ForThose Who Like My Groove Nu te koop op Amazon

Started by Raphie, August 11, 2010, 23:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

iTunes en Beatport zijn in processing, maar Amazon is als eerste klaar:

Klik hier!
JBL PRX Power!

Perfectionist

Is dit jouw plaat?

Klinkt zeker goed complimenten. Heb je ook al bij grotere labels proberen te slijten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Yep, dit is mijn album waar ik de afgelopen 2 jaar aan heb gewerkt.
Als album onder m'n eigen label uitgebracht. Ben bezig met wat sublicensing voor evt single releases.

Tegenwoordig is het relatief eenvoudig om een digitaal label te beginnen. De toegevoegde waarde van grote labels zit hem in het het netwerk, de spotlight spots in stores en fysieke distributie.

Via Amazon (en van 14 Sept op iTunes) kan er ook een fysieke CD besteld worden.
En afhankelijk van het succes bestel ik misschien zelf ook nog wel een oplage van 100 of 250 stuks om lokaal te verkopen.
JBL PRX Power!

garmtz

Met een knipoog naar het voormalig radioprogramma "For Those Who Like TO Groove"?? :)  Ik had zelf eerder een pakkende artiestennaam gekozen en niet J.J. Dekker, maargoed... ;)

Raphie

Ja, voor de veterarns valt i.d.d. het muntje  ;)

En artiestennaam blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
JBL PRX Power!


Perfectionist

Quote from: Raphie on August 12, 2010, 10:48:50
Yep, dit is mijn album waar ik de afgelopen 2 jaar aan heb gewerkt.
Als album onder m'n eigen label uitgebracht. Ben bezig met wat sublicensing voor evt single releases.

Tegenwoordig is het relatief eenvoudig om een digitaal label te beginnen. De toegevoegde waarde van grote labels zit hem in het het netwerk, de spotlight spots in stores en fysieke distributie.

Via Amazon (en van 14 Sept op iTunes) kan er ook een fysieke CD besteld worden.
En afhankelijk van het succes bestel ik misschien zelf ook nog wel een oplage van 100 of 250 stuks om lokaal te verkopen.


Ik wil wel een exemplaar kopen; powerbuy voor het forum?  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Dat kan altijd, qua download stores kan ik weinig doen, zal morgen eens kijken wat een CD oplage exact kost
zal niet boven de 10 euro per CD uitkomen denk ik. Hoef er ook niet veel op te verdienen. Ik hoor het graag.
JBL PRX Power!

Teejoo

Hoe werk dat eigenlijk? Kun je je gewoon aanmelden bij Amazon en itunes? Want dan is de drempel inderdaad erg laag.

Raphie

klopt, je kan electronic download kiezen as mp3 of 44.1 WAV en op amazon zelfs voor de fysieke CD

en dit kan gewoon op dezelfde manier zoals je ook andere albums koopt
JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: Raphie on August 12, 2010, 20:00:41
Dat kan altijd, qua download stores kan ik weinig doen, zal morgen eens kijken wat een CD oplage exact kost
zal niet boven de 10 euro per CD uitkomen denk ik. Hoef er ook niet veel op te verdienen. Ik hoor het graag.
Je kan uiteraard wel voor forumleden gewoon een eigen download aanbieden. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: Raphie on August 12, 2010, 20:20:42
klopt, je kan electronic download kiezen as mp3 of 44.1 WAV en op amazon zelfs voor de fysieke CD

en dit kan gewoon op dezelfde manier zoals je ook andere albums koopt
Nee, ik bedoel niet als koper maar jij als de maker van de nummers. Hoe krijg het het op iTunes en Amazon?

Raphie

kan via een label of via een aggregator zoals bijv Tunecore of BeatsDigital
JBL PRX Power!

Raphie

Ik heb ff lopen nadenken en denk dat ik het nuttige met het aangename ga combineren  ;D

voeg me toe op Twitter (jjdmusic) en hou de komende periode m'n tweets in de gaten voor een gratis Twitter limited exclusive download link voor de 320Kbit MP3 versie van mijn album.
Natuurlijk zou ik de link ook direct hier kunnen plaatsen, maar what's the fun of that?  :D

Fysieke CD's kom ik nog even op terug :)

JBL PRX Power!