offset ondertiteling

Started by Sullivan, March 8, 2004, 17:45:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sullivan

Hi,

Waarom zit er geen offset instelling op dvd spelers om je ondertiteling een x aantal posities hoger of lager te zetten? Dit lijkt me een heel eenvoudige feature en heel handig. Als je namelijk projecteerd en een masking gebruikt, wil je niet dat 1 regel in het zwart komt en dus buiten je scherm valt. En op mijn TV zou ik wel willen dat de ondertiteling juist in het zwarte valt.

Zijn er DVD spelers die deze mogelijkheden hebben?

mvg,
Frank

PS. Volgens mij had ik er al eens een topic over gestart, maar kan hem niet meer vinden.

Oracle

Van wat ik begrepen heb, is de positie van de subs op de dvd zelf vastgelegd. Van SirRound hoorde ik echter, dat ze bij TheaterTek aan het onderzoeken waren of er toch niet een mogelijkheid hiertoe is.

Er zijn bij mijn weten geen 'normale' spelers die deze mogelijkheid bieden..

Ik zou het ook graag willen, in ieder geval!

Groet,
Mark

Sullivan

Quote from: Mark Lemmens on March  8, 2004, 20:08:06
Van wat ik begrepen heb, is de positie van de subs op de dvd zelf vastgelegd. Van SirRound hoorde ik echter, dat ze bij TheaterTek aan het onderzoeken waren of er toch niet een mogelijkheid hiertoe is.

Dat klopt! De subs en posities zijn vast gelegd op de dvd. Vandaar ook de offset. Het zou dus mooi zijn als je kan zeggen alle subs 20 pixels hoger dan de positie zoals op de DVD is vastgelegd.

mvg,
Frank