nieuw). Dus nog geen 4 jaar oud. Nu heb ik aan de onderzijde sinds kort 3 groene horizontale balken. Eerst 3cm gewoon beeld dan een balk van 3cm hoog dan 3cm gewoon beeld dan weer zo'n groene balk en dan nog een keer.

Balken zijn transparant groen en op vele kleuren niet eens zichtbaar maar als je bijv. een rode/oranje/roze jas of auto in het beeld krijgt aan de onderzijde dan schrik je je wild, balken zijn dan zeer aanwezig. Ik hoop dat dit niet erger wordt, daarbij had ik hiervoor 2x een Panasonic TV die beide ruim 10 jaar meegingen en nog steeds een goed beeld hadden. Dus ik vind dit niet echt oké bij een TV die toch nog 1650 euro gekost heeft een jaar nadat deze uitkwam.

Komt iemand dit bekend voor?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Dirkie

Quote from: Bertus69 on April 26, 2022, 14:46:40
Wie herkend dit? Ik heb een LG TV OLED55C7V 4K UHD (model jaar 2017) gekocht 2e kwartaal 2018 (nieuw). Dus nog geen 4 jaar oud. Nu heb ik aan de onderzijde sinds kort 3 groene horizontale balken. Eerst 3cm gewoon beeld dan een balk van 3cm hoog dan 3cm gewoon beeld dan weer zo'n groene balk en dan nog een keer.

Balken zijn transparant groen en op vele kleuren niet eens zichtbaar maar als je bijv. een rode/oranje/roze jas of auto in het beeld krijgt aan de onderzijde dan schrik je je wild, balken zijn dan zeer aanwezig. Ik hoop dat dit niet erger wordt, daarbij had ik hiervoor 2x een Panasonic TV die beide ruim 10 jaar meegingen en nog steeds een goed beeld hadden. Dus ik vind dit niet echt oké bij een TV die toch nog 1650 euro gekost heeft een jaar nadat deze uitkwam.

Komt iemand dit bekend voor?
Met iedere bron? Ook de interne content ?

Tabcam

Quote from: Bertus69 on April 26, 2022, 14:46:40
Wie herkend dit? Ik heb een LG TV OLED55C7V 4K UHD (model jaar 2017) gekocht 2e kwartaal 2018 (nieuw). Dus nog geen 4 jaar oud. Nu heb ik aan de onderzijde sinds kort 3 groene horizontale balken. Eerst 3cm gewoon beeld dan een balk van 3cm hoog dan 3cm gewoon beeld dan weer zo'n groene balk en dan nog een keer.

Balken zijn transparant groen en op vele kleuren niet eens zichtbaar maar als je bijv. een rode/oranje/roze jas of auto in het beeld krijgt aan de onderzijde dan schrik je je wild, balken zijn dan zeer aanwezig. Ik hoop dat dit niet erger wordt, daarbij had ik hiervoor 2x een Panasonic TV die beide ruim 10 jaar meegingen en nog steeds een goed beeld hadden. Dus ik vind dit niet echt oké bij een TV die toch nog 1650 euro gekost heeft een jaar nadat deze uitkwam.

Komt iemand dit bekend voor?
Gelukkig niet. De eerste LG OLED die ik had was de 950V en die heeft dat niet, die is zeker vier jaar oud. Meestal wordt het echter wel erger als er eenmaal iets fout zit :nopompom:. Ik vind ook dat met te gemakkelijk grijpt naar de economische levensduur, een TV hoort zeker 10 jaar mee te kunnen gaan behalve in de allergoedkoopste categorie. Nou geldt voor €1000 en meer 6 jaar dus je hebt nog garantie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skyfox

Ik had iets anders, groene wolken. Aan de zijkant van het scherm is het me nooit opgevallen, maar opeens zat het in het midden van het beeld. Tv was toen 3 jaar oud, een b6v. Paneel is toen met flink wat coulance vervangen, heb geloof ik 150 euro bijgelegd. Vond ik prima. Paneel draait nu alweer 2 jaar, nog steeds uitstekend beeld zónder blobs. Check het tegenwoordig af en toe met YouTube testbeeld geel of oranje.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bertus69

Quote from: Dirkie on April 26, 2022, 15:49:27
Met iedere bron? Ook de interne content ?

Ja of het nu Netflix, HBO Max of de gewone TV zenders zijn. Dus zal echt wel in het scherm zitten.

Quote from: Tabcam on April 26, 2022, 16:37:12
Gelukkig niet. De eerste LG OLED die ik had was de 950V en die heeft dat niet, die is zeker vier jaar oud. Meestal wordt het echter wel erger als er eenmaal iets fout zit :nopompom:. Ik vind ook dat met te gemakkelijk grijpt naar de economische levensduur, een TV hoort zeker 10 jaar mee te kunnen gaan behalve in de allergoedkoopste categorie. Nou geldt voor €1000 en meer 6 jaar dus je hebt nog garantie.

Tja.....ik kan contact met LG opnemen maar ik heb geen idee of die een beetje coulant zijn.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Tabcam

Quote from: Bertus69 on April 26, 2022, 16:59:43
Ja of het nu Netflix, HBO Max of de gewone TV zenders zijn. Dus zal echt wel in het scherm zitten.

Tja.....ik kan contact met LG opnemen maar ik heb geen idee of die een beetje coulant zijn.
Heb je hem rechtstreeks bij LG gekocht? Dan met hun contact opnemen anders met de verkoper. En het is geen coulance maar reparatierecht.  Coulance is als je op 6.5 jaar zou zitten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bertus69

Oké......thx, dan ga ik dat eens doen!
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Zymotic

Sinds vandaag een LG 65" G2 in de woonkamer. Eerste indrukken zijn erg goed! Hiervoor een Panasonic LCD en het verschil is wel enorm.

skyfox

Welkom bij de Oled club  :clapping: :bigsmile:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ajbeefde

Hier sinds gisteren een 2e LG 55" Oled voor in de slaapkamer....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Malignant

#3671
Weet niet of het mag, maar voor de "zoekende"

Wel heel goedkoop momenteel :

.......

Worden nu "gedumped" met de C2 op komst, maar er is eigenlijk niets wat de hoge C2 prijs momenteel echt rechtvaardigd.


Zymotic: Nee, linkjes naar niet sponsoren worden niet toegestaan.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Joske007

#3672
Omdat ik niet tevreden ben van mijn 77C2 die tijdens het weergeven van HDR-content het beeld automatisch donkerder (dimt) zet.
Blijkbaar heeft het iets te maken met ABL (Automatic Brightness Limiter) die vrij agressief in werking treed en ASBL.
Kan ik via de winkel een servicetechnieker aan huis laten komen.

Nochtans lijken de instellingen voor HDR goed te staan.

- Energiebesparing: alle besparende maatregelen staan uit
- AI Service: alles uit
- Beeld: Motion Eye Care staat uit.
- HDMI: HDMI Deep Color op 4K
- Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping staan uit
- Alle overige settings staan bij HDR op standaard

De vraag is of een technieker hier wel een oplossing kan aanbieden en indien de tv niet defect is, wat kan er dan aan verholpen worden?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jasjenl

Quote from: Joske007 on July  8, 2022, 09:43:32
Omdat ik niet tevreden ben van mijn 77C2 die tijdens het weergeven van HDR-content het beeld automatisch donkerder (dimt) zet.
Blijkbaar heeft het iets te maken met ABL (Automatic Brightness Limiter) die vrij agressief in werking treed en ASBL.
Kan ik via de winkel een servicetechnieker aan huis laten komen.

Nochtans lijken de instellingen voor HDR goed te staan.

- Energiebesparing: alle besparende maatregelen staan uit
- AI Service: alles uit
- Beeld: Motion Eye Care staat uit.
- HDMI: HDMI Deep Color op 4K
- Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping staan uit
- Alle overige settings staan bij HDR op standaard

De vraag is of een technieker hier wel een oplossing kan aanbieden en indien de tv niet defect is, wat kan er dan aan verholpen worden?
Misschien dat deze video je een oplossing kan bieden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Joske007

#3674
Het gaat inderdaad om net hetzelfde probleem zoals in deze video https://www.youtube.com/watch?v=E5qXj-vpX5Q is te zien.
Aangezien het hier om een gloednieuw toestel gaat, ben ik echt niet van plan om mijn 5-jarige garantie aan het prutsen in het servicemenu te verliezen.

Alleen stel ik me de vraag wat een servicetechnieker bij een huisbezoek aan het probleem zal verhelpen en of ze misschien zelf ook weigeren om settings in het servicemenu aan te passen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link