Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: HcHifi.nl on September  6, 2017, 14:12:43
Deze week vervelend nieuws ontvangen.

De huidige importeur gaat stoppen met Klipsch... er is nog niemand die het ''stokje'' gaat overnemen.
Zoals het er nu gaat uitzien word het dus enige tijd erg lastig om aan Klipsch te komen.
Jamo is van klipsh.
De huidige jamo importeur gaat ook klipsh importeren.
Havoned in Putten

flakkees

gelukkig maar , ik wacht op de rf-7 III  :headbanging:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

BernhardV

Ze zijn toch echt nieuw, folie om de voorkappen and all. Ik heb een tijd geleden een set Klipsch RF-7 bij een vriend gehoord en was erg onder de indruk. Zelfs luister ik de meeste muziek achter mijn bureau waar al jaren een Klipsch iFi staat (daarvan heb ik er 4, waarvan 1 al jaren in dichte doos ;-) ). Daar ben ik zeer tevreden over, zozeer dat ik steeds minder gebruik maakte van mijn installatie (Yamaha versterker AX-1050, Yamaha CDX-1060 CD speler en Infinity Overture 3 luidsprekers). Spotify maakt de CD verzameling ook stoffig.

Maar door de luisterervaring bij een vriend ging ik op zoek naar n set RF-7 MK2. Daarna heb ik me om laten praten naar de RF-63 wat voor sommige Klipsch fans toch een soort heilige graal schijnt te zijn. Deze set staat nu ongeveer 2 weken naast mn Overtures. Chromecast audio aan de versterker en luisteren maar.

Ze klinken fantastisch maar als ik vergelijk met mn Overtures (inderdaad, actieve subwoofer) is er toch een groot verschil. Wel is het stereobeeld breder (ik ben geen kenner en gebruik deze term voorzichtig) en blijven ze meer overeind als ik de volumeknop echt open draai.

Ik had me voorgenomen om ze minimaal tot het nieuwe jaar te laten staan maar omdat ze zwart zijn (ik was op zoek naar cherry) denk ik dat de keuze al gemaakt is: ze mogen weer weg.

GPO

Quote from: BernhardV on November 28, 2017, 12:06:47
Ze zijn toch echt nieuw, folie om de voorkappen and all. Ik heb een tijd geleden een set Klipsch RF-7 bij een vriend gehoord en was erg onder de indruk. Zelfs luister ik de meeste muziek achter mijn bureau waar al jaren een Klipsch iFi staat (daarvan heb ik er 4, waarvan 1 al jaren in dichte doos ;-) ). Daar ben ik zeer tevreden over, zozeer dat ik steeds minder gebruik maakte van mijn installatie (Yamaha versterker AX-1050, Yamaha CDX-1060 CD speler en Infinity Overture 3 luidsprekers). Spotify maakt de CD verzameling ook stoffig.

Maar door de luisterervaring bij een vriend ging ik op zoek naar n set RF-7 MK2. Daarna heb ik me om laten praten naar de RF-63 wat voor sommige Klipsch fans toch een soort heilige graal schijnt te zijn. Deze set staat nu ongeveer 2 weken naast mn Overtures. Chromecast audio aan de versterker en luisteren maar.

Ze klinken fantastisch maar als ik vergelijk met mn Overtures (inderdaad, actieve subwoofer) is er toch een groot verschil. Wel is het stereobeeld breder (ik ben geen kenner en gebruik deze term voorzichtig) en blijven ze meer overeind als ik de volumeknop echt open draai.

Ik had me voorgenomen om ze minimaal tot het nieuwe jaar te laten staan maar omdat ze zwart zijn (ik was op zoek naar cherry) denk ik dat de keuze al gemaakt is: ze mogen weer weg.

De Klipsch RF7 zijn toch echt van een andere orde dan de RF-63, maar ook andere prijsklasse... :)

Ik herken in ieder geval niet de verhalen dat de RF-63 de heilige graal zou zijn. Wel de RF-7's...  :devil:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

broodro0ster

Quote from: GPO on November 28, 2017, 12:43:01
De Klipsch RF7 zijn toch echt van een andere orde dan de RF-63, maar ook andere prijsklasse... :)

Ik herken in ieder geval niet de verhalen dat de RF-63 de heilige graal zou zijn. Wel de RF-7's...  :devil:

De RF-7's heb ik al aan het werk gehoord en daar komt idd een stevig geluid uit. Met 2x 10" drivers per speakers kan dat ook niet anders :D
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

H&C Hifi

#1230
Quote from: flakkees on November 28, 2017, 11:18:02
gelukkig maar , ik wacht op de rf-7 III  :headbanging:

Die zijn al te pre-orderen  ;D


De RF7 is indd de meeste beroemde klipsch, de RF-63 en RF-83 zijn de kortst geproduceerde uit de oude Reference lijn... ze waren destijds geflopt...


jvanhambelgium

Als tevreden eigenaar van RF7-MK2's denk ik ook dat een vergelijk met de RF63 niet echt kan gedaan worden.  :pompom: :pompom: :pompom:
Je had duidelijk een vlaag van zinsverbijstering toen je de RF63 verkoos boven de RF7-MK2's  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Er is ook wel verschil tussen de originele RF7 (=MK1) en de RF7-MK2
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

BernhardV

#1232
Quote from: HcHifi.nl on November 28, 2017, 17:01:25
... de RF-63 en RF-83 zijn de kortst geproduceerde uit de oude Reference lijn... ze waren destijds geflopt...
Dat klinkt heel dramatisch. Echter.... toen de RF63's net uit waren zat de verkoopprijs niet zo ver onder de RF-7's. Misschien was dat wel de reden dat ze commercieel geflopt zijn. Op meerdere internationale fora lees ik berichten van Klipsch fans die de RF63 hoger waarderen dan de RF7. Ik heb daar zelf geen standpunt in.

Inmiddels heb ik het idee dat de set die hier staat wel beter ingespeeld is. Als ik start met luisteren naar de RF-63 dan klinkt dat heel goed. Maar als ik daarna naar de Infinity's schakel ... wow.

Als iemand in de buurt van Arnhem een keer wil luisteren en vergelijken... let me know.
Zelf wil ik nog heel graag een keer naar de RF-7 MK2 luisteren.

Tot slot ... wat zijn jullie ervaringen met Chromecast Audio? Ik luister Spotify (extreme kwaliteit) via Chromecast. Maar als ik vergelijk met CD denk ik toch verschil te horen in het voordeel van CD (over Yamaha CDX-1060).

PS
een spotify list voor speaker testing (suggesties welkom)
https://open.spotify.com/user/113427462/playlist/26LYZ08ONen3wquAhuzUqk


treky22

Iemand een R-112SW of een RP-440C te koop? [emoji5]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

BernhardV

Quote from: morca on December  1, 2017, 23:52:05
Hoe heb je de cd speler aangesloten.

Tulpstekkers. Mijn versterker (Yamaha AX-1050) heeft geen digitale ingang.


BernhardV

Quote from: morca on December  2, 2017, 11:56:48
Dan is de dac van je speler beter als die van je reciever denk ik.
Zou goed kunnen dus dat je speler mooier klinkt .
Ik ben de weg even kwijt. Het ging om geluid via de Chromecast Audio of via de CD speler.
;-)

morca

Quote from: BernhardV on December  2, 2017, 11:50:57
Tulpstekkers. Mijn versterker (Yamaha AX-1050) heeft geen digitale ingang.
Dat is een hele oude amp.
Betere vraag hoe krijg je geluid vd chromecast naar die amp.
Analoog vd tv uit denk ik?
Dan is je tv de dac.

Vind het niet raar trouwenss dat de cd beter klinkt.
Dat is een hele goeie speler !!!

BernhardV

Quote from: morca on December  2, 2017, 16:37:55
.. Betere vraag hoe krijg je geluid vd chromecast naar die amp.
Analoog vd tv uit denk ik?
Dan is je tv de dac. ...

QuoteChromecast Audio
De bedoeling van dit apparaat is dat je hem ergens achter een audio-installatie of actieve speaker verstopt. Het ontbreken van een scherm maakt duidelijk dat je de Chromecast Audio op afstand bedient, vanaf je smartphone of tablet. Maar ook vanop je computer kun je muziek naar het apparaat sturen.

Wat is het
Je kunt dus stellen dat de Chromecast Audio geen vervanger is voor een netwerkspeler met ingebouwde DAC. Er is de kwaliteitsslag die je eventueel maakt met een betere DAC en software op zo'n speler, maar ook het feit dat je niet rechtstreeks op de Chromecast Audio USB-opslag met muziekbestanden kunt aansluiten of naar een NAS kan navigeren om hi-resliedjes te selecteren.


BernhardV

Chromecast audio heeft niets met tv te maken.

Overigens ga ik mn Yamaha CDX-1060 verkopen waarschijnlijk. Gebruik m zelden.
Heb er ook nog n mooie tuner bij ... TX-950


morca

Ah ik zie het
Thanks voor de uitleg dat kastje kende ik niet.

Maar dan is het antwoord duidelijk.
Die speler is best wel goed dus de dac zal beter zijn als in de chromecast audio zit.

Dus wel de dac die het verschil maakt imo.
Maar iets andere setup en chromecast  ;D

BernhardV

And we have a winner... dat betekent dat Klipsch RF63 set verkocht wordt.
Maar het is totaal niet "De RF7 MKII blaast de RF63 compleet weg". Het is een fantastische speaker.

Ze zijn tijdelijk bij mij thuis naast elkaar te beluisteren.
Interesse: PM of zie marktplaats


RonG

Denk niet dat je hier iets te koop mag zetten ;)


jvanhambelgium

Quote from: BernhardV on January 18, 2018, 13:05:55
And we have a winner... dat betekent dat Klipsch RF63 set verkocht wordt.
Maar het is totaal niet "De RF7 MKII blaast de RF63 compleet weg". Het is een fantastische speaker.

Ze zijn tijdelijk bij mij thuis naast elkaar te beluisteren.
Interesse: PM of zie marktplaats


Los van of je hier iets te koop mag zetten. Is dit de opstelling zoals de speakers normaal staan ? Hoeveel meter van de speakers is de luisterplek ? Er valt nog te verbeteren qua plaatsing hoor.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

BernhardV

De RF63's zijn verkocht en mn oude Infinity Overture 3 set staat nu naast de Klipsch RF7 II (die er wel gigantisch uitzien in ieder geval). Na het eerste feestje kan ik stellen dat de Klipschen als het wat harder gaat zich beter staande houden (hoewel het hoog dan toch wat schel wordt). Op normaal luisterniveau ben ik er nog niet helemaal uit. Voorkeur neigt naar Klipsch.
(er staat trouwens een Infinity Overture 3 set te koop op marktplaats voor weinig... niet van mij)

BernhardV

#1248
Alsof ik iets heb losgemaakt op marktplaats.. de Overtures vliegen je om de oren de laatste week. En voor bijzonder lage prijzen...200 tot 400 euro.
En wat een geweldige luidsprekers zijn het. Ze staan nog steeds naast mijn Klipsch RF7 mk2 set. En ik ben er nog niet uit...
Heb je expertoren (....) en ben je in de buurt van Arnhem.. kom dan gerust een keer luisteren (PB voor afspraak). Wil graag de mening van een ander horen.

flakkees

ik zit net te kijken voor de klipsch rf-7 iii , ik vind ze verschrikkelijk lelijk
dan eerder de mk 2 denk ik
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx