Klipsch subwoofers & speakers Topic

Started by negotiata, July 12, 2015, 14:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RonG


N1v3K


RonG

Ja, die had ik al gelezen voordat ik eentje kocht ;D, maar helaas geen foto's van de drivers of binnenwerk :(

morca

Quote from: RonG on August  4, 2015, 19:52:24
Ja, die had ik al gelezen voordat ik eentje kocht ;D, maar helaas geen foto's van de drivers of binnenwerk :(
Ik wil de driver wel eens van de andere kant zien,kijken wat voor formaat The Bass is.  ;)

RonG

Quote from: morca on August  4, 2015, 22:02:56
Ik wil de driver wel eens van de andere kant zien,kijken wat voor formaat The Bass is.  ;)

Exactly  ;D

GPO

Laatst op ebay werd er zo'n woofer los aangeboden. Daar stond een foto vd voorkant en de achterkant... de magneet was niet erg indrukwekkend hoor. Zeker als je de magneet vergelijkt met drivers van JL audio, SVS & BK.

Kan alleen het plaatje niet meer vinden...  :nopompom:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

N1v3K

Zoveel zal er ook niet nodig zijn om een lichtgewicht gesponnen koperen driver in beweging te krijgen... :)

H&C Hifi

Klipsch werkt nooit met grote/indrukwekkende magneten...

Groot ziet er indrukwekkend uit maar betekend vaak ook een lage gevoeligheid en dus veel vermogen nodig om dezelfde output te genereren.



jbtje56

Vandaar ook waarschijnlijk het relatief "lage" vermogen van 400 watt
Voor een 15 inch.

Maar idd grote magneten en zoveel honderden watts zeggen ook niet alles
Maw; me oude ultra met een supermagneet en 750watt continu ging echt
Niet zoveel luider als de r -115sw....sterker nog de klipsch komt heel aardig in
De buurt.
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

morca

De kwalitijd van het geleverde geluid is idd niet afhankelijk van het aantal watt,s van een driver,en de bijbehorende magneet ophanging en motor.
Een gepoorte sub leent zich ook goed voor een driver met wat minder grote motor/spoel en handelbare vermogen.
Omdat een gepoorte kist ook niet altijd zoveel vermogen nodig heeft om tot ze Xmax te komen, als de driver spoel eigenlijk aan kan.

Bij een gesloten model en klein model sub kan het vermogen en andere genoemde zaken wel veel uitmaken.
Omdat een kleine sub met een grote magneet,spoel en hoog vermogen vaak beter presteert in een kleine kist.

Leuk dat er weer eens een nieuw merk is naast SVS ,anders word het ook zo saai/eentonig  ;D

jbtje56

#110
Kijk, had niet gedacht dit gauw te zeggen van je maar dit
Hebbie donders goed samengevat....

Oftewel  ^^:thumbs-up:

Nou ben blij dat ik wat aan het "roeren" ben gegaan in het svs topic, was namelijk na heul veel subs oa svs aangenaam verrast door deze sub, en dit is ook wel wat "bevestigd" door
T enthousiasme hier nu over deze sub.
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

morca

Goed te horen dat de sub bij iedereen zo goed bevalt  :music:
Gaan ze goeie zaken mee doen.

Ach ik schrijf ook niet meer op als wat ik van iemand anders gelezen of geleerd heb.
Wat ik ervan onthouden heb iig  ;D
Thanks !! :thumbs-up:

Mariusz

Heb gisteravond ook een R115SW bij Marcel besteld, ben erg benieuwd!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Richard70…

Quote from: Mariusz on August  6, 2015, 09:16:35
Heb gisteravond ook een R115SW bij Marcel besteld, ben erg benieuwd!

Je gaat er geen spijt van krijgen. Denk zo onderhand dat Marcel de grootste afnemer van 115 is ;D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RonG

Quote from: rdebruin on August  6, 2015, 09:21:33
Je gaat er geen spijt van krijgen. Denk zo onderhand dat Marcel de grootste afnemer van 115 is ;D

Toen ik gisteren mijn 2de ophaalde stond(en) er nog wat volgens mij om opgehaald te worden :D

Mariusz

 Als het goed is wordt hij maandag bezorgd ^^. Zal uiteraard mijn ervaringen delen!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

RonG

Quote from: morca on August  4, 2015, 22:02:56
Ik wil de driver wel eens van de andere kant zien,kijken wat voor formaat The Bass is.  ;)

Gevonden. De lab 12 zag er van achter indrukwekkender uit :D
http://www.ebay.com/itm/Klipsch-R-115SW-Reference-15-Subwoofer-Speaker-/171772411199?nma=true&si=NjJRre1KhR22tZck9JQPGXgEgGI%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557







jbtje56

nou dat gaat nogal....

denk dat als je hem vanaf de zijkant ziet het wel meevalt en is ie zo klein nog niet.

maar heb wel eens indrukwekkender 15 inchen gehad (in me auto 2x 15 inch rockford fosgate punch powers ,
toen de zwaarste te krijgen  :headbanging: :headbanging: :headbanging:)
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling


RonG

Quote from: morca on August  7, 2015, 17:43:25
Heb je ze al samen aangehad ? en liggen je pannen nog op het dak  :clapping:

Yep, en ik ben uiterst tevreden, man o man. Idd dat begin van Edge of Tomorrow, wat een druk :D, nee gewoon super ;D. Ook met muziek, m.n concerten Klinkt het gewoon erg goed.

De upgrade heeft zich iig geloond :)


Mariusz

Zonet de klipsch aangesloten en de boel ingeregeld. Op hoog volume U 571 en master and commander levert een zinderend laag op. Heel veel druk op een gecontroleerde manier! Diepgang is iets minder dan mijn vorige sub, de magnat quantum 932a, maar ruimschoots in het voelbare bereik. Die vorige sub rammelde de bank zowat uit elkaar, maar de klipsch is meer hard in je maag. Gelukkig past de klipsch wel goed bij de focals qua uiterlijk en is hij een stuk minder zwaar. Kijk je naar prijs kwaliteit is dit echt ontzettend goed wat klipsch biedt. Eerste indruk is dus super!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

clockwork

Heeft iemand toevallig ervaring met de WA-2 wireless kit in combinatie met de R serie subwoofer ?

Dat lijkt me op zich voor 120 euro een mooie oplossing.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

GPO

Quote from: Mariusz on August 10, 2015, 20:16:26
Zonet de klipsch aangesloten en de boel ingeregeld. Op hoog volume U 571 en master and commander levert een zinderend laag op. Heel veel druk op een gecontroleerde manier! Diepgang is iets minder dan mijn vorige sub, de magnat quantum 932a, maar ruimschoots in het voelbare bereik. Die vorige sub rammelde de bank zowat uit elkaar, maar de klipsch is meer hard in je maag. Gelukkig past de klipsch wel goed bij de focals qua uiterlijk en is hij een stuk minder zwaar. Kijk je naar prijs kwaliteit is dit echt ontzettend goed wat klipsch biedt. Eerste indruk is dus super!

Goed om te horen dat ie bevalt, alleen geloof ik niet dat je magnat dieper ging.... mss volgens de specs, maar die worden door magnat altijd zwaar overdreven. Ik denk dat je gewoon een 30 hz bult hoorde/voelde met de magnat waar de Klipsch gewoon recht strak diep tot onder de 20 hz gaat hoor.

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS