Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Angus

Even een vraagje: Als ik bij timers de "2 uur automatisch uitschakelen" uit zet, krijg ik nog steeds de melding dat mijn tv na 5 minuten wordt uitgeschakeld ? Verder heb ik alle timers verder op uit staan. Zie ik iets over het hoofd ?
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

wiboe36

Quote from: Angus on September 10, 2017, 13:28:03
Even een vraagje: Als ik bij timers de "2 uur automatisch uitschakelen" uit zet, krijg ik nog steeds de melding dat mijn tv na 5 minuten wordt uitgeschakeld ? Verder heb ik alle timers verder op uit staan. Zie ik iets over het hoofd ?

Bij Algemeen, Energiebesparende modus.

Angus

Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

thanksalot

Iemand ervaring met een B6 icm Ps4 pro Battlefield 1? Sinds de update van vorige week ondersteunt Battlefield 1 HDR, dit wordt ook prima aangegeven zodra ik het spel opstart, er verschijnt een HDR icoon op de tv. Vervolgens kan je kiezen tussen verschillende hdr beeldmodussen, waar ik hem op HDR-Game zet.

Vervolgens viel het beeld me nogal tegen, kan het moeilijk omschrijven maar het is duidelijk dat het niet de bedoeling is, zeker in de nieuwe sneeuwlevels en nu ik het typ bedenk ik me dat het weleens de ABL kan zijn, het is namelijk alsof er een waas over het beeld zit die het donkerder maakt. Daarnaast ook last van redelijk ernstige colourbanding, voornamelijk bij wolken of rook. In deze banding zie ik ook een soort van groene/paarse gloed.

Heb van tweakers al instellingen over genomen van mensen bij wie het goed werkt en ook in-game zowat alle instellingen aangepast maar de banding en groen/paarse effecten gaan niet weg. Op de PS4 staat alles op automatisch en bij andere bronnen of content geen problemen. Als ik HDR uitzet ziet het beeld er overigens gewoon top uit.

Iemand enig idee wat er verkeerd ingesteld staat of zou het wellicht door de kabel kunnen komen?

bigbro


bigbro

Quote from: CVar on September  6, 2017, 21:16:48
Geen dank.

Heb vandaag meerdere keren met mijn provider en Netflix aan de lijn gezeten. Allebei zeggen ze, na verschillende metingen, dat er geen probleem aan hun kant is. Gezien het vreemde probleem is het ook lastig de oorzaak te vinden.

Mijn provider heeft een packet trace opgestart om te kijken waar de Netflix app naar connecteert, begin te vermoeden dat er een LG netwerk tussen zit voordat hij naar Netflix gaat. Dan lijk me daar het probleem in te zitten.
Er is is namelijk ook iemand in de UK die zegt dat ook zijn LG UP970 met de Netflix app hetzelfde probleem heeft, ook zie ik meldingen van de 6 series.
het lijkt allemaal rond LG producten te draaien.

Ook LG ingelicht en gevraagd of hun netwerk er tussen zit, wist de persoon aan de lijn niet.
Als het probleem niet opgelost wordt, ga ik richting LG wat harder duwen. Het is tenslotte hun TV/App/Platform.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, graag ook Netflix en LG inlichten van je probleem.
Hoe meer mensen er bellen, des te sneller er iets concreets gebeurd.....

Inmiddels het nieuwe modem (one connect box) van Ziggo geinstalleerd. In het begin leverde dat een nauwelijks beter resultaat op. Vervolgens gebeld met Ziggo. Zij hebben van afstand een firmware update gedaan. Daarna heb ik door middel van meerdere keren af en aanmelden bij Netflix nu meestal alles in orde. Gecheckt met series Breaking Bad UHD Marco Polo Dolby Vision The 100 HD Better call Saul UHD House of Cards UHD Blacklist UHD en Homeland HD. De HD series lopen na ongeveer 2 minuten  op naar 536/1080 en bij UHD is het 15.26/2160.  Ik zeg meestal.  Ik heb net al deze series gecheckt. Ze lopen allemaal keurig op naar de gemelde getallen muv van House of Cards. Die is UHD maar blijft hangen op 2.67/1080.....

bigbro

ik heb een reset moeten doen omdat de tv besloot om plotseling het centerkanaal niet meer van geluid te voorzien. Ik zag een visioen van een kapotte printplaat voor me maar terug naar fabrieksinstellingen en voila daar is mijn centerkanaal weer. Heb inmiddels alle beeldinstellingen weer zoals ik wil maar ben alleen kwijt hoe het zit met ' kleurbereik' . Dat kan op ' breed' ' automatisch' en ' uitgebreid. Ik zie een licht verschil maar weet niet wat de juiste instelling is. Kan iemand me even verder helpen?

Raymen

Maar welk seizoen van house of cards heb je gechecked
Want volgens mij is seizoen 1 niet 4k maar 1080p
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

thanksalot

Quote from: bigbro on September 13, 2017, 15:50:48
ik heb een reset moeten doen omdat de tv besloot om plotseling het centerkanaal niet meer van geluid te voorzien. Ik zag een visioen van een kapotte printplaat voor me maar terug naar fabrieksinstellingen en voila daar is mijn centerkanaal weer. Heb inmiddels alle beeldinstellingen weer zoals ik wil maar ben alleen kwijt hoe het zit met ' kleurbereik' . Dat kan op ' breed' ' automatisch' en ' uitgebreid. Ik zie een licht verschil maar weet niet wat de juiste instelling is. Kan iemand me even verder helpen?

Automatisch I guess, dan pakt hij het juiste bereik van de bron.

CVar

#2934
Quote from: bigbro on September 13, 2017, 15:46:49
Inmiddels het nieuwe modem (one connect box) van Ziggo geinstalleerd. In het begin leverde dat een nauwelijks beter resultaat op. Vervolgens gebeld met Ziggo. Zij hebben van afstand een firmware update gedaan. Daarna heb ik door middel van meerdere keren af en aanmelden bij Netflix nu meestal alles in orde. Gecheckt met series Breaking Bad UHD Marco Polo Dolby Vision The 100 HD Better call Saul UHD House of Cards UHD Blacklist UHD en Homeland HD. De HD series lopen na ongeveer 2 minuten  op naar 536/1080 en bij UHD is het 15.26/2160.  Ik zeg meestal.  Ik heb net al deze series gecheckt. Ze lopen allemaal keurig op naar de gemelde getallen muv van House of Cards. Die is UHD maar blijft hangen op 2.67/1080.....

Heb zelf vanochtend ook getest en het lijkt wat verbeterd te zijn, zo gaan bijv. Defenders en Okja redelijk snel naar 15.26 maar de documentaire Jago blijft weer laag hangen. Wil niet lullig doen maar denk niet dat het wisselen van het modem iets gerealiseerd heeft maar dat dit toeval is.

Probleem krijgt langzamerhand steeds meer aandacht en wordt nu ook al vermeld op de home pagina van avforums.com, ook begint het er op te lijken dat toch niet alleen LG er last van heeft. Ik vermoed dat al die extra/nieuwe 4k TV's wat probleempjes bij Netflix opleveren en ze het nodige moeten tunen/veranderen aan hun kant en eventueel in hun app.

Info van avforums:
'The Netflix issue is complex, it's across multiple devices and manufacturers and it's going to take time to pinpoint the issue. We will run a couple of tests when I'm there. People need to report the issue to both their manufacturer and Netflix and tell them both to look at forums here and elsewhere it's being reported in a few countries. The stream flows across isps and and takes multiple hops. It then has to go through manufacturers servers before Netflix's. The quality of app varies by manufacturer and product. It's Netflix support the apps for each manufacturer and each product so it's upto the manufacturer to nag Netflix to deal with an issue and Netflix has to send the fix to the manufacturer to test on each product and each product type. This all takes time'

bigbro

Dank. Dit maakt al meer duidelijk. Nu afwachten dus voor mij en voor degene die het ook heeft en nog geen melding heeft gemaakt dit alsnog te doen👍

bigbro

@cvar. jij had toch de firmware update eindigend op .15 geplaatst. Wat doet deze? Ik heb gebeld met LG en gevraagd naar de status van onze klacht. Ze zeggen dat hij bij technical support ligt en dat zij overleg hebben met Netflix. De medewerker zei ook dat ik de .15 software erop moet zetten maar dat heeft bij jou toch ook geen verbetering gebracht mbt Netflix?

CVar

Quote from: bigbro on September 14, 2017, 17:35:14
@cvar. jij had toch de firmware update eindigend op .15 geplaatst. Wat doet deze? Ik heb gebeld met LG en gevraagd naar de status van onze klacht. Ze zeggen dat hij bij technical support ligt en dat zij overleg hebben met Netflix. De medewerker zei ook dat ik de .15 software erop moet zetten maar dat heeft bij jou toch ook geen verbetering gebracht mbt Netflix?

Klopt, maakte bij mij (en anderen) niets uit.

bigbro

@cvar: kun jij een link sturen van Avforums waar dit wordt besproken? Ik heb gekeken maar niet gevonden...


bigbro

#2940
vanmiddag 16:20. Resolutie is nu uitstekend en stabiel. Overigens weer gebeld met Netflix. Zij vroegen mij de beeldinstelling te wijzigen naar ISF dark...Dat zou kunnen schelen. Hilarisch natuurlijk. Wel de togglefeed van Netflix op automatisch gezet op hun aanraden. Zal straks weer eens kijken of het stabiel blijft.

Is het mogelijk ook de streams van bijvoobeeld youtube te meten en Amazon? Ik heb hiervoor geen mogelijkheid gevonden. De infoknop via de app werkt alleen bij Netflix.

CVar

Quote from: bigbro on September 15, 2017, 16:28:23
vanmiddag 16:20. Resolutie is nu uitstekend en stabiel. Overigens weer gebeld met Netflix. Zij vroegen mij de beeldinstelling te wijzigen naar ISF dark...Dat zou kunnen schelen. Hilarisch natuurlijk. Wel de togglefeed van Netflix op automatisch gezet op hun aanraden. Zal straks weer eens kijken of het stabiel blijft.

Is het mogelijk ook de streams van bijvoobeeld youtube te meten en Amazon? Ik heb hiervoor geen mogelijkheid gevonden. De infoknop via de app werkt alleen bij Netflix.

Vanochtend ook getest, alhoewel het beter lijkt te gaan zijn er series/afleveringen genoeg te vinden die het probleem nog steeds hebben.
Wel is het zo dat bepaalde series/movies waar ik tot nu toe iedere dag problemen mee had, het nu constant wel goed lijken te doen.
Het is allemaal nog niet 100% stabiel maar misschien dat Netflix op de achtergrond al wat aanpassen aan het plegen is.

Vreemde blijft dat op de ene dag de ene serie goed werkt en de andere dag of op een later tijdstip weer niet, zelfs per aflevering van dezelfde serie kan het verschillen. Het blijft een vreemd/lastig probleem.


lapino

Quote from: lapino on September  3, 2017, 16:58:15
Gisteren de LG 65C7 besteld (voor 3.099 euro na wat onderhandelen). Dinsdag wordt ie geleverd, en de Panasonic 50GT60 gaat naar de schoonouders. Ben toch benieuwd hoe de OLED zich zal verhouden tegenover de plasma. In de winkel ziet de OLED er natuurlijk fantastisch uit, maar thuis is dat altijd beetje afwachten en ik lees er (misschien) teveel over. Issues zoals banding, near black uniformiteit enz... Op de duur zou een mens nog schrik krijgen, maar dan denk ik weer aan mijn geliefde Panasonic plasma. Die gaf ook zeer goed beeld, maar heeft ook behoorlijk wat nadelen (zwart is nagenoeg grijs overdag, niet heel helder dus, geen HDR, geen 4K, bij hoog contrast scenes wordt beeld soms doorgetrokken naar zijkant, bijvoorbeeld wit vlak op zwart achtergrond). Dus een plasma is ook niet 'perfect' hé.

Overweeg wel om eventueel nog een LG soundbar aan te schaffen. Heb momenteel wel een vrij goede setup met een Denon X2100W receiver en behoorlijk dure speakers (Monitor Audio APEX 5.1 setup) maar soms toch gevoel dat het beetje overkill is en een goeie soundbar/sub best voldoende zou zijn hier.

tv ondertussen tijdje in gebruik, fantastisch beeld maar jammer genoeg zit ik met een gele waas over linkerkant beeld die vooral zichtbaar is op witte achtergrond. Nadeel is dat gewone beelden hierdoor aan linkerkant een iets warmere tint krijgen en stoor me daar aan. LG gebeld die het probleem moeten analyseren, en lees op veel forums dat quasi elke oled hier blijkbaar in meer of mindere mate last van heeft (zeker de 7-serie) of dat je enorm veel geluk moet hebben om eentje te vinden zonder dit probleem. Ferm vervelend. En voor zo een dure tv...

bigbro

Totaal geen last van met mijn  c7. 

Raymen

Hier met dE 6 ook nergens last van
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

lapino

#2945
Tja, zal dan pech hebben zeker? Hier kan je het zien op setting warm2 en warm1. Heb trouwens de indruk dat het iets minder zichtbaar is als de tv net aanstaat, en dat het erger wordt naarmate hij langer speelt. Dit spikkeltjes aan linkerkant is reflectie raam btw.




CVar

#2946
Mijn 65C7 is zaterdag gewisseld i.v.m. (te) veel subpixel fouten, zijn er nu maar een paar en daar kan ik wel mee leven.

Nu heb ik weer hetzelfde 'probleem' als hierboven op de foto's te zien is, dus een soort roze waas aan de linkerkant.
Dit had het vorige scherm niet. Deze TV is van september dus heel veel verbetering in het productie proces hoef je (schijnbaar) niet te verwachten.

Ik gebruik warm2 en je ziet duidelijk kleurverschil bij lichte achtergronden maar ook gras voorbeeld.
Maar weer contact opnemen met de leverancier want dit is ook niet echt de bedoeling.....

lapino

Doet me ook weer vermoeden dat ruilen weinig zin zal hebben. Hoedanook verwijst mijn winkel me door naar LG, al gebeld en zal wel zien wat daarvan komt. Ruilen via de winkel was voor hen geen optie (BE).

ferry34

Eerst heb je een projector die aan 1 helft lichter beeld geeft en nu heeft je lg oled een gele waas aan 1 kant?
Heb je nou zoveel pech?  :wacko:

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

lapino

Quote from: ferry34 on September 18, 2017, 00:45:14
Eerst heb je een projector die aan 1 helft lichter beeld geeft en nu heeft je lg oled een gele waas aan 1 kant?
Heb je nou zoveel pech?  :wacko:

Wat kan ik daar nu op antwoorden? Die projectie was iets van eind 2013, toch al heel eind geleden hé en bleek achteraf inderdaad defect. En de tint die ik waarneem op mijn oled is blijkbaar ook iets wat regelmatig voorkomt (http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2896737-oled-screen-uniformity-discussion-banding-vignetting.html). Na telefoon met LG en hen foto's te hebben bezorgd, was de reactie van technieker aan de telefoon "lijkt wel alsof er iemand op je scherm heeft geplast, dit hoort niet". Moet ik dan maar doen alsof het er niet is? Uiteraard is het niet altijd zichtbaar en zal 90% van de kopers dit misschien niet opmerken (wie gaat nu ook met testpatronen zijn tv checken, niet iedereen hé). Maar ik heb het wél gezien. Let wel, als LG me zou bevestigen dat dit eigenlijk 'normaal' is en dat het gewoon een nadeel is van OLED technologie, dan kan ik daar mee leven. Maar als zou blijken dat een andere televisie dit niet zou vertonen, dan had ik die toch graag geruild. Lijkt me toch niet zo overdreven.