Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

H&C Hifi


clockwork

Quote from: clockwork on July 12, 2015, 15:42:39
Ik heb deze Klipsch ook al sinds eind vorig jaar in bezit. Op zich heel tevreden op 1 klein dingetje na: als ik het volume op de sub te ver open draai hoor ik een brom. Het zit echt in de interne versterker want ook zonder aangesloten interlink hoor ik het. Heb het opgelost door het sub volume op mijn processor wat harder te zetten en op de sub het volume wat lager. Hebben andere bezitters daar ook ervaringen mee of is de mijne gewoon defect? (Boven een kwart volume wordt de brom hoorbaar)

Ik moet toch nog een vraagje stellen over mijn brom probleempje: ik ga hem volgende week terug brengen naar de leverancier voor reparatie, maar bij een laatste test blijkt dat de brom zonder aangesloten kabel een stuk zachter is. De brom ontstaat pas als ik de kabel aansluit (al dan niet aangesloten op mijn processor). Een veel korte (andere) kabel lost het probleem ook niet op. Ik neem aan dat het dan toch aan de Subwoofer ligt, of kan dat het probleem niet zijn?

(Ik vraag het voor de zekerheid even omdat de leverancier 160 km verderop zit en ik dus niet voor niets wil rijden).  :blush:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

H&C Hifi

Quote from: clockwork on July 24, 2015, 19:45:28
Ik moet toch nog een vraagje stellen over mijn brom probleempje: ik ga hem volgende week terug brengen naar de leverancier voor reparatie, maar bij een laatste test blijkt dat de brom zonder aangesloten kabel een stuk zachter is. De brom ontstaat pas als ik de kabel aansluit (al dan niet aangesloten op mijn processor). Een veel korte (andere) kabel lost het probleem ook niet op. Ik neem aan dat het dan toch aan de Subwoofer ligt, of kan dat het probleem niet zijn?

(Ik vraag het voor de zekerheid even omdat de leverancier 160 km verderop zit en ik dus niet voor niets wil rijden).  :blush:

Je gebruikt niet toevallig een 75ohm kabel ?
Ik zou even een fatsoenlijke subkabel / afgeschermde rcakabel lenen en nog eens testen

clockwork

Quote from: HcHifi.nl on July 24, 2015, 19:47:58
Je gebruikt niet toevallig een 75ohm kabel ?
Ik zou even een fatsoenlijke subkabel / afgeschermde rcakabel lenen en nog eens testen

Nee de standaard kabel is een QED subwoofer kabel en de korte een Monster 850 interlink. Die lijken me beiden wel voldoende afgeschermd. Jij verdenkt de kabel dus meer?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Net toch de sub aangesloten op mijn tweede set met een nog kortere dubbel afgeschermde subwoofer kabel. Ook daar bromt hij. Dus volgende week toch maar even wegbrengen denk ik zo.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

H&C Hifi

Quote from: clockwork on July 24, 2015, 19:51:38
Nee de standaard kabel is een QED subwoofer kabel en de korte een Monster 850 interlink. Die lijken me beiden wel voldoende afgeschermd. Jij verdenkt de kabel dus meer?

bij die 2 merken lijkt me het sterk maar je weet maar nooit.
Maar zodra de kabel is afgesloten en er dan geen brom is zou ik idd de kabel verdenken.. heb je ook een ysplitter ? geeft dit nog verbetering ?

H&C Hifi

Quote from: clockwork on July 24, 2015, 20:04:14
Net toch de sub aangesloten op mijn tweede set met een nog kortere dubbel afgeschermde subwoofer kabel. Ook daar bromt hij. Dus volgende week toch maar even wegbrengen denk ik zo.

Als hij naar audioservice moet kan je dealer dit toch regelen ?
Ik zou enkel de versterkermodule verwijderen en die opsturen, scheelt een hoop moeite.

clockwork

Quote from: HcHifi.nl on July 24, 2015, 20:04:43
bij die 2 merken lijkt me het sterk maar je weet maar nooit.
Maar zodra de kabel is afgesloten en er dan geen brom is zou ik idd de kabel verdenken.. heb je ook een ysplitter ? geeft dit nog verbetering ?
Quote from: HcHifi.nl on July 24, 2015, 20:08:35
Als hij naar audioservice moet kan je dealer dit toch regelen ?
Ik zou enkel de versterkermodule verwijderen en die opsturen, scheelt een hoop moeite.

Inmiddels dus 3 merken. En ik heb inderdaad een Y splitter geprobeerd, maar dat scheelt niets. Sterker nog: met alleen de splitter (zonder verdere kabel) is de brom weer aanwezig.

Goede tip van die versterker. Zou een boel gesleep schelen. Ik overleg wel even met de dealer.

Alvast bedankt voor je antwoorden!  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

GOOS88

#83
Wellicht interessant.
Hier 2 metingen van de Klipsch R115SW zonder en met DSP (house curve naar eigen smaak), plus nog een meting van m'n oude sub (HRS12) zonder DSP.
Gebruikte microfoon is een UMIK-1 van minidsp.



* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

H&C Hifi


RonG

Quote from: HcHifi.nl on July 26, 2015, 18:53:45
Scheelt nogal wat output  ;D

Ben een redelijk noob op dat gebied :D. Kan men mij uitleggen wat bovenstaande betekend? Met DSP dus duidelijk beter?

GOOS88

#86
Quote from: RonG on July 27, 2015, 09:57:36
Ben een redelijk noob op dat gebied :D. Kan men mij uitleggen wat bovenstaande betekend? Met DSP dus duidelijk beter?

Dat ligt helemaal aan jouw ruimte, de eerste grafiek is de response van de R115SW in mijn ruimte. Misschien kun je in jouw ruimte de sub zodanig positioneren dat de response nagenoeg vlak is zonder correctie.
Ik zou zeggen leen of koop een Umik-1 of iets vergelijkbaars en download REW ;D
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Stadium III

Zo naar een tijd geluisterd te kunnen hebben van de complete opstelling kan ik wel zeggen dat ik zeer blij ben
De klipsch geven alles strak en accuraat weg door de ruimte
De center is gesloten systeem en voor de stemmen beter als mijn oude AE center
Kan niet meer zeggen als top !,
5.2.4 Marantz Klipsch setup

RonG

Quote from: GOOS88 on July 27, 2015, 10:36:15
Ik zou zeggen leen of koop een Umik-1 of iets vergelijkbaars en download REW ;D

Misschien dat iemand er eentje heeft liggen en weg wil doen :hehe:

yorkie13

Voor de liefhebber een R115 van 1 week oud in de markt.
Super subwoofer bij HT.

RonG

Quote from: RA SUBS on July 28, 2015, 21:16:55
Voor de liefhebber een R115 van 1 week oud in de markt.
Super subwoofer bij HT.

Isie net ingespeeld doe je hem alweer weg :D.

RonG

Er komt een 2de Klipsch R115 sub bij :pompom:

jeffaudio

ik heb er nu ook een staan(115) , voor mij voldoende in het kleine hokkie  ;D
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

GPO

Quote from: RonG on July 31, 2015, 09:18:20
Er komt een 2de Klipsch R115 sub bij :pompom:

Holy shit!! Tis je gelukt! Vet hoor!

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RonG

Quote from: GPO on July 31, 2015, 11:43:17
Holy shit!! Tis je gelukt! Vet hoor!

O0

GPO

Lol ja, Zei tegen mijn vrouw dat er 2 Klipsche te koop staan en kreeg als antwoord, doe maar, dan hoor ik dat volgend jaar tenminste niet :D.
Ben uiteindelijk gewoon bij Marcel uitgekomen :)

Exxar

Quote from: RonG on July 31, 2015, 11:50:52
Lol ja, Zei tegen mijn vrouw dat er 2 Klipsche te koop staan en kreeg als antwoord, doe maar, dan hoor ik dat volgend jaar tenminste niet :D.
Ben uiteindelijk gewoon bij Marcel uitgekomen :)

Begin al maar te denken wat je haar dan volgend jaar kan zeggen ;-)

RonG

Weet iemand of heeft iemand misschien een idee hoe de R115SW driver eruit ziet of hoe de sub van binnen uitziet? linkje misschien?
Ik heb al gezocht maar kon niks vinden.

Ben gewoon benieuwd gezien tot op heden al mijn subs zelfbouw waren :)


H&C Hifi

Quote from: RonG on July 31, 2015, 09:18:20
Er komt een 2de Klipsch R115 sub bij :pompom:

Hij staat hier inmiddels op zn nieuwe baasje te wachten  :angel:

RonG

Quote from: HcHifi.nl on August  4, 2015, 14:22:08
Hij staat hier inmiddels op zn nieuwe baasje te wachten  :angel:

:D Tot morgen ;D

clockwork

Quote from: RonG on August  4, 2015, 14:08:25
Weet iemand of heeft iemand misschien een idee hoe de R115SW driver eruit ziet of hoe de sub van binnen uitziet? linkje misschien?
Ik heb al gezocht maar kon niks vinden.

Ben gewoon benieuwd gezien tot op heden al mijn subs zelfbouw waren :)

http://www.areadvd.de/tests/test-klipsch-aktive-subwoofer-reference-r-110sw-und-r-112sw-neue-us-basskraftwerke/

Zoiets? 😉
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling