Nieuwe iPod Touch 6

Started by sam1909, July 15, 2015, 17:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

4 inch Retina Display
A8 Chip met betere 64 bit ondersteuning
M8 bewegingscoprocessor
Zelfde 8MP camera als de iPhone 6 en iPad air 2
Nieuwe Kleuren
Wordt standaard geleverd met IOS 8.4 of IOS 8.4.1

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

sam1909

Quote from: Roksan on July 15, 2015, 18:03:09
Ook al prijzen bekend?

Ja Vanaf vandaag te bestellen op de apple website.

16GB: €229,00
32GB: €279,00
64GB: €339,00
128GB: €449,00

Wijdeveld

Hmm jammer, minder opslag dan de classic. Nog altijd een Cirrus Logic DAC, of is dit nu een Wolfson?
Ik hoop dat mijn classic het nog even volhoudt, anders toch maar deze kopen.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Kwabbernoot

 Het verbaast mij dat daar nog een markt voor is.

Joske007

Geen idee wat de meerwaarde is van een iPod, lijkt nog steeds een iPhone waarmee je net niet kan bellen  ;D
Dan koop je in mijn ogen beter net wel een iPhone  :pompom:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raphie

Waarom? Ik zie het meer als een compacte iPad, waarom een duur data abbo als je wifi hebt. Heb je ziggo kan je overal in NL appen, mailen of bellen.
JBL PRX Power!

sam1909

Quote from: Joske007 on July 16, 2015, 22:39:12
Geen idee wat de meerwaarde is van een iPod, lijkt nog steeds een iPhone waarmee je net niet kan bellen  ;D
Dan koop je in mijn ogen beter net wel een iPhone  :pompom:

Volgends mij is de iPod er voor mensen die geen iPhone of iPad nodig hebben.
Die gewoon nog met en oude Nokia rondlopen.
Maar wel af en toe even muziek luisteren of een spelletje spelen.


Kingpin

Quote from: Joske007 on July 16, 2015, 22:39:12
Geen idee wat de meerwaarde is van een iPod, lijkt nog steeds een iPhone waarmee je net niet kan bellen  ;D
Ik gebruik 'm als vervanger voor m'n afstandbedieningen ... zeer handig en ziet er ook nog eens goed uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

Dure maar inderdaad wel fraaie AB dan. En dan moet je er ook nog een wifi naar IR ding bij hebben, toch?

Quote from: sam1909 on July 17, 2015, 08:51:57
Volgends mij is de iPod er voor mensen die geen iPhone of iPad nodig hebben.
Die gewoon nog met en oude Nokia rondlopen.
Maar wel af en toe even muziek luisteren of een spelletje spelen.

Tja, ik weet niet hoe het in de rest van de wereld is maar in mijn omgeving heeft toch 90% (minimaal) al wel een smartphone. Schijnbaar zijn dat dus ook geen mensen die "er graag bij willen horen" en dan zijn er goedkopere opties dan een iPod.

Quote from: Raphie on July 16, 2015, 23:01:00
Waarom? Ik zie het meer als een compacte iPad, waarom een duur data abbo als je wifi hebt. Heb je ziggo kan je overal in NL appen, mailen of bellen.

Dus alle nadelen van de smartphone tov de iPad (klein scherm) en alle nadelen van de Wifi versie van de iPad tov de iPhone (geen GSM). Rare keuze lijkt mij dat.

Maar goed, Apple weet wel wat het doet dus ik zal er wel naast zitten.

Mijn nichtje en neefje hadden vroeger allebei een iPod om de belkosten in de hand te kunnen houden. Maar nu zij ouder worden zijn die dingen vervangen door een iPhone. Dit vind ik op zich nog wel een plausibele reden om zo'n ding aan te schaffen. Maar dan heb je wel een hele kleine groep consumenten, lijkt mij. Oftewel, ik ben nog niet echt overtuigd.

Groeten...

Wijdeveld

Wie belt er nu dan ook nog?

Even serieus, nog los van muziek staat er voor >500 GB aan luisterboeken in iTunes, keurig als m4b en met play lijsten voor genres etc. Echt geen zin om dat met een plugin of een converter programma elders onder te brengen. Als de Classic (met Rockbox) het loodje legt komt er gewoon een nieuwe iPod met de grootst mogelijke opslag en dat is (helaas) de Touch.

Hoe groot de markt voor mp3 players met >100 GB opslag is? Geen idee.
Maar er is denk ik ook een doelgroep die niet zo nodig hoeft te bellen en voor minder dan 50% van de kosten van een iPhone wel gebruik kan maken van alle Apple apps.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Kjelt

#11
Leuk ding, die processor upgrade is natuurlijk super, wat me erg tegenvalt is dat ze het scherm 4" hebben gehouden, als er een apparaat nut zou hebben van de 4,7" of liefst nog de 5,5" screen dan is dit het wel  :(
Nu is deze als volledig Ab vervanger niet echt bruikbaar tenzij je je eigen GUI interface definieert.
Voorbeeld de apps die ik draai voor de Dune en Oppo, dan zie ik op een iPad mini soms de knoppen nauwelijks meer (bv de Oppo app met full ab scherm). Dan krijg je bij kleinere schermen weer dat de ab in drieen wordt gedeeld en je moet swappen, dat is in de praktijk (vind ik) niet fijn. Je moet al swappen tussen apparaten en dan ook nog weer eens gaan zoeken naar de juiste sub-vensters  :nowink:
Dan zou ik voor 70 euro meer de iPad mini2 nemen, more bang for the buck als ab.

Joske007

Quote from: sam1909 on July 17, 2015, 08:51:57
Volgends mij is de iPod er voor mensen die geen iPhone of iPad nodig hebben.
Die gewoon nog met en oude Nokia rondlopen.
Maar wel af en toe even muziek luisteren of een spelletje spelen.
Lijkt me niet praktisch om steeds weer met 2 toestelen op zak te lopen  ;D
Een iPod om online te zijn en een standaard phone om te bellen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

danielo

Quote from: Kwabbernoot on July 16, 2015, 22:02:21
Het verbaast mij dat daar nog een markt voor is.

Het is 'perfect' voor kinderen die je nog geen iphone wilt geven om mee te gamen, skypen, facetime etc etc dat is een belangrijke doelgroep. Dit is ook de reden van de update want dan is alles nu 64bits en weer bij zodat het voor developers makkelijker is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jgpeggeman

Afgelopen week de iPod 6 aangeschaft. De prijs van €129,- was voor een demo model natuurlijk de doorslag gevende factor.

Voor mij is dit het perfecte apparaat om mijn spotify en iTunes bibliotheek te bedienen. Stuk goedkoper en handzamer als een nieuwe iPad (2 stuks hier in huis, maar ipad2)

Het is gewoon een mooi, eenvoudig apparaat, naast mijn smartphone...
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear