Subwoofer klein formaat met voldoende punch

Started by Dday, July 12, 2015, 15:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dday

Ben zelf nog niet echt thuis in de audio wereld en vandaar mijn vraag om advies. Ben aan het oriënteren naar een nieuwe subwoofer. Ik heb nu een B&W ASW610 staan en deze staat inmiddels te koop. Deze komt toch net iets te kort in het laag.

Bij mijn eigen zoektocht kom ik elke keer uit bij SVsound PB-2000 en SVSound SB12-NSD. Reden het compacte formaat. De subwoofer mag niet hoger en breeder zijn dan 39,5 centimeter. En moet een ruimte kunnen vullen van ongeveer 4 bij 6 meter.

Andere alternatieven zijn zeker welkom. Zelf bouwen is geen optie en tweedehands of andere aanbiedingen ben ik niet naar opzoek.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en input! ;-)

tonv

Quote from: Dday on July 12, 2015, 15:59:32
Ben zelf nog niet echt thuis in de audio wereld en vandaar mijn vraag om advies. Ben aan het oriënteren naar een nieuwe subwoofer. Ik heb nu een B&W ASW610 staan en deze staat inmiddels te koop. Deze komt toch net iets te kort in het laag.

Bij mijn eigen zoektocht kom ik elke keer uit bij SVsound PB-2000 en SVSound SB12-NSD. Reden het compacte formaat. De subwoofer mag niet hoger en breeder zijn dan 39,5 centimeter. En moet een ruimte kunnen vullen van ongeveer 4 bij 6 meter.

Andere alternatieven zijn zeker welkom. Zelf bouwen is geen optie en tweedehands of andere aanbiedingen ben ik niet naar opzoek.

De PB 2000 is goter dan 39,5 cm.
Ik denk dat je de SB 2000 bedoelde?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en input! ;-)

Dday

#2
Wellicht is je reactie weggevallen, maar zie enkel een quote van mijn vraag ? ;-)

Edit zie het al je heb gereageerd in de quote. Wel zoeken wat nu allemaal jouw reactie is.

Klopt bedoel de gesloten SVS SB-2000 excuses voor de verwarring. Advies tips ervaringen zijn enorm welkom.

Staaled

Voor een goede laagweergave is de positie van een sub tov de luisterplek van groot belang.
Je kunt zeker betere subs dan de B&W verkrijgen , maar heb je de posities al eens gevarieerd ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dday

Ja hij staat inmiddels op de sweet spot en zijn zeker niet ontevreden, maar nu de fronts en rears vervangen missen we wat in het laag. Heb van de week nog wel  wat geschoven met de sub. Kabel geleend van 10m om zo van alles uit te proberen, maar positie waar die nu staat geeft voor ons beste geluid.

We zijn toch echt aan kijken naar een sub die wat beter presteert.

Staaled

OK.
Het moest even gevraagd worden. ;) :)

Gezien de gewenste afmetingen ligt de SVS idd voor de hand.
Verder is er de BK XXLS 400 in dat formaat.

Beide zullen meer brengen dan je huidige sub , maar verwacht geen wonderen gezien de grootte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Rythmik kun je ook eens naar kijken.
Een F12 is compact.
Je moet deze wel in het buitenland bestellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dday

Quote from: Staaled on July 12, 2015, 17:25:10
OK.
Het moest even gevraagd worden. ;) :)

Gezien de gewenste afmetingen ligt de SVS idd voor de hand.
Verder is er de BK XXLS 400 in dat formaat.

Beide zullen meer brengen dan je huidige sub , maar verwacht geen wonderen gezien de grootte.

Wonderen verwachten wij ook niet. We hoeven ook niet van de bank te trillen, maar wij vinden de huidige sub iets mist in het laag. Vandaar dat we rond kijken.

Dday

Quote from: Staaled on July 12, 2015, 17:29:53
Rythmik kun je ook eens naar kijken.
Een F12 is compact.
Je moet deze wel in het buitenland bestellen.

Ken deze niet, gaan we eens bekijken. Al vinden we het wel prettig om deze eerst te beluisteren ergens. Dankje voor de tip

N1v3K

Een Sunfire HRS 12 is wellicht een optie. Is erg compact, maar wat er uit komt is haast niet voor te stellen uit zoiets kleins.


tonv


Dday

Quote from: morca on July 12, 2015, 18:07:07
JL audio dominion D110.
30x34x40.



Mooie sub, maar zie niet zo snel winkel waar je ze kunt beluisteren. Wij willen niet zomaar blind een sub gaan bestellen/kopen.

De Sunfire 12 is zeker mooie optie en de SVSound sb2000. Lastige keuze zal het zijn. Zeker dat wij ons beetje de beperking van de grote opleggen. Hij wordt geplaatst onder een tafeltje.

morca

Passion 4 sound verkoopt JL maar ik denk dat hij deze niet als demo heeft.
Ik heb er goeie reviews over gelezen,maar goed daar kan je hem zelf niet mee luisteren idd  ;)

Dday

Zelf kunnen luisteren is wel zo fijn.

De Sunfire is een leuke optie alleen vraagt de WAF zich af of deze de meerprijs waard is in vergelijking met de SVS sb2000 of NSB12. De SVS 12 hebben we gezien en die is wel mooi compact. Niet echt goed kunnen horen toen in verband met tijd gebrek. En waren toen ook niet echt zoekende ;-)


Dday

Willen best iets in overweging nemen, maar als deze niet zelf ergens te beluisteren zijn vallen ze voor ons af. Als deze in straal van uur rijden ergens in showroom staan dan zullen wij zeker de moeite nemen om eens te gaan luisteren, maar deze nog niet gevonden, vandaar dat de huidige keuze toch even bij Sunfire en SVS blijft. Al is het blijft het nog lastige keuze. Sunfire is pak duurder dan de SVS

jvanhambelgium



Quote from: Dday on July 12, 2015, 18:36:06
De Sunfire 12 is zeker mooie optie en de SVSound sb2000. Lastige keuze zal het zijn. Zeker dat wij ons beetje de beperking van de grote opleggen. Hij wordt geplaatst onder een tafeltje.

Overweeg dan gewoon een PB13-Ultra ... Dan HEB je gewoon een tafeltje! 😈😈😈😈
Stofje erover en hoppa...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dday

Helaas maar dat gaat hem zeker niet worden  :slapping:Ik heb het te doen met de afmetingen zoals aangegeven. groter is gewoon weg geen optie!

Sunfire 12 willen we nog keer gaan luisteren. Wij vragen ons af of deze de meerprijs met de SVS sb12-nsd waard is. Twijfel verder nog tussen de SVS sb2000. Merken die we zelf niet kunnen gaan beluisteren vallen helaas af.

Cobraatje

#19
Realiseer je wel dat een ruimte voor 70-80% bepaald hoe een sub klinkt.
Subs vergelijken heeft het meeste nut om in dezelfde ruimte, bij voorkeur je eigen, te beluisteren.

Dday

Dat realiseren wij ons heel goed, maar kopen in buitenland en er achter komen dat het niet werkt is geen optie. Willen eerst in winkel luisteren en meeste winkels hebben de mogelijkheid als echt niet na de zin is dat je het terug kunt sturen/brengen. Dus hier zijn afspraken over te maken. Deze afspraken ook gemaakt bij aankoop van de B&W CM5 s2 als CM8 s2.

Cobraatje

Bedoelde ermee dat je dan eigenlijk een luisteradres moet vinden die SVS en Sunfire verkopen.

Denk dat je uiteindelijk met beide merken wel tevreden zult zijn.

Dday

Oke verkeerd geïnterpreteerd.  ;D

Sunfire hebben we er meerdere adressen gevonden. SVS alleen één winkel. Maar wel aanbod gehad om deze bij iemand thuis te luisteren. Eventueel hier neer te zetten. Dit geval gaat het om de sb12 alleen zien we op de website van SVS dat deze niet meer geleverd wordt door hen en ze verwijzen naar de SB1000 en 2000. Voorkeur gaat dan ook naar de sb2000.

Denk dat de keuze tot nu toe voor ons de SVS en Sunfire is? Welke zou jullie voorkeur hebben?

yorkie13

 :nopompom:De sb2000 kan je thuis uitproberen.

flakkees

heb je al aan een sunfire hrs -12 gedacht ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx