Prijsvragen alleen zichtbaar voor forum sponsoren?

Started by PRJK, July 7, 2015, 08:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PRJK

Van het geld dat overblijft gaan we 1x per maand of per 2 maanden een prijsvraag houden, maw dit geld stroomt op de 1 of andere manier weer terug naar de leden.
Het forum kost natuurlijk nog steeds geld en de sponsoren (zie de banner bovenin) zorgen voor een groot gedeelte, al het overige word door ITC betaald.


Lijkt me dat er flink wat geld over gehouden word en er dus leuke acties gehouden kunnen worden. Vroeg me alleen af of dit nog gebeurt en niet zichtbaar is voor niet sponsoren of dat het geld in de zak van de eigenaar verdwijnt.

larsonator

enige transparantie omtrent donaties is altijd gewenst natuurlijk ;)

PRJK

Ja, er word toch op zijn minst 900 per maand verdiend aan de sponsoren. Wat zou het forum kosten? Hooguit paar tientjes paar maand. Werken alleen vrijwilligers. Organiseer wat of zeg gewoon dat al het geld word gehouden voor prive en verwijder heel het prijsvraag gedoe en de optie te doneren, dit is klaarblijkelijk al lang niet meer nodig. Schandalig te noemen zelfs om forum leden om geld te vragen om eigen portemonnee te spekken.

Rielplayer

Quote from: PRJK on July  7, 2015, 08:38:44
Ja, er word toch op zijn minst 900 per maand verdiend aan de sponsoren. Wat zou het forum kosten? Hooguit paar tientjes paar maand. Werken alleen vrijwilligers. Organiseer wat of zeg gewoon dat al het geld word gehouden voor prive en verwijder heel het prijsvraag gedoe en de optie te doneren, dit is klaarblijkelijk al lang niet meer nodig. Schandalig te noemen zelfs om forum leden om geld te vragen om eigen portemonnee te spekken.

waar je je al niet druk om kan maken. EN dan vooral de toonzetting. :popcorn:
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PRJK

Maak me er niet druk om hoor. Vroeg het me gewoon af hoe het zit. Naast het feit dat ik het toch zeker schandalig mag vinden dat je om geld vraagt terwijl je dat helemaal niet nodig hebt, zal wel aan mij liggen.

Rielplayer

Quote from: PRJK on July  7, 2015, 08:52:57
Maak me er niet druk om hoor. Vroeg het me gewoon af hoe het zit. Naast het feit dat ik het toch zeker schandalig mag vinden dat je om geld vraagt terwijl je dat helemaal niet nodig hebt, zal wel aan mij liggen.

Vragen stellen is niets mis mee. Vraag dan gewoon om een onderbouwing. Let op: Frank, wat wordt er eigenlijk allemaal gedaan van de donaties en wil je dit inzichtelijk maken? Kan toch ook, impliceer je ook niet dat er geld wordt verdiend over de rug van die arme, niet voor zichzelf op kunnen komende, forumleden...
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PRJK

Nogmaals, mijn vraag was duidelijk en niet vervelend bedoeld. Dat dat zo overkomt was niet mijn intentie. Doet echter niet af aan mijn mening. Ik zeg ook niet dat er arme, niet voor zichzelf op kunnen komende forumleden zijn dat doe je zelf. Ik impliceer ook niets, ik zeg dat het zo is in het geval er niks woord georganiseerd. Vind ik ook prima maar dan moet er niet opgeschreven worden dat er acties worden georganiseerd van het overschot.

morca

Quote from: Rielplayer on July  7, 2015, 09:50:48
Vragen stellen is niets mis mee. Vraag dan gewoon om een onderbouwing. Let op: Frank, wat wordt er eigenlijk allemaal gedaan van de donaties en wil je dit inzichtelijk maken? Kan toch ook, impliceer je ook niet dat er geld wordt verdiend over de rug van die arme, niet voor zichzelf op kunnen komende, forumleden...
Het is wel zo dat we niet alles mogen zeggen tegen een sponser,ik vraag me nu opeens af of dat andersom ook zo is.
Want als al die leden die betalen geen sponser aan mogen spreken op bepaalde dingen omdat hij betaald.
Waarom betalen jullie dan een bijdrage......????

Even over de kosten,ik kan me herrinderen dat er niet genoeg geld was voor een nieuwe server,X aantal leden zijn toen bijgesprongen/
Ik zag pas ook dat sponser worden mer 100 % duurder is geworden want het was maar een (te) klein bedrag.
Dat zou kunnen zijn om komende server en andere problemen te betalen.
reserve potje lijkt me nooit verkeerd heeft ieder huishouden/of probeerd het.

Maar dan is het nog wel een goeie vraag of dit in een forumpotje komt,of frank er een nieuwe kamper van koopt... :clapping:
GRapje hoor Frank  ;D ik geloof zelf niet dat jullie zo denken
Al wel de hele wereld om geld draaid tegenwoordig........jammer genoeg.



thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

H&C Hifi

#10
Waarom zou Frank er geen geld aan mogen verdienen ?
Elk goed idee mag toch beloond worden ?
Door zijn forum is mijn naamsbekendheid gegroeid en kan ik meer verkopen.
Het is ook voor particulieren een goed medium om hun 2e hands waar te ''slijten''

Er is ook zoiets als het gunnen, het forum is voor een paar een echte hobby en de meesten betalen maar al te graag om een hobby in stand te houden.
Frank gaat van het forum echt niet rijk worden  ;)

larsonator

op usenet fora is doneren zowiezo uit den boze. Ik denk dat de sponsors met hun bijdrage de servers al makkelijk kunnen laten draaien. Door hier sponsor te zijn, zitten ze dicht bij de potentiele klanten en hebben ze een beschermende postitie.

PRJK

Quote from: HcHifi.nl on July  7, 2015, 10:24:21
Waarom zou Frank er geen geld aan mogen verdienen ?
Elk goed idee mag toch beloond worden ?
Door zijn forum is mijn naamsbekendheid gegroeid en kan ik meer verkopen.
Het is ook voor particulieren een goed medium om hun 2e hands waar te ''slijten''

Dat zeg ik ook niet, maar dan moet er ook niet gezegd worden dat datgene wat overblijft terugvloeit naar de community. Naast het feit dat vragen om donaties om het forum te laten draaien terwijl dit niet nodig is niet echt netjes is in mijn mening, maar hier mogen we allemaal anders over denken natuurlijk.

larsonator

Quote from: HcHifi.nl on July  7, 2015, 10:24:21
Waarom zou Frank er geen geld aan mogen verdienen ?
Elk goed idee mag toch beloond worden ?
Door zijn forum is mijn naamsbekendheid gegroeid en kan ik meer verkopen.Het is ook voor particulieren een goed medium om hun 2e hands waar te ''slijten''
Dat heb je ook verdient!
maar een forum als dit kost geen 100'en €'s p/jaar en er zijn veel meer 2ehands sites waar je spullekes kan kopen ;)

Laat het duidelijk zijn, ik vind dat iedereen mag doneren maar als er gesproken word over een maandelijkse prijsvraag moet die wel gehouden worden (met als prijs een product van een van de sponsors)

chansig

De prijsvraag Teufel was overigens wel een leuke...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

larsonator


H&C Hifi

Duidelijk, wist niet dat die afspraak gemaakt was.
Persoonlijk had ik zoiets nooit vermeld of je zou volledig moeten blootgeven wat het onderhouden van de site precies kost.
Kan goed dat Frank zijn uren die hij erin steek gewoon als werk ziet en dan kost dat gewoon 50,00 euro per uur ofzo en dan zal er niet heel veel geld overblijven denk ik.

morca

Quote from: HcHifi.nl on July  7, 2015, 10:52:05
Duidelijk, wist niet dat die afspraak gemaakt was.
Persoonlijk had ik zoiets nooit vermeld of je zou volledig moeten blootgeven wat het onderhouden van de site precies kost.
Kan goed dat Frank zijn uren die hij erin steek gewoon als werk ziet en dan kost dat gewoon 50,00 euro per uur ofzo en dan zal er niet heel veel geld overblijven denk ik.
Het beheren laat hij aan de moderators over als ik goed begrepen heb

H&C Hifi

Quote from: morca on July  7, 2015, 10:54:10
Het beheren laat hij aan de moderators over als ik goed begrepen heb

ow ok.
Beste kan Frank gewoon even reageren  ;)


Jumping Jack

^ met onze centen zeker!




Voor de duidelijkheid: bovenstaande is een grap. Al kan ik mij wel enigszins vinden in de kritiek. Er wordt idd expliciet gesteld dat er regelmatig prijsvragen zullen komen, terwijl dat in de praktijk duidelijk niet zo gaat. Gewoon die mededeling weghalen lijkt me best. Volgens mij willen er best wel wat leden bijdragen bij het louter instandhouden van het forum an sich. En voor de sponsoren blijft het een interessante advertentieruimte.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Voor een paar jaar terug moest er geld bij voor ...ik dacht een grotere server.
Daar was toen een topic over.
Dus laat niemand zich in de kosten vergissen en dingen gaan roepen die niet kloppen.

Ik denk dat dat niet leuk overkomt bij de mensen die hier hun gratis tijd insteken .

larsonator

Quote from: morca on July  7, 2015, 12:06:51
Ik denk dat dat niet leuk overkomt bij de mensen die hier hun gratis tijd insteken .
Alle hulde voor het Htforum team!  :headbanging:

PRJK

Uiteraard dankbaar voor het moderator team en al hun moeite die ze erin steken om het draaiende te houden hier, dat dat wel even duidelijk mag zijn.

PRJK

Quote from: Jumping Jack on July  7, 2015, 12:01:37
^ met onze centen zeker!




Voor de duidelijkheid: bovenstaande is een grap. Al kan ik mij wel enigszins vinden in de kritiek. Er wordt idd expliciet gesteld dat er regelmatig prijsvragen zullen komen, terwijl dat in de praktijk duidelijk niet zo gaat. Gewoon die mededeling weghalen lijkt me best. Volgens mij willen er best wel wat leden bijdragen bij het louter instandhouden van het forum an sich. En voor de sponsoren blijft het een interessante advertentieruimte.

Dit is wat ik bedoel. Ik vind het prima als er geen prijsvragen zijn, schaf dat dan gewoon af. Zo is het wat onduidelijk. Moge nogmaals duidelijk zijn dat mijn vraag was of dat het verborgen is voor niet donateurs of dat anders het geld naar de eigenaar gaat. Geen rare vraag gezien er gesteld word dat dit terugvloeit naar de community.