Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Nu de 2017 nog....
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ajbeefde

Quote from: TopGun2010 on August 25, 2020, 19:20:44
Nu de 2017 nog....

Denk niet dat LG daar mee bezig is.  Koste al genoeg moeite om de 2018 reeks voor elkaar te krijgen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

TopGun2010

Quote from: ajbeefde on August 25, 2020, 19:38:16
Denk niet dat LG daar mee bezig is.  Koste al genoeg moeite om de 2018 reeks voor elkaar te krijgen.
Alle apps draaien prima (Netflix, Youtube, Disney en Prime). Begrijp het probleem niet van Apple.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ajbeefde

LG oled tv's hebben VRR-probleem, 2018 modellen krijgen geen AirPlay 2

"LG heeft aangegeven dat er problemen zijn met de VRR van zijn oled-tv's uit 2019 en 2020. De televisies wisselen zonder dat de kijker het wil van belichting in donkere scènes. Daarnaast breekt het bedrijf de belofte om 2018 tv's te voorzien van AirPlay 2 en HomeKit."

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/er-is-een-vrr-probleem-met-lg-oled-tvs-en-lg-weet-het/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Toch AirPlay en HomeKit voor 2018 tv's

"Schreven we afgelopen zaterdag nog dat AirPlay 2 en HomeKit niet meer toegevoegd worden aan de LG televisies uit 2018, daar schrijft het LG Twitter-account vandaag weer wat anders. Het nieuws leverde LG een stortvloed aan kritiek op, waardoor men waarschijnlijk weer teruggekomen is op het terugtrekken van deze ondersteuning. Volgens LG krijgen de LG-televisies uit 2018 later dit jaar toch ondersteuning voor Apple AirPlay 2 en Apple's HomeKit. Verdere details ontbreken nog, maar dit is goed nieuws voor de mensen met een LG-televisie uit 2018."

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/apple-tv-app-nu-beschikbaar-voor-lg-2018-oled-tvs/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

Na jaren uitstel dan toch eindelijk 'n OLED aangeschaft > 65CX .. lampje ingesteld op 15 want allejez*s wat geeft dat kreng 'n licht af :tounge2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ajbeefde

Quote from: Snutchz on September 26, 2020, 12:26:43
Na jaren uitstel dan toch eindelijk 'n OLED aangeschaft > 65CX .. lampje ingesteld op 15 want allejez*s wat geeft dat kreng 'n licht af :tounge2:

Op de ECO stand wil ook wel schelen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

Dat gaat me dan weer iets te ver..  :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

mijn kuro ingeleverd voor de 65CX6LA (2020) en mijn LG E6V 55 naar boven.... heel blij mee.
overigens, ik vind de 4 generaties verschil niet heel groot.


Snutchz

Ik vind het vooral verdrietig dat ze na al die jaren van R&D nog altijd die Frame Interpolatie niet op orde hebben  :sleepy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

bask04

Heb al 4 jaar nu de EF950V staan,
Oled vind ik nog steeds prachtig.
Ook met de ps4 pro.
En wil graag bij oled blijven.
Met de komst van de PS5 lees ik dat de 950V niet optimaal
Al dat moois laat zien, en ook dat 120Hz niet aanwezig is op de 950.
De nieuwste oled van LG is voldoende, zo ja welke,of is een ander merk beter hiervoor geschikt ?

Job

Quote from: Snutchz on September 27, 2020, 19:01:28
dat ze na al die jaren van R&D nog altijd die Frame Interpolatie niet op orde hebben  :sleepy:
De oplossing daarvoor is buitengewoon eenvoudig: OFF, zoals het hoort.

Snutchz

Quote from: Job on October  7, 2020, 19:35:49
De oplossing daarvoor is buitengewoon eenvoudig: OFF, zoals het hoort.
Voor 24hz materiaal gebruik ik OLED motion Pro -low-/de-judder op 3 .. voor natuurbeelden > Cinema Smooth


oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Job

Quote from: Snutchz on October  8, 2020, 17:13:46
Voor 24hz materiaal gebruik ik OLED motion Pro -low-/de-judder op 3 .. voor natuurbeelden > Cinema Smooth
Volgens mij schreef ik: OFF.


;)

Snutchz

Job hou op .. OLED motion stottert als een malle.. da's echt geen porum :sly:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Job

Quote from: Snutchz on October  8, 2020, 19:04:01
Job hou op .. OLED motion stottert als een malle.. da's echt geen porum :sly:
Niks meer of minder dan in projectie. Maar ik kan dan ook echt niet tegen motion smoothing in any way, shape or form.

Richard70…

Goedemorgen.
Ik heb een probleem met mijn 65E6.
Sinds een aantal weken valt de bron iedere keer weg voor een paar seconden om daarna weer verder te spelen.
Ik heb dit zowel met de ATV als met de Zidoo , deze staan beide via de arcam av 40 aangesloten op de LG.
In eerste instantie dacht ik dat de av40 de boosdoener was, omdat de problemen ong zijn begonnen na aanschaf vd av40.
Het rare is echter dat ik met de JVC N7 totaal geen problemen heb via de av40.
HDMI kabel zijn goed, ook getest met nieuwe. Op alle app zit de nieuwste firmware.
Ook verschillende HDMI in en uitgangen geprobeerd.
Op de atv ook van alles geprobeerd . Verschillende bitrates, niets helpt.
Nu zou je denken (althans ik toch :D) dat er een handshake probleem is, echter kan ik daar op geen enkel fora iets over terug vinden.
Wie heeft er hier enig idee?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

ajbeefde

LG vervangt ook in de Benelux voedingskaart oled tv's vanwege kans op oververhitting

Heb je een LG oled-televisie uit 2016, 2017, 2018 of 2019? Dan is er een kans dat de televisie oververhit raakt. LG heeft dit probleem eerder bevestigd voor televisies die in Azië verkocht waren, maar ook in de Benelux krijgen gebruikers nu de melding dat de voedingskaart van hun televisie vervangen kan worden.

Een groot aantal oled-tv's dat in de afgelopen jaren door LG op de markt gebracht heeft kan te maken krijgen met oververhitting. Dit komt door een probleem met de voedingskaart. Om deze reden heeft LG een vrijwillig vervangingsprogramma opgezet voor alle modellen en krijgen bezitters van de betreffende modellen automatisch een pop-up met informatie hierover te zien op hun televisie.

Het gaat om de volgende modellen:

2016: OLED65E6, OLED65G6, OLED77G6
2017: OLED65B7, OLED65C7, OLED65E7, OLED65G7, OLED65W7, OLED77G7, OLED77W7
2018: OLED65G8, OLED65W8, OLED77C8, OLED77W8
2019: OLED65W9, OLED77B9, OLED77C9, OLED77W9 (niet van toepassing op toestellen beginnend met serienummer 910.911, 912 of 0)

LG geeft aan dat de kans dat een toestel oververhit raakt klein is, maar toch biedt het bedrijf bezitters van de toestellen de mogelijkheid om de voedingskaart kosteloos te laten vervangen. Het aanmeldingen voor het vervangingsprogramma kan via de website van LG. Het is niet duidelijk of alle modellen thuis worden gerepareerd of dat sommige modellen moeten worden opgestuurd. Een gebruiker meldt aan Tweakers dat zijn W7-serie oled tv in ieder geval aan huis gerepareerd wordt.

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/11/lg-vervangt-ook-in-de-benelux-voedingskaart-oled-tvs-vanwege-kans-op-oververhitting/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tinus_

#3418
Alle genoemde modellen vallen onder InHome service van LG, dus je hoeft ze niet in te leveren in de winkel.
Rebuilding my HT

luistervinkje

Die van mij is de OLED65E6V  , zou die er dan net niet voor in aanmerking komen?
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Mausman

Quote from: luistervinkje on November 14, 2020, 19:35:50
Die van mij is de OLED65E6V  , zou die er dan net niet voor in aanmerking komen?
Ik heb deze tv ook en heb me gewoon aan kunnen melden hiervoor. Waarschijnlijk nemen ze binnenkort contact op om een afspraak te maken.

Rielplayer

#3421
Mijn 55B6 is rijp voor de sloop. Veel last van inbranden en in het midden is er een donkere vlek zichtbaar (ook ingebrand denk ik.) De TV is van april 20162017 en uit de garantie. Ik heb e.e.a. voorgelegd bij plattetv.nl en heb via CE-repair een coulance voorstel gehad. Kosten 675 euro.... Lekker dan voor een tv die 1600 euro heeft gekost. Ik denk dat ik het maar laat en nog verder kijk zolang het gaat en dan een nieuwe tv aanschaf.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

GH

De 6 serie was niet echt de beste wat betreft inbranden en retentie..... en ik verwacht dat een discussie over non-conformiteit een lastige gaat worden met deze leverancier na 4,5 jaar (maar het is niet onmogelijk).

Je zou natuurlijk ook de discussie met Platte TV kunnen openen voor coulance m.b.t. het omruilen voor een CX. Die gaan nieuw op dit moment voor €1299 of minder. Geen garantie na 4,5jaar kan natuurlijk ook niet.

Rielplayer

Ik vind het lastig. Hij is overigens 3,5 half jaar oud en niet 4,5.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

GH