Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on March 23, 2021, 18:14:18
De LG OLED is nog steeds de beste OLED tv?
Geen flirts met bijv. Sony?

Alle Oled panelen komen nog steeds van LG..... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Corne H

Ik ben wel benieuwd hoe de economische waarde berekend wordt. Jullie gaan uit van de historische nieuwwaarde, mij lijkt dat ze uitgaan van het huidige model die beter en goedkoper is.

A3-D

#3527
Quote from: Corne H on March 24, 2021, 12:20:05
Ik ben wel benieuwd hoe de economische waarde berekend wordt. Jullie gaan uit van de historische nieuwwaarde, mij lijkt dat ze uitgaan van het huidige model die beter en goedkoper is.
Daar ga ik ook van uit eerlijk gezegd. Zowel LG als de dealer doen geen uitspraak over de hoogte van de creditering. De dealer heeft in mijn geval aangegeven wat ik bij moest betalen voor een nieuwe 65C1 (ik kreeg ook de bedragen door wanneer ik zou kiezen voor de 65CX of 65G1).

Ik heb in juni 2016 € 3.850,= betaald voor de 55E6 (dat was incl. € 150,= servicepakket voor 3 jaar). Ik was in eerste instantie in de veronderstelling dat dit de berekening van de credit zou zijn:

€ 3.700,= / 72 maanden (gebruiksduurverwachting): € 51,= x 14 (resterende maanden gebruiksduurverwachting) = € 714,=

Op zich klopt dat redelijk met de verwachting die ik had dat dit bedrag in mindering zou worden gebracht op de advies verkoopprijs. Maar blijkbaar wordt het toch anders gedaan...  :wacko:

Overigens heb ik mijn 55E6 heel kort op Marktplaats gezet met een vraagprijs van € 600,= (en bieden vanaf € 500,=). Ik was benieuwd of er animo voor zou zijn en heb er uiteraard netjes bij vermeld dat het scherm ingebrand was. Ongelooflijk hoeveel reacties in korte tijd ik nog ontving. Wat dat betreft had ik zelfs nog beter de 55E6 voor € 500,= particulier kunnen verkopen, en de 65C1 nieuw kunnen kopen voor € 2.000,= (deze prijs is me aangeboden door diverse partijen). Dan had ik onderaan de streep nog wat meer overgehouden. Dit heeft de dealer enigszins gecompenseerd met wat extra's en dat heeft mij doen besluiten akkoord te gaan.

Ik heb overigens ook nog € 97,50 moeten betalen aan CE Repair voor de 5 minuten dat ze binnen zijn geweest om het probleem vast te leggen en te rapporteren. Deze hou ik gemakshalve maar buiten de berekening.

Via, via begreep ik dat er veel meer uit te halen zou moeten zijn, maar ik heb er vrede mee. Ik ben voor mijn geluk gegaan in plaats voor mijn gelijk  ;)

blue-eyes

Quote from: ajbeefde on March 24, 2021, 08:06:57
Alle Oled panelen komen nog steeds van LG..... ;)

Scherm is 1, je hebt hebt ook nog de aansturing, integratie, software, materiaal. Dat het scherm identiek is zegt nog niets ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

#3529
Quote from: Blue-Eyes on March 24, 2021, 19:16:15
Scherm is 1, je hebt hebt ook nog de aansturing, integratie, software, materiaal. Dat het scherm identiek is zegt nog niets ;)

Klopt , maar initieel is de basis, het scherm,  hetzelfde.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

... van auto's ook, die zijn initieel allen van een metal en/of een kunststof. Idem betreft huizen, initieel allen van steen en/of hout.

Quote from: ajbeefde on March 24, 2021, 20:58:32
Klopt , maar initieel is de basis hetzelfde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

A3-D

#3531
Quote from: rdebruin on March 23, 2021, 21:45:40
Deze is vanochtend bij mij afgeleverd. Echt een mooi scherm, prima beeld, en ook weer een stapje beter als mijn E6 die ik hiervoor had.

Vraagje; ik zie dat er bij diverse aanbieders gesproken wordt over de OLED65C16LA of OLED65C16LB maar kan niet echt de verschillen hierin ontdekken. Op de website van LG kom ik alleen de OLED65C16LA tegen (zie https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65c16la). Daar zie ik wel dat de achterkant in twee kleuren beschikbaar is; Meteor Titan en Vanilla White. Ik heb die keuzemogelijkheid echter niet gezien bij mijn dealer en die gaf aan dat er ook geen verschil zou zijn tussen beide modellen.

Er zit wel degelijk een verschil in, en ik vermoed dat het in de kleur van de voet zit en de achterkant, maar welke kleur hoort nu bij welk model?

Welk model heb jij en welke kleur heeft jouw voet en achterkant van het scherm? Misschien dat je wat foto's kunt plaatsen?

Richard70…

Ik heb de la , en die geeft idd een witte achterkant, daar schrok ik in eerste instantie wel van  :D
Maar hij hangt aan de muur dus daar zie je niks van
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

A3-D

#3533
Quote from: rdebruin on March 25, 2021, 21:41:07
Ik heb de la , en die geeft idd een witte achterkant, daar schrok ik in eerste instantie wel van  :D
Maar hij hangt aan de muur dus daar zie je niks van

Ik krijg de LB versie blijkbaar, ik ga morgen wel even bellen met LG om te vragen wat nu écht de verschillen zijn....

[edit]
Grappig, vandaag contact gehad met LG en zelfs die weten het verschil niet eens. Ik word teruggebeld zodra ze meer weten. Waarom er twee kleuren worden vermeld op de website is ook hen niet helemaal duidelijk. Wat me inmiddels wel duidelijk is, is dat er in Nederland alleen de LA versie wordt geleverd via de officiële dealers. Mijn dealer had het foutief op de website staan en heeft het nu aangepast.
[/edit]

Joske007

Mijn defecte OLED65C9 waar ik overigens heel tevreden over was, zal door LG worden gecrediteerd.
Dit betekent dat ik dus zal moeten uitkijken naar een ander toestel.

Aangezien het verschil tussen C9 en CX te verwaarlozen is, en WebOS niet langer zal ondersteund worden, lijkt het me interessanter om voor een nieuwer model te gaan.

Dan kom ik sowieso uit bij de C1 of de G1 in 65".
Enkel de G1 is mede door het platte model en met de bijbehorende beugel zeer strak tegen de wand te hangen, al had ik voorheen van mijn C9 aan een standaardbeugel niet bepaald te klagen.

In dit geval primeert het beeld, de hardware en de software.
De grote hamvraag hierbij is of het EVO-paneel echt zoveel beter tov de C1 presteert?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

A3-D

Ik denk dat je dat echt zelf moet gaan bekijken bij een dealer. Ik heb vandaag mijn 65C1 ontvangen en was best onder de indruk van het beeld. Mijn vorige 55E6V was prima, maar ik heb het idee dat de C1 op diverse fronten net even wat beter scoort qua beeldkwaliteit en helderheid.

De G1 heb ik zelf niet bekeken, die was weer € 250,= euro duurder en ik moest daar ook nog een voet los bijkopen omdat die er niet standaard bijzit.

Overigens moet ik nog op zoek naar de ideale instellingen voor de C1, ik heb het idee dat de kleuren nu net even wat te verzadigd zijn (het gras is té groen op bijvoorbeeld beelden van een golfbaan).

Joske007

Quote from: A3-D on March 29, 2021, 19:48:51
Ik denk dat je dat echt zelf moet gaan bekijken bij een dealer. Ik heb vandaag mijn 65C1 ontvangen en was best onder de indruk van het beeld. Mijn vorige 55E6V was prima, maar ik heb het idee dat de C1 op diverse fronten net even wat beter scoort qua beeldkwaliteit en helderheid.

De G1 heb ik zelf niet bekeken, die was weer € 250,= euro duurder en ik moest daar ook nog een voet los bijkopen omdat die er niet standaard bijzit.
Kon ik gelukkig maar de C1 naast de G1 beoordelen, dat had de keuze alvast eenvoudiger gemaakt.
Dan nog zal je beide toestellen in een ideale opstelling en met dezelfde settings ergens moeten kunnen beoordelen en de huidige verstrengde coronamaatregelen hier in België maakt het er niet makkelijke op.

Aangezien de tv hier wordt opgehangen is een voet niet van belang.

In reviews kan ik helaas momenteel nergens terugvinden of het EVO-paneel een groot verschil is tov de C1.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

GH

#3537
Quote from: Joske007 on March 29, 2021, 20:01:30
In reviews kan ik helaas momenteel nergens terugvinden of het EVO-paneel een groot verschil is tov de C1.

Elk jaar boeken ze hele subtiele verbeteringen (uitgezonderd de overgang naar HDMI 2.1 als je dat nodig had). Dit jaar is het niet veel anders.

Genoeg reviews inmiddels over de G1, gisteren nog 1 van HDTVTest waar exact de verschillen worden aangeven. Ook hier is het weer subtiel, maar de beloofde max 20% verbetering van de piek helderheid bij HDR wordt wel gehaald. Of je praktisch veel verschil gaat zien als je niet direct vergelijkt is de vraag. Ook hier lijkt het gewoon een subtiel verschil te zijn. De 2020 modellen duiken toch wel wat in prijs, aan jou of je voor het subtiele verschil een paar honderd euro extra over hebt voor een 2021 model.

Ik zou me in de keuze tussen C1 en G1 eigenlijk alleen laten leiden of je waarde hecht aan de wandbeugel die standaard bij de G1 zit en de wat fraaiere ophanging t.o.v. de C1. Als je al een beugel hebt zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan :-). In een periode met een cashback zijn de verschillen vaak verwaarloosbaar.

WebOS versies worden nooit langer dan het modeljaar ge-update.... maar ik zie daar het probleem niet zo. Ook op LG's van jaren geleden draaien alle apps nog gewoon en elke smart tv gaat een punt krijgen dat je beter af bent met een nieuw smart gedeelte zoals een Shield.

Joske007

Quote from: GH on March 30, 2021, 13:31:40
Elk jaar boeken ze hele subtiele verbeteringen (uitgezonderd de overgang naar HDMI 2.1 als je dat nodig had). Dit jaar is het niet veel anders.

Genoeg reviews inmiddels over de G1, gisteren nog 1 van HDTVTest waar exact de verschillen worden aangeven. Ook hier is het weer subtiel, maar de beloofde max 20% verbetering van de piek helderheid bij HDR wordt wel gehaald. Of je praktisch veel verschil gaat zien als je niet direct vergelijkt is de vraag. Ook hier lijkt het gewoon een subtiel verschil te zijn. De 2020 modellen duiken toch wel wat in prijs, aan jou of je voor het subtiele verschil een paar honderd euro extra over hebt voor een 2021 model.
Als de verschillen tussen de laatste nieuwe (zelfs het Evo-paneel) en voorgaande modellen niet heel schokkend zijn.
Dan kan ik misschien net zo goed de Cashback op de voorgaande modellen in de gaten houden en voor de CX en GX gaan.

Gamen is alvast niet voor mij weggelegd dus die hdmi 2.1 zal ook niet veel meerwaarde bieden, en een Apple TV 4K heb ik reeds als mediaspeler.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Driven2Shine

#3539
Korte update over mijn ingebrande LG 55E6 scherm.

CE Repair is vanmorgen geweest en hebben foto`s gemaakt van de ingebrande vlekken, deze persoon vertelde mij ook dat er een lichte groene waas aanwezig was welke ik zo snel niet kon zien maar ala het zal.
Alles werd doorgestuurd naar LG en ik moest nog even afwachten.

Vanmiddag om 15:00 een belletje van dezelfde persoon van CE Repair dat ze een aantal foto`s waren vergeten te maken of ze nog even konden langs komen.
Ja graag anders duurt het weer langer.
Persoon vertelde dat dit scherm niet meer leverbaar was en dat er dan iets via LG geregeld gaat worden richting de winkel waar ik de TV heb gekocht.
Dit kon helaas wel duren tot midden volgende week werd er verteld voordat ik iets van een uitslag ging ontvangen.

Dus nog even afwachten waar LG mee gaat komen.

Deze kreeg ik zojuist:

Geachte heer/mevrouw,

Graag willen wij u informeren over uw LG TV 55" OLED55E6D met ordernummer , externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Zodra wij van LG bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.

In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
CE Repair Services

Tabcam

#3540
Dan heb je in ieder geval tijd om je te verheugen op een nieuwe TCV en tijd om een nieuwe uit te zoeken :coffee:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

GH

#3541
Quote from: Joske007 on March 30, 2021, 16:36:15
Als de verschillen tussen de laatste nieuwe (zelfs het Evo-paneel) en voorgaande modellen niet heel schokkend zijn.
Dan kan ik misschien net zo goed de Cashback op de voorgaande modellen in de gaten houden en voor de CX en GX gaan.

Gamen is alvast niet voor mij weggelegd dus die hdmi 2.1 zal ook niet veel meerwaarde bieden, en een Apple TV 4K heb ik reeds als mediaspeler.

Het nieuwe EVO paneel gebruikt iets andere materialen voor de groen- en blauwweergave waardoor ze een iets hogere lichtopbrengst KUNNEN halen. In de praktijk dus amper een verschil alleen een wat hogere peak brightness bij (alleen) HDR. Je basis weergave is (nagenoeg) identiek.

Dus inderdaad, zeker de komende weken/maanden is de 2020 serie nog een goede deal. De cashback zal naar mijn verwachting alleen nog voor de 2021 modellen komen, de 2020 modellen zijn al verder afgeprijsd.

Driven2Shine

Quote from: Driven2Shine on March 30, 2021, 17:49:17
Korte update over mijn ingebrande LG 55E6 scherm.

CE Repair is vanmorgen geweest en hebben foto`s gemaakt van de ingebrande vlekken, deze persoon vertelde mij ook dat er een lichte groene waas aanwezig was welke ik zo snel niet kon zien maar ala het zal.
Alles werd doorgestuurd naar LG en ik moest nog even afwachten.

Vanmiddag om 15:00 een belletje van dezelfde persoon van CE Repair dat ze een aantal foto`s waren vergeten te maken of ze nog even konden langs komen.
Ja graag anders duurt het weer langer.
Persoon vertelde dat dit scherm niet meer leverbaar was en dat er dan iets via LG geregeld gaat worden richting de winkel waar ik de TV heb gekocht.
Dit kon helaas wel duren tot midden volgende week werd er verteld voordat ik iets van een uitslag ging ontvangen.

Dus nog even afwachten waar LG mee gaat komen.

Deze kreeg ik zojuist:

Geachte heer/mevrouw,

Graag willen wij u informeren over uw LG TV 55" OLED55E6D met ordernummer , externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Zodra wij van LG bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.

In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
CE Repair Services


Nou de kogel is door de kerk.
Vanmorgen bij Smits geweest voor de Coulance vanuit LG en diverse modellen bekeken waar onze voorkeur naar uit ging.

Sony 65A89
LG 65CX
LG 65C1

Uiteindelijk is het de Sony A89 geworden.
Gaming is voor mij niet aan de orde op de TV dus hdmi 2.0 is prima wat mij betreft.
Prijs technisch was deze voor mij het aantrekkelijkst vandaar dat we gekozen hebben voor een 2020 model.
Ik leg 1000 euro bij voor een 65" toestel.

Vanuit LG werd er een net bedrag als credit toegekend en Smits deed daar zelf nog een schepje bovenop zodat we een prima prijs betalen voor een groter en nieuwer model.
Ja ik had het hogerop kunnen spelen maar daar heb ik geen zin in en wil de goede relatie met Smits ook niet op het spel zetten.

Nu even wachten tot de belastingdienst over de brug komt dan kunnen we de TV ophalen en de LG terug geven.

Driven2Shine

En sinds gister middag hangt de nieuwe Sony 65A89 TV aan de muur te pronken.
Nu eerst even mooi in laten spelen en dan kalibreren voor een nog mooier beeld.



gogo

Gisteren de LG OLED77C16LA voor een hele mooie prijs bij Smits besteld incl een cashback bij LG :clapping:

Van de week komt hij binnen, dan gaat mijn Pioneer kuro 60 inch met onder speaker op marktplaats.

Ik ben benieuwd van 60 inch naar 77 inch hoe dat verschilt met kijk plezier ;D

Zijn er al instellingen bekent om mee te beginnen als je niet gelijk een calibratie wilt doen?


gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

wilger

Ik heb deze ook vanaf begin april met een leuke korting van Platte tv
Je hoeft er maar weinig aan af te stellen , ik heb hem in eco modus staan

M

Quote from: gogo on May  2, 2021, 13:19:46
Gisteren de LG OLED77C16LA voor een hele mooie prijs bij Smits besteld incl een cashback bij LG :clapping:

Van de week komt hij binnen, dan gaat mijn Pioneer kuro 60 inch met onder speaker op marktplaats.

Ik ben benieuwd van 60 inch naar 77 inch hoe dat verschilt met kijk plezier ;D

Zijn er al instellingen bekent om mee te beginnen als je niet gelijk een calibratie wilt doen?


gr gogo
Hadden ze de 83 inch ook hangen?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Tabcam

Quote from: gogo on May  2, 2021, 13:19:46
Gisteren de LG OLED77C16LA voor een hele mooie prijs bij Smits besteld incl een cashback bij LG :clapping:

Van de week komt hij binnen, dan gaat mijn Pioneer kuro 60 inch met onder speaker op marktplaats.

Ik ben benieuwd van 60 inch naar 77 inch hoe dat verschilt met kijk plezier ;D

Zijn er al instellingen bekent om mee te beginnen als je niet gelijk een calibratie wilt doen?


gr gogo
Ik kijk altijd op sites als rtings.com
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

A3-D


gogo

Quote from: M on May  2, 2021, 18:57:45
Hadden ze de 83 inch ook hangen?

Ik ben niet in de winkel geweest, ik heb ze gebeld en hem toen besteld.

Mijn zoon heeft de C8 en dat beeld is al top, dus ik ben er van uit gegaan dat de C16 nog beter beeld geeft ;D

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10