ITC lanceert eigen speakerlijn foto's nu aanwezig....

Started by J.A.F._Doorhof, March 8, 2004, 17:15:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Wat dacht je van de naam "HouseShaker 1" ;D  dat soort namen spreken het jonge grut meestal wel aan.

Overigens niet als set 5 dezelfde speakers (of minimaal fronts en rears gelijk) gekozen, daar was iedereen toch zo'n voorstander van?
Nu heb je al 3 typen speakers door elkaar is toch minder homogeen geluid, zou je zeggen.

Is trouwens die rear incl standaard of met je die los kopen?

Zien er trouwens erg mooi uit. Zijn die fronts echt zo groot als ze op de foto lijken 1.2m ofzo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Vincent

Als kje 5 grote zou nemen spreekt het het grote publiek niet meer aan dus niet erg commercieel dus dat is de reden denk ik...

Grtz

Vincent

SiR-ROUND


Vincent


SiR-ROUND


Johan Van Gompel

Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Methos vindt ik zeker mooi klinken trouwens.

Waarom geen 5 gelijken ?
Dat is mogelijk natuurlijk maar om het inderdaad commercieel voor mensen aantrekkelijk te maken kiezen we eerst voor deze set aanpak.

Nogmaals mischien ten overvloede onze high-end lijn blijven de oktaven en Bazuinen dit is gewoon voor het geld fantastisch spul maar je kunt niet hetzelfde verwachten als de andere lijnen (kosten ook 2x zo veel).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Ik heb de set gisteren gezien, ziet er heel erg mooi uit. Qua design zekers..heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren. Daar ontbrak de tijd voor..

"Always a little further"

Martin_M

Ik ga tussen de middag even bij Frank langs. Zal ik  de set meteen even beluisteren.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Del member

Quote from: hans. on March  9, 2004, 19:18:37
ff offtopic maar waar zijn de reaktie's van vanmorgen ???
voor ik naar werk ging was er een discussie gaande en ik dacht nou dat lees ik vanavond wel even ::)
was het zo erg?
verder vind ik dit mooie speakers hoor vooral die rode kleur.


Er was inderdaad wel wat discussie waarom ze nogal op B&W trekken en tegelijkertijd Frank een zekere afkeer dikwijls geuit heeft voor B&W. Deze discussie is ondertussen opgekuist door een van de mods, ga in de toekomst geen posts meer zetten die de potentie hebben  de censuurmolen niet te overleven.

Vincent

Idd dat is dan maar beter oook want het leid alleen maar tot ergenis...

Grtz

Vincent

Ettepet

Leuke speakers, ben op termijn geïnteresseerd in een upgrade van mijn huidige JBL's. :)

Frank, wat is de minimum impedantie? (niet iedere versterker trekt laagohmige speakers)  En qua geluid, in wat voor een hoek zou je ze indelen?  Warm, neutraal, helder?

J.A.F._Doorhof

Geluid is duidelijk richting B&W alleen wat krachtiger in het laag maar dat kan ZEER goed door de ruimte komen waar ze staan, al onze ruimtes hebben een acoustische behandeling.

Ik wil nog wel één ding kwijt over mijn afkeer van B&W, dat is echt pure onzin.
Ik heb wel regelmatig aangegeven dat B&W mijn geluid niet is, net als bv Mercedes niet mijn auto is.
Voor het geld levert B&W gewoon een goed product, alleen met een klank die het vooral bij de massa ENORM goed doet, zelf hou ik meer van verfijning en lucht tussen de noten vooral in het ECHTE gedefineerde laag vindt ik B&W wat te kort schieten.

Deze speakers zijn er met een bepaald doel, en dat is de grote massa bereiken en deze volledig tevreden te stellen met een fantastisch maar betaalbaar product, in DIE vorm sta ik 100% achter deze speakers, PERSOONLIJK is het MIJN geluid niet, maar ik kan er wel enorm van genieten in de demoruimte (wat ik met B&W ook altijd doe), voor mezelf wil ik alleen iets wat voor MIJ volwassener klinkt en dat heb IK gevonden in de Bazuinen en Oktaven, iemand anders in de Martin Logans, Watt Puppy's, Keff etc. etc. En weer andere in de Nautilussen van B&W.

Over smaak valt niet te twisten, over marketing wel, en dit is marketing technisch een goede stap waar we HELEBOEL mensen gelukkig mee kunnen maken (en sommige dealers minder ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@ettepet.
Ohmage van de speakers is allemaal nog niet bekend, de specssheets zijn kwijt geraakt in transport we hebben nieuwe opgevraagt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#64
Dit is trouwens een foto van de subwoofer die we hoogstwaarschijnlijk erbij gaan leveren.
Naast de zeer grote broer van onze nieuwe speakers, hiervan is een testset in Nederland maar die zullen we waarschijnlijk niet gaan voeren ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

#65
Ik heb er net even kort van mogen genieten in stereo.

Ze stonden aangesloten aan de Marantz in de 'kleine' demo-ruimte.
Gelijk viel het me op dat de speakers erg solide zijn gebouwd (ook best zwaar wel) en de afwerking is gewoon top. De tweeters lijken in het echt minder 'plastic-achtig' als op de foto's.

Over het geluid kan ik vrij kort zijn. Het doet meteen denken aan een ander merk waar de speakers (en drivers) meteen aan doen denken :P. Alleen lijkt het geluid mij iets krachter toe. Met gemak werd het één en ander gespeeld op best een aardig volume. Maar dit kan ook best aan de ruimte bij Frank liggen.

Ik vergelijk ze natuurlijk met speakers in dezelfde prijsklasse en weet zeker dat ze met (veel) duurdere meekunnen. Ik zou ze best eens willen horen in een A-B bij iemand thuis die B&W's (nee niet de duurste Nautilussen) heeft staan.
Persoonlijk houdt ik zelf van een wat opener mid, maar aangezien B&W veel aanhangers kent zullen velen dit geluid kunnen waarderen.

Ik hoop echter niet dat ze door anderen worden gezien als 'maar een B&W clone' en daardoor misschien niet tot aanschaf over gaan. Voor het geld kan je met deze speakers gewoon een hele mooie set in huis halen en er veel plezier aan hebben.

Martin

ps. Ik ze net de post van Frank hierboven. We hadden dus dezelfde gedachte over het laag i.v.m. B&W ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Die grote broer is een flinke jongen... Daar lijkt die subwoofer maar een kleine bij...

Groet Bjorn

patrick_vdb

Hi,

Die grote broer is idd een ferme knaap, gewoon importeren die hap ;D 8)

Mvrg

Patrick

J.A.F._Doorhof

Om de grote kun je je armen niet heenslaan, dat is echt extreem, jammer genoeg ook veel te duur ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Hi,

Als het verhaaltje van Martin klopt dan zal er best wel een markt zijn voor het grote broertje, vooral als het prijs-technisch ook erg ok is ;)

Mvrg

Patrick

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 10, 2004, 15:10:08
Om de grote kun je je armen niet heenslaan, dat is echt extreem, jammer genoeg ook veel te duur ;D.

MvrGr.
Frank

Frank,

Wat je doet is niet echt verschillende wat Swanspeaker met hun Diva gedaan heeft : een B&W lookalike voor minder geld. Dat idee daar heb ik op zich geen probleem mee. Niet dat het voor B&W iets zal veranderen, zie zien daar geen concurrentie in en wellicht zal de prijs van een echte B&W daar nooit door veranderen.

Vond het alleen vreemd dat je zoiets wou gaan voeren gezien je een paar keer state dat B&W niet jouw smaak was.

Nu ja, dat heb je dus met je vorige post genuanceerd. Enig idee wat deze grote jongen gaat kosten ?

Fred.

marz01

staan ergens de specs op een site genoemd?
afmetingen ben ik wel benieuwd naar en loopt de speaker naar achteren smaller af?
zoals bv de kef q-serie of de reference-serie



pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Melvin

Is de onderste foto niet van die Rocket speakers ?

En ik vind Frank zn speakers ook best wel op de B&W's lijken, maar de afwerking is dan weer net niet geslaagd helaas, veel te hoekkig allemaal.

Del member


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview