Roberto's Livingroom Cinema

Started by Crownfire, July 9, 2015, 08:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Quote from: Crownfire on December 13, 2015, 10:03:00
Het heeft allemaal even wat tijd in beslag genomen. Maar het resultaat mag er zijn vind ik. Vanaf vandaag kan ik eindelijk genieten van films op het grote scherm in ons nieuwe huis zoals ik het bedacht heb.


Kijk, en dat is nou het perfecte voorbeeld dat je niet persé een dikke batcave hoeft te hebben om te genieten van een thuisbios in je woonkamer.  :pompom:

túúrlijk, het kan altijd beter, dat ervaar ik met mijn LCD in de woonkamer ook, ik heb zelfs niet dikke gordijnen  :D

Maar jouw bios is nou precies wat ik ook nog eens wil gaan doen, dikke immersie door een groot beeld  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Maikel_audionerd

Quote from: Crownfire on July  5, 2017, 07:43:32
Het meubel is gisteren geplaatst en ik ben er erg blij mee. Alles superstrak verwerkt achter deurtjes. Onder het meubel moet ik nog enkele kabels vastmaken aan het meubel. Iemand tips hiervoor? Tevens zorgt de superstrakke kast ervoor dat de receiver wel heel weinig ruimte heeft boven en onder. Dit had ik niet verwacht. Iemand tips of ik hier nog iets mee moet doen ivm warmte? Gaten boren in de bodemplaat bijvoorbeeld? Laat het speakerdoek aan de voorkant genoeg warmte vrij?
Ducktape werkt echt perfect uit t zicht
Warmte stijgt en gaten boren aan de onderkant is erg zonde van je meubel. Als de warmte aan de voorkant weg kan, verwacht in geen problemen. Je kan even een half uur spelen en vervolgens even de lucht/ruimte boven de versterker voelen, als dat echt hete lucht is (maar dat verwacht ik echt niet), dan moet je misschien verder kijken naar oplossingen.
Mijn apparatuur draait 24/7 in een ruimte die zo'n 50 graden warm is sommige dagen, geen probleem als je goede kwaliteit apparatuur hebt.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Crownfire

Thnx voor het compliment. Ik ben er ook erg blij mee. Nu het meubel er is is het echt af. Precies zoals ik het jaren voor ogen had. Nu lekker genieten :). Nu nog ff uitvogelen waarom het kastje van KPN het weer eens niet doet  :turn:.

Quote from: MechanicalAnimal on July  5, 2017, 08:14:41

Kijk, en dat is nou het perfecte voorbeeld dat je niet persé een dikke batcave hoeft te hebben om te genieten van een thuisbios in je woonkamer.  :pompom:

túúrlijk, het kan altijd beter, dat ervaar ik met mijn LCD in de woonkamer ook, ik heb zelfs niet dikke gordijnen  :D

Maar jouw bios is nou precies wat ik ook nog eens wil gaan doen, dikke immersie door een groot beeld  :popcorn:

Ik ga de ducktape inderdaad toepassen. Zometeen ook even de lucht ruimte aanvoelen. Ik ben benieuwd. Bedankt voor je reactie.
Quote from: Maikel_audionerd on July  5, 2017, 15:15:07
Ducktape werkt echt perfect uit t zicht
Warmte stijgt en gaten boren aan de onderkant is erg zonde van je meubel. Als de warmte aan de voorkant weg kan, verwacht in geen problemen. Je kan even een half uur spelen en vervolgens even de lucht/ruimte boven de versterker voelen, als dat echt hete lucht is (maar dat verwacht ik echt niet), dan moet je misschien verder kijken naar oplossingen.
Mijn apparatuur draait 24/7 in een ruimte die zo'n 50 graden warm is sommige dagen, geen probleem als je goede kwaliteit apparatuur hebt.

Crownfire

De ducktape werkt nog niet echt. Er zit wel een behoorlijke hoeveelheid kabels onder. En om alles met ducktape vast te maken zie ik ook niet zitten. Andere tips wellicht?

De warmte met de Receiver is te doen. Wel warm, maar niet heet. De PS4 en Dune Solo 4K daarentegen worden erg warm in de dichte kast. Zitten alleen 2 gaten in de onderste plank en deze apparatuur staat op elkaar op de bovenste plank.

Iemand ideeen hoe ik bovenstaande zaakjes kan oplossen?

Dirk

Google even op "plakzadels", zijn 100% zeker ook te koop bij één of meerdere forumsponsors.

die gebruik ik hier overal op plekken waar kabels lopen die wel eens gewijzigd worden (onder meubels, maar ook in koven waar ik ze tegen de zijwand plak)

bij het veranderen van één of meerdere kabels (wat altijd wel eens gebeurd! ;D) maak ik de kabelboom ook slechts zadel per zadel los...vervolgens haal je die ene kabel eruit die je wil vervangen en plaatst meteen z'n vervanger, waarna je alles weer terug samen tie-wrapped in hetzelfde zadel....en zo ga je de hele kabelboom langs.

werkt (vind ik) perfect

als het écht niet mag loskomen (zoals bij mij hier in m'n koof) kan ik een druppeltje (gel)secondelijm aanraden bij het plaatsen van de zadels, dan komt het echt nooit meer vanzelf los ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LS2

Mooie set! Die focal's  :inlove: Ik had ze ook en heb ze helaas verkocht... nooit moeten doen maar wilde naar een volwaardige surroundopstelling en eigenlijk was destijds mijn ruimte te klein! Nu met een grotere ruimte tot mijn beschikking heb ik spijt dat ik ze ooit weggedaan heb... Geniet ervan in je mooie huis  :clapping:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

tlbuis

Strak meubel! Hoe gaat dat middelste deurtje open? Op de onderste foto lijkt er niks meer van te zien.

RicooCardoo

#82
Een mooie biosscoop heb  je gecreert in het afgelopen jaar, leuk om het allemaal eens terug te lezen!

Even over de warmte in je kast. Ik heb wel eens gezien dat ze aan de achterzijde en/of indien mogelijk in de planken/bodem van de kast van die ventilatortjes geplaatst worden. Diegene die uit een computer komen.

Zeker als je hem in de achterzijde plaatst en je zorgt dat deze blazen richting het open "gaas" wat je in je kast hebt, blaas je zo die warme lucht naar buiten, en uiteraard koele lucht naar binnen.

Een willekeurig voorbeeld: https://www.4launch.nl/product/363370/Synology-FAN-80*80*20_3-

Crownfire

Al weer even geleden dat ik iets gepost heb. Simpelweg omdat er weinig tijd en geld is om iets aan te passen hier thuis :). Toch laatst 2 andere rear speakers gekocht omdat ik de zwarte modellen zat was. Gekozen voor de Defenitive Technology D7 speakers kleur wit. Was even een klusje om ze op te hangen omdat het ophangsysteem van Vogels niet helemaal geschikt was voor deze speakers. Maar het is uiteindelijk gelukt en ik ben erg blij met het resultaat. Stuk rustiger nu aan de muur ook al zijn de speakers ietsje groter.