Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Richard70…

Quote from: morca on July 16, 2015, 23:27:06
Kan je de buren weer mee pesten ;D
Top dat je zo geslaagd bent uiteindelijk  :thumbs-up:
Heeft ff geduurd, en gelukkig heb ik geen buren ;D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

morca

Quote from: rdebruin on July 16, 2015, 23:32:02
Heeft ff geduurd, en gelukkig heb ik geen buren ;D
Ah de droom van elke audio/HT fanaat,kan je net zo lang gek doen als je maar wilt  :thumbs-up:
Al ze van mij ook nooit klagen,ik heb vanavond de kamer nog even ''gelucht''  :clapping:

negotiata

Mijn buren zijn ondertussen ook al wat gewend. Maar echt klagen nooit.
Als ik de volumeknop naar rechts draai dan wel op normale tijden.
- To be or not to be, thats the question -

jbtje56

#54
Plus 1,  om 11 uur savonds op referentie niveau gaan draaien is natuurlijk vragen om problemen.

Komen touwens denk ik binnenkort een paartje rp250f voorbij in de marktsectie :thumbs-up:

Heb de nieuwe rp280 fa gezien en YES PLEASE :D, heb nu van die lelijke onkyo atmos dingen op de fronts staan :baaa:

Alhoewel het echt wel werkt!
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

H&C Hifi

Quote from: jbtje56 on July 17, 2015, 08:46:18
Plus 1,  om 11 uur savonds op referentie niveau gaan draaien is natuurlijk vragen om problemen.

Komen touwens denk ik binnenkort een paartje rp250f voorbij in de marktsectie :thumbs-up:

Heb de nieuwe rp280 fa gezien en YES PLEASE :D, heb nu van die lelijke onkyo atmos dingen op de fronts staan :baaa:

Alhoewel het echt wel werkt!

Jup de nieuwe zijn binnenkort leverbaar  :)

Stadium III

Quote from: HcHifi.nl on July 17, 2015, 10:19:31
Jup de nieuwe zijn binnenkort leverbaar  :)
als ze geleverd worden  :D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

jbtje56

?.....

Denk dat marcel dat wel kan inschatten of ze geleverd kunnen worden?

Snap de reactie niet, kan aan mij liggen :D
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

Stadium III

Het is op bij klipsch ,maar Marcel heeft zijn uiterste best gedaan
5.2.4 Marantz Klipsch setup

jbtje56

Que??....

Ze zijn net in productie en of moeten nog geproduceerd worden.... hoezo op dan??
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

Stadium III

Als ze bij de importeur niks binnen krijgen kan Marcel het niet leveren en is het op  ;)
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Goos

Mijn sunfire hrs10 verkocht en een Klipsch r-112sw weer gekocht bij Marcel (goede service!). Wilde eigenlijk de 15 maar die is me echt te lomp voor in de woonkamer.
De Sunfire was mijn eerste sub en ik heb er een jaar of 6 met grote tevredenheid naar geluisterd dus ik was wat huiverig voor een overstap. Knoop toch doorgehakt en geen spijt. De klipsch is een stukje subtieler en gaat wat dieper maar als het moet is hij echt krachtig. Heerlijk!

Wat ik minder vind: hij schakelt vrij traag in. De Sunfire reageerde sneller als er een signaal binnen kwam. Weet niet waarom dit is en het is ook geen echt probleem maar het duurt iets langer voor hij aan springt. Mijn broertje ervaart hetzelfde, is van een hrs12 naar een r-115sw overgestapt.

RonG

Bij mij schakelt deze ook iets later in, maar heb er geen hinder door. Is het niet zo dat hij enkel inschakelt wanneer er een bepaalde frequentie gestuurd wordt?

GOOS88

Hoi broer(Goos) ;D

Bij een testtoon vanuit de voorversterker duurt het een aantal seconden voordat de sub inschakelt, de sunfire schakelde vrijwel direct in.

Niet echt een probleem, maar het valt wel op.


* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GOOS88

Trouwens hier ook een tevreden gebruiker van de RP -range van klipsch.
Heb sinds kort de RP-250F's en RP-450C, de RP-240S's zijn onderweg.
(alles via Marcel besteld, top prijzen en service!)

Heerlijke speakers, lekker dynamisch!

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GPO

Quote from: Goos on July 20, 2015, 11:26:24
Mijn sunfire hrs10 verkocht en een Klipsch r-112sw weer gekocht bij Marcel (goede service!). Wilde eigenlijk de 15 maar die is me echt te lomp voor in de woonkamer.
De Sunfire was mijn eerste sub en ik heb er een jaar of 6 met grote tevredenheid naar geluisterd dus ik was wat huiverig voor een overstap. Knoop toch doorgehakt en geen spijt. De klipsch is een stukje subtieler en gaat wat dieper maar als het moet is hij echt krachtig. Heerlijk!

Wat ik minder vind: hij schakelt vrij traag in. De Sunfire reageerde sneller als er een signaal binnen kwam. Weet niet waarom dit is en het is ook geen echt probleem maar het duurt iets langer voor hij aan springt. Mijn broertje ervaart hetzelfde, is van een hrs12 naar een r-115sw overgestapt.

Zit er geen "always on" feature op? Die subwoofer versterkers verbruiken tegenwoordig (als het goed is) bijna niets kwa stroom als er geen signaal is. Dat aanspringen is hartstikke irritant lijkt me. Gewoon lekker aan laten staan...  ;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RonG

Quote from: GPO on July 20, 2015, 13:38:36
Zit er geen "always on" feature op? Die subwoofer versterkers verbruiken tegenwoordig (als het goed is) bijna niets kwa stroom als er geen signaal is. Dat aanspringen is hartstikke irritant lijkt me. Gewoon lekker aan laten staan...  ;D

GPO

Wanneer ik alles aangooi (behalve de sub) dan blijft de sub nog uit. Start ik een film dan gaat hij weliswaar met een kleine vertraging aan maar blijft dan ook de hele film aan. Ik zie niet dat deze uit en aan gaat tijdens een film iig.

Ik heb hem liever uit wanneer niet in gebruik :)

luuk123456

Quote from: RonG on July 20, 2015, 13:42:45
Wanneer ik alles aangooi (behalve de sub) dan blijft de sub nog uit. Start ik een film dan gaat hij weliswaar met een kleine vertraging aan maar blijft dan ook de hele film aan. Ik zie niet dat deze uit en aan gaat tijdens een film iig.

Ik heb hem liever uit wanneer niet in gebruik :)

precies hetzelfde hier!

Duurt `n paar seconden voordat hij aangaat, om vervolgens pas uit te gaan wanneer het gedaan is met de spreekwoordelijke pret!


Gr. Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Goos

 Always on zit er volgens mij wel op maar ik heb liever dat hij uitschakelt bij geen activiteit. Het is verder geen probleem alleen het verschil viel me op. Blijft verder netjes aan tijdens film of gaming..

jbtje56

Quote from: GOOS88 on July 20, 2015, 12:00:52
Trouwens hier ook een tevreden gebruiker van de RP -range van klipsch.
Heb sinds kort de RP-250F's en RP-450C, de RP-240S's zijn onderweg.
(alles via Marcel besteld, top prijzen en service!)

Heerlijke speakers, lekker dynamisch!

Helemaal mee eens!, premiere serie is een goede lijn van klipsch :clapping:
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

jbtje56

Ps inschakelen duurt bij het krijgen van een signaal bij mij vrij vlot?

Wellicht helpt het om gevoeligheid van de sub een paar dbs op de receiver dichter naar 0 te zetten als hij op -9 of dergelijke staat. Dan schakelt hij wat vlotter in ook.
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

Bart Kuypers

Fijn topic dit  ;D

Mijn set bestaat uit;
fronts Klipsch reference RB-81
center Klipsch reference RC-7
surround Klipsch THX KSP-S6

en nu onderweg een Klipsch :headbanging:  R-115 subwoofer  :pompom: :popcorn: :clapping:

Kort vraagje, zitten er onder deze sub rubberpootjes of staat hij volledig vlak op de grond? Eens kijken of de hij zo groot is als ik denk of nog groter  :butbut:

RonG

Er zitten smalle platte rubberen pootjes onder :). Maakt de sub niet groter ofzo. Ik heb hem op 2 Auralex platen staan, dat scheelt dan weer wel ;D

Richard70…

Sinds gisteren ook hier volledig klipsh :clapping:
Had vorige week als twee keer de R 115 gekocht, gisteren de
Rp250 als fronts
Rp 450 center
Rp 150m als surrounds
Mooie set voor een net zo'n mooie prijs bij Marcel .
Die center is overigens wel enorm groot :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

yorkie13

vandaag de Klipsch R-115SW binnen gehad en ingeregeld.

Eerste indruk zeer positief, en gelijk maar op een Gramma van Auralex geplaatst.

Even alles opnieuw ingemeten met Audyssey XT32.