Roberto's Livingroom Cinema

Started by Crownfire, July 9, 2015, 08:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Na jaren van meekijken en adviezen vragen lijkt het me leuk om de geïnteresseerden mee te nemen naar mijn HT in mijn nieuwe huiskamer. We hebben gisteren de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Gewoon een leuke ruime eenvoudige rijtjeswoning :).
Sinds een jaar of 10 geleden is het gaan kriebelen bij mij. Ik wilde wat anders dan de standaard Surround setjes. Ik wilde serieuze speakers. Mijn toenmalige vriendin vond dit absoluut geen goed plan. Na een tijdje was de relatie over, niet vanwege de speakers hoor ;). Maar toen zag ik mijn kans schoon en heb mijn startset aangeschaft. Deze bestond uit een eenvoudige Hitachi Beamer (het badmanmodel noemden ze het ook toen), een 120 euro kostend scherm en 2 focal 826v aangevuld met Focal Sibs en cube. Deze werden aangestuurd door een Denon receiver (modelnummer weet ik helaas niet meer) en Denon 3313UD DVD speler. Dit had ik allemaal in een Aldenkamp meubel geplaatst en gewoon lekker genieten. Zeker voor het allereerste spul vond ik het prima.
Na een tijdje ben ik verhuist naar een appartement en heb ik daar op termijn een en ander vervangen. Mijn inmiddels nieuwe vriendin vind de set minder leuk, maar ja, die moet ze er helaas maar bij nemen. Ik heb de Receiever en DVD speler vervangen voor de Denon X4000 en de Denon UD3313 Blurray speler. Dit vooral omdat ik helemaal gek werd van de switch die half werkte en ik inmiddels was aangestoken door het welbekende upgradevirus wat hier rondzwerft. Ook de sub is inmiddels vervangen voor een SVS, eerst had ik een SVS PB 12 besteld, maar dit heeft voor een flinke ruzie gezorgd. Hij was te groot haha. Uiteindelijk in overleg de SVS SB 12 besteld. En dat was voor mijn net zo genieten. Daarnaast had ik ook een center speaker besteld van Focal, de Focal 800CCv. Dit bracht net dat extras wat ik nog miste.
Ook inmiddels een NAS, Dune HD base 3d, Ps4 en een nieuwe projector aangeschaft in de loop der tijd, namelijk een Epson EH-TW8100. Wat een geweldig apparaat. Voor mij meer dan genoeg voorlopig. Nu maar even afwachten hoe de 4K zich verder gaat ontwikkelen. Ook de televisie is vervangen en als laatste heb ik een Logitech Harmony Ultimate besteld. Wat een uitvinding is dat. Als alles werkt, ja je moet er wel wat moeite voor doen, dan is het echt super.

En nu is het tijd voor de volgende stap, ik loop al jaren te broeden op het plan om alles zoveel mogelijk netjes weg te werken in de woonkamer. Een aparte kamer willen we niet. Dus in de woonkamer alles zo netjes mogelijk wegwerken. Ik stop een foto bij zoals de situatie nu is en laat af en toe wat updates zien hoe alles wordt. De apparatuur blijft allemaal hetzelfde. Andere rear speakers zitten er niet in. Ik blijf het voorlopig met de Sibs doen. Wel ben ik op zoek naar een inceiling scherm welke ik ga laten inbouwen in een koof. Het plafond verlagen was helaas geen optie. Dan is het echt te laag. Nu gaan we een koof naast de openhaard pilaar plaatsen. Ik heb bij het projectietopic een topic gestart om te bepalen welk scherm ik wil hebben.
Alle kabels worden netjes ingefreesd en er worden wat spotjes her en der ingebouwd. Het meubel wil ik op termijn vervangen, ik wil graag een hangend model kast, zoals de UNNU serie. Zodat alles achter kastjes verstopt kan worden muv de receiver, center en bluray. Deze vind ik mooi om te zien en ik wil natuurlijk wel een beetje apparatuur blijven zien.
Voor de verduistering ben ik nog aan het zoeken. Ons raam is behoorlijk breed, rolgordijnen is een optie, helaas blijf je dan wel wat ruimte zien aan de zijkant. Als normaal gordijn willen we graag vouwgordijnen, deze zullen alleen niet verduisterend zijn. Er moet dus nog een gordijn of iets extras bij voor de HT. Een andere optie is een rolluik of scherm aan de buitenkant. Vind het alleen dan zo jammer dat je zo'n mooie bak aan je huis krijgt. Wellicht heeft iemand nog andere ideeën.

Hieronder een foto van de huidige situatie zoals hij tijdelijk staat. Missen nog een aantal speakers omdat het maar voor een jaar is neergezet en er niet zo heel veel ruimte was.




jeffaudio

leuk! ben heel benieuwd naar de vorderingen  ;D
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

luuk123456

Leuk om dit topic te gaan volgen...
Veel succes gewenst, ben benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien.

Gr. Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Crownfire

#3
Thnx. Leuk om te horen. Ik heb foto's toegevoegd van de huidige situatie in het nieuwe huis. Gaat beneden helemaal op de schop. Alle Electra gaat naar beneden. Alles zit nu in het midden van de muur. Ook de verwarmingen worden vernieuwd en alle kabels dus ingefreesd.
Ook mijn andere hobby, koken ga ik flink van genieten straks. Een geheel nieuwe keuken met een Boretti fornuis. Wordt supervet volgens mij. Maar geen idee of iemand hier dat iets boeit haha. Zo ja, dan plaats ik ook wel wat foto's daarvan.
hopelijk krijg ik voor mezelf gauw wat duidelijkheid voor het projectiescherm, de aannemer moet hier op korte termijn toch mee aan de slag.

larsonator

Quote from: Crownfire on July  9, 2015, 23:08:20
Ook mijn andere hobby, koken ga ik flink van genieten straks. Een geheel nieuwe keuken met een Boretti fornuis. Wordt supervet volgens mij. Maar geen idee of iemand hier dat iets boeit haha. Zo ja, dan plaats ik ook wel wat foto's daarvan.
Yep, boeit ;)

leuk topic om te gaan volgen  :coffee:

Crownfire

Quote from: larsonator on July 10, 2015, 08:01:40
Yep, boeit ;)

leuk topic om te gaan volgen  :coffee:

Leuk om te horen. Komt ie dan. Eerst foto's van de oude keuken en dan een schets van de nieuwe keuken. Deze zal op 3 september geplaatst gaan worden als we er al wonen. Tot die tijd gaan we koken op de bbq. Ook prima te doen :)

Crownfire

En de tweede impressie. Daarnaast ook even de foto van de bbq toegevoegd. Dit seizoen al vele malen gebruikt. Ook een heerlijk apparaat. Dat wordt dus nog even twee weken onze keuken tot de nieuwe geplaatst zal gaan worden.

Crownfire

Vandaag is het muurtje doorgebroken. Wat een werk. Niet normaal. Ook de kabels zijn afgetekend en zullen morgen gefreesd gaan worden. Heerlijk alle kabels weg straks.  :headbanging:

Crownfire

En weer een stukje verder. De kabelgoten zijn gelegd, net zoals de buizen voor de speakerkabels en de beamer, welke aan het plafond gehangen zal worden. Daarnaast is ook een klein begin gemaakt met de koof voor het scherm. Het plafond gaat morgen dicht.

R

Mooie vorderingen en gave plannen. Onze keuken en boretti zijn 2 weken terug geinstalleerd, erg mooi spul. Alleen die 125 kg vond de installateur minder.

luuk123456

#10
Zo zeg! Dat is nog eens een tempo!
Ik vond de 'oude' keuken ook al mooi, maar die barbecue[emoji106]
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Crownfire

Haha ja, ik heb het fornuis bij Keukenloods gekocht. Scheelde me namelijk 1000 euro bijna. Maar die zeggen duidelijk dat fornuizen breder dan 60 cm op de stoep worden afgeleverd. dat wordt dus even wat vrienden inschakelen om hem naar binnen te krijgen.

Quote from: R on July 15, 2015, 16:53:45
Mooie vorderingen en gave plannen. Onze keuken en boretti zijn 2 weken terug geinstalleerd, erg mooi spul. Alleen die 125 kg vond de installateur minder.

Crownfire

Gaat lekker snel idd. Thnx. Die bbq is echt super inderdaad. Al vele malen gebruikt dit seizoen. Van het weekend uiteraard weer :).

Quote from: luuk123456 on July 15, 2015, 17:10:59
Zo zeg! Dat is nog eens een tempo!
Ik vond de 'oude' keuken ook al mooi, maar die barbecue[emoji106]

Crownfire

weer een kleine update. Vandaag zijn de gipsplaten tegen het plafond gegaan. Nu is goed te zien waar de koof komt en de beamer.
Het projectiescherm is inmiddels ook besteld bij ITC. Het wordt een scherm van Screenint. Een tabtensioned elektrisch scherm van 220 breed. Het doek is Matwit met een gain van 1.2.
Daarnaast ook even gebruik gemaakt van de scherpe afprijzing van Marcel en een Denon x4100 gekocht. Helemaal top dus.

larsonator


wolfkampf

 :clapping: mooi om de vorderingen te zien  :popcorn:
volg modus aan  :coffee:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Anonieme_user12334

#17
Waar komt het TV meubel vandaan? Mooi straks, precies genoeg ruimte voor de noodzakelijke dingen.

Crownfire

Bedankt voor de complimenten en reacties. Leuk.

Quote from: ronwiel on July 19, 2015, 19:09:29
Waar komt het TV meubel vandaan? Mooi straks, precies genoeg ruimte voor de noodzakelijke dingen.

Ik neem aan dat je mijn bestaande meubel bedoeld. Het is een Aldenkamp. Ik heb hem toen ergens in de omgeving van Utrecht gekocht. Weet niet meer precies hoe de zaak heet. Maar aldenkamp kan je wel vinden. Het meubel is nog steeds te koop zag ik laatst.


Crownfire

#19
Vandaag nog maar even een kleine update. De koof voor het beamerscherm neemt al aardig vorm aan. Als het scherm binnen is maken we hem af.
Ook de voorbereiding voor de keuken is verder. De delen die nu gemaakt zijn worden rondom glad gestuct. De schouw voor de afzuigkap en de ombouw van de koelkast zoals te zien is op de foto.


Crownfire

Tijdens al het verbouw geweld. Ook nog een kleine upgrade gekocht. Mijn X4000 is vervangen door de X4100. Vanavond maar eens instellen, moet je toch even tijd voor maken 😀.

jvanhambelgium

Heb je die holle ruimte in het plafond ook volgestoken met isolatie ? Of is het een holle kast ?
Is dat een enkele of dubbele Gyproc ?

Verder goede voortgang der werken  :headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Crownfire

Quote from: jvanhambelgium on July 24, 2015, 08:18:58
Heb je die holle ruimte in het plafond ook volgestoken met isolatie ? Of is het een holle kast ?
Is dat een enkele of dubbele Gyproc ?

Verder goede voortgang der werken  :headbanging:

De koof is geheel hol. In het voorste stuk komen nog 3 spotjes welke ingebouwd moeten worden. Het is denk ik een enkele plaat gyproc. Geen idee. Heeft de aannemer geregeld :).

Jefften

Leuk om je verbouwing te volgen. Altijd leuk om te zien wat er weer van gemaakt gaat worden.
Keep up the good work  :clapping:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Crownfire

#24
Mijn nieuwe scherm is binnen, yeah  :pompom:. Volgende week eens op gaan hangen zodat de koof afgemaakt kan worden. Ik ben benieuwd.