ITC lanceert eigen speakerlijn foto's nu aanwezig....

Started by J.A.F._Doorhof, March 8, 2004, 17:15:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#75
De afwerking loopt rond toe naar achteren, op zich erg mooi als je ze live ziet.

Heb wat info van de fabriek gekregen, dat post ik er nu bij.

MvrGr.
Frank

T is van de mains
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#76
En de 2 kleuren en de andere specs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Voor de grote speakers praten we over bedragen OVER de € 10.000,00.
Het klinkt dan ook wel intressant ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Dure speakertjes die grote ;D
Trouwens: worden alle speakers op die manier neergezet in zo'n ruimte als men de specs gaat bepalen? Vond het wel een extreme en gave foto :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

De foto is gemaakt in de fabriek waar de speakers weg komen.
Elke unit wordt gematched per speaker paar, tevens worden ze eerst met de oren getest en daarna met een meter/computer.

Als de speakers gebouwd zijn worden ze in de dode kamer volledig gemeten en bekeken of ze aan de eisen voldoen, erg veel stappen om eerlijk te zijn ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

#81
Ik kreeg bij het zien van de foto met de dode kamer spontaan last van mijn hoofd en/of oren. Dat was niet prettig vertoeven in die ruimte. Dat was overigens bij Speakerland in Oss.

Heb je ook andere foto's van de kleursamples Frank? Komt niet echt goed over zo, iig niet hier op mijn scherm. Zwart lijkt wel blauw bijv.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

marz01

model T=
--speaker als op pagina 1 met 4 drivers?

--of als foto op pagina 6 waarop een speaker te zien in een testruimte met 3 drivers?


linkje naar website?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

J.A.F._Doorhof

Model T zijn onze speakers, de foto van de test kamer heeft daar niets mee te maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ettepet

Quote from: Blue-Eyes on March 10, 2004, 20:22:12Heb je ook andere foto's van de kleursamples Frank? Komt niet echt goed over zo, iig niet hier op mijn scherm. Zwart lijkt wel blauw bijv.
Ga je je TiK's nu alweer verkopen??

(of zoek je degelijke achterspeakers ;))

jaco

Ze moeten nog wel leren de specs goed te vertalen naar het Engels toe.
Zo lees ik voor de center een crossover freuqentie van 1.5 Hz ??? Zal wel een K voor de Hz missen...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sullivan

Quote from: jaco on March 11, 2004, 07:16:37
Ze moeten nog wel leren de specs goed te vertalen naar het Engels toe.
Zo lees ik voor de center een crossover freuqentie van 1.5 Hz ??? Zal wel een K voor de Hz missen...

Jaco

Of eindelijk een center die een beetje laag door gaat. :D

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb ze vanmorgen gezien en gehoord. Ze zien er prachtig uit. Zeer goed afgewerkt. De klank is wat moeilijker, ik kan slecht vergelijken, dat wil nu eenmaal niet zo goed bij mij.
Om toch mijn indruk te geven: Iets te nadrukkelijke bas. Er is best wel veel bas, maar net of er op een bepaalde frequentie iets te veel is, kan ook met de luisterruimte te maken hebben. Mid en hoog leek wel  redelijk in balans. Heb echter alleen stukje live opname Queen en disney dinosaurs gezien, te kort voor echte indruk.

Maar afwerking en looks is niets mis mee, voor klank zal ik nog vaker moeten luisteren, en ook naar muziek die ik beter ken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

#89
Jaco,

Je hebt wel gelijk. De bas vond ik wel te vergelijken met de manier hoe bijv. de B&W N804 het doet (die ken ik toevallig).
Het lijkt wel of er een punch zit in mid-laag en het laag zelf aardig snel afvalt. Door de punch krijg je niet het gevoel iets te missen behalve als je een diepere bass gewend bent.
In de ruimte bij Frank vond ik de bas opzich wel iets strakker klinken maar zoals eerder gezegt kan dit ook best aan die ruimte liggen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Ettepet on March 10, 2004, 22:30:34
Ga je je TiK's nu alweer verkopen??

(of zoek je degelijke achterspeakers ;))

Ik heb hele degelijke achterspeakers ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Throwratio

Frank, een leuke stap die jullie nu zetten!

het is een wat lastige discussie als het over de kwaliteit gaat die je gaat verkopen. In feite streef jij altijd naar het maximale beeld en geluid. De luisprekerlijn die je nu gaat voeren, zijn natuurlijk geen Utopias; maar dat wil niet zeggen dat jij van je geloof gevallen bent!

Ik heb zelf de MC-systems M3 speakers (NET een review op HIFI.nl) en op mijn werk heb ik het kleine broertje daarvan staan. Door het lezen van die review terwijl ik luisterde naar die kleinere speakers, bedacht ik me dat vrijwel alle speakerfabrikanten verschillende lijnen hebben, waar ze ook achter staan, terwijl ze weten dat het niet hun Reference is. Ze maken dus bewust een speaker die goed is, terwijl ze weten dat ze ook beter kunnen!

Er zijn een paar markten:
* 100 euro is al te veel; dus zet maar wat neer.
* ik wil wel goed geluid, maar het mag er best duurder uitzien
* ik wil de top, zelfs als het er lelijk uitziet.

(en hier zullen nog veel types tussen passen.. :) )

veel succes! (zeker ook met de naam; die's erg belangrijk!)


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ettepet

Nog kans op KEF Reference klonen in de nabije toekomst?  De 203 misschien?  ;D

ps: Waarom hebben al die betere speakers toch zo'n grillig impedantieverloop?  Ze dwingen je om een dure power versterker te kopen. Marketing-technisch slim natuurlijk... ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Ettepet on March 13, 2004, 15:32:08
Nog kans op KEF Reference klonen in de nabije toekomst?  De 203 misschien?  ;D
Moeilijk te maken driver units, en misschien wel met patenten (alhoewel er meerdere merken zijn met coaxiale chassis: Cabasse, Tannoy onder andere)

Echte 203's klinken geweldig (als je van de sound houdt althans)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Even om trouwens wat olie op het vuur te gooien, wie zegt niet dat B&W een cloon is van deze speakers.
Naar ik begrepen heb maakt deze fabriek al ZEER lang speakers en verkoopt deze units aan grote producenten wereldwijd.

Zie het als Vifa en Scanspeak deze maken units die door SOMMIGE speakerfabrikanten worden verkocht als HUN ontwerp.

Ik ken maar weinig bedrijven tegenwoordig die echt elk onderdeel zelf maken en verkopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Ik denk het niet Frank maar he tzou kunnen :D

Ff wachten op ub4b zijn reactie 8)  ;D

patrick_vdb

Hi,

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2004, 11:30:09Even om trouwens wat olie op het vuur te gooien

Ik zal er maar geen water op gooien want dan laait de boel pas echt goed op, een vuurdeken dan maar ;D

B&W fabriceert nog bijna alles in-huis, en dat is geen mythe ;)

Mvrg

Patrick

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview