Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


flakkees

ik heb ze gehad ook zulke buren  :D geweldig  ;D ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RonG

Gezeik met de buren is geen enkele HT waard. Maar goed, laten we maar verder gaan over de Klipsch speakers :)

marco73

inderdaad zijn er nog meer die ervaringen of tips hebben over de rf7 3's
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer: Eversolo DMP-A6 Master Edition | Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

flakkees

Quote from: marco73 on February 10, 2020, 18:25:55
inderdaad zijn er nog meer die ervaringen of tips hebben over de rf7 3's
ik heb ze nog niet gehoord dus tot hier verwacht ik niet veel meer dan wat cosmetische veranderingen . ik kan er volledig naast zitten natuurlijk
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

rkwinkel

Ik heb begrepen dat de RF 7iii weer echt een stap vooruit is en beter is dan de voorgaande 7's.

flakkees

weer ? uit heel veel reacties maak ik toch op dat de 2 minder was dan de 1
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Lucky.L

Quote from: rkwinkel on February 11, 2020, 10:47:51
Ik heb begrepen dat de RF 7iii weer echt een stap vooruit is en beter is dan de voorgaande 7's.
Wordt dat niet altijd beweerd?
De 2 was al een stuk minder dynamisch dan de 1 , volgens gebruikers.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

fluissie

 Geen ervaring met de rf maar wel met de oude en nieuwe rp serie ...

Voor wat het waard is ; de nieuwe (huidige) rp serie is een stuk dynamischer , dit is wat me gelijk opviel

Aangezien de nieuwe rp en rf een beetje tegelijk uitkwam DENK ik dat de rf ook wat dynamischer is getuned

Wellicht kan Marcel ons hier meer over vertellen ?

marco73

nou ik heb ze nu 4 dagen dus ze moeten nog inspelen.
maar dit zijn tot nu toe de beste speakers die ik ooit gehad heb!!!
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer: Eversolo DMP-A6 Master Edition | Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

Logix

Vraag, als je puur en alleen voor HT speakers gaat en dus niet voor muziek/stereo is Klipsch dan zowiezo een goede keuze? Voor de mensen die ze aansturen met een Denon (deze zal de scherpe randje er ietwat afhalen) - is dit een mooie combinatie? Ik lees veel dat ze voor film uitermate geschikt zijn, echter, ik heb ze nog nooit mogen horen in een surround opstelling.

GPO

Quote from: logix on February 13, 2020, 21:40:38
Vraag, als je puur en alleen voor HT speakers gaat en dus niet voor muziek/stereo is Klipsch dan zowiezo een goede keuze? Voor de mensen die ze aansturen met een Denon (deze zal de scherpe randje er ietwat afhalen) - is dit een mooie combinatie? Ik lees veel dat ze voor film uitermate geschikt zijn, echter, ik heb ze nog nooit mogen horen in een surround opstelling.

Waarom zou het geen goede keuze zijn voor alleen HT? Ik gebruik mijn Klipsch speakers voor zowel HT als stereo en beide zijn ze prima in. Ik heb een Denon als aansturing. Scherpe randjes hebben ze niet, tenminste niet de RP serie die ik heb; ze klinken gewoon goed en laten het hoog goed horen zonder scherpte. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. En sommige mensen vinden iets al snel scherp en andere weer niet.

Weet niet of een Denon de scherpe randjes er vanaf haalt, aangezien in principe elke goede (surround) versterker een neutraal en recht verloop van 20 Hz - 20 kHz heeft, ook Denon. Het enige wat ik wel eens gezien heb in metingen van versterkers is dat bv Marantz receivers over het algemeen wat aflopen in het hoog. Dus als er al versterkers zijn die dat doen, dan eerder Marantz dan Denon. Volgens mij hebben ze dat bij Marantz expres gedaan om iets van karakter mee te geven. Verder is de voeding belangrijk, alhoewel Klipsch speakers wel heel gevoelig zijn en met weinig vermogen ook veel laten horen.

Van de oudere series weet ik het niet qua scherpte in het hoog trouwens, ik hoor daar wisselende verhalen over.

Maar ff weer met beide benen op de grond: de meeste mensen zijn al tevreden met alleen soundbarretje met slechte sub... kun je nagaan als je een full Klipsch surround met goede sub laat horen met HT.... nee Klipsch is prima voor HT... :) Belangrijk daarin is toch wel de center en de subwoofer. Gewoon voor de grootste center en voor die 15" sub gaan! bam!  :happy:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sjaak_Banaan

#1362
Weet je al waar je speakers komen te staan?

Wij hebben best wat Klipschen staan, maar ik zou niet nog eens big-ass Klipsch zuilen kopen en in de hoeken plaatsen zoals ik het nu heb, dan is plaatsing gewoon lastiger.
Het gros van het laag gaat toch naar de subwoofers, dus dan heb je weinig aan die grote gepoorte fronts.
Dan zou ik eerder investeren in meer subwoofers (2 of liever 4) en kleinere, misschien zelfs wel gesloten speakers om in te bouwen.

Je bent welkom om een keer te komen luisteren, wij hebben nog een oude serie die misschien ietswat scherp kan zijn, hoewel ik er weinig van merk i.c.m. Marantz, de nieuwe serie heeft dat i.i.g. niet, een maat van mij heeft die i.c.m. Denon, die zijn toch wel erg mooi. ;)

Dus, ja, Klipsch is wel vet, maar wel even goed nadenken welke je dan gaat kopen en waar je ze neerzet.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

negotiata

Haha,

Hangt er vanaf. Heb wel eens mee gemaakt vroeger om 03.00 in de morgen op dinsdag dat een paar gabbers in de flat waar ik toen woonde hun pa set op voluit zetten.

Ben toen uit bed gekomen en was inderdaad niet "vriendelijk". En dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Maar op een normaal tijdstip zou ik wel anders gereageerd hebben. Nu bijv afspraak met de buren bij overlast dat we elkaar ff appen. Heb daar nu in 2 jaar tijd 1 keer een appje gekregen toen de buurvrouw een migraine aanval had.
- To be or not to be, thats the question -

Logix

Dank alles, ik neem de Klipsch mee voor de toekomst. @Sjaak_Banaan, het moet een 7.1.4 opstelling gaan worden.

GOOS88

Quote from: flakkees on February 11, 2020, 11:17:39
weer ? uit heel veel reacties maak ik toch op dat de 2 minder was dan de 1

De MK1 heeft wat problemen/scherpte in het mid/hoog. Makkelijk te verhelpen met een kleine modificatie.

Blijft een smaak kwestie, de MK1 directer bovenin(ook na modificatie), de MK2 iets tammer. De MK1 krijgt meestal de voorkeur in HT setups.

Youthman van het klipsch forum heeft een paar leuke vergelijkings video's op YouTube geplaatst met o.a. een vergelijk van de RF7s onderling.

De RF83 is wat relax/terughoudend gevoiced, niet echt te vergelijken met de RF7 serie(niet zo zeer beter/slechter, maar anders..)

De RP serie heb ik ook gehad. Mooie speakers, wel heel anders gevoiced, meer nadruk in het laag ook, minder gedetailleerd.

De RF7 serie (ook de RB75's) gaan echter een stuk verder in het hoog, minder "vet" laag, wel strakker, met meer punch/slam

De RB75 vs de RB81 is ook een leuk vergelijk. Zien er nagenoeg hetzelfde uit. Maar de compressie driver in de RB75 speelt de titanium/alu Dome van de RB81 helemaal zoek.

De RF7 MK3 heb ik nog niet gehoord, staat nog op mijn to do list.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Shadowfox

Een svs pb12 nsd sledge of klipsch r-115sw...wat zou de betere zijn tussen die 2? 2e hands prijs zou denk ik vergelijkbaar zijn nietwaar?

GPO

Quote from: Shadowfox on February 26, 2020, 17:13:19
Een svs pb12 nsd sledge of klipsch r-115sw...wat zou de betere zijn tussen die 2? 2e hands prijs zou denk ik vergelijkbaar zijn nietwaar?
De Klipsch zeker weten. Ik heb de pb12 nsd ook gehad en die is wel goed maar kan niet tippen aan de slam en punch van een Klipsch r-115sw.

2e hands prijs is idd vergelijkbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Shadowfox

Enig dingetje waar ik een beetje van afschrik zijn de berichten over de plate aamp van de klipsch. Is het nou gegrond dat het een zwak element is of is het random en heb je pech zoals elke versterker kapot kan gaan? Dan lijkt me niet echt handig dat je dan zoiets 2ehands koopt wel?

RonG

Quote from: Shadowfox on February 26, 2020, 20:58:30
Enig dingetje waar ik een beetje van afschrik zijn de berichten over de plate aamp van de klipsch. Is het nou gegrond dat het een zwak element is of is het random en heb je pech zoals elke versterker kapot kan gaan? Dan lijkt me niet echt handig dat je dan zoiets 2ehands koopt wel?

Ik heb al enkele jaren twee stuks, nog geen problemen gekend, (knock on wood :))

fluissie

Quote from: Shadowfox on February 26, 2020, 20:58:30
Enig dingetje waar ik een beetje van afschrik zijn de berichten over de plate aamp van de klipsch. Is het nou gegrond dat het een zwak element is of is het random en heb je pech zoals elke versterker kapot kan gaan? Dan lijkt me niet echt handig dat je dan zoiets 2ehands koopt wel?

Zou daar niet van schrikken ....

Ook svs heeft veel falende sledge amps

Heb ook een Marantz 7 serie als is 2x stuk gehad

Je moet een beetje mazzel hebben 2e hands

darkrunner

De Slp-150 (opvolger van de SW-115) heeft dit probleem toch niet meer dacht ik ?

ppeter

Wij hebben een R-112SW en een geweldige subwoofer.
Hij staat op een tegelvloer en geeft soms wel wat trillingen door naar het (schuif) raam.
Wat is een mooie, eenvoudige en betaalbare manier om deze trillingen te dempen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

fluissie

Een auralex subdude eronder of svs soundpaths ....

angelo41

#1374
Quote from: ppeter on February 27, 2020, 21:50:39
Wij hebben een R-112SW en een geweldige subwoofer.
Hij staat op een tegelvloer en geeft soms wel wat trillingen door naar het (schuif) raam.
Wat is een mooie, eenvoudige en betaalbare manier om deze trillingen te dempen?
hier staat een r115sw op een tegelvloer met svs soundpaths onder. zoals fluissie aangaf. werkt top.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk