Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Wat zou dan het beste alternatief zijn?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

turtlespeed

Quote from: GH on March  2, 2021, 06:18:42
Dat is nog steeds zo..... komt door het materiaal in het scherm.

Ikzelf ben in het bezit van een 77cx.
Het valt mij totaal niet op.........
Het beste lijkt me toch hier zelf een oordeel over te vellen ;-)
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Richard70…

Quote from: turtlespeed on March  2, 2021, 10:06:30
Ikzelf ben in het bezit van een 77cx.
Het valt mij totaal niet op.........
Het beste lijkt me toch hier zelf een oordeel over te vellen ;-)
Ik heb een oled, bij mij valt het wel op.
77 inch ga ik niet nemen omdat ik films en series op de N7 kijk.
Dus als de nieuwe oleds hetzelfde soort scherm hebben is dat eigenlijk geen optie.
Enige alternatief zou dan qled zijn.,
Neig dan evt naar het nieuwe 8K scherm.
Ik weet dat er geen content is , dus daarvoor hoeft het geen 8K te zijn.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Charlemagne

Quote from: rdebruin on March  1, 2021, 23:41:38
Ik ben van plan om mijn 65E6 te gaan vervangen.
Het liefst zou ik toch weer voor een oled gaan, ware het niet dat ik 1 ding enorm storend vind aan mijn E6, en dat is die paars rode gloed als hij uit staat..
Dit is met name zichtbaar overdag als er licht op schijnt.
Weet iemand of die nieuwe modellen daar geen last van hebben, of is dit inherent aan de techniek.

Bij mij valt het bij de 65C9 totaal niet op. Ik zie gewoon een zwart scherm, geen paars rode gloed. Maar waarom zou je je tv in de zon willen zetten?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Richard70…

Hij staat niet in de zon hè  :D
Neem toch aan dat jij in huiskamer ook ramen hebt ;D
Als ik het screen laat zakken is het weg.
Zelfs op een bewolkte dag blijft het rood paars
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Pjotr27

Interessant draadje, ik twijfel tussen een LG oled of de Sony X95(0 of 00) serie. Grootste probleem hier, het is hier overdag altijd heel erg licht en ik wil gewoon niet innemen verduisterde kamer televisie kijken (woon in Indonesia). Reviews zeggen dat OLED veel last van felle zon heeft en LCD zoals de Sony een stuk minder. Ook schijnt de LG (C9 Of CX) veel last van reflecties te hebben. Wat is dus wijs?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richard70…

Quote from: Pjotr27 on March  2, 2021, 16:19:17
Interessant draadje, ik twijfel tussen een LG oled of de Sony X95(0 of 00) serie. Grootste probleem hier, het is hier overdag altijd heel erg licht en ik wil gewoon niet innemen verduisterde kamer televisie kijken (woon in Indonesia). Reviews zeggen dat OLED veel last van felle zon heeft en LCD zoals de Sony een stuk minder. Ook schijnt de LG (C9 Of CX) veel last van reflecties te hebben. Wat is dus wijs?

Reflecties heeft mijn oled ook veel last van.
Vind nog steeds oled het mooiste beeld geven, en als ik geen projector zou hebben ging ik waarschijnlijk voor een 77 inch oled,
Maar mijn vrouw vind het niet prettig om altijd volledig te moeten verduisteren als ze tv kijkt.
Met veel licht vind ik de Qled gewoon practischer.
Het verlies in wat zwart waarde neem ik dan maar voor lief denk ik
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Tabcam

Quote from: rdebruin on March  2, 2021, 16:32:19
Reflecties heeft mijn oled ook veel last van.
Vind nog steeds oled het mooiste beeld geven, en als ik geen projector zou hebben ging ik waarschijnlijk voor een 77 inch oled,
Maar mijn vrouw vind het niet prettig om altijd volledig te moeten verduisteren als ze tv kijkt.
Met veel licht vind ik de Qled gewoon practischer.
Het verlies in wat zwart waarde neem ik dan maar voor lief denk ik
Die van het volledig verduisteren snap ik niet. Mijn vriendin vind de TV in de avond zelfs veel te fel en overdag is het, zonder directe zoninval maar wel met veel licht, altijd goed te doen. Reflecties ok, maar verduisteren?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Job

#3483
Quote from: TabCam on March  2, 2021, 19:12:56
Reflecties ok, maar verduisteren?
Begrijp ik ook niet. Heb die van mij laten kalibreren op lokatie, en er is nog een oneindig grotere bak licht uit te krijgen dan voor deugdelijke Rec709 TV nodig is.

Richard70…

Quote from: Job on March  2, 2021, 19:44:54
Begrijp ik ook niet. Heb die van mij laten kalibreren op lokatie, en er is nog een oneindig grotere bak licht uit te krijgen dan voor deugdelijke Rec709 TV nodig is.
Als ik verduister heb ik geen lichtinval, ik vind de spiegeling in het oled scherm gewoon niet fijn.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Tabcam

Quote from: rdebruin on March  2, 2021, 21:16:34
Als ik verduister heb ik geen lichtinval, ik vind de spiegeling in het oled scherm gewoon niet fijn.
En iets als vitrage? Tegenwoordig oogt dat wat ouderwets maar werkt wel uitstekend tegen reflecties. Vraagmewel afhoe wel het met de Qled zou schelen. Denk niet dat ik daar oor Oled zou inruilen als deze vergelijkingstabel op rtings moet geloven
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richard70…

Ik mag qua hobby veel doen in de woonkamer, maar de spiegeling in het scherm en de paars rode gloed vind ze echt niet mooi.
Het is geven en nemen, en zoals gezegd. Ik heb de N7 voor films en serie
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

GH

#3487
Iedereen heeft zijn eigen normen wat ze nog acceptabel vinden..... maar het scherm van een LG Oled is gewoon een reflecterend scherm dus heb je spiegeling. En inderdaad als er wat meer licht opvalt dan gaat de tint van zwart met een licht kleurtje al snel wat richting het paars.

Ik vindt het nog steeds prima te doen maar als het buiten maar een beetje zonnig is (raam op zuidwesten) dan moet ik in de middag/avond gewoon mijn zonwering dichtdoen anders is er niet naar te kijken. Helpt ook niet dat ik donkere horizontale lamellen heb, je ziet dan ook met de TV aan nog gewoon dat patroon. Maar het is een niet zo spannende beperking, ik kijk zelden met zoveel licht buiten en anders gaat de zonwering toch al dicht.

Als de spiegeling van het scherm in een huiskamer je stoort dan is het zoeken denk ik naar een LCD met mat scherm. Gaat wat ten koste van het contrast bij het kijken, maar dat is de prijs die je betaald.

Tabcam

Dan maakt de situatie inderdaad nogal uit. Ik heb er vooral in de ochtend last van met een raam op het zuidzuidwest en de TV op de westzuidwestwand. Vanaf een uur of twaalf al geen last meer en ook in de ochtend is een beperkt aantal rolgordijnen omlaag al voldoende en die helpen natuurlijk beter dan lamellen. Voor de OLED's was de Sony TV wel ontspiegeld maar dat lukt helaas niet met OLED.

Lijkt me trouwens geen straf, films en series kijken op een N7 :coffee:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richard70…

Quote from: TabCam on March  3, 2021, 10:09:01

Lijkt me trouwens geen straf, films en series kijken op een N7 :coffee:!
Dat is het ook niet.
Vandaag de knoop doorgehakt.
Een Qled 8K besteld.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HJ

Quote from: rdebruin on March  3, 2021, 12:10:55
Dat is het ook niet.
Vandaag de knoop doorgehakt.
Een Qled 8K besteld.
De qleds hebben iig de beste schermen vwb reflecties op de markt.  Het is niet 100% afwezig maar beter dan de rest en geen inbranden.

Richard70…

Ben ook wel benieuwd, gelukkig wel 30 dagen omruil garantie. Mocht het echt tegenvallen dan zal het toch weer een oled worden.
De Sony a9 lijkt me dan een mooi scherm
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Heeft Qled nog steeds last van het degraderende Qled masker/folie? Dat was in het begin een ding.

Op het oled vlak: eind vorige week op mijn trouwe ouwe 65B6V de nieuwste firmware geïnstalleerd. Jawel, na zoveel jaar op de markt zijn investeert LG toch ook nog in de oudere klanten. En het lost een heel irritant fenomeen op: mijn scherm knipperde af en toe zwart bij streaming content. Nu is m'n scherm weer knippervrij. Dikke plus voor LG!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Richard70…

Sinds maandag de Samsung Qled 65 800T hier in huis.
Valt echt bijzonder tegen  :mad:
Gelukkig wel 14 dagen omruil garantie.
Het zal dus toch weer een oled worden.
Wat is op dit moment de beste keuze?
Ik neig naar de Sony A9 , maar ik kan ze natuurlijk niet blijven omruilen.  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

GH

#3494
En wat bevalt er dan niet?

Je kan best discussiëren over bepaalde specs die wat beter zijn tussen OLED en QLED maar met beiden moet er gewoon een meer dan acceptabel resultaat neer te zetten zijn....

Luciano2008

Ga voor Oled tv

Richard70…

Het is de LG 65C16LB geworden.
Het beeld van de Samsung was gewoon minder,
Geen detail in het zwart, rare weerspiegeling in het beeld, en voelt een beetje plastic funtastic aan.
En de prijs in nagenoeg gelijk met de LG.
Ik had verwacht dat de Qled technologie wat dichter richting oled was gegaan , maar tot nu toe kon het me niet bekoren .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HJ

Quote from: rdebruin on March  9, 2021, 16:57:41
Het is de LG 65C16LB geworden.
Het beeld van de Samsung was gewoon minder,
Geen detail in het zwart, rare weerspiegeling in het beeld, en voelt een beetje plastic funtastic aan.
En de prijs in nagenoeg gelijk met de LG.
Ik had verwacht dat de Qled technologie wat dichter richting oled was gegaan , maar tot nu toe kon het me niet bekoren .
Mss ten overvloede maar de local dimming (en de rest)moet goed afgesteld zijn anders kan het beeld totaal van slag zijn.
(Zo is het iig met de Q90 serie)

Tabcam

Quote from: HJ on March 10, 2021, 07:11:47
Mss ten overvloede maar de local dimming (en de rest)moet goed afgesteld zijn anders kan het beeld totaal van slag zijn.
(Zo is het iig met de Q90 serie)
Bij de LG zijn er al een aantal modi die al uit de doos vrij goed zijn. Je moet toch geen gecertificeerd IFS-kalibratieexpert zijn om al vrij snel een aardig beeld uit een TV te halen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richard70…

Ik heb uiteraard bij de Qled wel de instellingen gebruikt die ik hier en daar op het net kon vinden.
Vond het gewoon niet goed genoeg , zeker niet voor het geld.
Mijn oude E6 gaf een veel mooier plaatje dan de Qled.
Ook kwam er door mijn hue sfeerlamp rechts achter mij een hele rare rood groen blokjes motief door het beeld.
Ik was mede voor de Qled gegaan ivm weerspiegeling in het beeld.
Dat is helaas ook bij Samsung, misschien iets minder, maar zeker niet weg.
Vandaar toch weer voor oled gekozen.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.