Prijsvragen alleen zichtbaar voor forum sponsoren?

Started by PRJK, July 7, 2015, 08:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

#50
Het is wel bijzonder dat er mensen zijn die denken dat iets als htforum een paar tientjes per maand kost en er nooit werk, afschrijving, problemen zijn. Het is op zich fijn dat mensen denken dat het allemaal simpel is het geeft aan dat er veel goed gaat met het kleine netwerkje en aannemen dat het zo simpel en goedkoop is.

Helaas was ik afgelopen week weer eens 2 dagen in een datacenter (dc2, uit het onderstaande filmpje) omdat er 2 raid drives stuk waren. Als je dan langs de rekken loopt en je kijkt naar de machines met de kleine stickers (meeste doen dat) van welke websites het zijn dan wordt het Internet veel zichtbaarder. Ook was ik even met de beheerders in het datacentrum aan het praten en lieten ze de volgende stap zien in hun 'router' park en gaf uitleg hoe we later dit jaar onze lijnen moeten overzetten naar nieuwe uplinks. Dan zie je hoeveel mensen en materiaal er moet worden ingezet om te zorgen dat elke muisklik in je browser  tot iets leid.

Ik weet niet hoeveel Frank zelf doet, beheerd, hardware heeft maar dat is juist de grap iedereen kan en maakt vaak een stukje van het Internet zo was het en ik hoop dat het ook zo zal blijven. Ja je kan al wat 'huren' voor een tientje per maand maar dat houd niet in dat het ook altijd zo gaat (en htforum is dat zeker niet).

Het is toch een wonder dat ik hier thuis gebruik kan maken van een dienst als htforum zonder dat ik hier voor hoef te betalen, dat de techniek werkt, Frank kan besluiten welke software die gebruikt, waar die host en dat die niet eens een vergunning nodig heeft van een overheid om te mogen uitzenden...

Ik weet dat Frank (net als ik) meer met het Internet doet en dat het een stuk gereedschap is waar die voor een gedeelte zijn geld mee kan verdienen en ik vind het top dat die besluit deze dienst (htforum) erbij te doen niemand dwingt hem hiertoe.

Zucht ik wordt oud, Sorry dat ik dit topic een beetje kaap. Hier 2 fimpjes 1 van xs4all die het internet in nederland een beetje zichtbaar maakt en een nieuwe video van een aantal oldtimers en vrienden van mij over die zich zorgen maken over de toekomst en wat er nodig is om het internet te fixen.

Daniel.

https://www.youtube.com/watch?v=8jiK6wND_wM

https://social.shorthand.com/fastmoving/ugyGumbFk/fix-the-internet

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

Hans47

Helemaal eens met je Danielo, ik kom uit de wereld van de IT (IBM en Softlayer, overigens Softlayer is van IBM) infrastructuur en dan vooral Cloud.
In veel gesprekken verbaas ik mij er over hoe makkelijk men denkt over appjes op zijn  telefoon, diensten via internet, over het algemeen (gelukkig niet iedereen) heeft men niet echt een idee wat voor waanzinnige techniek er achter schuilt, whatsapp vind iedereen vanzelfsprekend, take it from me, daar is een aardige infra voor nodig, beheer, beetje stroom en spanning en heel wat goed IT collegas om het te laten draaien zoals het nu doet en alle calamiteiten op te lossen.

Afijn genoeg gezegd ik herken ook de vragen van eindgebruikers die alleen hun eisen ingewilligd willen zien en wel ff snel want dat is belangrijk, aantal keren een software uitrol bij grote bedrijven met veel eindgebruikers en een paar keer een "user acceptance" doormaken en je weet hoe leuk eindgebruikers kunnen zijn  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

danielo

Quote from: Hans47 on July 13, 2015, 07:34:08
Helemaal eens met je Danielo, ik kom uit de wereld van de IT (IBM en Softlayer, overigens Softlayer is van IBM) infrastructuur en dan vooral Cloud.
In veel gesprekken verbaas ik mij er over hoe makkelijk men denkt over appjes op zijn  telefoon, diensten via internet, over het algemeen (gelukkig niet iedereen) heeft men niet echt een idee wat voor waanzinnige techniek er achter schuilt, whatsapp vind iedereen vanzelfsprekend, take it from me, daar is een aardige infra voor nodig, beheer, beetje stroom en spanning en heel wat goed IT collegas om het te laten draaien zoals het nu doet en alle calamiteiten op te lossen.

Afijn genoeg gezegd ik herken ook de vragen van eindgebruikers die alleen hun eisen ingewilligd willen zien en wel ff snel want dat is belangrijk, aantal keren een software uitrol bij grote bedrijven met veel eindgebruikers en een paar keer een "user acceptance" doormaken en je weet hoe leuk eindgebruikers kunnen zijn  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Inderdaad, Ik weet niet of het erg is dat veel mensen weten hoe snel alles is gegaan maar hoeveel werk er achter zit. Ik vind het prima dat ik ook mag aannemen dat als ik de wc doortrek dat het zomaar werkt. Dat het Internet deze status nu al heeft is bijzonder maar het is best jammer dat maar weinig mensen beseffen hoe bijzonder en afwijkend het eigenlijk is en welke (helaas) gevaren er zitten in een netwerk wat ontworpen is voor goedaardig gebruik maar wat nu de hele samenleving bedient met alle krachten hierin. Of we hier ooit goeie documentaires over gaan zien ik betwijfel het maar dat is best jammer. Over whats-app gesproken hier een stukje uit de trouw begin 1995 waar 1 van de oprichters van xs4all mij misbruikt (en natuurlijk semi liegt :) ) terwijl we een I-Phone app aan het showen zijn voor de verslaggever. Let vooral op de toon van het laatste deel waar de vraag is/was of dit allemaal wel zomaar kan zonder toestemming. Het end-to-end design van het Internet zorgt voor deze vrijheid en geeft mensen als Frank de mogelijkheid de vrijheid om zelf dingen op te zetten of het nu een forum is of een webwinkel of ...

Oja het stukje, kwam het tegen toen ik op iphone en mijn naam zocht een tijdje terug !

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2766717/1995/02/25/Internet-telefoon-dreiging-voor-PTT.dhtml

Daniel Ockeloen, I-Phone gebruiker since 1995 :)
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

PRJK

Quote from: Christiaan S on July 12, 2015, 14:49:38
Daar is geen sprake van als ik een IP-check uitvoer ;)
Als je een kritische vraag stelt word men meteen nagekeken?

PRJK

Quote from: Negotiata on July 12, 2015, 14:47:54
Doelde meer op zou me niet verbazen als het een 2e account van iemand is hier op het forum.

Als ik de reacties hier zie snap ik wel waarom men dat doet ja.

larsonator

Quote from: Hans47 on July 13, 2015, 07:34:08
In veel gesprekken verbaas ik mij er over hoe makkelijk men denkt over appjes op zijn  telefoon, diensten via internet, over het algemeen (gelukkig niet iedereen) heeft men niet echt een idee wat voor waanzinnige techniek er achter schuilt, whatsapp vind iedereen vanzelfsprekend, take it from me, daar is een aardige infra voor nodig, beheer, beetje stroom en spanning en heel wat goed IT collegas om het te laten draaien zoals het nu doet en alle calamiteiten op te lossen.

Quote from: danielo on July 13, 2015, 21:29:09
Inderdaad, Ik weet niet of het erg is dat veel mensen weten hoe snel alles is gegaan maar hoeveel werk er achter zit. Ik vind het prima dat ik ook mag aannemen dat als ik de wc doortrek dat het zomaar werkt. Dat het Internet deze status nu al heeft is bijzonder maar het is best jammer dat maar weinig mensen beseffen hoe bijzonder en afwijkend het eigenlijk is en welke (helaas) gevaren er zitten in een netwerk wat ontworpen is voor goedaardig gebruik maar wat nu de hele samenleving bedient met alle krachten hierin.
Daniel Ockeloen, I-Phone gebruiker since 1995 :)
WOW gasten, jullie hebben mijn leven verrijkt met jullie technisch, hoogstaande beroepen. Zonder jullie zou ik niet op dit forum kunnen.... Haleluja
en wat heeft dit te maken met een prijsvraag?!? :baaa:

danielo

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 06:49:46
Als je een kritische vraag stelt word men meteen nagekeken?

Het is jammer dat je het zo ziet zo bedoelde ik persoonlijk het niet, Ik vind het juist grappig en misschien zelfs wel goed dat we veel mensen dingen aannemen. Ik hoopte de discussie ook wat te verplaatsen maar ik geef toe dat we nu behoorlijk offtopic zijn.

Met de vraag is niet perse iets mis, alhoewel ik niet vind dat Frank een antwoord verschuldigd is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: larsonator on July 14, 2015, 07:46:37
WOW gasten, jullie hebben mijn leven verrijkt met jullie technisch, hoogstaande beroepen. Zonder jullie zou ik niet op dit forum kunnen.... Haleluja
en wat heeft dit te maken met een prijsvraag?!? :baaa:

Weinig, sorry het ging niet perse over ons wat mij betreft en het ging ook niet over de techniek maar dat ik het jammer vond dat veel mensen niet weten wat het 'internet' maakt en dit is nogmaals op zich best interessant aan de andere kant het was altijd een open systeem waar iedereen die dat wil een rol kan spelen zowel in de implementatie, het hosten van een service (en daar haakte ik op in) als het zetten van standaarden. De hoop is altijd het juist niet alleen techies zijn maar de invloeden van de hele gemeenschap. De meeste dingen waar ik trots op ben dat ik aan meegewerkt heb hebben weinig met techniek te maken en slechts een randvoorwaarde. Aan de andere kant onderschatten veel mensen 'techies' dat ze neutraal zijn en mijn ervaring is dat zeker niet zo en dat is vaak een prima basis voor een samenwerking met andere.

Misschien moet ik een apart topic hier over openen, Want waarom iets als dit forum kan, of het in de toekomst nog kan, wat de gevaren zijn en welke dingen er 'gefixed' moeten worden om een leuke plek voor ons allemaal te houden is zelfs hier misschien een discussie waard ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

#59
Ik kan mij de vraag op zich wel voorstellen van iemand die hier net komt kijken: mis ik iets omdat ik geen donateur ben. Er zijn immers genoeg fora die wel op die manier in elkaar steken en waar bepaalde groepen van leden meer privileges hebben dan gewone leden of niet-leden  Vaak is een nieuwe, frisse blik op zaken niet is wat je moet af serveren maar juist aan moet pakken om nog eens aan zelf evaluatie te doen.

Dat laatste zou kunnen leiden tot 1 simpele post in dat topic waarin Frank schrijft: wegens gebrek aan animo en een teleurstellende ervaring stoppen we hiermee. Daarmee was de hele heisa hier nooit tot heisa verworden  ;)

Dat neemt overigens niet weg dat de deur nogal bruut werd ingetrapt door PRJK, die mag best wat subtieler te werk gaan wat dat aangaat  :dry:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raymond187

Quote from: PRJK on July  7, 2015, 08:08:37
Van het geld dat overblijft gaan we 1x per maand of per 2 maanden een prijsvraag houden, maw dit geld stroomt op de 1 of andere manier weer terug naar de leden.
Het forum kost natuurlijk nog steeds geld en de sponsoren (zie de banner bovenin) zorgen voor een groot gedeelte, al het overige word door ITC betaald.


Lijkt me dat er flink wat geld over gehouden word en er dus leuke acties gehouden kunnen worden. Vroeg me alleen af of dit nog gebeurt en niet zichtbaar is voor niet sponsoren of dat het geld in de zak van de eigenaar verdwijnt.
Dat is een behoorlijke aanname dat er flink geld aan wordt overgehouden.

Hosting is zeker niet duur, maar er komt nog wel wat meer bij kijken dan alleen een internet verbinding.

Waarom zou iemand die met een top idee komt en er zelf behoorlijk vrije tijd in heeft gestopt er niet wat aan mogen verdienen? Waarom moet het geld naar de leden gaan?

Dankzij dit forum zijn er een paar hifi winkels er financieel beter op geworden. Marcel geeft dat al eerlijk aan  :thumbs-up:
Ook zijn er een paar 100en leden die veel plezier beleven aan dit forum.


PRJK

Quote from: Hanky Panky on July 14, 2015, 11:55:01
Ik kan mij de vraag op zich wel voorstellen van iemand die hier net komt kijken: mis ik iets omdat ik geen donateur ben. Er zijn immers genoeg fora die wel op die manier in elkaar steken en waar bepaalde groepen van leden meer privileges hebben dan gewone leden of niet-leden  Vaak is een nieuwe, frisse blik op zaken niet is wat je moet af serveren maar juist aan moet pakken om nog eens aan zelf evaluatie te doen.

Dat laatste zou kunnen leiden tot 1 simpele post in dat topic waarin Frank schrijft: wegens gebrek aan animo en een teleurstellende ervaring stoppen we hiermee. Daarmee was de hele heisa hier nooit tot heisa verworden  ;)

Dat neemt overigens niet weg dat de deur nogal bruut werd ingetrapt door PRJK, die mag best wat subtieler te werk gaan wat dat aangaat  :dry:

Klopt, heb al aangegeven dat het niet mijn bedoeling was. Ik heb mijn post echter niet aangepast omdat dat de thread maar in de war zou schoppen. Nogmaals, niet vervelend bedoelt, wel verkeerd verwoord.

PRJK

Quote from: Raymond187 on July 14, 2015, 12:13:10
Dat is een behoorlijke aanname dat er flink geld aan wordt overgehouden.

Hosting is zeker niet duur, maar er komt nog wel wat meer bij kijken dan alleen een internet verbinding.

Waarom zou iemand die met een top idee komt en er zelf behoorlijk vrije tijd in heeft gestopt er niet wat aan mogen verdienen? Waarom moet het geld naar de leden gaan?

Dankzij dit forum zijn er een paar hifi winkels er financieel beter op geworden. Marcel geeft dat al eerlijk aan  :thumbs-up:
Ook zijn er een paar 100en leden die veel plezier beleven aan dit forum.

Als het in eigen zak verdwijnt vind ik prima. Hoor je mij ook niet zeggen, maar schrijf dan niet dat het terugvloeit. Ik dacht met een simpele rekensom te zien dat er toch bijna duizend euro per maand word opgehaald (dit bleek echter niet te kloppen). Met die gedachte vond ik het vreemd dat er nog geld werd gevraagd aan leden voor het draaien van de server, dit omdat er ogenschijnlijk ook geen acties meer worden georganiseerd. Het was gewoon onduidelijk en vroeg me af of ik door een donatie te doen ook iets er voor terug kreeg of dat het enkel als bonus op de rekening van de eigenaar komt (Nogmaals, ook geen probleem mee).

PRJK

Quote from: danielo on July 14, 2015, 10:59:44
Het is jammer dat je het zo ziet zo bedoelde ik persoonlijk het niet, Ik vind het juist grappig en misschien zelfs wel goed dat we veel mensen dingen aannemen. Ik hoopte de discussie ook wat te verplaatsen maar ik geef toe dat we nu behoorlijk offtopic zijn.

Met de vraag is niet perse iets mis, alhoewel ik niet vind dat Frank een antwoord verschuldigd is.

Daniel.

Ik doelde niet op Uw opmerking maar op de ip check die meteen gedaan werd. Zijn hier zoveel mensen die niet durven zeggen wat ze vinden dat ze een extra account moeten aanmaken om dat te kunnen doen?

larsonator

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 14:48:34
Zijn hier zoveel mensen die niet durven zeggen wat ze vinden dat ze een extra account moeten aanmaken om dat te kunnen doen?
haha  :D
zal toch nie...

PRJK

Quote from: larsonator on July 14, 2015, 15:05:29
haha  :D
zal toch nie...

Dat maak ik er uit op als er meteen een ip check gedaan word. "Het klinkt negatief, zal wel dubbelaccount zijn.". Maar om even af te sluiten, er zijn dus 0.0 voordelen aan om te doneren.

Jeroen de Waal

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 15:14:51
Dat maak ik er uit op als er meteen een ip check gedaan word. "Het klinkt negatief, zal wel dubbelaccount zijn.". Maar om even af te sluiten, er zijn dus 0.0 voordelen aan om te doneren.

Als donateur kan je topics plaatsen in de marktsectie, ook al zit je nog niet aan de 50 posts.
Ook heb je als donateur een postvak waar geen begrenzing van 175 posts aan zit.


Jeroen.

RonG

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 15:14:51
er zijn dus 0.0 voordelen aan om te doneren.

Ik haal heel veel voordeel uit het forum ;), heb een tijd geleden ook een donatie gedaan als zijnde dank :).
Zonder dit forum had mijn HT er heel anders uit gezien denk ik ;D

negotiata

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 15:14:51
Dat maak ik er uit op als er meteen een ip check gedaan word. "Het klinkt negatief, zal wel dubbelaccount zijn.". Maar om even af te sluiten, er zijn dus 0.0 voordelen aan om te doneren.

Ik heb alleen maar voordeel hier. Vermaak me opperbest. Leer veel en doe veel kennis op van mijn mooie hobby. En daar heb ik graag af en toe wat voor over. Maar ja ieder zijn inzicht.
- To be or not to be, thats the question -

J.A.F._Doorhof

Naast de voordelen die jeroen al noemt laat je ook waardering zien en zorg je ervoor dat we het forum ook kunnen laten groeien qua ruimte.

Zou lullig zijn als we Bv attachments moeten wissen omdat we geen geld hebben voor meer opslag. Of dat we oude Posts moeten wissen.

Op de een of andere manier Vloeit wat overblijft altijd terug naar het forum.
Er zijn altijd onvoorziene uitgaven die ITC gewoon draagt maar dankzij de donateurs en sponsoren zijn die minder.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: PRJK on July 14, 2015, 14:48:34
op de ip check die meteen gedaan werd.

Wees gerust ;) Zelf meende ik je stijl van posten ook te herkennen, dus had ik zelf al (voordat er iets over gevraagd werd) naar gekeken; )
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

negotiata

Ja he ? Die prik zijn manier van posten. Doe nog eens een ip check iets dieper nu.
- To be or not to be, thats the question -

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 15, 2015, 01:05:25
Naast de voordelen die jeroen al noemt laat je ook waardering zien en zorg je ervoor dat we het forum ook kunnen laten groeien qua ruimte.

Zou lullig zijn als we Bv attachments moeten wissen omdat we geen geld hebben voor meer opslag. Of dat we oude Posts moeten wissen.

Op de een of andere manier Vloeit wat overblijft altijd terug naar het forum.
Er zijn altijd onvoorziene uitgaven die ITC gewoon draagt maar dankzij de donateurs en sponsoren zijn die minder.

Ik zit hier al jaren maar ben tot nu toe nog geen 'directe' sponsor maar doe het via de sponsors van het forum. Bij aankopen ga ik daar als eerste kijken en als de prijs niet te ver van andere aanbiedingen zit en service mij bevalt dan bestel ik daar. Op deze manier zijn er al verschillende sponsors waar ik een leuk bedrag heb uitgegeven en ik ga er vanuit dat dit weer terug vloeit naar het forum. De andere manier vind ik is zelf ook bijdrage doen aan de inhoud, soms mensen verder helpen of bv de moeite nemen om ergens langs te gaan (wel ik wel eens doe) als het echt nodig is. Ik ga er een beetje vanuit dat indien de mensen die het forum runnen wel harder gillen als het geheel in gevaar komt en een meer directe impuls nodig is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raymond187

IP check?? Wat wil je daar me bereiken dan? MAC adres van je router aanpassen. Stroom erop en eraf en je krijgt een ander public IP van je ISP. En dan hoe ver wil je graven?

HAL krijg je niet te zien als website....tenminste niet zover ik weet zonder iets te installeren :)

Manier van posten ..ttjjjaaa er zijn er wel meer die een communicatie chromosoontje missen :D :D

Sjettepet

Opvallend dat niemand hier blijkt te beseffen dat een forum zonder posts geen forum is. En een forum zonder lezers is waardeloos voor een adverteerder.

We hebben het hier over de vrijwillige inzet van Frank en de moderators, maar vanuit het business model bekeken moet je ook zeker de vrijwillige bijdragen, in de vorm van posts, van de forumleden meetellen.

Ik bezoek HTForum elke dag meerdere malen, ter ontspanning en om kennis op de toen voor mijn hobby. Ook de marktsectie is favoriet. Ik zal echter pas overwegen om donateur worden als Frank de balans tussen kosten en baten niet meer weet te vinden, zelfs met enige vrijwillige inzet. En dan nog alleen als HTForum mij blijft bieden wat het nu biedt, en dat zijn voornamelijk de bijdragen van andere leden.

Vanuit dat oogpunt vind ik kritische vragen over wat er gebeurd met donaties niet vreemd (al interesseert het mij niet).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200