ITC lanceert eigen speakerlijn foto's nu aanwezig....

Started by J.A.F._Doorhof, March 8, 2004, 17:15:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vandaag zijn de eerste samples van onze eigen speakerlijn binnen gekomen.
Na een vlotte luistertest is besloten de units op te gaan nemen in ons assortiment, op dit moment staan de speakers in de studio voor een fotoshoot die ik vanavond zal gaan doen, dus hou deze space in de gaten voor meer.....

Wat ik al kan vertellen is dat het een zeer mooie set is voor zeer weinig geld. :D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


Sullivan

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2004, 17:15:37
Na een vlotte luistertest is besloten de units op te gaan nemen in ons assortiment...

Hier snap ik niets van...

mvg,
Frank

Spacebass

QuoteHier snap ik niets van...
Alvoorens je ergens als bedrijf je signature op zet wil je wel dat het goed is....toch?

Ik neem aan dat Frank ze niet zelf gemaakt heeft...maar wie weet vergis ik mij gigantisch  :D

J.A.F._Doorhof

Ze worden in het buitenland gemaakt en we kunnen de hele lijn naar onze eigen wens customizen.
Ik heb een vlotte luistertest gedaan om zeker te weten dat het geen inferieure rommel is, maar dit klinkt echt zeer lekker en goed, vandaar dat ik eerder nog niets door heb laten lekken.

Had het niets geweest hadden ze linea recta verdwenen en had ik nooit wat gepost.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: Spacebass on March  8, 2004, 17:52:54
Alvoorens je ergens als bedrijf je signature op zet wil je wel dat het goed is....toch?
:P

Dat bedoel ik JUIST. Je wil toch niet even snel luisteren, oh dat klinkt wel aardig, doe maar in het assortiment. ITC lijkt me juist een bedrijf die achter haar spullen staat...

Mijn eigen ervaring is dat je niet in een korte tijd speakers kan beoordelen.

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2004, 17:55:49
Ze worden in het buitenland gemaakt en we kunnen de hele lijn naar onze eigen wens customizen.

Ok, dit verklaart het iets meer. Ik ben benieuwd.

mvg,
Frank


J.A.F._Doorhof

Frank je hebt helemaal gelijk.
Maar ik ken de fabrikant van de speakers via via zeer goed, ik weet dat ze daar fantastische dingen maken die gewoon zeer goede bang for the buck geven.

De speakers moeten nog inspelen maar speelde nu al mee met onze Bazuinen, de Bazuinen geven meer openheid en neutraliteit maar het eerste geluid doet me direct denken aan de betere B&W's.

Voor een ECHTE goede conclusie moet ik zeker goed gaan luisteren maar als ik je vertel dat het COMPLETE set van 2 fronts, een center en 2 surrounds rond de € 1500,00 - € 1900,00 gaan kosten in Nederland dan snap je mischien dat ik na ongeveer 20 minuten luisteren al zeker weet dat ik ze opneem in ons assortiment, daar is geen twijfel over mogelijk, trust me.

Als ze € 2200,00 per stel zouden kosten zou ik eerst een goede week gaan luisteren, dit is echt bedoelt als budget range en alternatief van onze Oktaven, en voor dat geld is het gewoon na een half uurtje luisteren al duidelijk dit is value for money.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

dus dit heeft niets te maken met de speakers die jullie al verkochten ???(ben ff de naam kwijt)

J.A.F._Doorhof

Totaal niet.
De Oktaven en de Bazuinen blijven onze absolute referentie lijn.
Veel mensen willen echter een goede kwaliteit voor een wat lager budget en toch ook echt een goede sound bezitten, daar zijn deze speakers perfect voor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#10
De beloofde foto's.
Ze zijn even snel gemaakt dus geen opmerkingen aub ;D.









MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Kan me nog herinneren dat je een paar maanden geleden iets vertelde over een BW7xx copy. Nu zie ik wat je bedoeld  ;D

Klinken ze ook zo goed?


J.A.F._Doorhof

Mag ik me niet over uitlaten omdat ik ze nog maar een half uurtje gehoord heb en net even een uurtje maar ze hebben zeer zeker een bepaalde klank ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrBoom

Wow, talk about Nautilus rip-off !! ;D
Zelfs Kevlar woofers met een oversized dustcap.
Ziet er wel mooi uit voor de rest, enkel de tweetercontstructie spreekt me wat minder aan, ziet er wat raar uit :)
Voor de rest is het wel vrij goedkoop eigenlijk, goeie 2000 euro voor een hele set.
Daar kan je niet erg voor gefopt zijn volgens mij.

Hebben deze dingen nog een naam ook of mogen we die nog niet weten ? ::)

blue-eyes

Ze ogen iig erg mooi Frank, als ze ook nog zo klinken voor die prijs..... Toppertje dan denk ik! Benieuwd wie de eerste koopt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred

mooi design hoor. Worden ze ook in zwart leverbaar? En bijpassende sub?

J.A.F._Doorhof

Bijpassende sub mag geen probleem zijn, die worden ook daar gemaakt voor oa Earthquake ;D.
Kleuren zijn HELEMAAL geen probleem, we willen starten met deze kleur (B&W rood) en zwart.

Ik denk als je ze gehoord hebt dat je echt een conclusie kan trekken wat me nu opvalt is de enorme basweergave waar ik echt een beetje van ben geschrokken, ze kunnen in dat departement mee komen met onze Bazuinen hoewel die nog net iets losser en strakker klinken maar goed die kosten per stel meer dan hier de hele combi.

We willen gewoon iets op de markt zetten voor de HT beginnen/gevorderde die een hele set wil hebben die er goed uitziet, goed klinkt maar geen arm en een been kost.

Wat ik me nu zo inschat is dat gelukt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Het zou ook nog een sony rip off kunnen zijn ;)

Niet echt mijn smaak qua uiterlijk maar als ze goed klinken dan valt het best wel mee denk ik..

Maar bijvoorbeeld een steje Tannoy DC2 DC1 en DC Heb je ook voor rond die prijs hoe presteert het in verhouding tot die? Ik weet niet of je die speakers kent?

Mvg

Vincent

J.A.F._Doorhof

Vincent, kom een keer luisteren zou ik zeggen.
Ik heb geen idee hoe deze speakers zich houden tot wat dan ook, ze moeten nog ingespeelt worden en goed opgestelt, wat ik wel al gehoord en gezien heb is dat het gewoon zeer goed voor het geld is, de uiteindelijke ECHTE klank zal zich de komende dagen pas gaan openbaren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Ok als ik zou komen luisteren ga ik toch denk ik eerder voor de bazuinen of octaaf?

Wil namelijk ech teen stap vooruit gaan met mijn volgende speakerkeuze. Heb er een aantal op mijn lijstje staan Waaronder de Piega P4XL. Tannoy TD8  Nautilus serie heeft niet echt mijn interesse...

Misschien in de toekomst een keer komen luisteren naar jullie speakers... Duurt nog wel even voordat ik dit bij mekaar heb gespaard.. (weer een jaartje geen vakantie ;) )

Grtz

Vincent

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent


J.A.F._Doorhof

Daar ben ik gewoon erg zeker van, en dan hoef ik niet te denken ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Haha ok dan i kzal de speaker zeker in mijn achterhoofd houden..

Grtz

vincent

Yanmik

 ???
Waarom doet ub4b nu ineens zo moeilijk omdat Frank een nieuwe speakerlijn introduceert?
OK, het uiterlijk en kleur is vergelijkbaar met B&W ... en dan ?
Deze speakers zien er heel mooi uit en ze zullen wellicht ook heel goed klinken, anders zou Frank ze zelfs niet gaan verkopen.
Waar zit het probleem van ub4b nu eigenlijk?
Jaloersheid? Zomaar iets posten omdat ie anders niks te doen had?
Van mijn kant uit: proficiat Frank en veel succes met deze speakerlijn!
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview