Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Tinus_

Dan proberen je koop te ontbinden en een restcredit laten aanvragen.
Rebuilding my HT

Rielplayer

Quote from: Tinus_ on November 20, 2020, 20:01:20
Dan proberen je koop te ontbinden en een restcredit laten aanvragen.
Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor. Heb je daar ervaring mee?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Tinus_

Even bij PlatteTV neerleggen.
LG biedt jou een ander model dan welke je oorspronkelijk in je bezit hebt. Dat is een reden voor koopontbinding.
Omdat jouw toestel 6 jaar mee moet gaan heb je een restwaarde, die kunnen ze dan crediteren.
Rebuilding my HT

GH

Lees deze thread ook eens.... zeker de laatste paar posts :-).

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2022804

Rielplayer

Even snel doorgenomen... ik denk wel vergelihjkbaar met mijn klachten. Ik ga het gewoon eens voorleggen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Tinus_

En, wat was het antwoord van PlatteTV?
Rebuilding my HT

Rielplayer

Quote from: Tinus_ on November 24, 2020, 17:46:42
En, wat was het antwoord van PlatteTV?
Ik heb het vandaag voorgelegd. Nog geen reactie gehad. We wachten even af.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

GH

Ik verwacht dat ze je het riedeltje van (formele) in gebreke stelling en mogelijk een dagvaarding eerst door laten gaan...... maar het werk is al gedaan. Gewoon volhouden en knippen en plakken uit de andere thread.

Rielplayer

Quote from: GH on November 24, 2020, 19:24:53
Ik verwacht dat ze je het riedeltje van (formele) in gebreke stelling en mogelijk een dagvaarding eerst door laten gaan...... maar het werk is al gedaan. Gewoon volhouden en knippen en plakken uit de andere thread.
Ik wacht rustig af. Ik zet hem gewoon door naar mijn rechtsbijstand als dat moet. Als ik dit zelf moet gaan doen, kruipt het teveel onder mijn huid.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

#3435
Het werkt wel mooi. Als ik aangeef dat er problemen zijn wordt er pro-actief gehandeld en CE-repair naar voren geschoven. Reacties terug binnen een uur en nu doe ik een tegenvoorstel, wat denk je..... oorverdovend stil :clapping: :clapping:

Vandaag nog maar even afwachten.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

#3436
Quote from: Rielplayer on November 26, 2020, 10:10:49
Het werkt wel mooi. Als ik aangeef dat er problemen zijn wordt er pro-actief gehandeld en CE-repair naar voren geschoven. Reacties terug binnen een uur en nu doe ik een tegenvoorstel, wat denk je..... oorverdovend stil :clapping: :clapping:

Vandaag nog maar even afwachten.

Update: Volgende week donderdag wordt de tv gemaakt. Ik ben er nu alleen niet achter of dit daadwerkelijk een reparatie wordt of omruilen. Het is mij niet bekend of er nog nieuwe schermen op voorraad liggen voor een 55b6v. Overigens worden de kosten gedragen door de webshop. Chapeau wat dat betreft!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

skyfox

Ik had vorig jaar nog een nieuw scherm op mijn 65b6v, maar de spoeling was al dun, begreep ik. Ik ben dan ook wel heel benieuwd wat er bij jou gaat gebeuren. Hopelijk krijg je gewoon een heel mooi nieuw scherm geleverd.  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rielplayer

Quote from: skyfox on December 16, 2020, 15:34:40
Ik had vorig jaar nog een nieuw scherm op mijn 65b6v, maar de spoeling was al dun, begreep ik. Ik ben dan ook wel heel benieuwd wat er bij jou gaat gebeuren. Hopelijk krijg je gewoon een heel mooi nieuw scherm geleverd.  :pompom:

We wachten maar even af. In eerste instantie is er alleen gesproken over een credit en nu toch een reparatie. In het geval van een credit creëert  dit mooi ruimte voor een 65 inch.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

ajbeefde

Update – LG brengt AirPlay 2 en HomeKit toch naar 2018 televisies

"UPDATE 28 december 2020 – Het heeft even op zich laten wachten, maar LG rolt momenteel de ondersteuning van AirPlay 2 en HomeKit uit op zijn televisietoestellen uit 2018. Het komt daarmee weliswaar de belofte na dat het er in 2020 mee zou komen, maar doet dat wel op het nippertje.

Wil je te weten komen of je de update al hebt: hij heet 05.30.02. De update wordt momenteel niet in één keer naar iedereen, maar in fases naar televisies gezonden. Dit kunnen we concluderen uit informatie op Reddit. Het gaat om televisies zoals de W8, B8 en C8. Het is wat laat in het jaar, zeker gezien het feit dat LG het eerst niet zei te gaan doen, toen toch weer wel. Echter is het enorm positief dat mensen met een LG uit het jaar 2018 nu toch gebruik kunnen maken van Apple-mogelijkheden. LG-toestellen uit 2019 zijn al voorzien van de ondersteuning van HomeKit en AirPlay 2."

https://fwd.nl/beeld/lg-brengt-airplay-2-en-homekit-toch-naar-2018-televisies/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

UPDATE:  Gisteren 25/01 de update automatisch binnen gekregen!


Quote from: ajbeefde on December 29, 2020, 07:47:37
Update – LG brengt AirPlay 2 en HomeKit toch naar 2018 televisies

"UPDATE 28 december 2020 – Het heeft even op zich laten wachten, maar LG rolt momenteel de ondersteuning van AirPlay 2 en HomeKit uit op zijn televisietoestellen uit 2018. Het komt daarmee weliswaar de belofte na dat het er in 2020 mee zou komen, maar doet dat wel op het nippertje.

Wil je te weten komen of je de update al hebt: hij heet 05.30.02. De update wordt momenteel niet in één keer naar iedereen, maar in fases naar televisies gezonden. Dit kunnen we concluderen uit informatie op Reddit. Het gaat om televisies zoals de W8, B8 en C8. Het is wat laat in het jaar, zeker gezien het feit dat LG het eerst niet zei te gaan doen, toen toch weer wel. Echter is het enorm positief dat mensen met een LG uit het jaar 2018 nu toch gebruik kunnen maken van Apple-mogelijkheden. LG-toestellen uit 2019 zijn al voorzien van de ondersteuning van HomeKit en AirPlay 2."

https://fwd.nl/beeld/lg-brengt-airplay-2-en-homekit-toch-naar-2018-televisies/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Leeuwarden

Het was even fröbelen omdat ik eerst foutcode 201 moest oplossen maar het werkt! Blij mee!

Tubegear

Ik heb een LG Oled E6 en ik vroeg me af of er veel verbeteringen zijn doorgevoerd in beeld en geluid van de nieuwste generaties Oled's.

5061

De komende generatie oled schijnen 20% meer lichtopbrengst te hebben.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Tubegear

En de huidige generatie? Zijn die structureel beter?

mradem

Quote from: 5061 on February  1, 2021, 15:18:02
De komende generatie oled schijnen 20% meer lichtopbrengst te hebben.
Volgens mij wel alleen de modellen uit de G1 serie

DaMenaCe

Ik heb nog een EF950V en krijg deze week een 55" variant van de Galary serie (55gx6la).
Ik ben benieuwd of ik hier verschil in merk. Zal ongetwijfeld beter zijn dan de oude EF serie.

Tabcam

Quote from: DaMenaCe on February  1, 2021, 17:01:40
Ik heb nog een EF950V en krijg deze week een 55" variant van de Galary serie (55gx6la).
Ik ben benieuwd of ik hier verschil in merk. Zal ongetwijfeld beter zijn dan de oude EF serie.
Ik merkte wel een groter verschil dan ik  had verwacht met de overstap naar de CX. Goed opletten op de instellingen, die werken net anders, die van de EF950V vond ik iets intuïtiever maar ben nu wel gewend.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

GH

#3448
Quote from: Tubegear on February  1, 2021, 14:11:59
Ik heb een LG Oled E6 en ik vroeg me af of er veel verbeteringen zijn doorgevoerd in beeld en geluid van de nieuwste generaties Oled's.

Vanaf de E6 is er niet heel veel veranderd...... elke jaar een kleine aanpassing in de peak brightness en wat aanpassingen in de aansturingen waardoor het er net een klein beetje beter is gaan uitzien. Waarschijnlijk een klein verschil dus wat je alleen echt ziet als ze naast elkaar zouden staan. Maar het is allemaal wel nog net wat beter geworden.

Maar inderdaad dit jaar met de G1 serie een vernieuwde laag in het scherm waardoor de peak brightness significant is toegenomen. Volgend jaar zal die wel in alle modellen zitten. Ik zou dus nu nog niet gelijk gaan rennen als je nog tevreden bent over je huidige scherm.

5061

Toch maar besluit genomen om een nieuwe te kopen. Binnen enkele dagen komen ze de LG OLED55GX6 plaatsen en installeren. I.c.m. de cashback van €200,-- (en gratis plaatsen en installeren) toch 'n leuk prijsje. Als je wacht op de nieuwe uitvoering zal je toch wel € 800 tot 1000,-- meer uit de pocket moeten trekken. Met m'n "oude" LG ga ik onze zoon blij mee maken.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master