Kleine greep uit mijn vintage collectie! Reparaties/video's/tips

Started by vintage87, July 10, 2015, 13:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vintage87

Quote from: patsijb on October 27, 2015, 11:15:55
zie mooi spul voorbij komen op het net maar gelukkig ben ik dan wijs om t niet allemaal te kopen
ik hou t gewoon bij mijn set..
hoewel vele oudere apparaten betere looks hebben dan de moderne..

Veel is gekregen spul, dus dat scheelt aanzienlijk in aanschafprijs :). Verder is er veel uit de collectie van mijn vader tussen (waaronder t vissenoogje en de tape decks). Het liefst zou ik een luisterhoekje creëren maar dat is qua ruimte etc lastig te doen. Dus echt experimenteren is lastig.
Love vintage audio

vintage87

Hallo allemaal,

A.s vrijdag zal ik mijn collectie verder uitbreiden (in 1 koop)

Onkyo tx-ds575x (5x100w @ 8ohm)

Technics sl-pg370a CD speler


Sony TA-F200 versterker


Complete JBL 5.1 set (actieve sub)
Love vintage audio

vintage87

De spulletjes zijn binnen. De satteliet speakers staan nu te spelen samen met mijn Fisher amp (CA-7000). erg aanwezig midden en lage tonen. Loudness uit lost dat aardig op. Klinkt best aardig!







De Onkyo komt beneden in de kamer ipv mijn Denon 1708. Eens kijken wat dat doet.
De subwoofer bijbehorend bij de sattelieten en center komt langs mijn Jamo S606 te spelen.
De Sony versterker is voor in de garage (samen met mijn 22AH186 tuner en Philips 9434 speakers)
Love vintage audio

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vintage87

Quote from: Maikel_audionerd on November 14, 2015, 15:09:26
Leuke 'vangst'  :thumbs-up:

Dank je! heb de Okiyo nu spelend in de woonkamer samen met de sub (JBL SCS175 sub). Bevalt me tot nu toe wel. Alleen nog even aftasten rondom het afstellen van de sub.
Love vintage audio

Sirius666

Quote from: vintage87 on November 14, 2015, 18:09:59
Dank je! heb de Okiyo nu spelend in de woonkamer samen met de sub (JBL SCS175 sub). Bevalt me tot nu toe wel. Alleen nog even aftasten rondom het afstellen van de sub.

Foto!


Sirius666

Van de achterkant i.v.m. afstellen ;) Mocht je er niet uitkomen natuurlijk :)

vintage87

Quote from: Sirius666 on November 18, 2015, 08:46:57
Van de achterkant i.v.m. afstellen ;) Mocht je er niet uitkomen natuurlijk :)

O zo. Ik heb 2x tulp in
1x volume (half open nu)
1x cross over 10-140hz. Deze staat nu rond de 80-100.front speakers op Large.
Love vintage audio

Sirius666


vintage87

Quote from: Sirius666 on November 18, 2015, 09:45:14
Hoe vind je het nu klinken?

Vrij aardig. In het begin last gehad van een brommende sub. Ongeaard. Wat gelezen en werdt getipt dat hij op een apart stopcontact moest. En anders eventueel stekker omdraaien. Ivm fase ofzo. Had toen bij bromde de crossover volop staan. Dit schijnt te moeten ivm dat de receiver op Large staat.
Love vintage audio

vintage87

Van de week mijn laatste aanwinst opgehaald.
Yamaha P2700 Power Amp:





Moet nog even nagekeken en getest worden. Is werkend weggezet..dus ben benieuwd.
Love vintage audio

vintage87

Werkt goed! inmiddels een mini mengpaneeltje ervoor gehangen aangezien het ingaande signaal te zwak is (aangezien het pro-audio apparatuur is). Inmiddels ook 2 speakers erbij dus mijn setje is zover compleet!

Yamaha P2700 amp
JBL PowerSound M330

Love vintage audio