Eindset van de Kempenaartjes

Started by Kempenaartjes, July 15, 2015, 17:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kempenaartjes

Brandnew we are.

Vroeger zijn we begonnen met KLH speakers, een onkyo versterker en cassettedeck met een dual platenspeler. Collega's en vrienden meer in de high-end. Muziek was ons ding.
Via via konden wij een demoset kopen, een Philips 9000 serie met DSS930 speakers. Dat was een hele verbetering en luisterden met plezier naar muziek.
Inmiddels waren we de laatste jaren enkel aan een bose-dockingstation gebonden met 85GB aan muziek op een iPod.

Echter werd het tijd voor een andere set. De zuilstaanders hebben we 2 weken geleden gekocht van een forumlid van hier. Daarbij hebben we de Marantz nieuw gekocht met de Sonos Connect. En........ We hebben fantastisch geluid! Het geluid mag nog iets breder met wat meer details. Dat komt maar eerst lekker genieten van muziek.

We hopen hier informatie te vinden EN te delen.

dre73

En......
Plaatjes leren posten! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

felix01

tja ,waar blijven die foto's....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Kempenaartjes

Komt ie dan.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

keeszondag

Leuk! Die koe is geloof ik wel dood...
hoe sla je de muziekskes op? Of doe je alles met een streaming service?
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

felix01

ooit zelf ook nog een set quadral aurum's gehad,geen enkele speaker heeft het langer  uitgehouden bij mij....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Laan

Mooie set hoor! Overweeg eens een magna modificatie van de sonos als je een breder geluid wil met meer detail. De set is het wel waard.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

... breder geluid met meer details betreft m.i. voor minimaal 95% de ls (opstelling) vs. de akoestiek.

De ls. staan relatief dicht op elkaar en de luisterplek is relatief dicht op de ls.; dat geeft vaak een ietwat meer intense beleving, maar ook een wat minder breed geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kempenaartjes

Ja, we zijn hier erg blij mee! We genieten met een grote G. Muziek opslaan doen we niet meer en streamen bevalt prima.
De opstelling is misschien dan niet het ideale, maar niemand hier in huis klaagt over de size van de quadrals ;).  Wijn bij wijn  :clapping: Vandaag zijn we begonnen met het vervangen van onze (tijdelijke) Gamma luidspeaker kabels met W & M Audio LS 01 Speakerkabels. Dit geeft al een verbetering.
Over het modificeren door Magna, daar hebben we positieve berichten over gelezen. Dit staat op ons lijstje of een DAC.
We willen wel investeren, maar dan moet deze wel een verbeterend resultaat leveren.
Dank voor de leuke reacties.

Anonieme_user12334

Kleed komt mij bekend voor, dat is ook heeerlijk!  :clapping:

Kempenaartjes

#11
Toch maar eens aanvullen........ in plaats van componenten upgraden moesten we eerst zelf upgraden. Door veel luisteren en experimenteren vinden wij onze installatie top. Toch willen we volgend jaar echt investeren. Waarschijnlijk beginnen we met het vervangen van de versterker, mits dat een echter verbetering geeft.

De quadrals waren voor ons totaal onbekend maar zijn nu erg bemind ;)

We genieten echt nog steeds met een grote G. Een andere opstelling van de LS, LS-kabels, ethernetkabel, meer naar binnendraaien van de LS en de sonos vervangen door een Marantz NA8005 zogen voor nog mooier voller geluid. Ook omdat we spotify hebben vervangen door Tidal.

Nog een grotere verbetering is de achterwand. Het zijn kunststof panelen van piepschuim die geluid isoleert maar ook absorbeert. Klinkt nu lekker warm allemaal, stereogeluid mooi en bredere klanken.
Foto 1 is realistisch beeld en foto 2 met flits om een betere impressie te geven van het geheel.

Mogelijk voor velen onbekend maar wel decoratief en zorgt voor een betere akoestiek.



buizesmurf

Quote from: Kempenaartjes on December 13, 2017, 18:39:11
Toch maar eens aanvullen........ in plaats van componenten upgraden moesten we eerst zelf upgraden. Door veel luisteren en experimenteren vinden wij onze installatie top. Toch willen we volgend jaar echt investeren. Waarschijnlijk beginnen we met het vervangen van de versterker, mits dat een echter verbetering geeft.

De quadrals waren voor ons totaal onbekend maar zijn nu erg bemind ;)

We genieten echt nog steeds met een grote G. Een andere opstelling van de LS, LS-kabels, ethernetkabel, meer naar binnendraaien van de LS en de sonos vervangen door een Marantz NA8005 zogen voor nog mooier voller geluid. Ook omdat we spotify hebben vervangen door Tidal.

Voor je begint te tweaken,eerst je akoestiek zo goed als mogenlijk op orde brengen.Daar luisterruimtes meestal ook als leefruimte gebruikt worden, niet altijd zo evident.

Zelf heb ik het geluk een aparte ruimte te hebben voor mijn stereo,alleen de afmetingen zijn niet optimaal....maar dat maakt het juist zo leuk.Als alles perfect is er geen plezier meer aan.

Nog een grotere verbetering is de achterwand. Het zijn kunststof panelen van piepschuim die geluid isoleert maar ook absorbeert. Klinkt nu lekker warm allemaal, stereogeluid mooi en bredere klanken.
Foto 1 is realistisch beeld en foto 2 met flits om een betere impressie te geven van het geheel.

Mogelijk voor velen onbekend maar wel decoratief en zorgt voor een betere akoestiek.

Sirius666

#13
Quote from: Kempenaartjes on December 13, 2017, 18:39:11
Toch maar eens aanvullen........ in plaats van componenten upgraden moesten we eerst zelf upgraden. Door veel luisteren en experimenteren vinden wij onze installatie top. Toch willen we volgend jaar echt investeren. Waarschijnlijk beginnen we met het vervangen van de versterker, mits dat een echter verbetering geeft.

In deze ruimte zou ik wellicht eerder monitoren met een sub aanvullen. Deze Quadrals gaan redelijk laag en zo fors is deze kamer volgens mij niet. Wat zijn de afstanden eigenlijk? Dus tussen de speakers en naar jou?

Er is m.i. geen optimale technische match tussen de Marantz en de speakers, dwz: meer vermogen zal de Quadrals als het goed is meer tot leven laten komen met zeker een positieve invloed op het laag.

Als jij iemand kent met zwaardere versterking dan zou dat zeker het proberen waard zijn.

chansig

Als plaatsing geen probleem is, is er geen enkele reden om deze speakers niet te gebruiken. De aanname dat een speaker te groot is (en vaak bedoelt men dan dat het laag teveel is oid) is onzin.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kempenaartjes

@buizensmurf. Je hebt gelijk dat wij een woonruimte hebben waarin wij optimaal van muziek genieten. Consessies ;)

@Sirius666. Er staat een Quadral aurum sub 10 tussen ;). Deze staat nooit uit omdat hij juist een mooiere bas geeft in het geheel. Niet teveel volume maar wel (voelbaar) aanwezig. Meer dan redelijk dus.
Een versterker voor meer laag is niet nodig en de PM8005 draaien we nooit verder dan 12 uur. Als het goed is is er vermogen over, maar dat gaan we niet testen. Dan staat ie loeihard en klinkt alles nog zuiver.
Mijn gedachtegang van een andere versterker is dat deze nog muzikaler weergeeft. Volgend jaar gaan we testen😉

De afstand tussen de speakers en luisterplek is 3 meter.

@Hans Plaatsing is hier geen probleem. Zelfs niet met een grotere afstand van de LS naar muur.

De achterwand is overigens 6 meter en de kamer 10 meter diep. Zoals gezegd: een woonkamer en niet een specifieke luisterruimte.


Ohm Ivo

Mooie set, ziet er goed uit! Kort nadat ik (lang geleden) voor t&a gekozen had kwam ik in aanraking met Quadral. Ik heb destijds de montan, vulkan en Titan mk2 gehoord en dat was zeer indrukwekkend. De vulkan was wmb de meest uitgewogene. Wel had ik t idee dat quadrals vrij veel ruimte nodig hadden. Ook waren het niet heel makkelijk aanstuurbare speakers. Geen idee hoe dat met de tegenwoordige quadrals zit. Heb je het idee dat je versterker de speakers goed aankan?

Groet van Evert

Kempenaartjes

@Evert. Deze LS hebben inderdaad ruimte nodig en die hebben ze gekregen ;). De grotere broers heb ik nog niet gehoord, maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren.
Een upgrade ooit? Denk van wel, maar we willen eerst deze LS beluisteren op een andere versterker. We hebben totaal geen idee wat ons dan te wachten staat qua verandering/verbetering van het geluid.
Als dat bevalt dan eerst de versterker en later dan weer andere LS.

De versterker heeft trouwens geen enkele moeite met het aansturen van deze LS. De sub heeft zijn eigen versterker en staat op zeer laag volume.

chansig

Quote from: Kempenaartjes on December 14, 2017, 19:20:00
@buizensmurf. Je hebt gelijk dat wij een woonruimte hebben waarin wij optimaal van muziek genieten. Consessies ;)

@Sirius666. Er staat een Quadral aurum sub 10 tussen ;). Deze staat nooit uit omdat hij juist een mooiere bas geeft in het geheel. Niet teveel volume maar wel (voelbaar) aanwezig. Meer dan redelijk dus.
Een versterker voor meer laag is niet nodig en de PM8005 draaien we nooit verder dan 12 uur. Als het goed is is er vermogen over, maar dat gaan we niet testen. Dan staat ie loeihard en klinkt alles nog zuiver.
Mijn gedachtegang van een andere versterker is dat deze nog muzikaler weergeeft. Volgend jaar gaan we testen😉

De afstand tussen de speakers en luisterplek is 3 meter.

@Hans Plaatsing is hier geen probleem. Zelfs niet met een grotere afstand van de LS naar muur.

De achterwand is overigens 6 meter en de kamer 10 meter diep. Zoals gezegd: een woonkamer en niet een specifieke luisterruimte.

Ik reageerde op de opmerking van 666. En een muzikale versterker ? Succes met zoeken...die bestaan niet. :D

Mooie ruimte qua grote. Als ik ooit geld heb, koop ik een huis met een gigantische woonkamer en de rest mag allemaal klein zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kempenaartjes

Vandaar we eerst gaan luisteren om te horen wat een andere versterker doet. Geen idee wat we ervan mogen verwachten.
Je kunt ook huren ;)

Kempenaartjes

Uiterlijk speelt ook mee. De MIT MH-750 een uitstekende kabel die een mooie weergave geeft, aleen de kleur :blush:.

Met een lakbus van Action de 'doos' gespoten en een kous over de witte kabel getrokken. Oogt toch een stukke beter ;)

Kempenaartjes

Door hulp van forumleden mogen we ons na jjaren audiofiel noemen. Plaatsing van de LS blijkt inderdaad heel erg belangrijk te zijn net als de akoestiek. Akoestiek is een aparte onderdeel of investering waar we nog steeds niet uit zijn. Ik lees over metingen met REW en het gebruik van een miniDSP. Iets voor het komend jaar.
Ondanks alles staan onze LS echt te dansen en weten nu wat thuis muziek beleven is.

Wel hebben we (buiten bekabelingen) nu een hele simpele aanpassing gedaan in onze Marantz PM8005. Een audiofiele zekering! BAM ...... dat slaat weer in bij sommige :P

Een discussie ga ik hier niet aan. Wel heb ik besloten eenzelfde zekering te bestellen en na 4 dagen vanuit Hongkong in huis en dat voor maar €8,50.
Eerste voordeel: eerste keer dat ik mijn versterker van binnen zag. Ringtrafo toch groter dan verwacht :-D
Tweede voordeel: mocht zekering eruit klappen dan weet ik hem te zitten.
Derde voordeel: alles eromheen weg kunnen stoffen.

Ja mensen.... dat al voor €8,50!

Nu de muziek: luisterend naar bekende nummer zoals o.a. Phillipe Chretien met Noir, Marie Boine en Melanie de Biasio.

Het heeft lang geduurd maar we beleven nu al enige tijd muziek. Wat een feest!
Dat de zekering een verandering brengt in deze beleving is duidelijk. Een verbetering? Eerder een gewenning.
Maar is dat niet zo bij het beluisteren van andere  LS of versterkers?
We laten alles rustig op ons inwerken. Mochten we terug willen dan is dat zo gepiept.

Voor de liefhebber hier enkele foto's


frank2

Daar zit zeker verschil in. Ook verschillende merken stekkers voor bijv stroomsnoeren maken ook zo n verschil...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kempenaartjes

Misschien wederom een snelle beslissing........ de originele zekering zit er weer in!

Gisteravond hebben we samen muziek beluisterd en allemaal bekende nummer. Conclusie, de verandering is geen verbetering maar eerder een verslechtering. Het lijkt alsof het midden en hoog omhooggetrokken wordt en het laag was grotendeels verdwenen.
Vandaag hebben we weer enkele nummers beluisterd en toch maar besloten de zekeringen te wisselen.
Hierna genoten we weer met het beleven van muziek. Voller.... veel voller en met gebruikmaking van de andere zekering vonden we het geluid te helder. Zelfs neigde het naar schel.
Niet om uren aan te horen.

Tja, kan aan de zekering liggen en idd misschien fake. Maar...... we hebben het geprobeerd en weten nu dat een audiofiele zekering een verandering in geluid geeft. Iedereen kan daarmee bepalen of de verandering een verbetering is of zoals wij, een verslechtering.

Nu luisteren we weer naar onze dansende LS :-D en gaan verder met het aanpakken van akoestiek ;D

Kempenaartjes

Quote from: frank2 on November  9, 2018, 14:35:29
Daar zit zeker verschil in. Ook verschillende merken stekkers voor bijv stroomsnoeren maken ook zo n verschil...

Klopt, daar hebben wij voordeel uit weten te halen.