Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

negotiata

Laatste tijd beginnen de klipsch subwoofers en speakers weer  een opmars te maken vooral na de nieuwe lichting die voor zeer mooie prijzen worden aangeboden ook door forum sponsors.

Ik heb de rsw12 gehad rt10d rt12d ksw12.
Rf7 rf83 klipschorns rf35 rc7 kg5.5 f1 sf1 en nog wat speakers

Ik ben de trotse eigenaar van een r-115sw (Thnx Marcel Hc ! )en denk erover een 2e te nemen op korte termijn.

Na alle subs die ik heb gehad van svs klipsch tannoy boston enz. Sta ik echt van te kijken van de prijs en prestaties van deze sub.

Wie heeft er Wat van klipsch en wil er iets over kwijt ?
Wie deelt mijn enthousiasme ? Heeft wat toe te voegen of heeft nog wat kanttekeningen ?
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

#1

.
- To be or not to be, thats the question -

jbtje56

#2
 :clapping:

Na heel veel svs, bk en andere subs gehad te hebben
heb ik nu rust met me r115sw :pompom:

Het begon eigenlijk met de reference première speakers die ik kocht in een dagdeal voor de gein :D
na ook een vrachtlading andere speakers gehad te hebben (tannoy,magnat,kef,dali, benw) was ik zo onder
de indruk van deze fantastische speakers dat ik besloot om een volwaardige klipsch surroundset ervan te maken.

De sub kocht ik eigenlijk meer omdat ie bij de rest paste maar ook hiervoor geld dat toen ie eenmaal geïnstalleerd was dat ik er ook zeer positief over verrast werd

1 ding is zeker: klipsch heeft er 1 fan bij! :clapping:
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

negotiata

Ja ik snap je helemaal heb zelf ook zeer veel klipschen gehad. Van rf-7 tot de klipschorns.
En bijbehorende subs. Heerlijk

- To be or not to be, thats the question -

luuk123456

#4
ook ik heb bij Marcel `n Klipsch r-115sw gekocht, en heb er nog geen moment spijt van gehad.
De sub geeft `n enorme meerwaarde aan de filmbeleving.
Hoewel ik hiervoor de klipsch sw350 heb gehad, is deze 115 sw toch echt `n sub van `n heel andere orde!
Wat me blijft verbazen is hoe subtiel hij meespeelt met muziek, maar hoe ontzettend diep, krachtig en aanwezig hij kan zijn bij film!

Stiekem ben ik heel benieuwd wat er zou gebeuren als ik het hele gebeuren eens ver(der) open zou draaien, maar voordat ik de driver ook maar íets zie bewegen, verlies ik het van het geweld :headbanging: en draai ik het volume alweer terug.

Ook hier dus een méér dan een tevreden Klipsch gebruiker (al helemaal voor het bedrag waarvoor ik hem heb mogen kopen)

Gr. Luuk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

jbtje56

Nou dit waren eigenlijk me 1e klipsch speakers ooit.

Maar man he echt gewoon top!, niks schel of agressief hoog
Een genot om te luisteren van ed sheeran tot aan hardcore toe! 
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

RonG

Hier ook een Klipsch bezitter nu, geen spijt van.
Komt wel op termijn een 2de bij :)

clockwork

#7
Ik heb deze Klipsch ook al sinds eind vorig jaar in bezit. Op zich heel tevreden op 1 klein dingetje na: als ik het volume op de sub te ver open draai hoor ik een brom. Het zit echt in de interne versterker want ook zonder aangesloten interlink hoor ik het. Heb het opgelost door het sub volume op mijn processor wat harder te zetten en op de sub het volume wat lager. Hebben andere bezitters daar ook ervaringen mee of is de mijne gewoon defect? (Boven een kwart volume wordt de brom hoorbaar)



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jbtje56

Nope hier totaal geen brom....

MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

clockwork

Oke mannen. Hartelijk dank. Dan zal ik toch even contact opnemen met de leverancier.  ???
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

raindog

#11
Sinds twee weken staan hier ook twee Klipsch R115SW subs. Ik was al langere tijd op zoek naar een tweede BK Monolith+ maar kon er geen vinden. De Klipsch aanbieding van Marcel (H&C) maakte me nieuwsgierig maar ik durfde er niet gelijk twee aan te schaffen. Eerst zelf maar eens ervaren of het kon concurreren met de BK. Nou dat kon ie, dus binnen een week stond hier de tweede ;D

Voor een bescheiden bedrag is het een hele mooi sub die, zoals Luuk ook al zei, veel kracht en diepgang geeft bij films maar met muziek laat horen dat het geen simpele boom-box betreft. De Klipsch kan echt wel heel subtiel spelen, met veel gemak en natuurlijkheid. Nadeel van de Klipsen, dat mag ook genoemd worden, zijn de wat matigere kwaliteit van afwerking/materiaalgebruik en de geringe instel mogelijkheden. Beetje vergelijkbaar met SVS wellicht. BK vind ik op dat gebied dan echt wel een klasse hoger en dus ook nog steeds heel veel waar voor je geld.
Maar goed, in mijn HT set-up zijn de prestaties het belangrijkst en die zijn uitstekend. Vooral de combinatie van twee Klipschen, ingemeten met Audyssy XT32/Sub-EQ, maakt dat ik momenteel erg tevreden ben. Er zit nu veel meer rust in het laag. 

Voor de geïnteresseerden hieronder enkele REW metingen uit mijn HT-ruimte. Bij de metingen spelen ook twee Dynaudio X14 fronts mee, op een crossover van 60 Hz. De front sub staat rechts naast de rechter frontspeaker in een hoek. De back sub staat links achter de luisterpositie in een hoek, een diagonale opstelling dus.


2x Klipsch R115SW, front en back samen gemeten



2x Klipsch R115SW, front en back apart gemeten



Verschil tussen Klipsch en BK Monolith+ op de frontpositie

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)


jbtje56

Idd! :thumbs-up:

Er werd ergens beweerd dat ze snel zouden afvallen beneden hun tuning frequntie en die ook maar net haalde
maar de grafiek beweert zeker anders!

Vind hem bij mij ook ver doorlopen ( pb2000 ging niks dieper bv)
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

morca

Ik heb ook metingen gezien die jij bedoeld,
Ik vermoed dat dat de buitenmeting betreft en betreffende grafiek die daarbij hoort.
Binnenshuis na cornergain mis je die 2 hz niet vermoed ik gezien bovenstaande grafiek/meting.

Cobraatje

Mooi dat het topic er is.
Was met al die eigenaren op het forum ook nodig tijd :).

N1v3K

Quote from: raindog on July 12, 2015, 16:54:03
Sinds twee weken staan hier ook twee Klipsch R115SW subs. Ik was al langere tijd op zoek naar een tweede BK Monolith+ maar kon er geen vinden. De Klipsch aanbieding van Marcel (H&C) maakte me nieuwsgierig maar ik durfde er niet gelijk twee aan te schaffen. Eerst zelf maar eens ervaren of het kon concurreren met de BK. Nou dat kon ie, dus binnen een week stond hier de tweede ;D

Hoe staat het met je spierballen? Of beter nog.. je rug?  ;D
Want volgens mij ben je flink aan het sjouwen geweest  ;)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

raindog

Quote from: N1v3K on July 12, 2015, 20:12:13
Hoe staat het met je spierballen? Of beter nog.. je rug?  ;D
Want volgens mij ben je flink aan het sjouwen geweest  ;)

Haha, goed hoor Kevin! De Klipschen vallen qua gewicht wel mee hoor. Ze zijn niet alleen lichter dan de BK, ze hebben tevens geen pootjes waardoor je ze makkelijk over de vloerbedekking kunt verschuiven.

Meer moeite had ik met de dozen. Die wilde ik bewaren maar ze pastten niet door de kelderdeur. Dat is hier voor het eerst  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Hans47

#19
Een Klipsch sub heb ik (nog) niet maar sinds enige maanden als opvolger van mijn Wharfedale Jade 5s (toch geen gekke speaker) de Klipsch RP-260F en niet alleen vind ik ze in mijn ruimte en beleving veel mooier spelen dan de Wharfedales, maar vind het ook een grote verrassing dat ze ook nog eens gewoon lekker muziek weergeven met lekker veel dynamiek en inderdaad geen scherpte maar het is ook niet van het vroegere Engelse karakter, een ram op een bekken van een drumstel klinkt ook als een ram.
Overigens wel eens voor de lol op een drumstel gerommeld? (ik mocht vroeger in een aantal bandjes spelen, gitaar en drums waren mijn hoofdinstrumenten)
Zelfs een niet versterkt drumstel klinkt onverbiddelijk daarom begrijp ik de softe hoog speakers totaal niet, fel hoog is weer een andere uiterste maar dat lieve getingel hoog heb ik totaal niets mee.

Terug naar de Klipschen, dynamiek dus maar als het nodig lekker recht voor zijn raap, en in de nieuwe RP serie in combinatie met een prachtig ruimtelijk beeld in diepte en hoogte, kortom.

Het heeft bij mij veroorzaakt dat ik toch weer een HT opstelling (voorlopig 4.0) aan het opbouwen ben en de RP-240S surrounds er bij heb gekocht (ze hangen al netjes tegen de achtermuur).

Een Receiver heb ik nog niet gekocht, ik ben nog aan het selecteren (momenteel draai ik voor stereo met een Denon PMA-50 icm Bluesound Node, simpel maar klinkt heel lekker.

Op het moment ben ik een shortlist aan het maken van Receivers, de volgende heb ik er op staan (80% gaat muziek worden, dus 2 kanaals mag zeker goed klinken):

Onkyo TX-RZ800 of 900 (nog geen idee, zijn nog niet op de markt maar ik verwacht dat ze erg goed zijn puur op gevoel)
Yamaha RX-A1050 / 2050 (moeten er ook nog aankomen)
NAD T758 (is er al, vriend van mij heeft de NAD en ik ben er onder de indruk van in stereo maar ook surround)
Denon AVR-X5200 of de aankomende nieuwe AVR-X6200 met een voor mijn doen budget stretch omdat de 6200 iets onder de 2000 euro gaat doen
of.....

Als ik jullie commentaar zo lees gaat het denk ik een 4.1 worden en komt er ook een sub bij van Klipsch :-)

Toch grappig dat de Klipschen nog steeds een beetje een "niet muzikaal" reputatie hebben terwijl dat nu redelijk "das war einmal" is geworden.
Met een open mind luisteren en zelf bepalen of het je smaak is blijft ook het belangrijkste dat je kunt doen, ik ben erg blij met de Klipschen en denk zo maar dat deze het zeker tot einde 2015 (en misschien langer) gaan uithouden in mijn hok.

jbtje56

Mooi verslag van je ervaring met de klipsch speakers :thumbs-up:

Ik moet zeggen na div onkyos,marantzen en denons gehad te hebben dat de klipschen erg lekker klinken op me onkyo 838 :clapping:

Zou zeker even de nieuwe onkyos afwachten!, kijk er overigs zelf ook al stiekem naar :D
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

Audiof. zonder budget

Leuk topic. Ik ben al jaren fan van Klipsch subwoofers. Paar jaar geleden heb ik 2 stuks KSW-10's gekocht omdat ze gewoon erg goedkoop waren en was hier erg tevreden over. Zeker in de kamer die ik toen had. In mijn luisterruimte van 3x 4 meter was het een beetje overkill.

De R-115SW heeft ook mijn aandacht getrokken aangezien de prijs gewoon heel erg interessant is....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

larsonator

#22
Heb ook (actieve) Klipsch speakers in de huiskamer staan. Leuk ;)
http://www.klipsch.com/xf-48-floorstanding-speaker/details

negotiata

#23
met mijn dikke vingers weer te snel gedrukt  :nopompom:
- To be or not to be, thats the question -

Stadium III

Hier ook een zeer tevreden klipsch gebruiker
Ben nog op de center aan het wachten maar kan alleen maar beter worden

De sw 112 is zeer fijn
5.2.4 Marantz Klipsch setup