Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CVar

#2900
Ik had hem eerst op Auto en nu op hoog gezet, maakt niet uit.

Bedraad zit ik ook op 93Mpbs via de Netflix netwerk test in de app, draadloos gaat hij zelfs over de 200Mbps.
Dit alles maakt niet uit, het fenomeen blijft.

TV wordt als het goed is toch binnenkort gewisseld, als ik alle defecte subpixels optel zit ik zo'n beetje rond de 15.
Vond ik een beetje te veel van het goede dus ik laat de TV wisselen, had daar ook een extra 'verzekering' voor.

Oh ja, ik heb het Netflix Premium abonnement.

bigbro

zie bijgaand. Wat ik wel begrepen heb is dat iedere internetprovider een bepaalde bandbreedte aanhoudt voor Netflix. Ik heb Ziggo en dat werkt prima.

CVar

Alhoewel ik zelf de Harmony er voor gebruik, kreeg ik een tip dat de 'info' toets ook op de LG TV Pus app zit.
Even gecheckt en je kan hem vinden in het Touchpad scherm van de app (iPhone), de 'i'.

Ben benieuwd of de snelheid bij iedereen lange tijd stabiel blijft op 15,26Mbps bij 4k beeld.
Ik zie hem regelmatig heen en weer gaan op mijn 65C7, soms haalt hij de 15,26 niet eens en blijft hij lange tijd steken rond de 5 - 7 Mbps.

CVar

In de 'LG C7 OLED Owners and discussion thread' op avforums wordt trouwens ook het (vreemde) probleem met de snelheid/resolutie gemeld.

Bijvoorbeeld:
"When I do the connection test it shows 62mb, but it will is running piss poor, daredevil and power show 480 and 720 when trying themthem, may get lucky and go the 1080p for a few seconds before dropping again. Better call Saul ramps up to 2160 and stays there very quickly and couple other shows which I can't remember were showing that resolution. On my set, some shows work fine and others dont"

bigbro

@CVAR: Dank. Kan nu ook de info zien. resolutie springt inderdaad alle kanten op. Nu snap ik ook waarom het beeld de ene keer veel beter is dan de andere keer. Marco Polo is 2160 en soms haalt hij dat, maar net zo goed springt hij terug naar 480(SD signaal). Je ziet ook direct het verschil in beeld.

CVar

#2905
Quote from: bigbro on September  6, 2017, 12:43:37
@CVAR: Dank. Kan nu ook de info zien. resolutie springt inderdaad alle kanten op. Nu snap ik ook waarom het beeld de ene keer veel beter is dan de andere keer. Marco Polo is 2160 en soms haalt hij dat, maar net zo goed springt hij terug naar 480(SD signaal). Je ziet ook direct het verschil in beeld.

Geen dank.

Heb vandaag meerdere keren met mijn provider en Netflix aan de lijn gezeten. Allebei zeggen ze, na verschillende metingen, dat er geen probleem aan hun kant is. Gezien het vreemde probleem is het ook lastig de oorzaak te vinden.

Mijn provider heeft een packet trace opgestart om te kijken waar de Netflix app naar connecteert, begin te vermoeden dat er een LG netwerk tussen zit voordat hij naar Netflix gaat. Dan lijk me daar het probleem in te zitten.
Er is is namelijk ook iemand in de UK die zegt dat ook zijn LG UP970 met de Netflix app hetzelfde probleem heeft, ook zie ik meldingen van de 6 series.
het lijkt allemaal rond LG producten te draaien.

Ook LG ingelicht en gevraagd of hun netwerk er tussen zit, wist de persoon aan de lijn niet.
Als het probleem niet opgelost wordt, ga ik richting LG wat harder duwen. Het is tenslotte hun TV/App/Platform.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, graag ook Netflix en LG inlichten van je probleem.
Hoe meer mensen er bellen, des te sneller er iets concreets gebeurd.....


bigbro

Quote from: CVar on September  6, 2017, 21:16:48
Geen dank.

Heb vandaag meerdere keren met mijn provider en Netflix aan de lijn gezeten. Allebei zeggen ze, na verschillende metingen, dat er geen probleem aan hun kant is. Gezien het vreemde probleem is het ook lastig de oorzaak te vinden.

Mijn provider heeft een packet trace opgestart om te kijken waar de Netflix app naar connecteert, begin te vermoeden dat er een LG netwerk tussen zit voordat hij naar Netflix gaat. Dan lijk me daar het probleem in te zitten.
Er is is namelijk ook iemand in de UK die zegt dat ook zijn LG UP970 met de Netflix app hetzelfde probleem heeft, ook zie ik meldingen van de 6 series.
het lijkt allemaal rond LG producten te draaien.

Ook LG ingelicht en gevraagd of hun netwerk er tussen zit, wist de persoon aan de lijn niet.
Als het probleem niet opgelost wordt, ga ik richting LG wat harder duwen. Het is tenslotte hun TV/App/Platform.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, graag ook Netflix en LG inlichten van je probleem.
Hoe meer mensen er bellen, des te sneller er iets concreets gebeurd.....

Ga ik mee bezig. Iemand die ook bijvoorbeeld een externe ontvanger heeft die Netflix afspeelt en een LG zou het kunnen vergelijken.

modde239

Of een Google Chromecast aanschaffen probleem opgelost.... ;)

bigbro

Quote from: modde239 on September  6, 2017, 22:23:47
Of een Google Chromecast aanschaffen probleem opgelost.... ;)

Doet die Dolby Vision? In ieder geval de versie met aansluitbare ethernetkabel

CVar

Voor mensen die stabilitiets problemen met Netflix hebben, graag (nogmaals) LG bellen.

Heb ze vanochtend weer gesproken en ze gaan nu monitoren hoeveel mensen er bellen met dit probleem.
Graag refereren naar case/ticket/logging nummer CNU170907893764 als je belt.

bigbro


bigbro

Quote from: bigbro on September  7, 2017, 07:30:12
Doet die Dolby Vision? In ieder geval de versie met aansluitbare ethernetkabel

Heb ook Amazon Prime. Ik zal vanavond eens kijken hoe constant die is.

bigbro

info icoontje via de app van LG plus app werkt niet voor Amazon of you tube

bigbro

3 kwartier aan de lijn gehangen met Netflix. Soms maar 1mb terwijl de Netfli verbindingscheck gewoon bij herhaling 93mb ingangssignaal laat zien. Gekker nog. Bijvoorbeeld Breaking Bad blijf continu goed op 2160/15.26

Marco Polo gaat als een gek heen en weer en soms denk ik dat ik naar een tv uit de 3e wereld zit te kijken. Maar goed, na 3 kwartier stekker erin en eruit etc contact met de technische dienst en het antwoord is je raadt het al: neem contact op met je internet provider >:( >:( >:(

CVar

Quote from: bigbro on September  7, 2017, 20:53:38
3 kwartier aan de lijn gehangen met Netflix. Soms maar 1mb terwijl de Netfli verbindingscheck gewoon bij herhaling 93mb ingangssignaal laat zien. Gekker nog. Bijvoorbeeld Breaking Bad blijf continu goed op 2160/15.26

Marco Polo gaat als een gek heen en weer en soms denk ik dat ik naar een tv uit de 3e wereld zit te kijken. Maar goed, na 3 kwartier stekker erin en eruit etc contact met de technische dienst en het antwoord is je raadt het al: neem contact op met je internet provider >:( >:( >:(

Onzin, alles werkt hier 100%. Heb zelfs via de hotspot functie van mijn iPhone de stream over het 4G netwerk van Vodafone gerouteerd.
De Netflix app op de LG gaf 48Mbps aan maar toch nog steeds dezelfde problemen.

Misschien heeft Netflix een (nieuw) soort Quality of Service in hun stream geïntroduceerd (noemen ze 'intelligentie') en werkt dat niet lekker met de LG app samen. Who knows....

activ

Ik heb gisteren Death note zitten kijken in 4k met Dolby Vision, werkte perfect en met zekerheid de hele film 4k en DV gehad.

Wellicht heb je iets aan mijn setup info:
Internet van Ziggo, is een zakelijk abo met 180Mbit down.
Router er tussen van Ubiquiti
TV is bekabeld aangesloten.
Firmware van de TV zelf is 3.60.15
Vanuit de Netflix app:
nrdapp 2016.1.2 / nrdlib 2016.1.2 / mdxliv 2016.1.2 / mdxjs 4.3.11-404 / nerds v2.22.7

bigbro

Quote from: activ on September  8, 2017, 07:08:36
Ik heb gisteren Death note zitten kijken in 4k met Dolby Vision, werkte perfect en met zekerheid de hele film 4k en DV gehad.

Wellicht heb je iets aan mijn setup info:
Internet van Ziggo, is een zakelijk abo met 180Mbit down.
Router er tussen van Ubiquiti
TV is bekabeld aangesloten.
Firmware van de TV zelf is 3.60.15
Vanuit de Netflix app:
nrdapp 2016.1.2 / nrdlib 2016.1.2 / mdxliv 2016.1.2 / mdxjs 4.3.11-404 / nerds v2.22.7
Dank. Heb ook met Ziggo gebeld. Ik heb nog een oud modem. Ze hebben me een nieuwe opgestuurd, een Compal. Is dat die One Connect Box? Maandag heb ik hem in huis. Kijken of dat iets oplevert. Sowieso goed dat we het ook bij LG hebben uitgezet. Ze leken me vrij serieus.

bigbro

#2917
Quote from: activ on September  8, 2017, 07:08:36
Ik heb gisteren Death note zitten kijken in 4k met Dolby Vision, werkte perfect en met zekerheid de hele film 4k en DV gehad.

Wellicht heb je iets aan mijn setup info:
Internet van Ziggo, is een zakelijk abo met 180Mbit down.
Router er tussen van Ubiquiti
TV is bekabeld aangesloten.
Firmware van de TV zelf is 3.60.15
Vanuit de Netflix app:
nrdapp 2016.1.2 / nrdlib 2016.1.2 / mdxliv 2016.1.2 / mdxjs 4.3.11-404 / nerds v2.22.7

Gebruik jij de LG app? Welk modem van Ziggo heb je?

activ

Voor Netflix bedoel je? Ja, gewoon die van de TV. Die versie nummers vond ik ergens onder settings in de app.

bigbro

Ifinderdaad de tv app. Welk modem heb je van Ziggo?

activ

Technicolor volgend mij is die alleen bij zakelijk

bigbro

#2921
@ activ:

Je schrijft mdxliv 2016.1.2. Bij mij is het een b op het eind ipv een v. Wil je nog eens kijken voor mij? softwareversie tv is bij mij ook anders. Ik heb 3.60.09. Kan ook niet updaten.

activ

Dat ik een andere versie heb zou kunnen. Ik kon ook niet updaten maar heb een week nadat ik de tv gekocht heb er deze versie op gezet vanaf de lg website. Moest met een USB stick geloof ik. Ik had issues met het beeld dat mij irriteerde wat met deze update verholpen is. Misschien moet je anders ook proberen dit er op te zetten.

activ

En die v is een typefout denk ik lib is een stuk logischer dan liv

bigbro

nieuwe modem is binnen van Ziggo. Ga het morgen proberen.