Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jossie

Quote from: GPO on March  3, 2020, 19:17:09
Was dat niet mijn exemplaar? [emoji848]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Wie weet  :D

Maar ik ben de tel al aan het kwijt raken...
Omni !

RonG

Ok, duidelijk, heb nog ff twee foto's gemaakt en zo ziet het er m.i. niet goed uit toch?

jossie

#1402
Oh... dat is erger dan de andere kant, lijkt ook een pakket donkere lijm op de print te zitten (?) zet 'm dan maar niet meer aan...

Die 22uf condensator is 99% kans gaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

RonG

Quote from: jossie on March  3, 2020, 20:24:08
Oh... dat is erger dan de andere kant, lijkt ook een pakket donkere lijm op de print te zitten (?) zet 'm dan maar niet meer aan...

Die 22uf condensator is 99% kans gaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Idd, heb je een pm gestuurd, ze gaan richting jou :)

psycho-tr

Iemand nog een 110sw in de aanbieding?

RonG

Vandaag de plate amps retour gekregen en dat ziet er al een stuk beter uit. Net gemonteerd en alles werkt.

Blij dat ik dit toch heb laten doen.

Nogmaals dank Jos, O0

jossie

#1406
Power mode op 'Auto' zetten he...

Kun jij 'n schatting maken Ron hoeveel uren ze 'aan' hebben gestaan? Veel/weinig power doet er niet veel toe, de lijm bij de power mosfets blijft bv ok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

RonG

Quote from: jossie on March 14, 2020, 15:21:22
Power mode op 'Auto' zetten he...

Kun jij 'n schatting maken Ron hoeveel uren ze 'aan' hebben gestaan? Veel/weinig power doet er niet veel toe, de lijm bij de power mosfets blijft bv ok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Staan op "auto" idd

Moeilijk te schatten

Zal straks of morgen eens naar het aantal uren op de beamer kijken, zolang hebben ze iig meegespeeld, enkel is er een tijd geleden een nieuwe lamp in geplaatst, daar zat iets van 800 uur maar ik heb de beamer nu weer eerder dan de subs, lol.

RonG

Er staat nu 270 uur op,  ik schat dus een uur of 4 a 500, hebben ze gespeeld

jossie

Ik dacht dat je zei dat eentje jonger was?

Maar... weinig uren, voorspelt weinig goeds  :-X
Omni !

RonG

Quote from: jossie on March 16, 2020, 10:21:24
Ik dacht dat je zei dat eentje jonger was?

Maar... weinig uren, voorspelt weinig goeds  :-X

Ja klopt, een weekje of zo :)

RonG

Een spl-100 nieuw voor e 468,55 is dat te mooi om waar te zijn?

GPO

Quote from: RonG on April  5, 2020, 14:16:28
Een spl-100 nieuw voor e 468,55 is dat te mooi om waar te zijn?

eh nee niet echt, een spl-100 is de opvolger van de r-110sw, dus de 10 inch variant. Ik vind dus 468 euro een normale prijs, mss zelfs wel iets te duur als je kijkt waar de R-115sw voor over de toonbank ging... ::)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RonG

Hmm,

Ok, ben op zoek naar een kleinere sub voor in de woonkamer. Ik zie de SPl-100 toch her en der stukken duurder, ruim boven de E 600,-

Shadowfox

Quote from: RonG on April  5, 2020, 15:15:17
Hmm,

Ok, ben op zoek naar een kleinere sub voor in de woonkamer. Ik zie de SPl-100 toch her en der stukken duurder, ruim boven de E 600,-

Als je eventueel een koper zoekt voor de 115sw hou ik me aanbevolen

RonG

Quote from: Shadowfox on April  6, 2020, 17:22:41
Als je eventueel een koper zoekt voor de 115sw hou ik me aanbevolen

Helaas, die 115sw's staan in mijn HT en gaan niet weg. De sub die ik zoek, en inmiddels heb gevonden is voor in de woonkamer :)

H&C Hifi

Quote from: GPO on April  5, 2020, 14:43:24
eh nee niet echt, een spl-100 is de opvolger van de r-110sw, dus de 10 inch variant. Ik vind dus 468 euro een normale prijs, mss zelfs wel iets te duur als je kijkt waar de R-115sw voor over de toonbank ging... ::)

Tijden veranderen, de prijzen waar we destijds klipsch aan verkochten kunnen we nu bij lange na niet eens meer voor inkopen..
468,00 is wel een nette prijs hoor voor de SPL100, maar persoonlijk zou ik een Polk HTS12 kopen.. speelt net zo goed als een SPL120 en kost maar 400,00



RHK

Hallo, kijk al een tijdje op dit forum vanwege mijn HT belangstelling. Mooi forum! Zit al een aantal jaren op het Marantzforum vanwege m'n SR7008.
Verleden week begaf m'n Klipsch R-112SW subwoofer het en gaf geen geluid meer. Op advies van een medeforumlid van het Marantzforum, alhier kontakt gezocht met Jossie. Nadat hij wat foto's had bestudeerd van de componenten op de amp-plaat, was hij ervan overtuigd dat hij deze kon repareren. Amp opgestuurd en hij heeft de stand-by schakeling gerepareerd en de printplaat gereinigd. Amp weer retour gehad en gemonteerd op de sub, deze speelt weer prima! Jossie bedankt voor de snelle service!  ;D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575 *Klipsch RP-260F* Klipsch RP-504C * Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Hepta Expression* Antimode 8033 SII*
LG Oled 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected* Next box.

sonsan

Jossie rules!
Heeft mij ook al eens goed geholpen met het analyseren van een brom in mijn sub.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

H&C Hifi

#1419
edit

Achiel

Ben nu ook lid van dit clubje met de aanschaf van een paartje Conrwall III's, met nadruk op paartje.  :pompom:
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Lucky.L

Quote from: Achiel on February 19, 2021, 09:59:48
Ben nu ook lid van dit clubje met de aanschaf van een paartje Conrwall III's, met nadruk op paartje.  :pompom:
Dat zijn hele mooie.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

H&C Hifi

Quote from: Achiel on February 19, 2021, 09:59:48
Ben nu ook lid van dit clubje met de aanschaf van een paartje Conrwall III's, met nadruk op paartje.  :pompom:

Heel veel luisterplezier !!

kruzer

Ik lees weinig over de Forte IV op dit forum.  Onbekend = onbemind?  Of is er een andere reden?
De Heresy IV heb ik ook in mijn vizier, maar gezien mijn vrij grote luisterruimte twijfel ik nog.  Vraag me oprecht af of de hoorn niet te vermoeiend gaat werken bij langdurig luisteren.  Het is zeker fijn om "in" de muziek te zitten, maar wat bij slechte opnames, bij luidere of ruigere muziek, ... ?

Achiel

Hoe luider en ruiger hoe beter, het loopt absoluut nooit vol bij complexe muziek. Van harde gitaren tot hardstyle, het geeft geen krimp.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X